Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 115

2000
‎Osagaiok hitzen bitartez azaltzeko, gainera, osotasunetik bereizi ditu. Baina gizakiak denboran luzatutakomintzo multzoak baino ez dezake errealitate osoa ezagutarazi, horixe baita, Kojeve reniritziz, filosofiaren xedea. Areago, osagai horiek, berez, ezin dira bereizi berek osatzenduten osotasun horretatik.
2001
‎Gai gutxi izango dira maitasuna baino gehiago aipatu, aztertu, erabili eta bikainago goraipatu izan direnak. Baina gizakiaren funtsezko izaeran datzanez, beragan hautamena eta ezagumena daramatzan maitasun honi buruz ez dut ezer aurkitu idatzita. Aurrerago Kantekin eztabaidan esango duguna laga behar dugu argi hemen:
‎Hau da, bere giza ziurtasun naturalaz70 behin behineko abstrakzioa egin eta arrazoimenaren ezagutza ahalmenei buruzko azterketari ekitea. Baina gizakia maitagogo izanik, ezagutari izanik, alfer alferrekoa da gure ezagumenaren abstrakzioa egiten saiatzea, ezagumenez eginiko ezagumenaren abstrakzioa izango litzateke eta. Gogoak gogoaz gogoaren abstrakzioa egitea.
‎Gizakiaren izana argi eta garbi aurkitu arte, ezina zen, baliteke, gizakiagandik ateratzea sail orora, filosofiara ere. Baina gizakia gogoan gogoz maitagogo definituz edo aurkituz gero, filosofia ere gizakiaren antropologian kokatu behar dugu, hau da, gizakiak adimenaz daukan gizakiari buruzko jakinduria orokorrean. Kanten eta beste filosofo askoren iritziaren erabat aurka jarriz:
‎Artelanak gizakiak eginiko giza mezuak dira, zirraragarriak sarritan, ederrak. Baina gizakiak (maitagogoak) dira ederrik ederrenak, onik onenak, egiarik egiazkoenak. Haurrak jolasean, neska gaztea dabilela, helduak lanean, zaharrak irribarrez, kosmos guztian ageri daitezkeen ikuskizun zoragarrienak dira.
‎Zabaltze hori gogoko zaio gizakiari, maitagarri da, gogoko zaion bezala bere gorputzeko ahalmenak hobetzea, soinezko den maitagogoaren ahalmenak hobetzea denez. Baina gizakiaren gogoa argitzea eta indartzea da gizakia burutzea. Zentzumenak zorroztu, adimena argitu, oroimena zabaldu eta nahimena indartu ahala, zentzumenak eta adimena eta nahimena eta oroimena erabiliko dituen gogoa argitzea eta indartzea da.
‎Eta guragarrien artean, une eta aldi bakoitzean erakargarrienera jotzen du animaliak, besterik ezinean. Baina gizakiei era guztietako erakargarriak azaltzen zaizkie, gogoko zaizkienak eta gogoz kontrakoak; maitagarriak direnak eta ez direnak, baina une zehatzetan erakargarriak zaizkienak. Eta bereizi egiten ditu erakargarrien artean, gogoko zaizkionak eta sasigogoko direnen artean (gero aipatuko dugu gogoko ez direnen —sasigogokoen— erakargarritasunaren misterioa).
‎gizakia gizaki arrazoimenak egiten badu, gizakiagan egon daiteke legea. Baina gizakia gizaki maitamenak egiten badu, gizakiagan ez dago legerik. Maitabeharra dago, eta kito.
Baina gizakien eta aingeruen azken atarramentuari buruzko gaia geratzen zait. Gizakiak, bere gogoz, Jesukristoren soka laga eskaladan —maitajarduna utzi—, eta ere, azken batean, etsi egingo dio, maitasunari uko egiten dion gizaki horri —norbaiti—, betiko amiltzen lagaz?
‎Lan honen zati hau ez da beharrezkoa nire tesiaren azalpenerako. Baina gizakiaren izana eta sorrera egunero darabil zientziak, batez ere eboluzioaren gaia aztertzerakoan. Bere berri izanez gero, eboluzioa jakin min izan zen niretzat, gaixotasunekin, gizakiaren jardun okerrekin eta heriotzarekin korapilatuta askotan.
‎Beti oso zaila, batez ere gizakiaren gogora iristean. Baina gizakia maitagogo hautari eta ezagutari definituz gero, nik maitagogo izanez eta izatetik behatzen diot adimenak eginiko zientziari. Eboluzioari buruz, aldiz, zientzia barrutik ariko naiz, eta zigotoan datzan gizaginkodearen sorrera izango da niretzat ere erreferentzia nagusia.
‎Esandakoa gizakia maitagogo definituz da zentzuduna. Baina gizakia horrela definitu ezik, non aurkitu bataren eskabideen eta bestearen lagundu beharraren arteko lokarri teorikoa. Erantzuna ‘gizakia’ izan ohi da.
Baina gizakia Jaungoikorik gabe iruzurkor eta ulertezin izatetik gizakiaren ezagumenarentzat, ezin dugu Jaungoikoa izatearen baietza berehala demostratutakotzat eman. Jaungoikorik gabe gizakia ulertezina izatetik, gizakia gure ahalmenentzat ulertezina edo ulergaitza dela azaltzen zaigu, ez besterik.
2002
Baina gizakien buruaren arloko espezialista hauek ez dira egoera kritikoetan bakarrik baliagarri; aitzitik, arazoak prebenitzeko bitartekoak eta estrategiak eskaintzen dituzte, eguneroko bizitzan egonkor eta indartsuago egoten lagunduko digutenak.
‎Bakoitzak bere erreinua behar du, bere berea. Baina gizaki kultuak jakin luke, ezen beretik aparte beste hamaika ere badaudela, eta ezagut ditzakeela, eta ulertu, eta errespetatu; eta, halaber, bere bereari eusten eta berea errespetarazten.
2003
‎Istripuen errealitatea irudietan erakusten duten kanpaina horiek badakit jende bati ez zaizkiola gustatzen. Baina gizakiok, zoritxarrez, zer gertatzen den gogoratu araztea behar dugu. Errealitatea horrelako krudela da, eta ikusi beharra dago.
‎–Buru sortzaileak salbuespena diren aparteko pertsonekin erlazionatzen ditugu, jakintsu etajenioekin. Baina gizaki oro, bere erara, bakoitzak toki desberdin batetik esperimentatzen du bizitzaeta, horren ondorioz, bere esperientziak ideietan formulatu eta besteei pasatzerik badu, badauka besteei eman diezaiekeen zerbait. Mundura datorren gizaki bakoitza hasiera berri bat da; eta unibertsoakhartzen du berarengan abiapuntu freskoa eta, maila txikian bada ere, egiten saiatzen da beste inorkoraindik egin ez duen zerbait?
Baina gizakiak suntsituak izan daitezkeen arren inoiz ez dira garaituak izaten, eta horixe da kontuan eduki behar duguna: ahaleginduko diren arren, ez gaituzte bentzutuko.
‎Bestela esanda, kasu horretan gizakiak jakingo luke bi xedapen horiek nola lotu bere ondasuneta familia egoerarekin, edota seme alabei begira dituen eginbeharrekin; halaber, gizakiak beste pertsona bat aitortu behar izango balu edo norbaiti eskuzabaltasunen bat eman balio, jakingo luke harako xedapenak nola egokitu egoera horiei. Baina gizaki orok ez dio espiritu horri ekiten; alderantziz, batzuek euren ondasunak xedatzeko askatasunaz abusatu edo ondasunon nahiz negozioen egoera jakin ez, eta seme alabei begira dituzten eginbeharrak urratzen dituzte. Horregatik, ez litzateke zuzena izango askatasun zehaztugabea uztea horretaz abusatu dezaketenei, baina, aldi berean, gizaki bakoitzarentzat lege bat ezartzea ezinezkoa izango litzateke.
2004
‎Eta gauza jakina da azken uneetan beti beti esaldi jenialak esan behar direla, edo tutik ere ez esan. Baina gizakiak abildade aparta dauka azken uneetan barregarri geratzeko eta bere bizitzan lortutako gailurrak segundo batean zapuzteko.
Baina gizakiak gizartetik (erkidegotik, komunitatetik) edaten duen adina du edaten gizarteak gizakietarik, egitate hau behar beste azpimarratzen ez bada ere. Gizartea ez da, izan, multzo soil bat, elkarte bat da, funtzio eta egitura jakinak dituen giza elkartea, hain zehatz ere.
2005
‎Bere burua akabatu duen kristauari mende luzez eliza katolikoak ezarritako zigor beldurgarriak izango du zerikusirik horretan. Baina gizakiok noizbait gure baitan edo inguruan aurkitzen dugun gai nagusi hori bizia eteteko unea iritsi dela erabakitzeko eskubidea Paleolitikoan bezain bizirik dago gaur.
‎Hortaz, gizaki eta animalien arteko harremana nahitaezkoa da itsasertzean. Baina gizakien eragina ez da hirietan bakarrik nabari.
‎Beraz, azaleko ezaugarri geologikoen zergatia ezagutzeko jakin mina izanez gero, halabeharrez Lurraren bihotza aztertu beharra dago. Baina gizakiak Lurra era zuzenean aztertzeko duen aukera azaleko 15 km-etara mugatuta dago, orain arte behintzat ezin izan delako zundaketa sakonagorik egin. Beraz, nola ezagut daiteke batez beste
‎Udzungwa mendietako mangabeyak ez daude arriskuan, parke nazional baten barruan baitago. Baina gizakia hegoaldeko lur garaietako koloniarentzat mehatxua da, bereizi gabeko mozketak oihan hezea suntsitzen baitu.
2006
‎Gaur egun, hainbat hamarkadatan, gripea ia katarroa izatea lortu dute. Baina gizakiaren immunitate sistemak ez du inoiz H5N1 aurkitu; beraz, mehatxu izaten jarraitzen du. Hori dela eta, H5N1aren aurkako estrategiaren funtsezko urrats bat da organismoari oraindik ez dituen defentsak egiten laguntzeko gai den txertoa ekoiztea.
‎Egia da proposamen honek ontzat jotzen duela" erdara" hitzaren etimologia jakin bat, oraindik ere agian erabat ziurra ez dena. Baina gizaki eta herri askoren ezaugarri hain unibertsala den hurkoarekiko mespretxua eta burla guk ere egitea ez al da nahikoa sinesgarria?
Baina gizakia, hilkor ez ezik, hiltzaile ere bada berez.
‎zakur erreala da, jan eta edan eta lasterka egiten duen zakur biziduna. Baina gizakiok" zakur" esentzia" zakur" hitzera igaroarazi eta ‘adiera’ abstraktu bilakatzen dugunean, orduan esentzia hil egiten da. " Zakur" hitza, jakina, bere adieraren bitartez argitzen eta ezagutarazten duen zakur erreala ez bezalakoa da, bertan esentzia hilik baita:
‎ari naiteke. Baina gizakien munduak bere legeak betearaztera behartzen nauelarik, nire nahiak debekuen kontra jo eta kopeta hausten duelarik, nire esku eta zangoak aurreiritzi eta kulturen burdina inplakableetan preso atzematen direlarik, orduan dardar egiten dut, intziri eta negar egiten dut. Espazioa, galdu egin zaitut eta ni baitan sartzen ari naiz.
2007
‎–La question de la place de l, homme dans l. Univers est toujours d, actualité?. Baina gizakia kosmosaren helburua dela sinestea, ez ba bidezkoa.
‎Beraz, unibertsoa izpirituaren ezizpiritutara jaiste eta materia bihurtze, eta materiaren baitan goititze, izpiritualtze prozesu bat da, azkenean bere buruaren ezagutza osoan bere baitara osoki itzultzera bidean. Baina gizakiaren mundura (historikora) gatozenean, bide horretan izpirituak hartzen duen bi forma funtsezko bereizi behar dugu: izpiritu subjektibo eta objektiboa.
‎/ Antzina, hartz arrearen bizi eremua ikaragarri zabala zen. Baina gizakiak munduan zehar hedatu ahala, hartz handi honek bere bizitokiaren erdia galdu du. / Munduan egun dauden berrehun mila hartzen herenak Alaska eta Kanada iparraldeko kostalde eta lautadetan bizi dira.
‎Ideien tokia nire pentsamendu edo kontzientzian dago. Baina gizakia, kimera, etxea, nik joan den astean pentsatu nituen, eta orain berriro pentsatzen ditut: gauza bera al dira?
‎«on voit le caractère des peuples et le génie de leur langue marcher d, un pas égal, et l, un est toujours garant de l, autre») 561 Beste hizkuntzak izan litezke frantsesa baino abilagoak sentsuen alorrean, bertsorako edo kanturako adibidez («ces deux arts vivent de sensations», «le chant demande le désordre»), edo irudimenaren eremu galduetan, metafora fantastikoak asmatuz eta. Baina gizakia sentsazioez eta arrazoimenaz osatzen da, hori besterik ez da («sensation et raisonnement, voilà de quoi tout l, homme se compose») 562 Eta arrazoimenaren esparru zehatzean hizkuntza landu eta eskuaireko bakarra («ayant la clarté par excellence») 563frantsesa da, esan bezala, «ordena erregular konstantekoa» ideiak banan bana hurrenkera logikoan aletzen, «ordena direktokoa» natura...
‎Erreakzio primitiboa Haurrak bi urtetik aurrera hasten dira elikagaien neofobia agertzen, eta, kasurik larrienetan, helduarora arte luza daiteke. Baina gizaki guztiek hasieran ukatzen dituzte jaki ezezagunak, arratoi, txinpantze eta tximino kaputxinoen antzeko animalia orojaleekin batera. Cooke k uste du iraganean elikagaien neofobiak babes funtzioa izan zuela.
‎Era horretako ahoskatze bakoitzak, iluntasunean ezkutatutakoaren manifestazio bakoitzak, errealitatea sortzen du, eta, bide batez, ausardia eskatzen dio berori entzuten duenari. Baina gizakia, azken finean, bere burua erakuste horretan hazten da.
2008
‎kantagintzara emana dagoenaren alorrean. Baina gizaki orok kantatzen du, ondo zein gaizki, munduan zehar. Beste batzuk dira" kantu ontzaile" Etxahunek esango zukeen moduan, hor langintzaz ari gara, ofizioaz, eta hor ikasi egiten da.
‎Argi dago ingurumen faktoreek (klimak, irradiazioak...) erabateko eragina dutela Pirinioetako floran. Baina gizakiaren presioa ere ez da nolanahikoa. Hain zuzen, loreen funtzioa intsektuak erakartzea da, oro har; izan ere, haien laguntzarekin, landareak ugaltzeko aukera gehiago ditu.
‎Horrek ez du esan nahi planetan egiten ari garen aldaketa azkarrek ez dutela eraginik izango. ... Baina gizakion denboraren eskala ez da planetarena. ... Gure espezieak Lurra orduan zegoen moduan okupatzeko eboluzionatu zuen.
‎(OFF) Mundua konkistatu nahiko lukeen Magnetoren laguntzailea eta maitalea da, eta jakina, gaiztoa. Baina gizakion aurreiritziek bilakatu dute gaiztagin.
‎Gizakiok ere badugu komunikatzeko seinale sistema primario bat. Baina gizakiak, komunikazio primario hori erabiltzeaz gain, komunikatzeko bide konplexuago bat sortu zuen, mintzaira, hain zuzen.
‎Gizakiek, gainerako animalien moduan, egunero gure kezkak, beldurrak, penak eta premiak jasan behar ditugu. Baina gizakiok besteek ez duten zama berezi bat jasan behar dugu: ergelkeriaren presentzia, hain zuzen.
2009
Baina gizakiaren eskuen diseinua ez da eskuetan eta gizakietan bakarrik agertzen. Gizakien oinek ere badute bost hatzen diseinua, aldaera txiki batzuekin.
‎sailera lekualdatzen dira, besterik gabe... Baina gizakiaren
‎Gakoa, esango digu, produkzio tresnen jabegoan datza. Baina gizakia alienatua dago, bere lanaldira dago alienatua, produktua arrotza baitzaio. Horrela, laburbilduz, historiaren esentzia lana izatetik kapitala izatera pasatu da.
‎mundua eta historia zeharo Jainko gabe, inolako Jainko gabe, pentsatzeko saio bat, gizaki huts hutsarekin. Baina gizakiak ere orain ez du destino naturgaindiko zerutarrik, izaki mundutar soila da eta halakotzat pentsatu behar dugu azkeneraino. Jainkoari salbatzen utziko ez diogun gizona, ezin salba diezagukete gero munduak edo historiak.
2010
‎Auschwitzera, Shoahren ikur nagusira, milaka turista joaten dira urtero, adibidez. Baina gizakiaren sufrikarioa bereziki gogorra izandako beste hainbat leku ere ikus daitezke mundu zabalean. AEBetan, Alcatraz Island da horietako ezagunena.
‎1929ko krisiaren aurreko krisian banku erregulazio aldaketa ikaragarria eman zen. Baina gizakiok memoria txarra daukagu; 1929ko krisitik 30 urtera, oso ondo funtzionatu zuen urrezko arau bat, negozio banketxeak eta banketxe komertzialak ez nahastea, puskatu eta espekulazio izugarria zabaldu zen. Bill Clintonek ireki zuen ate hori.
