Emaitzak: 9
2006 | ||
Euskara teknikariak, nire ustez, besteen lana ordezkatu gabe, badu zertarakoa. Bai baitago nahikoa lan eta | zer egin euskararen bide luze bezain malkartsu honetan. Euskararen lurraldean, adiera geografikoan nahiz sozialean? | |
2008 | ||
Ez al digute ba hitzetik hortzera zera gogorarazten: . Marko politiko orokorra aldatu gabe, ez dago | zer eginik euskararekin?. Horixe da leloa, eta horixe bera da, atzekoz aurrera jarrita, lurralde auzian gogorarazi nahi niekeena nik hemen: | |
Taulan ingurune soziolinguistikoaren arabera egin dugu banaketa. Lehenengo eta behin | zer egin euskara aspaldi galdu zen eremuetan. Zer egin Santurtzin, Gasteizen, Tafallan eta Baionan? | |
2009 | ||
Eta | zer egin euskararen erabilera indartzeko. Txillardegik berak Soziolinguistika matematikoari buruzko bere liburuan aipatzen dituenak ekarriko ditut gogora: | |
Galdera bat izan dugu abiapuntu proiektu hau abian jartzerakoan: | zer egin euskara norbere erakundean normalizatzeko. Hori jakin dezagun, beste erakunde batzuetan zer egin duten ikusi eta ikasi nahi izan dugu. | |
2010 | ||
Ez erabat, gure iritziz. Herriak berak, Leitzak gure kasuan, badu zer esana eta | zer egina euskarak bertan etorkizuna izanen badu. Badirudi Leitzako herria, edo herritarrak hobeki esanda, itxura batean behintzat bertatik egin daitekeena egiteko prest daudela. | |
2013 | ||
Besteak beste, honako ideiak jorratu ziren: | zer egin euskaratik urrun bizi diren herritarrak euskarara hurbiltzeko; eskubide desberdintasunek desberdintasun sozialak eragiten dituzte, euskara herritar guztien eskura ez jartzeak desberdintasuna bultzatzen du. Hezkuntza sisteman diren hiru ereduak ere aipatu ziren, eta berdintasuna bultzatzeko eredu bakar eta euskalduna —D eredua— aldarrikatu zen. | |
2014 | ||
Etorkizunean ere egongo da | zer eginik euskararen alde. Alde horretatik, Berriozabalek adibide lez esan du gazteengan ipiniko dutela arreta: | |
2016 | ||
Izen ezagunak, eta denetan helburu bera: sarea osatzea, gustuak eta nahiak elkartuta euskaraz mintzatzea, lagunak egitea, gozatzea, ebaluatua ez sentitzea, euskaldun sentitzea.Geure burua euskalduntzat dugunok badugu | zer egin euskara ikasten ari diren ikasleak euskaldun bihurtzeko orduan. Batetik, euskaraz hitz egitea kostatzen zaionari lagundu; bestetik, pazientzia eduki, etengabe zuzentzen ez ibili, ulertzeko ahalegina egin. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer | 9 (0,06) |
Lehen forma
zer | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Anboto | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
zer egin | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
zer egin euskara | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |