Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎1976an, orduko Frantziar errepublikako presidenteak, Valery Giscard d. Estaing ek, finantza saileko goi funtzionari bati, Simon Nora ri hain zuzen ere, gizarteareninformatizazioari buruzko txosten bat egiteko agindu zion. Helburua, informazio teknologiak Frantziako estatu nazionalaren burujabetzan zer nolako eragina zeukanaztertzea zen. Simon Nora k, Alan Minc ek lagunduta, 1978an bukatu zuen txostena eta frantsesez argitaratu zuen11 Txosten horretan funtsezko gaiak mahaigaineratu ziren.
Zer nolako eragina izango du horrek gugan?
2001
‎aginteen arteko harremanetan Erdi Arokoelizak zuen papera eta gaur duena erkatzea interesatzen zitzaidan: Erdi Arokogizartearen irudi estatikoan elizak zuen zerikusia aztertu nahi nuen, besteak beste, gaurkoan zer nolako eragina duen ere ikusteko.
‎Gauzak horrela, neure buruari egiten diodan galdera hauxe da: egoera aldakorhorrek zer nolako eragina eduki dezake sortzaile batengan. Zeren, garbi dagoenada, gure mundu berekoak baldin badira, nolabaiteko hausnarketa egon behar dela.Hala ere, garbi esan behar da,, postmoderno?
2002
‎Horrek erabateko ondorioak ditu lanaren ondorengo lerroetan aipatuko diren lan egitura eta antolakuntzan, enpresen egituran, lan kontratuetan eta lan merkatuan. Honetarako eta, era berean, gaur egungo aldaketek zer nolako eraginak dituzten ulertzeko, oso modu labur eta kritiko batean jorratutako MENDIZABALen (1998) lana laguntza handiko liburua (izan) da.
2003
‎«podemos afirmar que no existe un movimiento estudiantil propiamente vasco»96 eta beraz, arriskutsua izan zitekeen kontrolatzen ez zen mugimendu bati babes osoa ematea. Ez dakigu iritzi honek zer nolako eragina izan zuen UEUko kideen artean, nahiz eta oso argi garria izan ulertzeko zergatik egin zion hain erreferentzia gutxi UEUk 1976 eta 1977 urteetan barrutiaren eta unibertsitate ofizialaren gaiari. Dena den, hurrengo atalean jorratuko dugu gai honen inguruko berri gehiago eta azaldutako iritzi desberdinak.
2005
‎Berrikuntzaren eragina: ikasleekin zer nolako eragina izango duenaztertzen da.
2007
Zer nolako eragina du GRIk honetan guztian?
‎Garaiko zientziagintza arazo praktikoen ikerketa da etaarazo ugariren ezaugarria ziurgabetasuna da, gainera. Zientziaren eta politikarenarteko elkarrekintza hazkorra eta horren izaera konplexua dela medio, horrekezagutza kognitiboan zer nolako eraginak dituen aztertzen du Andoni Ibarrak.Adibide gisara ozonoaren ikerketaren dinamika ebolutiboa interpretatuz, zientziaeta politikaren elkarrekintza lekutzen du: alde batetik, ekoizpen kognitiboa arazopraktikoetara orientatua egonik, horrek diziplinen formazio prozesuan eragitendituen dinamikak aztertuko dira; eta, bestetik, auziari eremu politikotik ipinikozaio arreta:
2008
‎Epe horretan Gabriel Benitori buruz daukagun datu bakarra da 21 urterekin Gaspar Jauregiren sareko kidea zela. Horrez gain, ez dakigu ikasketarik burutu zuen ala ez, ezta zer nolako eragina eduki zuten berarengan frantziarrek ekarritako ideia berriek. Gabrielen nerabetasunari buruzko hutsune hau betetzeari ezinbesteko deritzot Eibarko liberalismoaren aztarnen bila dabilen edozeinentzat.
‎Garai hartan, Gennieren kasuak zientifikoki zein sozialki interes handia piztu zuen; interes zientifikoari dagokionez, besteak beste, honako bi erronka hauei erantzuna aurkitzeko interesgarria izan zitekeelako: batetik, inguruneak zer nolako eragina duen garapenean, garapen kognitiboan zein fisikoan, azter zitekeelako; bestetik, giza taldetik bazterturik egoteak zein ondorio dakarren ulertzeko baliagarria izan zitekeelako.
‎Honako bi galdera hauei erantzuten saiatzen da: batetik, zer nolako eragina dute garapenean faktore biologikoek, genetikoek, naturalek eta hereditarioek. Bestetik, zer nolako eragina dute gizakion garapenean inguruneko faktoreek?
‎batetik, zer nolako eragina dute garapenean faktore biologikoek, genetikoek, naturalek eta hereditarioek? Bestetik, zer nolako eragina dute gizakion garapenean inguruneko faktoreek. Azken batean, gizakia jaio ala egin egiten da?
2012
‎Europako erabakietan zuzenean parte hartzeko aukerarikere ez dute. Salbuespen gisa aipa daiteke, hala ere, duela gutxi EAEkECOFINen egotea lortu duela, duen zerga subiranotasuna dela-eta, bainaoraindik ez dago jakiterik zer nolako eragina izango duen.
‎Hor eten dugu kontaketa. Ez dugu adierazi Txillardegik zer nolako eragina izanzuen Jakineko zuzendari berri Joseba Intxaustirengan, ez eta Intxaustik eta Orixekexistentziaren zentzuaz, ez eta Txillardegik eta Koldo Mitxelenak izan zutena ereEuroparen on gaitzez31.
2014
‎Honako bi galdera hauei erantzuten saiatzen da: batetik, zer nolako eragina dute garapenean faktore biologikoek, genetikoek, naturalek eta hereditarioek. Bestetik, zer nolako eragina dute gizakion garapenean inguruneko faktoreek?
‎batetik, zer nolako eragina dute garapenean faktore biologikoek, genetikoek, naturalek eta hereditarioek? Bestetik, zer nolako eragina dute gizakion garapenean inguruneko faktoreek. Azken batean, gizakia «jaio ala egin» egiten da?.
‎Mendeko aldagaia aldatu egin daiteke, edo ez, aldagai askean egindako aldaketen eraginez; hau da, aldagai askearen mende dago. Esperimentuaren gakoa da aldagai askea manipulatzea, hura aldatzeak mendeko aldagaian zer nolako eragina duen zehazteko.
‎Zure iritziz, helduaroko adimenaren garapenean zer nolako eragina izan dezakete belaunaldi arteko kohortearen eraginek. Nola eragin dezakete horrelako eraginek etorkizunean?
‎Garai hartan, Genieren kasuak zientifikoki zein sozialki interes handia piztu zuen; intereszientifikoari dagokionez, besteak beste, honako bi erronka hauei erantzuna aurkitzeko interesgarria izan zitekeelako: batetik, inguruneak zer nolako eragina duen garapenean, garapen kognitiboan zein fisikoan, azter zitekeelako; bestetik, giza taldetik bazterturik egoteak zein ondorio dakarren ulertzeko baliagarria izan zitekeelako.
2015
‎erradiazio erlatibistatik hasi, materia ez erlatibistaz gero eta energia ilunean bukatuzgaur egunean. Simulazioetan gai gara garai zehatz bakoitzean gure sareak dituen ezaugarri estatistikoakjakiteko, baina orain artean aztertu ez dena batetik besterako salto hauek zer nolako eragina izan zezaketen izan da. Simulazio berriak diseinatu ditugu lan honetarako, higidura ekuazioak transizio egoeretanaskatzen dituztenak; ondoren lortutako emaitzak sareen propietate estatistikoetan eta amaierako CMBkoanisotropien ezaugarritzean kontuan hartuko dira.
‎Hainbat ingurune kontuan hartzen dira eta simulazioak neurketa errealekin konparatzen dira, eta horretaz gain, metodo honetarako espresuki garatu dugun giza gorputz eredu b at erabiltzenda. Eredu honen bidez zer nolako eragina duten pertsonak uhinen hedapenean eta uhin haueknoraino barneratzen ahal diren iker daiteke.
‎Beta endorfinak erreakzio akrosomikoan zer nolako eragina ote duen aztertu zen. l.irudiak erakustenduen bezala, beta endorfinak erreakzio akrosomikoaren inhibizioa sortzen zuen, inhibizoarenmagnitudea berdina zen aztertu ziren hiru denboretan (p< 0,05). Morfinak, beta endorfinarenagonistak, erreakzio akrosomikoan eragin berbera zuela ikusi zen.
