2001
|
|
Entzule ipurterreak, hala ere, beti kezkati, terminologia hitza aipatu ahala zer esan nahi den horren beldur, izu laborria sortzeko modukoak baitira askoren usteak, euskararen termin ologia euren berezko edukitzaren esparruan sartzen baitute horiek. Adostasun hitza gutxiegitan entzuna, adostasunate rminologia ren alor bakoitzean
|
zer
landu behar den zehazteko eta zer nolako moldea erabili behar den ere baterajo rratzeko. Dekretu bidezko terminologia baten alde lan egiten dutenak ere, ez gutxi, gure euskalgintza honetan.
|
2003
|
|
Oker ez banago Gipuzkoako Foru Aldunditik euskal kirolaren harira honako proposamenak egin dira. Alde batetik, formazio eta monitoreen kontua neurtzea proposatu da, eta bestetik, kategoria bakoitzean curriculum batzuk sortzea
|
zer
landu behar den azalduz. Hosto meta batzuk lirateke, monitore horiek jakin dezaten alebinetan hau eta hau lantzen da, infantiletan hau eta hau, eta maila denetan horrela.
|
2005
|
|
diagnostikaturiko beharra edo arazoamugatu egin behar da. Arazo eta beharrak mugatzeko, ongi definitu behar dirahoriek zertan oinarritzen diren, nola gauzatzen diren,
|
zertarako
landu behar diren, zehazki zer lortu nahi dugun eta abar. Beharra edo arazoa ongi mugatzeko, honakogalderak egin ditzakegu:
|
2010
|
|
L.
|
Zer
landu behar dut gehienik?
|
2018
|
|
Asteartean AZALAko Idoia Zabaleta izan genuen Dinamoan euren proiektua aletzen. Atzo, berriz, Koldo Izagirre idazlea etorri zitzaigun Urola eskualdean sormena nola eta
|
zertarako
landu behar den azaltzera. Gaur amaituko ditugu jardunaldiak, Euskal Herriko hiru sormen gunetako kideekin egingo dugun mahai inguruarekin:
|
2020
|
|
Azken finean, esan liteke, erantzunetan ikusten denaren arabera, irakasleikertzaile izatea zer den era sakonago baten ulertzea lortu dutela parte hartzaileetako askok programari esker. Izan ere, etorkizuna planeatzeko baliagarria izateaz gain eta erakundera egokitzen laguntzeaz gain, haien zereginak zeintzuk diren ikasi dute, bai eta zeregin horiek bete ahal izateko
|
zer
landu behar duten ere.
|
2021
|
|
Irakaskuntza ikaskuntza prozesua, ordea, ariketa horietatik harago doa. Ariketek eduki eta helburu jakin batzuk lortzeko tresna behar lukete izan, eta landu beharreko horri buruzko hausnarketa egiteak lagundu egiten du, kasu honetan, bertsolariak zer eta
|
zertarako
landu behar duen zehazten. Behar hori badagoela ikusita, bertsolariak zer nolako konpetentziak landu behar dituen zerrendatu, eta horiek bilduko dituen dokumentu bat sortzeari ekin diot, baliagarria izango delakoan bertsoaren irakaskuntzarako eta ikaskuntzarako.
|
2023
|
|
ikasturtearen hasierako ekitaldian apezpikuaren, Seminarioko klaustroaren eta apezgai guztien aitzinean" La Iglesia y el Euskera. Obligación de hablar al pueblo en su lengua nativa y de cultivarla" izenburuko hitzaldian, urte berean argitara eman zuenean (Intxaurrondo 1926), argi azaldu zuen herriari zergatik hitz egin behar zaion bere ama hizkuntzan eta
|
zergatik
landu behar den herriaren ama hizkuntza.
|