Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude, udak ustekabean neguaren erdian harrapatzen banau derrepentean hostoak isiltzen badira lau kanpai hots entzuten diren bitartean hiru tanta lehor eta epel bat haize hilaren gainetik nora jo dezaket kalean topatuko ez bazaitut gauzak nahiko gaizki ez doazen bitartean tanta epel eskas bat atsoen pauso azkarrak berotzeko nola jakingo dut arbolak bizirik ote dauden soinurik egiten ez badute sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bereganatzen
‎Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude? ...te sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bereganatzen
2001
‎Baina orduan, handiaren indar asimilatzaileari aurre egiteko mekanismorik ez badago, zer egin lezake txikiak?
‎Erasooi dagokienez, berriz, nik uste dut intrantsigenteago izan behar genukeela euskara ideologia jakin batekin identifikatu nahi dutenekin. Ho rtik gora zer egin dezakegun ez dakit nik, zenbaiti euskara guztion ondare dela ulertarazteko, hori ulertu baino nahiago baitute, antza, euskara ideologia jakin batekin lotuta dagoela diotenei sinetsi, eta lasai bizi.
2003
‎Eta hanka horren funtzioan lanean ari den alorra dugu, ezer izatekotan, helduen euskalduntzea eta alfabetatzea. Haur eta gaztetxoak euskalduntzeko bidegurutzean dagoen familiaren bidea alde batera utzi eta aurrera egin nahi duen hizkuntza politikak zer egin dezake hizkuntzaren transmisio gune naturalena den horri erantzun sendorik eman gabe. Zer lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe?
‎Zer lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe? Zer egin dezake eskolak etxe barruko euskararen aldeko hizkuntza politika alde batera utzita. Ezer askorik ez.°
Zer egin dezakegu?
Zer egin dezaket DBHren ondoren?: batxilergoa, lanbide heziketa, lanbide hastapena, musika, dantza, arte plastikoak eta diseinua, eta hizkuntzak:
2005
‎Honen arrazoi nagusia honako hau da: lerro hauen irakurle potentziala, nagusiki, esparru horretakoak izango garela eta lerro hauek esparru horretatik euskararen adostasun ahalik eta zabalena errazteko edo lortzeko zer egin genezakeen proposatu nahi dutela.
Zer egin dezake nire ikasle batek liburu batekin?. IGERABIDE, Juan Kruz; IRUSTA, Antton; OLAIZOLA, J.M." Txiliku"/ Olaizola, J.M." Txiliku"**// Garralde, Cesar.
Zer egin dezaket DBHren ondoren. Batxilergoa, lanbide heziketa, lanbide hastapena, musika, dantza, arte plastikoak eta diseinua, hizkuntzak eta helduen hezkuntza:
2007
‎Zertan gara onak? Zer egin dezakegu hobeto. Nondik abiatu?
2008
‎Galdera da nola, zein estetikarekin, nolako testura, material edo teknikarekin irudikatuko duten pintore eta eskultoreek munduaren ibilbide zoroa, nola azalduko diguten kontraesana, komunikabideen globalizazioak ekarri digula inkomunikazioa, antipoda inoiz baino hurbilago dagoela eta inoizko urrunen dagoela alboko atean bizi den auzokoa. Kontua da asmatzea zein artelanek lortuko duen irudikatzea gure garaia, Guernica k 1937 urtea irudikatu zuen legez, zeinek islatuko duen 2008 urtea; kontua da asmatzea zer egin genezakeen arte garaikidea garatzeko, sortzaileei laguntzeko, kulturari aupada emateko.
‎...batean behintzat, eragile pribatuen esku dago, esan nahi baita, Euskal Konfederazioak 2008ko apirilaren 21ean egin duen moduan, hizkuntza gutxituen ezagupen ofizialerako plataforma komun bat sortzeaz gain eta gailu juridiko bat sortzea eskatzearekin batera, hizkuntza politika handinahiak bezain eraginkorrak sortzeko asmoz, ezinbestekoa dela ikustea elkarte, enpresa, fundazio ala herritar bakoitzak zer egin dezakeen, bere mailan eta bere baliabideekin, hizkuntza gutxituen transmisioa, ezagutza eta erabilpena bermatzeko. Bere historian zehar, hori izan da hizkuntza gutxituen indarra, hau da, norberaren ekimenean oinarritzea eta ez beharbada inoiz helduko ez den iraultza bat itxarotean.y
2010
‎norberaren bizitzan, borondate morala izan ezik, dena axolagabea baldin bada, nola jokatu behar du gizakiak bere egunerokotasunean? Zer egin dezake etengabe planteatzen zaizkion egoeren aurrean. Galdera horren aurrean betebeharren edo ekintza egokien doktrina agertzen da.
2020
‎Ospe handia eta txarra eduki du Lorenzek bere jarrera pertsonalei buruz (nazismoarekiko gazte loturak zirela eta... Zer egin lezake testuinguru hartako gazte batek, galde dezakegu... Zer egin zuen, esaterako, P. K. Feyerabendek...?), ‘agresibitateari buruzko’ bere idatziak direla-eta hura ere ‘kondenatua’ izan ohi baita.
‎Euskaradungoaren identitate kolektiboa minoritarioa izanda Euskal Herrian, geure heterogeneotasun berezkoekin, etorkinak gure populazioaren parte gero eta handiagoa direnean, zer egin dezakegu gure herri oso horren komunikazio espazioa osatzeko?
2021
‎Santutxuko lankideei komentatu nien esan zidatena, ea zer egin nezakeen pentsatzeko, baina ez nuen beste erremediorik izan: Barakaldora joan nuela ikusi genuen, eta horregatik itzuli nintzen Barakaldoko postura, 1989 bukaeran.
‎Makroan, sute nagusiei begiratzeko, eta, mikroan, suteak gurean non diren eta zer egin dezakegun ikusteko, Krisi ekologiko, klimatiko eta sozialaren erdian: desazkundea beste biderik bada?
2022
‎Galderak lirateke: zer egin dezake lurraldeko talde/ mugimendu/ borroka batek besteen alde. Zein da taldearen indargunea?
‎Zein da taldearen indargunea? Zer egin dezake talde bakoitzak euskalduntzeari begira. Zer ekarpen egiten die euskarak eta euskalgintzak beste taldeei?
‎Eta desira ere kulturgintzarekin lotua dago ezinbestean, edo hala nahi genuke. Gaur egungo kezka dira irakurzaletasunaren sustapena irakurzaletasunarena baino, literaturarena behar lukeena; edo galdetzen dugu nola bultza genezakeen zinemara joatea, norbere etxean, bertan goxo, serie edo pelikulak ikusteko aukera dugun honetan; edo ulertu nahi dugu zerk egin lezakeen antzerkia gustagarri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia