2000
|
|
guztiononerako omen da.
|
Baina
estatuek ez dute ondo bereizten non dagoen guztion onaeta (estatu/ alderdiaren aldekoa den) giza kontrolaren arteko muga.
|
|
Beraz, aurreko honek luke nazioarteko nolabaiteko lege babesa, lehenago edo beranduago etorriko dena.
|
Baina
estatuen praxia hori ez dela-eta, gutxiengoen aldeko borroka ezin da bereizi demokraziaren aldeko borrokatik, gizaeskubideen aldeko borroka izanik.
|
|
|
Baina
Estaturik ez duten nazioen kasuan, beste bat izango da proposatuko zaigun eredua. Lehen prozesu nazional motelaren eredua baldin bagenuen eskuartean, orain prozesu azkarrarena suertatuko zaigu interesgarri.
|
|
|
Baina
Estatuak eta hau da guk azpimarratu nahi duguna bere presentzia politikoa ziurtatzeaz gain, kontrola ezartzeko helburu garbiarekin, hezkuntza arloko kontrol tresna espezifikoa garatu zuen, kontrol mota zehatz hori benetan eraginkorra izan zedin, bere hezkuntza politika gauza zedin hain zuzen; ondorioz, probintzia bakoitzeko ikuskariak bere espazioa zuen, eraikitzen ari zen hezkuntza sistema nazio... delakoan252 Beste aldetik, eta ez du garrantzi txikiagorik, ikuskarien erakundeak bere onespen legala izan zuen, baita ikuskarien, cuerpo, aren eraketa hasiberriak ere, azken alderdi honek, irakasleriarekin gertatzen zen eran, Estatuaren zerbitzurako eraiki eta funtzionario estatusa zuen administrazio sareko zutabe nagusiaren aurrean jartzen gaituelarik.
|
2002
|
|
Aintzat hartu beharreko baldintzetako bat ere bada.
|
Baina
Estatuaren gehiegizko parte hartzearen arriskua erator daiteke jarrera horren ondorioz, eta hein berean autoritarismo zientifikoa eta gehiegizko burokrazia. Gainera, berrindustrializazioa bultzatzen duen beste arrisku bat ere badu bigarren aldaera horrek.
|
|
estatu nazioa aldarrikatzea.
|
Baina
estatu nazioa aldarrikatzen duenari, lehenago aipatutako aholkua gogoratu litzaioke, oinarri fundatzaileak hizpide izanik, zeren legitimazio identitario eta fundamentalistak bilatzen baitira. Hala izanez gero, eta inoiz independentzia lortzekotan,, mimetismoak?
|
|
Estaturik gabeko nazioak ez du lurralderik.
|
Baina
estaturik gabeko gizarteak lurralde fisikoen gainetik lurralde geolinguistikoa sortzen asma dezake, beharbada. Hedabideetan fisikoak eta kartografikoak ez diren lurraldeak eta lurraldetasun sentipenak sor daitezke.
|
2007
|
|
Aro honetan, jendea banaka agertu da Estatuarenaurrean (esan nahi baita, botere orohartzailearen aurrean).
|
Baina
Estatuak ere badubere izana errotzeko beharra, hautazkoa bainoago, naturala edo sakratua agertzeko.Horrexegatik garai honetako legitimazio iturri nagusi legez, komunitate bati egotziahal zitzaion izaera erabili da, hau da, kultura eta kultur batasuna, eta zehazkiago: nazio kultura kultura zaharra omen den kasuan (Frantziar Estatuan, kasurako) edoberri berri omen denean kultura zibila, betiere iza... Biak ala biak, erkidego batek boterea duela irudikatzeko erabili dira, hau da, boterea, gizartearena?
|
|
|
Baina
Estatu Batuek badaukate aparteko abantaila, alegia, munduan beraiekdira pribilegiodunenak zeren, beren borondatearen arabera, munduko erreserbamoneta inprimatzeko monopolioa baitute. Gainera, kanpo zorra bere monetanizendatzen duen munduko herrialde bakarra da.
|
|
|
Baina
estatuko funtzionarioen gaineko atxikipenak, ogasun zentralak jasoko ditu ordainketak administrazio zentralak egiten dituenean eta atxikipen hauek kontutan hartuko dira Ekarpen ekonomikoa kalkulatzeko metodologian. Hala ere, salbuespen gisa, ez da horrela gertatuko organismo autonomoak edo enpresa publikoak direnean ordaintzaileak; kasu hauetan Nafarroako Foru Ogasunak du atxikipen eskumenak jasotzeko.
|
2009
|
|
Sistema hori interes handikoa izan zen munduko ekonomia suspertzeko II. Mundu Gerraren ostean.
|
Baina
Estatu Batuetan sortu zen kanpoko defizitaren ondorioz, batez ere Vietnamgo gerrako gastuengatik, dolarren bihurgarritasuna suspenditu zuen Nixon lehendakariak.
|
2010
|
|
|
Baina
estatuen laguntzak murrizteko arrazoi bakarra hori balitz, derrigorrezkoa izango zen, aldi berean, estatuen laguntza horiek murrizten diren neurrian, Europa mailako erakundeen aldetik industria sustatzeko politika, eta industriarako diru-laguntzen politika berri bat martxan jartzea.
|
2012
|
|
Immigratzeak estatu berri batera sartzea dakar, eta eragina du hainbat gaiadministratibori dagokionez (adibidez, lurraldera sartzeko prozesua, lan egitekobaimenak, lege egoeraren erregularizazioa, eta abar).
|
Baina
estatuari ez dagokio, noski, administrazio arlo hori bakarrik, eta izaera politiko ukaezina dauka: nazioarenaldagaia sartzen zaigu orduan.
|
|
|
Baina
estatuaren parte hartzea ezin da mugatu arauketara, besteak bestehorrek ere muga handiak baititu bizi garen munduan. Azaldu dugunez, oso murriztutadaude estatuen ahalmenak zeregin honetan.
|
2013
|
|
|
Baina
Estatuaren berreraikuntza eta eraikuntzan ezin izan zuten parte hartu hil, erail, erbesteratu edo erregimen berriak zigortu zituen profesionalek. Gainera, gobernuak hiria eta arkitektura kontrolatzeko hainbat erakunde sortu zituen, arkitektoen trebakuntza, argitalpenak eta bizitza profesionala fiskalizatuz.
|
2017
|
|
Aldebikotasuna legea balitz, hau da, berdinen artean eratutako legea balitz Hitzarmen Ekonomikoa, beldurrezez ginateke egongo euskal hiritarrok.
|
Baina
Estatuak du eskumena eta EAEri etaNafarroari lagatako zerga araua da, hemengo erakundeek kudea dezaten. Beraz, urrats garrantzitsua da benetako aldebikotasun mailara heltzea, menpekotasunetikjauzi egitea, independenteak izan nahi badugu.
|