‎Talde horren barruan arlo ezberdinak jorratzen dira eta 8 pertsona inguruk osatzen dugun azpitaldea da Lurralde Antolaketakoa. ...k, eta baitahorrek 2012tik hona berrikuspen fasean daudenez, zer den berrikuspen horietan planteatzen dena.Berrikuspen horretan hizkuntzak lurralde ereduan zer eragin duen ikusiko dugu, nola erabiltzen denhizkuntza likido bat, beharbada, lurralde eredu zehatz bat diseinatzeko, eta baita lurralde ereduhorrek euskarri fisikoaz aparte, gure bizimoduan, gure ohituretan, gure kulturan, gure hizkuntzan, zer nolako eragina izan dezakeen.
‎Talde horren barruan arlo ezberdinak jorratzen dira eta 8 pertsona inguruk osatzen dugun azpitaldea da Lurralde Antolaketakoa. ...k, eta baitahorrek 2012tik hona berrikuspen fasean daudenez, zer den berrikuspen horietan planteatzen dena.Berrikuspen horretan hizkuntzak lurralde ereduan zer eragin duen ikusiko dugu, nola erabiltzen denhizkuntza likido bat, beharbada, lurralde eredu zehatz bat diseinatzeko, eta baita lurralde ereduhorrek euskarri fisikoaz aparte, gure bizimoduan, gure ohituretan, gure kulturan, gure hizkuntzan, zer nolako eragina izan dezakeen.
‎Harrezkeroztik ugariak izan dira HANPPa kalkulatzeko egin diren ikerketak (ikus 2.4 taula), zeinen emaitzek balizko eta metodologia ezberdinen erabilerari erantzuten dioten. Emaitzok, hala ere, argi adierazten dute zer nolako eragina izan dezakeen gizakiaren esku hartzeak biosferan, hainbeste baliabidez jabetzen denean. Gainera, eragin hori gero eta handiagoa izan da gizakiok nekazaritza gizartean antolatuta egotetik gizarte industrialera pasa garen heinean.
2017
‎Honakoa bi emakumeen elkarrizketan izan ezik, Xx1, ez dut ulertzen gizonen jarrera, gizona banintz ez nuke nahi hau erez, eta Xx3, bilerak luzatzeak soilik emakumeei sortzen die arazoa, bizi garen gizartean bizi garelako?. Ikerketaren helburua erakundeen kultura generizatuak emakumeen lan ibilbidean zer nolako eragina duen lantzera bideratua egonik, enpresak jendartearen parte edo eragile oso bezala ulertzeko beharrean datza ikerketaren ondorio nagusia. Halere, eztabaida zentzu zabalago batean mahain gainean jartzeko beharra ageri da, gaia gizon eta emakumeen erantzunkidetasunarekiko eremura eramanaz.
‎ERk zer nolako eragina duen pultsuaren potentzia hustutzean aztertzeko, bai ERren balioa zeinuhin jarraiaren potentzia aldatuz neurketa ezberdinak egin ziren, 60 ns ko eta 20 dBm ko potentzia
‎BOTDA sentsoreetan pultsatutako uhinaren oinarri potentziak duen eragina aztertu egin da lehendabiziko aldiz, eta ikusi ahal izan da pultsuaren potentzia hustiapena azkartzen dela, hortaz, mugatu egitendela zuntz optikora sar daitekeen uhin jarraiaren potentzia. Horrekin batera, EDFAk duten erantzuniragankorra dela-eta zer nolako eragina duen aztertu egin da. Ikusi da kalkulatutako trazetan eragin handia duela, ER zenbat eta txikiagoa izanda orduan eta akats handiagoa sortuz.
‎Gure taldeak, hala nola, sistema kannabinoidea bai gizaoozitoetan eta granulosetan (Peralta eta lank., 2011, Agirregoitia, et al. 2015, Agirregoitia, eta lank.2016) zein behien oozitoetan espresatzen dela deskribatu du (Lopez Cardona eta lank., 2016) bainaoraindik oso gutxi dakigu barne sistema kannabinoidearen funtzioari, jardunari eta eraginari buruzoozitoen heltzean edota ernalketan. Horregatik, gizakiarekin lan egiteak dakartzan mugengatikgizakiekin ez ezik saguekin lan egiten jarraitu du taldeak, zehazki kannabinoide sintetikoek (HU) nola jarduten duten oozitoen heltzean eta zer nolako eragina duten ernalketan. Gainera, CB1 eta CB2hartzaileentzako knockout (KO) saguen sorrerak kannabinoideen seinalizazioaren eraginari buruzkoinformazio gehiago lortzeko aukera eskaini digu.
‎Aurrekariak kontutan hartuta, gure ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, sistemakannabinoidearen fisiologia aztertzeko, CB1 eta CB2 hartzaileen faltak obulutegietan eta oozitoetanzer eragina duen ikustea izango da. Bestalde, analizatuko dugu zer nolako eragina duen THCfitokannabinoidearen inkubazioak oozitoen in vitro heltzean geroko ernalkuntza eta enbrioiarengarapena aztertuz, interesgarriagoa baita kannabinoide sintetikoekin baino kannabinoide naturalekinlan egitea etorkizunean gizakiekin entsegu klinikoak egiterako orduan.
‎Horrek guztiak adierazten du Mas hartzaileak espermatogenesiaerregulatzen duela, Ang 1 molekulekin batera. Dena den, oraindik ez da deskribatu Mashartzailea espermatozoideetan dagoen edo ez, eta zer nolako eragin eduki ditzakeenespermatozoideen fisiologian. Arren ugalkortasunean eragina duela jakinik, gure hasierakohipotesia da Mas hartzailea espermatozoideetan aurkitzen dela, eta efekturen bat izango duelaespermatozoideetan.
2019
‎Azken batean, honako hau behatu nahi dugu: hautesle batek euskaraerabiltzeak, ezagutzeak, haren aldeko jarrera izateak zer nolako eragina duen boto abertzaleaematean. Gure kasuan, euskararen eta boto abertzalearen arteko lotura interpretatzeko, clivageenteorian oinarritu gara (Lipset al., 1967).
‎ergatiboaren k atzizkiaren erabilera.Euskararen irakaskuntza eremuan kezka handia sortzen duen gaia da ergatiboarena; hori horrela, lanhonetan eskola praktika bat diseinatu eta aurkeztu da ergatibo markaren erabilera sendotzeko.Horretarako beste zenbait hizkuntzaren irakaskuntzan erabilia izan den teknika jarriko da martxan: feedback negatiboaren parte diren argibide eskariak. Era honetan, irakaskuntza praktika honekhaurren ergatiboaren erabileran zer nolako eragina duen aztertu eta planteatu diren hainbataurreikuspen eta hipotesi ikertuko dira. Lortutako emaitzak ondorioztatuz, etorkizuneko gai honiburuzko ikerketen norabidea proposatuko da.
‎Norabide horretan, hiriaren lehen irudikapenetatik eta Saizarbitoriaren lanetatik harago joan eta ikergai zabalagobatera jotzeko beharra sentitu da, osotasun bat bilatu asmoz. Hortaz, hiriaren agerpenak euskaleleberrigintzan zer nolako eragina izan duen aztertzeaz gain, gerora izan duen bilakaera etapresentzia hartze garrantzitsua landu nahi da etorkizunean, baita hiriaren irudikapenen garapenhorrek testuinguru sozialarekin dituen harremanak behatu ere. Horretarako, beharrezkoa daeuskal literatura arloa nola eraiki den eta nazioarteko literatur sisteman zer leku hartu dituenaztertzea, Bourdieuren (1995) proposamen teorikoari jarraikiz.
‎Gure taldeak, hala nola, sistema kannabinoidea bai gizaoozitoetan eta granulosetan (Peralta eta lank., 2011, Agirregoitia, et al. 2015, Agirregoitia, eta lank.2016) zein behien oozitoetan espresatzen dela deskribatu du (Lopez Cardona eta lank., 2016) bainaoraindik oso gutxi dakigu barne sistema kannabinoidearen funtzioari, jardunari eta eraginari buruzoozitoen heltzean edota ernalketan. Horregatik, gizakiarekin lan egiteak dakartzan mugengatikgizakiekin ez ezik saguekin lan egiten jarraitu du taldeak, zehazki kannabinoide sintetikoek (HU) nola jarduten duten oozitoen heltzean eta zer nolako eragina duten ernalketan. Gainera, CB1 eta CB2hartzaileentzako knockout (KO) saguen sorrerak kannabinoideen seinalizazioaren eraginari buruzkoinformazio gehiago lortzeko aukera eskaini digu.
‎Amaitzeko, pinturak produktu konplexuak direnez, formulazio osoa daukan pintura batenportaera aztertzea ere interes handikoa izan daiteke, eta latex hutsak daukanarekin alderatzean eagainerako osagaiekin dagoen interakzioak zer nolako eragina daukan ezagutzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia