2007
|
|
Ez da askorik jakin behar identitate kontuetan Euskal Herriko herritarrenbizitza soziala, politikoa, kulturala eta linguistikoa zertan mamitzen den jakiteko.Eta bizitza bera da identitatearen iturria, guk dakigunez; kasu honetan, naziotasunaren araberako bizimodua. Eguneroko bizitzaren munduan badakigu
|
zer
partekatzen dugun euskal identitatearekin eta zer espainiar eta frantses nazio estatuenizaerarekin. Badakigu zein hizkuntzatan mintzo garen, zein nazio kulturan etaideologian pentsatzen dugun, zein informazio esparruk eta erreferentzia eremukhornitzen gaituzten.
|
2008
|
|
azken funtsean, partekatze politikaren irizpideak orekatuak ez baldin badira, hots, emandakoaren ordainetan geure euskal identitatea garatzeko laguntzarik jaso ezean, Imazen politika asimilazioaren politika besterik ez da. Ez baitu zehazten partekatzean
|
zer
partekatzen duen alde bakoitzak. Ez baitigu esaten baldintza makurretan egindako partekatze jarduna ez dela bidezkoa, bidegabekeria galanta baizik.
|
2011
|
|
da
|
zer
partekatu behar den. Gimnasioak, esaterako, 1.000 metro koadro edukiko
|
2014
|
|
Ez hori bakarrik, kulturen arteko nahasketa aberasgarria delakoan dago. «Afrikak badu
|
zer
partekatu Europarekin. Hemen dauden gatazka batzuk han aspaldi konpondu ziren; alderantziz ere, noski».
|
2016
|
|
Baina deialdi berezia egin nahi zaie, 2010az geroztik martxan den proiektu honetan parte hartu duten, parte hartzen ari diren edota baita mintzalagun izan nahi duten guztiei. Izango dute eta zer esan, eta
|
zer
partekatua Potxoenean bilduko direnekin. Gainera, orain bidelagun edo “euskaldun zaharren” faltan dira.
|
|
Horrek pitz baitezake euskarari hurbildu nahi duen guzien baitan gutizia eta ikasteko indarra. Bila dezagun non zer hitz eta mintza, non zer truka, non
|
zer
parteka eta goxa. Euskaraz bizi eta hazi gure helburua baita.
|
2017
|
|
Minak 27 urte bete zituen Ameriketara heldu eta biharamunean. Frai Servandok ia haren adin bikoitza zuen eta, oso ezberdinak baziren ere, bazuten
|
zer
partekatu eta elkarri zer esan: biek askatasuna maite zuten eta biek absolutismoa zuten gorroto.
|
2018
|
|
Hizkuntza lankidetzan ari zaretela,
|
zer
partekatzen duzue, zuzen?
|
|
Txinara joaten naizenean, esate baterako, hango kulturara nola gerturatu planteatzen dut. Izan ere, kontuan hartu behar da
|
zer
partekatu nahi den ikuslearekin. Ezinbestekoa da kamera batekin joaten den pertsonak galderak planteatzea.
|
|
"[...] y es tambien lo que sucede en Alaba, que participa de todos ellos, mas o menos sincopados, y variados". Kasu honetan ere ez dakigu zeri buruz ari zen zehazki Larramendi; hots,
|
zer
partekatzen zuten orduko Arabako euskarak eta gainerako euskalkiek, baina zerbait bazela badakigu, zeharka.
|
2020
|
|
Heldu garen aldetik, beharrezkoa da adin txikikoek egiten duten erabileran parte hartzea eta sare sozial honen gutxieneko ezaugarriak ezagutzea. Gure semearekin nabigazio denborak partekatzea, eta adingabeari uztea nola funtzionatzen duen azaltzen, zer ikusten duen edo
|
zer
partekatzen duen jakiteaz gain, lagunduko duten ekintzak dira. Gomendagarria da, halaber:
|
2021
|
|
Nolabait, izan zirelako gara, eta garelako izango dira. Zu zer zaren, guk
|
zer
partekatzen dugun, ze garen, eta nolabait ezagutzeko zer izan ginen. Zuk mugimendu literarioak nolabait gizartean gertatzen zenaz aparte ezin dituzu kokatu sekula.
|
2022
|
|
Ez dira izan ttikiak beraz, ez eta bakanak ere, azken 25 urte hauetako abenturak. Bagenuen
|
zer
partekatu, gazte ala ez hain gazte, denek genituen oroitzapenak aipatzeko, erakusketa gisan ezarritako argazkiei begira ala trago baten inguruan. Umore ona eta giro goxoa zabaldu zitzaizkion egun osoan.
|
|
Aldiz, norbait lagun gisa etiketatzen dugunean, ulertzen da ezin dugula sexu harremanik izan berarekin. Harreman anarkiak etiketen kortsetik urruntzera gonbidatzen gaitu, eta ikustera pertsona bakoitzarekin
|
zer
partekatu nahi dugun, elkarrekin zer egitea gustatzen zaigun. Ez bakarrik sexu edo maitasun arloan, baita jatorrizko familiarekiko harremanetan ere, adibidez.
|
|
" Harreman anarkiak etiketen kortsetik urruntzera gonbidatzen gaitu, eta ikustera pertsona bakoitzarekin
|
zer
partekatu nahi dugun, elkarrekin zer egitea gustatzen zaigun"
|
2023
|
|
1 Euskara irakaslea naiz, Bigarren Hezkuntzan, azken hogei bat urte luzeetan. Hori naizen neurrian badut, noski, hizpide dugun gaiaren inguruan, zer kontatua edo
|
zer
partekatua, baina ez nuke inondik ere adituaren ikuspegitik aritu nahi, ez dudalako neure burua gai honetan hala ikusten, hasteko, horretarako baditugu gainera gurean, espezialistak –soziolinguistak eta–, eta segitzeko, ez zaidalako iruditzen hortik etor daitekeenik nik egin dezakedan ekarpen xumea; gehiago ikusten dut neure burua arituaren tokian, eta horregatik, hortik egingo ditut an... Behaketak eman didan esperientziatik sortutako sentsazioek, burutazioek, emozioek eta arrazoiek harilkatuko dute artikulu hau, horiexek izango ditu abiapuntu eta ardatz, eta maila pertsonal hori gainditzen ez saiatzea da oraingoan egin dudan hautua.
|