‎Ikuspuntu horretatik, bada, Humboldten" gizakiaren teoria" aldi berean da" antropologia pedagogikoa" eta" pedagogia antropologikoa". Baina gizakiak berezkoa du dimentsio linguistikoa —hizkuntza ez da berarentzat eranskin bat soilik—, eta, horregatik, nahitaez hartu behar dugu kontuan hizkuntza, baldin eta gizakia bera zer den ulertu nahi badugu eta berorri bere garapenean lagundu nahi badiogu. Testuinguru antropologiko horrek, bestela, badu ere eraginik hizkuntza bera kontsideratzeko gure moduan, ze berori hemen bere sakoneko gizatasunean agertzen zaigu, eta horrek —besteak beste—" hizkuntzaren izaera formatiboaz" hitz egitera garamatza.
Baina gizakiak ez daude ohituta komunikazio orekatura, aldez aurretik hartutako erabakietara baizik. Eta boterera, eta irabazleetara.
‎Kreatzaile eta jabe, Yahvek gizakia kontzientziarik gabe nahi zuen, abere hutsa. Baina gizakia pentsatzeko gauza zen eta, beraz, askatasuna bilatzeko gauza. Gizakiari Deabruak erakutsi zion hori eta, orduan, gizakia lotsatu egin zen inorantziaz, obedientziaz eta zientziaren fruitua ez probatzeaz.
Baina gizakia da mirakulua.
Baina GIZAKIA zeruko izar guziak baino handiagoa dun:
Baina gizakia eta HURA bateratuak baldin badira hots, gorputzak eta Argiak bat egiten dutelarikorduan ez da gehiago zauri beharrik, etengabe odola isurtzen baita eta Zerua eta lurra bateratzen baitira.
2011
‎Jaspersek pentsatzen omen du berak badakiela gizakia bere barneenean zer den, eta handik hara operatzen ei du. Baina gizaki A ez dago; gutako inork ez daki ezer bera zer den bere buruarentzat, eta gutxiago gizaki izatea zer den. –L, homme n, est qu, une invention récent?, zeritzon Foucaultek (desagertzera kondenatua omen dagoena).
‎Dislokazio fisikoa goseteek eragin lezakete, edo uholdeek, lurrikarek. Baina gizakiak ere eragin litzake dislokazio fisikoak, gerren, genozidioen, esklabotzaren, herritarren kanporatzearen bidez, edo deforestazioaren bidez.
‎Batetik mundu naturala dago eta, bestetik, gizakia. Baina gizakia bera ere mundu naturalaren parte da. Bera harrapari basatia bada, hori ere eboluzioaren parte da.
‎Ni eta haitzuloaren paretaren paisaia baino ez duena begiztatzen. Baina gizakiak ez du onartzen errealitate gordin hori, eta behin eta berriz, itzalen mundutik ateratzeari uko egin eta beste itzalak sortzen ditu. Ni, hemen, hori baino ez naiz ari egiten.
‎zenbat eta erabiliago, orduan eta aberatsagoa. Baina gizakien obra lanik handienek isiltasuna eskatzen duten bezala, halaxe gertatzen zaigu astakeriarik handienekin ere. Horien aurrean agorrezinak ziruditen hitzak ez al zaizkigu ahitu ere egiten, xaboia bezala, isiltasuna erantzun bakar bihurtuz?
2012
‎Jaspersek pentsatzen omen du berak badakiela gizakia bere barneenean zer den, eta handik hara operatzen ei du. Baina gizaki A ez dago; gutako inork ez daki ezer bera zer den bere buruarentzat, eta gutxiago gizaki izatea zer den. –L, homme n, est qu, une invention récent?, zeritzon Foucaultek (desagertzera kondenatua omen dagoena).
‎Babelgo mitoaren arabera, dorrearen eraikuntzaren aurretik, gizateria osotasun koherente eta batu batean bilduta zegoen. Baina gizakiak zeruraino iritsiko zen dorre bat eraikitzen hasi zirenean, Jainkoak haien ausarkeria zigortu nahi izan zuen dorrea eraitsiz eta gizakiak hizkuntza desberdinak hitz egitera behartuz. Jainkoak hizkuntza aniztasun gisa inposatutako gaitz hori arindu ahal izateko, itzulpena ezinbestekoa da.
2013
‎Hori hala da, eta protagonistek gaizki bizi dute egoera hori. Baina gizakiak gauza guztietara ohitzen gara... Kasu jakin bat ezagutzen dut.
‎Baliabideen sorburu bukaezina zirudien itsasadarrak. Baina gizakiok, errespetu gutxiz, ohiko modura, ordain eskasa eman genion trukean. Aberastasuna eman zigun ingurunea babestu eta zaindu beharrean, zikindu eta hondatu besterik ez genuen egin, aberats bidean sortutako soberakinak han eta hemen zabalduz, inolako kontrolik gabe, eta bizkaitarrontzat betidanik altxorra izan zena hiltzeko zorian utzi.
‎Ikusi duzu nutrizioa gizakiaren bizi funtzio nagusi bat dela eta gure jateko ohiturek eragina dutela osasunean. Baina gizakiok baditugu beste bizi funtzio batzuk ere (27 jardueran ikasi dituzunak). Gogoratzen al dituzu?
2014
‎–Bidaiariren bat izan da uste izan duena, beltzak, txinatarrak eta amerikarrak ez zirela elkarren artean arraza berekoak, ez eta gure antzeko herriekiko ere. Baina gizakiaren barne esentziala, hots, arrazoia, beti gizaki berarengan dirauena eta guztiengan dagoena ezagutzen dugunetik, eta erreparatzen dugunetik deus ez dagoela finkorik eta guretzat barnekoirik zatika daitekeenik, ez daukagu inongo susmorik gizakien artean ezberdintasun esentzial espezifikorik dagoenik pentsatzeko barneko egiaren arabera?.
‎Gizakiok ere badugu komunikatzeko seinale sistema primario bat. Baina gizakiak komunikazio primario hori erabiltzeaz gain, komunikatzeko bide konplexuago bat sortu zuen, mintzaira, hain zuzen.
‎Orain dela lau mila urte inguru arte, ez zen aldaketa nabarmenik izan gizakiak erabiltzen zituen materialetan. Baina gizakia, senez ikertzailea izaki, gauza berriak asmatzen saiatu izan da, bizitza erosoagoa lortu nahian.
‎Beraz, energia zinetikoa bero energian eraldatu da kasu honetan, eta, kontserbazio printzipioak esaten duenez, hasierako eta amaierako energia kopurua berdina da. Baina gizakiarentzat, erabilgarria da sistema horretako bero energia. Ez, ez da erabilgarria, ikuspuntu teknologikotik, sistema horretan, mugimendua zelako ezaugarririk interesgarriena.
‎Gai honek EROSKI CONSUMErek argitaratutako «Uraren gogortasuna» gaia jorratu zuen 2005ean. Baina gizakia ez da etxetresna elektriko bat, ez eta hodiez osatua ere; beraz, pentsa daiteke arriskutsua ote den osasunarentzat arriskutsua (edo korrosiboa) izatearen ustea, ur gogorrak maiz kontsumitzeko. 1984an, OMEk ez zuen ebidentzia zientifiko sinesgarririk aurkitu, uraren gogortasunak ondorio kaltegarriak eragiten zituela gizakietan.
Baina gizakion izaerak denak azaltzen ditu.
Baina gizaki bat ezagutu nuen.
2015
‎Badatoz eta badoaz, arrasto gutxi utzita salbu eta beren handitasun eternoa aldarrikatzen duten harri landuak. Baina gizakiaren ikuspuntutik, inperioek luze zabal irauten dute eta, gutako batzuentzako, merezi du haien alde edo kontra borroka egitea. Baina Teutoburgen borrokatu zirenek ez zuten historiaren ildoa aldatu, geuk ezin dugun bezala.
‎Hasieran, nekazariei, abeltzainei eta marinelei baino ez zitzaien ardura; orain, denen interesekoa da.Eguraldiarekin arduratzen gara, beraz. Baina gizakiak egiatan ikusten al du naturak egunerokotasunean daukan eragina. Gizartearen eta espazio fisikoaren arteko harremana eta suntsiketa aztertzen dituen zientzia da ekologia. Orain modan dago.
‎Erantzun hark guztiz hotz utzi ninduen, alditxartuta, ondoezak jota, eta handik ihes egiteko gogo suharra piztu zitzaidan, drogazale zikin hura han bakarrik uztekoa. Baina gizakiok bi bihotz ditugu, bi masail, eta hortik datorkigu oreka, hortik tasun guztiak, hortik hau eta beste. Kontzientzia ere talka horretatik sortzen da, bi ahots kontrajarri horien istriputik, eta bi begiek ere ez dute gauza bera ikusten, zer gauza den gorputz humanoa.
Baina gizakiaren txanda heldu zen. Bere izena Kevin Warwick da.
‎Nietzscherentzat, hitz ematea zilegi izango zaion gizaberea haztea izan da gizakiaren eginbeharretako bat. Baina gizakiaren ahazmena indartsua da, ezinbestekoa gainera orainaz gozatuko badugu. Halako batean, haatik, oroimen bat sortu behar gizakiari, hitza bete dezan, harremanek eta gizarteak eskatzen baitute.
Baina gizakiaren garapenean, alderdi biologikoez gainera, zerikusi handia du oreka
‎era berezi batean orekatzen ditu; horrek, hain zuzen, egiten du mundu ikuspegi bat kultura izatea. Baina gizakia kulturala denetik gaur egunera, orekatze prozesu asko egon dira. Horregatik, hainbat elementu ordezkatu egiten dira, eta, beste batzuk, zenbait mailatan estali.
‎Bakoitzak bere begi propioak ditu eta denok ñabardura propios ikusten dugu ikusten dugun guztia. Baina gizakiaren dohaina da ñabardurak ñabardura helburu nagusiak lortzeko elkartzea.
Baina gizaki itxuran egun bat baino ez.
2016
‎Ikaro izango litzateke, guztien artean, barofobikorik paradigmatikoena. Baina gizaki oro da, finean, apurño bat barofobikoa. Txoriak miresten ditugu, denok nahi genuke aingeru izan.
‎Irakurria duzu sexuak zerikusi zuzena duela ugalketa biologikoarekin. Baina gizakiaren garapenean, alderdi biologikoez gainera, zerikusi handia du oreka pertsonalarekin. Sexua ez dago ezinbestean lotuta ugaltze organoekin eta genitalekin:
‎Zenbat aldiz galtzen da animalia gauaren erdian? Baina gizakiak ez dira iluntasunean kantxa bat ikusten utzi dezaketen bakarrak. Auto gidariek ere zailtasun gehiago izango dituzte lau hankako laguna ikusteko, baldin eta ustekabean uhala askatzen bada.
Baina gizakien laguntzarekin, boterea izan dezakegu.
2017
Baina gizakia horixe da, eta kultura ere hori da. Ez gaitezen engaina.
‎Zakurrek ezin dituzte erabili pertsonentzat egindako xaboiak, narritadurak eragiten baitizkie. Baina gizakiak babesteko kremak erabil ditzakete. Kasu honetan, erantzuna:
2018
‎Gizakia gizaki artean bizi den aldetik, komunikazioa gizakiaren berezko behar naturaletako bat dugu. Baina gizakiak baditu behar natural gehiago eta komunikazioa baino premia handiagoa dutenak bere biziraupenerako. Hain zuzen ere, euskara, gizakiak dituen berezko behar natural horiek asebetetzeko, komunikazio tresna arrunt eta ohiko bihurtzen dugun hein berean jarriko dugu normalizaziorako bidean.
‎Iragan mendean gizakiaren esplikazioa garezurreko arrazoietara murrizteko nahia izan zutenek bezala, gaur neurozientziek neuronen funtzionamendura murriztu nahiko lukete garunaren funtzioa. Baina gizakiak konplexutasuna du ezaugarri. Horrela, esate baterako, sentimendua osotasun kontziente gisa esperimentatzen dugu, eta ez sentsazio banatuen batuketa gisa; emozioak zatikatzea eta banatzea, diskurtso zientifistak egin ohi duen eran, oinarririk gabeko jardunbidea bihurtzen da, lekuz kanpokoa, gure garunaren benetako edukia irudikapen multzoek osatzen baitute.
Baina gizakiak duen zerbait normala da, lurpean geratu nahi ez izatea.
2019
‎Bizikidetza helburu, bata bestearen ekarpenaz aprobetxatzen zen maiz. Baina gizakiaren lukurreriak sinbiosiaren oreka fina apurtzen zuenean gaitza nagusitzen zen.
‎Ahari egin zen, mendira igo zuten. Baina gizaki batek maitatu zuelako gizaki orok maite behar zuela uste zuen Txepelek: mendizaleengana hurbildu eta atzetik segika egiten zien.
Baina gizakiaren lana ez bada berarena, lan enajenatua baldin bada, orduan, norena da lan hori. Lanaren enajenazioan bere askatasuna oinarrizko aktibitatean murriztuta eta mugatua ikusten da eta horretan beste gizaki batek ere parte hartzen du, horregatik" si el se relaciona con su actividad como con una actividad no libre, se estd relacionando con ella como con la actividad al servicio de otro, bajo las ordenes, la compulsion y elyugo de otro" (115).
‎Marxentzat beharra ezin da itsua izan, baizik eta arrazionalizatua izan behar da eta beharrak ezartzen dituen mugapenak ulertuz askatasun eremuak lortu daitezke. Baina gizakiaren bizitza antolatzeko eta garatzeko eremu produktiboan eta sozioekonomikoan lanaren banaketaren prozesuaren ondorioz sortu diren beharrek gizakia bera kateatuta gelditzera eramaten dute. Behar hauek zapalkuntza orokor batekin lotzen dira.
Baina gizaki bihurtzen gaituena da.
Baina gizakia naizenez, bizirik iraun behar dut.
2020
‎Tokiko izenak izan arren ez dira gizaki izen gisa inon azaltzen Baina gizakia ez da ezer, kosmosaren aurrean bakarrik dago, hutsik dago, ez du izenik
Baina gizakia ez da ezer, kosmosaren aurrean bakarrik dago, hutsik dago, ez du izenik
‎Pirinioetako mugaldeak ederki larrutuak, soilduak, basogabetuak dira dagoeneko. Baina gizakiaren baliabide gosea ez da berdindu oraindik. Ama lurraren ustezko birjintasuna salgai duten bidaia agentzia, ostatu, hotel, udal eta gobernuen jarduna horren lekuko.
Baina gizakia ez zegoen jadanik saieteran, eta ez nuen haren erantzuna entzuteko aukerarik izan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina gizaki ez 8 (0,05)
baina gizaki oro 4 (0,03)
baina gizaki bat 3 (0,02)
baina gizaki ere 3 (0,02)
baina gizaki mundu 3 (0,02)
baina gizaki ukan 3 (0,02)
baina gizaki a 2 (0,01)
baina gizaki bihurtu 2 (0,01)
baina gizaki denbora 2 (0,01)
baina gizaki garapen 2 (0,01)
baina gizaki gizaki 2 (0,01)
baina gizaki gizarte 2 (0,01)
baina gizaki gogo 2 (0,01)
baina gizaki zeru 2 (0,01)
baina gizaki abilidade 1 (0,01)
baina gizaki ahazmen 1 (0,01)
baina gizaki aldatu 1 (0,01)
baina gizaki alienatu 1 (0,01)
baina gizaki aurreiritzi 1 (0,01)
baina gizaki babestu 1 (0,01)
baina gizaki baliabide 1 (0,01)
baina gizaki barne 1 (0,01)
baina gizaki behar 1 (0,01)
baina gizaki bera 1 (0,01)
baina gizaki berezko 1 (0,01)
baina gizaki beste 1 (0,01)
baina gizaki beti 1 (0,01)
baina gizaki bi 1 (0,01)
baina gizaki bizitza 1 (0,01)
baina gizaki buru 1 (0,01)
baina gizaki dohain 1 (0,01)
baina gizaki egia 1 (0,01)
baina gizaki era 1 (0,01)
baina gizaki eragin 1 (0,01)
baina gizaki esku 1 (0,01)
baina gizaki ezgai 1 (0,01)
baina gizaki ezin 1 (0,01)
baina gizaki funtsezko 1 (0,01)
baina gizaki gauza 1 (0,01)
baina gizaki gisa 1 (0,01)
baina gizaki guzti 1 (0,01)
baina gizaki hegoalde 1 (0,01)
baina gizaki horixe 1 (0,01)
baina gizaki horrela 1 (0,01)
baina gizaki ikuspuntu 1 (0,01)
baina gizaki immunitate 1 (0,01)
baina gizaki itxura 1 (0,01)
baina gizaki izaera 1 (0,01)
baina gizaki jaungoiko 1 (0,01)
baina gizaki komunikazio 1 (0,01)
baina gizaki konplexutasun 1 (0,01)
baina gizaki kontrolatu 1 (0,01)
baina gizaki kosmos 1 (0,01)
baina gizaki kultu 1 (0,01)
baina gizaki kultural 1 (0,01)
baina gizaki laguntza 1 (0,01)
baina gizaki lan 1 (0,01)
baina gizaki lukurreria 1 (0,01)
baina gizaki Lurra 1 (0,01)
baina gizaki memoria 1 (0,01)
baina gizaki noizbait 1 (0,01)
baina gizaki obra 1 (0,01)
baina gizaki pentsatu 1 (0,01)
baina gizaki presio 1 (0,01)
baina gizaki sentsazio 1 (0,01)
baina gizaki sufrikario 1 (0,01)
baina gizaki suntsitu 1 (0,01)
baina gizaki txanda 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia