2007
|
|
Igoera hori batez ere ikasturtetik aurrera gertatu da, eta urte horretatik aurrera 100.000 ikasle inguru sartu dira.
|
Baina
ikasleen kopurua ez da denboraren poderioz aldatu den datu bakarra, ikasle horien jatorria ere nabarmen aldatu da. Duela hamarkada bat, ikasle atzerritarren ehuneko handiena Europatik zetorren (%37, 7), ondoren Afrikatik (%27, 1) eta gero Iberoamerikatik (%22, 4); gaur egun, ordea, ordena nabarmen aldatu da, ikasleen %46, 2 Iberoamerikako herrialdeetakoak baitira (Ekuadorren %34), %28, 2 Europako herrialdeetakoak eta %19, 80 Afrikakoak.
|
2008
|
|
Tituludun horiek hautatu duten aukera nagusia goi mailako beste ziklo bat egitea da, sarritan lanbide familia berekoa, gainditutako irakasgaien ehuneko handi bat baliozkotzen baita kasu askotan.
|
Baina
ikasle horien ehuneko handi batek(% 24,6, Hezkuntza eta Prestakuntza Trantsizio eta Laneratze Inkestaren arabera) unibertsitatera sartzea erabaki du, curriculumari goi mailako unibertsitate titulu bat gehitzeko. LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira ikasturtera arte, goi mailako teknikari tituluak zuzeneko sarbidea ematen zuen egindako graduko lanbide arloarekin zerikusia zuten titulazio batzuetarako.
|
2009
|
|
Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza, Industria Ingeniaritza edo Medikuntza eta Erizaintza dira lan munduan gehien eskatzen diren titulazioetako batzuk, Infoempleo atariak urtero prestatzen duen Laneratzeari buruzko Txostenean jasotzen denaren arabera.
|
Baina
ikasle bakar batek ere ez luke baztertu behar lan arrazoiengatik soilik gaitua eta motibatua dagoen titulazio bat; izan ere, hemendik aurrera, unibertsitate sistemaren egitura berriarekin, unibertsitateko gradu titulu bat indartu daiteke titulazioaren ikuspegi profesionalak zabalduko dituen master ofizial batekin. Horregatik, komeni da titulu bakoitzak gerora izan ditzakeen prestakuntza aukerei buruzko informazioa eskuratzea, behar diren bideak erabiliz.
|
2010
|
|
Lanak, apunteak eta beste ikasketa material batzuk egiteko oinarrizko tresna izateaz gain, ezinbesteko baliabidea da Sarean sartzeko, eta, horrekin batera, Sarean eskuragarri dauden informazio iturri guztiak, ikaskuntza erraztu eta ikasleari bere irakaskuntza prozesuan laguntzen diotenak. Ikasle guztiek ez dute nahikoa baliabide beren ekipo informatikoa izateko
|
Baina
ikasle guztiek ez dute behar adina baliabide beren ekipo informatikoa izateko, edo, bestela, ekipo informatikoa ez da eramangarria, eta, beraz, ezin dute berekin eraman eta erabili, egoerak hala eskatzen duenean. Ikasle horien jarduera akademikoa errazteko, unibertsitateko liburutegiek beren zerbitzuetan ordenagailu eramangarrien banakako mailegua sartu dute.
|
2011
|
|
Jarduera hori, Bernalek dioenez, funtsezkoa da “irakaskuntza indibidualizatzeko eta ikasleen hezkuntza pertsonalizatzeko”.
|
Baina
ikasleen eta irakasleen arteko tutoretzak ez du funtzio hori bakarrik. Era berean, bi aldeen arteko harremanak sendotzeko bitarteko eraginkorra da, elkar hobeto ezagutzeko aukera ematen baitu, eta gelan egunero sortzen den elkarrekintza ez hain formala.
|