2000
|
|
KORTAZAR, Jon Mikel Zarateren" Bizipenen bultzadaz". 9 zk. (1979), 140 Jesus Etxezarragaren" Olerki solteak". 10 zk. (1979), 119 B. Atxagaren" Etiopia". 10 zk. (1979), 123 Mikel Zarateren literarturgintza. 11 zk. (1979), 48 A. Urretabizkaiaren"
|
Zergatik
Panpox". 12 zk. (1979), 152 R. Saizarbitoriaren" Ehun metro". 13 zk. (1980), 142 Joxe Austin Arrietaren" Abuztuaren 15eko bazkalondoa". 14/ 15 zk. (1980), 196 Euskal lirika gortesauari buruzko oharrak. 16 zk. (1981), 76 Haranburu Altunaren" Gernika". 16 zk. (1981), 109 A. Lertxundiren" Aise eman zenidan eskua". 17/ 18 zk. (1981), 208 Jose Angel Irigarayren" Kondairaren ihauterian". 19/ 20 zk. (1981), 181 Joseba Sarrionaindiaren" Izuen gordelekuetan barrena". 23 zk. (1982), 133 XVIII. mendeko lirika herrikoia. 24 zk. (1982), 106 Gaurko narratiba eta euskal literatura. 25 zk. (1982), 86 Joan Mari Irigoien-en" Poliedroaren hostoak":
|
|
KORTAZAR, Jon Mikel Zarateren" Bizipenen bultzadaz". 9 zk. (1979), 140 Jesus Etxezarragaren" Olerki solteak". 10 zk. (1979), 119 B. Atxagaren" Etiopia". 10 zk. (1979), 123 A. Urretabizkaiaren"
|
Zergatik
Panpox". 12 zk. (1979), 152 R. Saizarbitoriaren" Ehun metro". 13 zk. (1980), 142 Joxe Austin Arrietaren" Abuztuaren 15eko bazkalondoa". 14/ 15 zk. Haranburu Altunaren" Gernika". 16 zk. (1981), 109 A. Lertxundiren" Aise eman zenidan eskua". 17/ 18 zk. (1981), 208 Jose Angel Irigarayren" Kondairaren ihauterian". 19/ 20 zk. (1981), 181 Joseba Sarrionaindiaren" Izuen gordelekuetan barrena". 23 zk. (1982), 133 Joan Mari Irigoien-en" Poliedroaren hostoak":
|
2004
|
|
Eusko Jaurlaritzak 1985.etik aurrera, halaber, proiektu zinematografiko zehatz batzuk finantzatzeari ekin zion bere aldetik, hala ETBrekin lankidetzan egin ziren
|
Zergatik
panpox, Ehun metro eta Hamaseigarrenean aidanez euskaraz sortutako ordubeteko filmak nola aurrerago Ander eta Yul bezalako lan zinematografiko komertzialak.
|
2006
|
|
3) Aukeratu ditugun pertsonaiak subjektuak dira, kasu batzuetan protagonistak eta beste batzuetan koprotagonistak. 4) Narrazio motzak edota ipuinak bazter batera utzi ditugu eta eleberrietan murgildu gara, nahiz eta
|
Zergatik
Panpox, Hatza mapa gainean, edota Edo ni edo zu eleberri motzak izan.
|
|
Pertsonaia femeninoaren garapena landu ahal izateko aukeratutako hamabi protagonista horiek kronologikoki aztertuko ditugu. Lehen protagonista, Arantxa Urretabizkaiaren
|
Zergatik
Panpox (Hordago, 1979) nobelako izenik gabeko ama dugu. Jon Kortazarrek (Jakin 12, 1979) ondo dioen bezala, nobela horren berrikuntzarik handiena estreinakoz euskal literaturan pertsonaia femenino protagonista paratu izana da.
|
|
Lehen emakumea, Juan Mari Irigoienen Poliedroaren hostoak (Erein, 1982) nobelako Martzelina.
|
Zergatik
Panpoxeko ama aztertu ostean, zaila da pareko indarra duen emakume protagonistarik topatzea, baina aurrera egin aurretik gurea egin behar dugu Demetrio Estebanez Calderon ek (1998) egiten duen nobelen sailkapena. Ekintza nobelak, pertsonaia nobelak eta espazio nobelak aipatzen ditu Estebanezek W.
|
|
Kayserren sailkapena bere eginez. Esan behar dugu
|
Zergatik
Panpox pertsonaia nobela dugula eta pertsonaia dela nobelaren indar zentrifugoa nahiz zentripetua. Poliedroaren hostoak, ordea, espazio nobela dugu:
|
|
Gauza bera gertatzen zaio Teresari, artifizio gutxi baina dudatu ezineko trinkotasuna duela, eta azken adibide gisa aukeratu dugun Ixiar Rozasen Edo zu edo ni (Erein, 2000) nobelako Grazianari beste horrenbeste gertatzen zaio. Laburtu bagenu, Grazianak aztertu ditugun beste hamaika pertsonaia femeninotatik ikasi egin duela esan genuke, eta, batez ere,
|
Zergatik
Panpoxeko ama edo Teresatik. Emakume hau adinean aurreratua dugu, eta bizitzarekin solasean egiteko beta gutxi izanik, gehiago dago zirt edo zart egiteko.
|
|
Urretabizkaia, A., 1982,
|
Zergatik
Panpox, Hordago, Donostia.
|
2023
|
|
|
Zergatik
panpox. (b).
|