Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2000
‎Errepide zuzena aurretik erabakitako helburu batera eramaten duen errepidea da; nahiko argi geratu zaigu ez duela zentzurik errepide zuzenaz mintzatzeak aurretik erabakitako helburu hau kenduz. Ikus dezagun orain" erabat zuzena den errepide a" adierazpenarekin zer esan nahi dezakegun. Uste dut errepidea ikusitakoan edozeinek, beharrezkotasun logikoaz, jarraitu liokeela, edo ez jarraitzeagatik lotsatuta geratu.
‎Gauzen egoera batek ez du, berez, epaile erabateko baten botere hertsatzaile deituko dudana. Orduan, zer pentsatzen dugu eta zer esan nahi dugu," erabateko ongia"," erabateko balioa" eta halako beste adierazpen batzuk erabiltzeko joera sentitzen dugunok, nik barne. Beraz, neure buruari hau argitzen diodan bakoitzean, naturala da funtsean adierazpen hauek erabiliko nituzkeen kasuak gogoratzea, eta plazerraren psikologiari buruzko hitzaldi bat emango banizue egongo zinateketen egoera berean nago ni orain.
‎Utz iezadazue hau azaltzen. Zentzu erabat argia dauka zerbait agitzeak harritzen nauela esateak; guztiok ulertzen dugu zer esan nahi duen inoiz ikusitakoa baino handiagoa den txakur baten tamainak harritzen nauela, edo, hitzaren zentzu arruntean, ezohizkoa den beste gauzaren batek harritzen nauela. Kasu horietako bakoitzean, kasua ez izatea pentsa nezakeen zerbait kasua izateaz harrituta geratzen naiz.
‎Aipatu d (it) udan beste esperientziaz (esperientziez) —erabateko ziurtasunaren esperientziaz— gauza bera esan daiteke. Ohizko bizitzan guztiok dakigu zer esan nahi duen salbu egoteak. Nire bulegoan salbu nago, autobusak ni harrapatu ezinean.
‎Urrezko abarra, II bol., 289 orr.19 Ez du deusek azaltzen zergatik inguratu behar den sua halako aureolarekin. Eta, hau bai arraroa!, zer esan nahi du egiaz" zerutik etorritako itxura zuen" adierazpenak. Zein zerutik?
2001
‎Honi dagokionez ez dut zure aurka ezer esatekorik, Sokrates; baina, hala ere, beste honetaz jabetzen naiz, hots, Homerori buruz gizonek esandakoen artean nik esaten ditudala ederrenak, eta berari buruzko nire ideiak ugariak direla; eta denek baieztatzen dute Homerori buruz ondo hitz egiten dudala, baina gainerakoei buruz, ez. Azter ezazu, bada, zer esan nahi duen honek.
2003
‎Teoria berriak beste zahar batzuek bideratutako lanetik abiatuz sortzen dira, eta zerbait gaizki doala ikusi denean bakarrik gertatzen da halakorik. Teoria berri horien atarikoa oro har aintzatetsitako anomalia bat da, eta gauzak ongi joateak zer esan nahiko lukeen oso ongi dakien talde batek bakarrik burutu dezake aintzatespen hori.
‎(K1) Popper razionalista kritikoa bada ere, Kuhnek, aldiz, zientzialari ‘normaldua’ antirrazionalista kritikoa dela dio. Zer esan nahi du horrek. Hain zuzen zientzialaria ez dabilela behin eta berriro bere teoriak frogapean jartzen, Popperrek esan bezala, enigmei eta zailtasunei irtenbidea eman nahian baizik (Kuhn 1962:
2004
‎Jainkoarengan ez dagoena ezerezean egongo da eta gizakia, Jainkoa ez bezala, ez izatearen partaidea izango da neurriren batean, eta bakarrik neurri horretan egingo du huts. Baina zer esan nahi du gizakia ezerezaren partaide egite horrekin. Nola azaldu Jainkoaren sorkari hori erruan txertatuta egotea, bere sortzailea, Jainkoa, perfektua den artean?
‎‘Maitasun’ izen abstraktua dugu. Baina abstraktua izateaz gainera, edo agian horrexegatik beragatik, nekez irudika daiteke zer esan nahi duen perpaus testuingururik gabe. Eta, hirugarrenik, abstraktu ez ezik etikoa ere bada eta, hartara, maitasun hitzak zinez zerbait adieraztekotan, kontuan hartu beharra ere dago nork, nori, noiz, non eta zergatik esaten duen, pragmatikaren zientziak erakusten digunez.
‎Orain ulertzen dugu hobeki zer esan nahi zuen Wittgensteinek Tractatus aren azken perpausarekin: Mintza ezin daitekeenari buruz, isildu egin behar da.
‎Gizakia izaki etiko bat delako, zoon ethikon delako, esango zukeen Aristotelesek, nahiz formulazio hori ez zuen inoiz izkiriatu. Gizakia izaki etikoa dela diogunean zer esan nahi ote dugu. Dakusagun geldiro.
‎Idazlanaren hasieran proposatu dugun galdera nagusia (Zertan datza hizkuntzaren berebiziko ekina eta zeregina den errealitatearen irudikatzea?) galdera ontologiko izateaz gainera etikoa ere badela aurreratzen genuen. Argi dezagun orain zer esan nahi dugun horrekin.
‎Horrexegatik ere ezin adieraz daiteke eta hartaz isildu beharra dago. Hobeki ulertzen dateke orain zer esan nahi zuen Wittgensteinek esaten zuenean bere liburuaren zentzua etikoa dela. Tractatus ak bi parte ditu:
‎Eta kontzientzia bakar hori kontzientzia metafisiko ere bada, subjektu etiko ezagutzailea subjektu metafisiko egiten duena, hain zuzen ere. Zer esan nahi dugu, baina, subjektu metafisiko diogunean. Metafisikaren errealitatera irekita dagoela esan nahi dugu, hau da," fisikatik" (psikobiofisikatik) haratagoko eta honatagoko errealitatea ezagutzeko eta kontenplatzeko (thedrein) isuria duela gizakiak.
