2005
|
|
1 Deus onik ez diren eta ez duten lizafin gormant batzu ezin asez lanak baitituzte. Hanbat gaxtoago;
|
zertako
ez utz beren gain uzteko hobeak direnak? (EO 33,). Konparazioak baliagarri zaizkio irakatsi edo adierazi nahi duena argitzeko.
|
2009
|
|
Zertarako erlijioa berrindartu, bere problematikotasun intelektual, sozial, politiko guztiarekin?
|
Zergatik
ez utzi, jende baten folklore bezala, bere horretantxe, zahar eta zaharrago dadila?
|
2010
|
|
Irakasleak erantzuten du.
|
Zergatik
ez utzi erantzuna berek pentsatzen eta arrazoitzeko gaitasuna erabiltzen? “Beren kabuz pentsatzen duten helduak nahi baditugu, haurrak beren kabuz pentsa dezaten hezi behar ditugu”.
|
|
Euskara berez da desegokia zibilizaziozko kontzeptuak adierazi eta azaltzeko, eta, esan bezala, kondenatuta dago epe laburrean suntsitzera. Hau da, euskararen desagerpena era natural batez etorri beharrekoa bada, berez berez, darwinismo linguistiko horrek ikusarazi bezala, orduan
|
zergatik
ez utzi prozesu natural hori berez gerta dadin. Gainera, suntsitu beharrean, beharbada, euskara aglutinatzaile izatetik flexibo izatera igaroko litzateke, eta bizirik iraun izan ere, euskarak dokumentaturiko aldaketa drastikoak pairatu ditu azken mendeotan, eta, egungo aditu batzuen beldurrak betetzekotan, behin eta ergatiboaren k hori galduta, hizkuntza preindoeuropar moldakaitza izatetik mintzaira indoeuropar peto petoa izatera pasatuko litzateke.
|
2013
|
|
Diseinu soilagoak nahi, nonbait, gure arteko xorrotxenek. Hala ere, nik esango nuke azalek ez nautela inoiz limurtu, nahiz ezin ukatuzkoa den balio estetiko nabarmena izan dezaketela eta etxerako edergailu apainak izan daitezkeela (azken batean orain artekoan erositako liburu guztiak ezin baditugu irakurri,
|
zergatik
ez utzi azaloi gure ingurua edertzen). Kontrazalak edo atzeko azalak (horretan ere ezin ados jarri), berriz, gehienetan osagarri hutsak izaten dira, liburuko pasarte hautatuak jasotzen baitituzte inolako argibiderik gabe.
|
|
Eta
|
zertako
ez utz gure bozkarioa nahi bezen handi agertzerat?
|
2015
|
|
" Ohitu gara espazio publikoak pribatuak balira bezala kudeatuak izatera. Udal batek izan dezake antzoki bat, baina hor sartzeko bost orrialdeko eskaera bete behar da, ordu jakin batzuetan soilik erabili daiteke…
|
Zergatik
ez utzi herritar talde baten esku?". Badu azken erronka ere:
|
|
Zergatik ez dituzte hildakoak bakean lagatzen, zergatik ekartzen diete tabakoa, zergatik ekartzen dizkiete partxisa eta damak eta kartak eta nik al dakit zer sorginkeria gehiago? Joan badira,
|
zergatik
ez utzi joan daitezen. Zergatik nahi ditugu ondoan edo aldean edo gainean, ihes egitea hautatu badute?
|
|
Zergatik ez argaldu kirurgia txiki batez?
|
Zergatik
ez utzi milaka euro edertzen?
|
|
Zergatik tematu “jende” ez izaten?
|
Zergatik
ez utzi masak irents gaitzan?
|
|
|
Zergatik
ez utzi konpainiei dinosauroak izendatzen?
|
2020
|
|
Zeinen bitxia zen Mariannerentzat hain osoki beste pertsona baten kontrolpean sentitzea, baina, aldi berean, zeinen normala. Inor ezin da izan besteengandik guztiz independente; hortaz,
|
zergatik
ez utzi horretan ahalegintzeari, pentsatu zuen Mariannek, zergatik ez hartu lehenbailehen beste norabidea, jendearen sostengua bilatu gauza guztietarako, bila dezala jendeak zure sostengua, zergatik ez. Mariannek badaki Connellek maite duela, ez du gehiago horren dudarik.
|
2022
|
|
Zergatik hartu zenuten horrenbeste enbarazu? Zergatik hartu zenuten hainbeste arrisku,
|
zergatik
ez utzi zerraldoa hantxe bertan. Zergatik, Julio?
|
|
Ez dut ulertzen oraindik. Emakume bat bera bakarrik erditzen ari bada,
|
zergatik
ez utzi egiten. Akonpainatu, besterik gabe.
|
2023
|
|
Baina bada beste arrazoi bat, gure seme alabei egunero kafeinadun edariak ez emateko azterketa egin berri bat. Kolazko freskagarri batek zer duen kontatuko dizugu, eta
|
zergatik
ez utzi behar adingabeei jaten.
|