‎Definizioa eta ikuspegi ezberdinak gorabehera, ezin uka daiteke balioen unibertsoak bizi gaituela. Zer esan nahi dugu horrekin. Gizakiok egiten eta bizitzen dugun oro balioesteko joera dugula, alegia.
2006
‎Orain arte Humeren kritikak aztertu ditugu. Baina zer esan nahi du Humek morala sentitua dela dioenean. Nolakoa da eta nola sortzen da sentimenduetan oinarritzen den moral hori?
2007
‎5 Guk, orain, zera galdetzen badugu: zer esan nahi du horrek guztiak guretzat pedagogo bezala?, ze ekarpen egin dezakegu elkarrizketa hori abian jartzeko?; orduan azaltzen dira nolanahiko hezkuntza kontzientearen(" intentzionalaren") muga estuak. Beti ere argi egon luke, askotan aipatzen den elkarrizketa pedagogikoak erakutsi bezala, erantzuna ez dela batere erraza.
2008
‎Esandakoan idazki horiei egiten zaien gaitzespen oso zehatzaren oinarria ikusten dugu, hots, hainbat gauza lehenik behin eta berriz irakurri behar dela, ulertu ahal izateko; gehiegizkoa eta azkena den zerbait barnebildu behar du gaitzespen horrek, halako moldez non, oinarritua baldin badago, ez baitu erantzunik onartzen. — Aurrekotik argitzen da horrek zer esan nahi duen. Esakune filosofikoak, esakunea delako, subjektuaren eta predikatuaren arteko erlazio ohikoaren eta jakitearen jokabide ohikoaren iritzia iratzartzen ditu.
2009
Zer esan nahi du, beraz, ideal aszetikoak filosofo batengan. Nire erantzuna —aspaldi igarri bide zaio— da:
‎Ezagutzeko eta ikusteko modu perspektibista bat existitzen da soilik. Zer esan nahi du horrek. Ezagutzeko modu bakarra existitzen dela:
2010
‎Ildo horretatik abiatuz gero, ondorioak ere berehala iristen dira, legeak zer esan nahi duen hori ere kezkagarria baita Suarezentzat. Etimologiari helduta, bateko eta besteko idazleek ematen diote bidea, legearen kontzeptua azaltzeko aukera.
2011
‎Bururagarria da egin dadila makina bat hitzak ebakitzeko gaitasunaz, edo baten batzuk ebaki ditzala bere organoetan aldaketaren bat eragiten duten ekintza dela eta (hala nola, lekuren batean ukitzen bazaio zer esan nahi zaion galdegin dezala, eta beste batean ukitzen zaionean min hartu izan balu bezala oihuka dezala, eta antzerakoak); baina hala ere, ditu hitzak taxutu bere aurrean esango den guztiaren zentzuari erantzun ahal izateko behar hainbat era ezberdinetan, gizakirik aberetuenak egin dezakeen legez.
2012
‎" Harreman sexuala ez da existitzen". Zer esan nahi du horrek. Sexualitatean bakoitza bere plazerean zehaztuta/ gauzatuta dago; hots, bestearekiko oso urrun.
‎Alain Badiouk egungo kultura ofizialaren aurka altxatzen du bere ahotsa, berriro ere, horren eta egungo sofisten aurrean, filosofia defendatuz. Liburuxka honetan, horrek zer suposatzen duen, zer esan nahi duen azaltzen saiatuko gara. Mundu hobe bat pentsatu eta eraikitzea posible dela, Badiouren mezua.
2014
‎Dioenean ehun bider nahiago duela Bizet ez da esaten ari Bizet Wagner baino hobea denik jenio musikal gisa, baizik eta publikoa antzerki keinu ikaragarrien bidez gatibatzeak Wagnerren musika germaniartasun jasanezin baten biribilaren baitan jartzen duela, Bizetena baino askoz musika sortzaileagoarekin baina azpiegitura miragarria hausten duen arrunkeria batekin. Hara zer esan nahi duen teatralizazioaren gaiak.
2017
‎Ikusten dut gizon hori, aldi berean hartzen dut objektutzat eta gizontzat. Zer esan nahi du horrek. Zer esan nahi dut adierazten dudanean objektu horri buruz gizon bat dela?
‎Zer esan nahi du horrek? Zer esan nahi dut adierazten dudanean objektu horri buruz gizon bat dela?
‎begiratzen didate. Zer esan nahi du horrek. Bat batean nire izatean atzemana naizela eta nire egituretan funtsezko aldaketak agertzen direla aldaketa horiek atzeman ditzaket eta kontzeptualki finkatu cogito erreflexiboaz.
2022
‎Filosofikoki pentsatzea hizkuntza susmopean jartzea bada, horrek zer esan nahi du, filosofia susmoaren artea dela soilik? 1965ean Paul Ricoeurrek famatu egin zuen Nietzsche, Freud eta Marxi jarritako" susmoaren maisuak" 48 deitura, filosofia garaikidearen guraso izendatuz.
‎Amaituta eta estandarizatuta agertzen du, saiakera honetan sostengatzen denez osatugabe eta aztoragarri mantendu behar litzatekeena. Horregatik, nork galdetzeak berekin dakar orobat pentsatu ahal izateak zer esan nahi duen galdetzea. Pentsatzea ez da gogoa abian jartzea edo lana ematea zenbait kultur eduki edo informaziorekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia