2000
|
|
1 Naharoki nekeza da zehaztea zer den baskotasuna,
|
zer
eta nor den baskoa, baina zer ez dena komunki errazagoa da jakiten. Francesco Petrarca, adibidez, ez zen baskoa izan.
|
|
Denen ardura eskatzen zuen zerbaitez noski. Famaturen batek bere oporretako gauak
|
zertan
eta norekin ematen zituen bezalako gai funtsezko batez, beharbada. Pixka batez jasan nuen pitokeria sorta.
|
|
Non, Noiz eta Nola barik,
|
zer
eta Nork galdegin. Ni makilatu izanaren aitzin gibel aunitzetarik, Kristinak makilatzailearen nortasuna zuen arrangura.
|
2002
|
|
Horrenbestez, kulpa sentimenduaren aurka egiteko lehen estrategia errealitatearen zentzua lantzea da eta horren ondorioz, mingarri gertatu arren, bakoitza
|
zer
eta nor den onartzea.
|
2003
|
|
nork ordainduko ditu egindako kalteak? Nork exijituko die
|
zer
eta noren aurrean. Badirudi nazioarteko legislazioaren arabera enpresa armadorearen (Mare International) erantzukizuna mugatua dela eta bere ostean Itsasoaren Nazioarteko Erakundearen fondoak ere txikiak direla eta ez direla ailegatuko triskantza honek utzitako zorrak kitatzeko.
|
|
Baimenik eskatu gabe. Ohean
|
zer
eta nor aurkituko zuen hausnartu gabe. Rakel lurrean eserita zegoen.
|
|
Kamioi handia zen, gutxitan ikusi bezalakoa, tarteka nire amonaren dendarako gauzak ekartzera etortzen zen kamioiaren antzekoa, baina handiagoa. Haren atzetik abiatu ginen, hark
|
zer
eta norentzat ote zekarren jakin nahirik. Metro gutxira geratu zen gidaria, Bazar Lolaren parean.
|
2004
|
|
Egunkaria ren itxiera dugu hizpide. Gertatua gertaturik, jazoera ezin larriago hori ikusirik,
|
zerk
eta nork babestu behar du euskalgintza Estatu totalitarioaren eraso bortitzetatik. Euskaltzaleen etxeetan ez dira bakarrik sartzen legearen izenean, legez kanpoko miaketak egiteko ere sartzen dira horretarako hautsi behar dutena hautsita:
|
2005
|
|
–Begira, Miren, ezin naiz horretan sartu. Bere arazoak dira, nik ezin diot esan
|
zer
eta nori kontatu, horretaz berarekin hitz egin duzu.
|
2006
|
|
Ikusita Internet zer zen orduan... Kanpotarrei
|
zer
eta nor ginen esplikatzeko aprobetxatu behar zela pentsatzen nuen".
|
|
Edo Erromako printze ustelaren zerbitzuko apez haragikoiak etxekoandre ilupa konfesatzera hartu du bere elizan. Edo soldaduak etxeko ateak bota ditu, eta barneko
|
zer
eta nor guztiak ditu bere esku... Eguneroko gertakari arruntak dira, eta guztietan, sasiko bat dago bidean.
|
|
Egiaz halako histeriarik ba al dago? Eta histeriarik balego,
|
zerk
eta nork sortzen du. Komunikabideek?
|
2007
|
|
Horregatik, estatuen artean arauak parekatzeko aukera emango duten legeak sortzeko ahaleginak egingo ditugu, hiritarren bizi maila altxatzeko, esan digu.Europar kontsumitzaileak sinesten al du zure ustez Europako erakundeetan, ene ustez, europar kontsumitzaileak bere eskubideen zaintzaren alde diharduten erakundeetan sinesten du.Halaz ere, europar kontsumitzaileek
|
zertan
eta norengan sinesten duten ikusteko, Europako arauteria nola aplikatzen den ere ikusi da.Adiera horretan, kide diren estatuak eta Batzordearen artean koordinazio egokia garatzeko aukera paregabea ikusten dut orain.Legeak bete zuzen daitezen lan egin behar dugu ezinbestez, noski: zertarako balio ote du lege edo arau jakin batek aplikatzen ez bada, paper hutsean geratzen bada. Legeria bat onartzen dugunean, Batzordea, Parlamentua eta estatu kideen artean ahaleginak batzen saiatzen gara:
|
|
Eta kontuan hartu, zerbait edo norbait legitimatzen den neurrian beste zerbait edo norbait deslegitimatzen dela. Legitimatu
|
zer
eta noren aurrean. Zelan?
|
|
Medio eta espazio birtualen parean, errealitateak (eguneroko errealitate hurbil eta ararte gabekoak) ez dubizitasunik, ezta entitaterik ere. Ikasi behar dugu
|
zer
eta nor izan medio horietatik, hortxe sortzen baita merezi duen ia ia dena. Errealitatea medioen ispilu bilakatuzaigu.
|
|
Itzuli mitzuli:
|
zer
eta norentzat itzuli?
|
|
Itzuli mitzuli:
|
zer
eta norentzat itzuli?
|
|
– Ez dizut sinesten –erantzun zidan, beste guztiek entzuteko moduko ahots goratuan–, ez dizut batere sinesten. Munduan inork baldin badaki
|
zer
eta nor den, euskaldun jendea da hori. Ingurukoek egiten baitute nor euskalduna.
|
|
Barda egin dugu amodioa biek lehen aldikoz eta zinez. Ukitzen ginen elkar baiki, baina
|
zer
eta nor ginen zinez aitortu gabe...
|
|
Intriga areagotzearren, salan dagoen kutxaren barnean ezkutatzen dute gorpua, baina, jakina, ikerlariak –gaizkileen tutore ohiak– korapilo errazenetik hasi eta mordoilo errebesenak askatu ahala, gorpua, zauria eta arma uzten ditu agerian. Egilea oraino egongelan dagoela frogatzen du gero eta, azkenean, noiz, nola,
|
zertarako
eta nork egin duen azaldu ondoren... aretozainari deitu eta argiak pizteko baimena ematen dio.
|
2008
|
|
" Beranduegi da" entzuten eta irakurtzen da sarri. Baina beranduegi
|
zertarako
eta norentzako. Gizakiak suntsiketatik salbatzeko?
|
|
– Lehenik,
|
zertaz
eta norentzat idatzi behar duen eta zer testu egitura erabiliko duen erabaki behar du idazleak. Gaiari buruzko informazioa, ideiak, ezagutzak eta bizitzako gertaeren oroitzapenak eskuratu behar ditu epe luzeko oroimenetik.
|
|
Norantz goaz?
|
Zerekin
eta norekin. Zer aurrekontu dugu?
|
|
Galderez irakiten dabilkigu barrena, erantzunik gabeko galderez. ETA, zergatik,
|
zertarako
eta noren izenean erahil duzue Inaxio. Hori al da Euskal Herria askatzeko duzuen modua?
|
2009
|
|
Ia bi minutu dira. Grabazioa nork egingo duen esaten du lehenengo;
|
zergatik
eta norentzat den gero. Sarrera amaitzeko, Liburu Brodatua baino lehenagoko grabazio guztietan agertzen zen formula bera errepikatzen du, latinez:
|
|
Esango dugu aldi baterako banatu garela?
|
Zer
eta nori esango diogu?
|
|
" Berez" esan dut; bueno, nik uste dut aitak igarri egiten didala noiz gertatzen zaidan zeozer edo noiz dudan zeozer esan beharra, eta bidea errazten ahalegintzen da. Estutasunik gabe, ba, azaldu diot bigarren jantzia eta paperon karpeta
|
zer
eta norentzat diren. " Ez izan ardurarik", erantzun dit," zeuk esandako moduan egingo da guztia".
|
|
Pozarren egon naiz, berez, arrazoi berezirik gabe, eta gogoa ere izan dut berarekin berba egiteko jantziez. Ahalegin handirik egin gabe ikusi dut, bide batez, gaurkoa zela paperon karpeta
|
zer
eta norentzat den berari azaltzeko unea ere. Gaur artean, paperok idazten ikusten ninduenean zertan ari nintzen galdetzen bazidan," neure gauzatxoetan", erantzuten nion.
|
|
Soilik euskara jakitun ala, gainera, euskal hiztun ere bai, zer dira elebidunak?
|
Zertaz
eta norekin jarduteko erabiltzen da nagusiki euskara. Euskaraz eskolatu diren elebidunak euskarazko hedabideen, euskal literaturaren eta, oro har, euskarazko produktuen kontsumitzaile al dira?
|
|
Eta ez daukagu horrelakorik; ez behar den beste, behinik behin. Ez dugu behar beste inbertitu
|
zer
eta nor garen horretan: ez da negozioa, ez da zementua, identitatean inbertitzea da.
|
|
Kanta batzuetan antolaera hori elikatzen duten sinbolo eta diskurtsoak eraikitzen dira. Nor zen, adibidez, katalana/ euskalduna zentzu hertsian, eta
|
zeri
eta nori kontrajarrita mugatzen zituen nolakotasun horiek. Genero honen bidez agerian geratzen da berriro nazio nortasunaren eraikuntzaren alderdi sinboliko eta sozialen arteko harreman dialektikoa.
|
2010
|
|
Eta abar luze bat, oso luzea. Beraz, prest,
|
zertarako
eta norekin.
|
|
Sasoi baten gaitasun linguistikoa zen hizkuntzaren irakaskuntzan helburua; gaur, ostera, komunikazio gaitasuna da, ezen perpaus gramatikalak egiteaz gain, hiztunak jakin behar baitu noiz,
|
zertarako
eta norekin hitz egin.
|
|
Deseatzen nengoen Robertok alde egiteko, baina ez zuen imintziorik egiten. Nire egun hartako bazkaria ere ez zegoen batere garbi,
|
zer
eta norekin. Tira, leka hiper egosiak eta edonorekin.
|
|
Zer erran nahi du horrek? Zaharrek bazekiten, uste bederen,
|
zergatik
eta noren aurka gudukatzen zuten. Baina guk?
|
|
Erkide baten laguntasunaz gain, Xabierrek ospitale honetako arriskuen berri ematen baitzidan. Maiz ohartaraziz
|
zeri
eta nori egin behar nion kontu, noiz egin behar nuen gaubeila ustekabeko ustezko eraso baten zain. Erne egoteko esaten zidan.
|
2011
|
|
J ATORRIZKO HIZTUN HERRIAK NOLA,
|
ZERGATIK
ETA NORK ARROZTEN DITUEN
|
|
Ni ez fleitean, autoak berdin. Erradazu zer beribil mota daukazun, erranen dizut
|
zertan
eta nor zaren. Haatik beste hura berri berria nuen, emeki emeki pagatzekoa, eta mekanika berri baten usain on bereziarekin.
|
|
Zigarreta bat piztu, eta mezua arretaz berrirakurri zuen, haren atzean
|
zer
eta nor zegoen asmatu nahian. Hasteko, egia esaten bazuen, haren obra guztiak irakurtzeko lana hartutako norbait zen.
|
2012
|
|
Zalantza juridikoak han hemenka zabaltzen ari dira: ez dakigu zergatik, ez dugu ulertzen
|
zer
eta nor defenditu nahi duten”. Norabide berria
|
|
Esnatzen naizenean bera adi adi dago, eta halaxe segitzen du, adi adi, loak hartzen nauen arte, eta badakit lotan nagoenean ere nire ametsak zelatatzen dituela. Ez dakit zer pentsatzen duen,
|
zertarako
eta norentzat egiten duen lan, zein den ni horrela zaintzeko arrazoia, baina hor dagoela jakiteak nire bizitza osoa baldintzatzen du. Hau egingo nuke, baina hura egiten dut susmo txarrik har ez dezan; gauzak haren gustura egiten saiatzen naiz; esaten dudana kontrolatzen dut; begiradak zaintzen ditut.
|
2013
|
|
hizkuntzak etengabe aldatzen ari dira (ikus Mufwene 2001, 2008). Dena den, argi dago ezagutza motek eta hizkuntzen jabetze prozesuek, irudikapenen galbahetik pasatuta, asko baldintzatzen dutela nork erabiltzen duen
|
zer
eta norekin, bai eta erabilitako barietateak zer forma hartzen duen ere.
|
|
«Euren zentzua bi galderetan datza:
|
zertarako
eta norekin. Aliatuek dena esaten dute».
|
|
Ertzainen aurkako barne espedientearekin ere zer gertatu den jakin nahi dute abokatuek, eta ea «isiltasun hitzarmen» bat egon den horrelakorik ez abiatzeko. Ertzaintzaren protokoloa
|
zergatik
eta nork aldatu zuen ere argitu nahi du Goirizelaiak, hau da, segurtasun distantzia zergatik ez zen errespetatu, ertzainek zergatik ez zuten identifikaziorik eta arriskutsutzat jotzen diren tokietan oldartzeko agindu zehatzik dagoen jakin nahi du. Zer gertatu zen argitu dadin prozedura judiziala «aitzakiatzat» ez hartzeko eskatu du abokatuak, halaber.
|
|
Epaitegiek zehaztuko ez dituzten zalantzak argitzea beharrezkotzat jo du Arzuagak: besteak beste, ertzainek erabilitako materialaren gaineko erregistroa non dagoen, ertzainen aurkako barne espedientearekin zer gertatu den, ea «isiltasun hitzarmen» bat egon den horrelakorik ez abiatzeko, Ertzaintzaren protokoloa
|
zergatik
eta nork aldatu zuen, ertzainek zergatik ez zuten identifikaziorik eraman, eta arriskutsutzat jotzen diren tokietan oldartzeko agindu zehatzik dagoen argitu behar direla uste du. Rodolfo Ares Herrizaingo sailburu ohiak eta Estefania Beltran de Heredia Segurtasun sailburuak izan duten erantzukizun politikoak ere argitu liratekeela esan du.
|
|
Baina orain berdin zait. Orain berdin zait 25 urte hauetan zer egin duzun, non ibili zaren,
|
zertan
eta norekin.
|
|
Osaba Tayyebek bazekien
|
zertaz
eta nortaz ari zitzaion Raissa: jakinen ez zuen, bada, berak zekiena osabagandik beragandik ikasi bazuen!
|
|
Hala, bada, osaba Tayyebek bazekien
|
zertaz
eta nortaz ari zitzaion Raissa, noiz eta neskak erran baitzion santoi beltza bizi zela, aspaldi hil arren. Neskaren sentimendu hura, gainera. Raissak ez baitzuen osaba Tayyeb inoiz hiltzerik nahi!?, ezin garbiagoa zen, bere begi beltz haiek, inozentziaren sabeletik erdituak ziruditenak, lekuko.
|
|
–Hi beste zerbait haiz eta hezur guztiak apurtuko dizkiat aitortzen ez badidak
|
zer
eta nor haizen.
|
|
Zeri esker, nori esker gizonak bere ontasunak goza ditzazke deskantsuan beldurrik gabe, bakeak dirauen ephe luze hartan?
|
Zeri
eta nori esker. Nazioneak direlakotz elgarretarik berech, azkarrenak geldirik dauzkala luzaz bat bertzearen beldurrak, ttipienak aldiz deskantsuan handienen gerizak.
|
|
Larrabetzuko Literatura Eskola orain dela 10 urte sortu zen. “Hezkuntza araututik zein ostantzeko transmisio bideetatik jasotzen ari garen literaturari buruzko edukiek ez gaituztela asetzen aldarrikatu genuen, geuk aukeratu nahi genuela
|
zer
eta norengandik ikasi”. Urteurrena ospatzeko eta beren ibilbideari jarraipena emateko, eskolaren arduradunek erabaki dute literatura lantzen duten beste talde batzuekin elkartzea.
|
|
Osaba Tayyebek bazekien
|
zertaz
eta nortaz ari zitzaion Raissa: jakinen ez zuen, bada, berak zekiena osabagandik beragandik ikasi bazuen!
|
|
Hala, bada, osaba Tayyebek bazekien
|
zertaz
eta nortaz ari zitzaion Raissa, noiz eta neskak erran baitzion santoi beltza bizi zela, aspaldi hil arren... Neskaren sentimendu hura, gainera –Raissak ez baitzuen osaba Tayyeb inoiz hiltzerik nahi! –, ezin garbiagoa zen, bere begi beltz haiek, inozentziaren sabeletik erdituak ziruditenak, lekuko.
|
2014
|
|
Arazorik ez. Enetzat arazoa da
|
zer
eta norekin nahi dugu hori eman edo jokatu. Jendartea egitura dezan balio badu eta heziketa batean barnean, arras ontsa.
|
|
Hetero arauaz ari naiz, maitasun erromantikoaz, bizitza bizitzeko eta harremanak eraikitzeko eredu hegemonikoaz. Maitasuna sufrimendua dela sinetsi dugu, besteagatik dena ematea, urteurren eta sanbalentinak ospatu edo kontsumitzea, bestea
|
zertan
eta norekin dagoen kontrolatzea, maitasunaren izenean edozer justifikatuz.
|
|
Bai, zurekin aritu nintzen halako batean, eta azala elkarri igurtziz jakin genuen
|
zer
eta nor ginen, azaldunok gara eta. Eta halaxe jokatzen dugu guztiok, azal gaiztokoak ez bagara, behintzat.
|
|
Bide bazterrean atzematen dudan neska baten eskuetan ezartzen dut, bere begi ñabarrekin Ahuzkiko uretan gurutzatzen diren neska horietako bati, urte batzuen buruan neguko gau batez kanpoan entzuten badu: " Santibatek andere aurten bezala gero’re..." jakin dezan
|
zeri
eta nori irekitzen duen atea.
|
|
Nolaz laketu dira hemen?
|
Zergatik
eta nork ez ditu utzi nahi euskaldunekin ezkontzera. Arrazismoa bada, egiazkoa, izaten ahal da ezkontza?
|
|
dik nator?
|
zeri buruz
eta nori buruz noa, haur haurretik dira sortzen, erranak edo ahoskatuak ez badira ere.
|
2015
|
|
Eta nola duten indar gutxiago azkenengo biek; batez ere, hirugarrenak.
|
Zer
eta nor denaren arabera, alegia.Legea, umorea, kultura... Legeek, bere horretan, askorako eman dezakete. Baina erabateko adierazpen askatasuna defendatzen bada, delitu izan behar dira, adibidez, irainak?
|
|
esan nahi zuen keinua egin zuen esku dardarti batekin. Norbaiten alde zerbait ona egiterik balu hobeto sentituko zela uste zuen Ibonek, baina
|
zer
eta noren alde?
|
|
Zer,
|
zertarako
eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera, elkarrizketek, galdetegiek, bilaketek
|
|
Sinestea, jakina, praktika soziala da, praktiken gaineko praktika mota bat. Sinesmenetan adostu behar dugu
|
zer
eta nor garen, bai eta nola jokatu behar dugun horretara. Oso diferenteak izan daitezke mundu sozialak sinesmen horien eraginez, baina gauzak sinplifikaturik sinesmen horiek bi mutur arteko sokan topatuko ditugu:
|
|
Primordialistek identitate egituren jatorrizko errealitatea defendatzen dute, alegia, jendeek horren gaineko inongo kontzientzia hartu barik ere, egiturek joko sozialen hasieratik eragiten diete jendeei,
|
zer
eta nor diren zehazten, mugatzen eta gauzatzen. Sozializazio prozesuetan joko sozialetako jokalariek bere egin behar dituzte jokoen egiturak, ezinbestean jokoetan parte hartuko badute.
|
2016
|
|
egiten jakitea. Ez da konpetentzia instrumental hutsa, hala ere, norberaren balioa eta norberaren izaten jakitea eta
|
zer
eta nor izan sentitzea baita. Eta ez da, nabarmendu dudan moduan, joko sozialetan automatikoki piztuko den erantzun edo erreakzioa; ez da jokaera inkontziente soila.
|
|
Baina gure ikasleek hizkuntzen arteko jokoarekin egiten dute topo, eta horretan egin behar dute egoeraren definizioa: balio ideologiko, egitura soziologiko eta arau pragmatikoen arabera ebatzi behar dute noiz, nola,
|
zertarako
eta norekin erabili hizkuntza bat edo beste. Hor jokatu behar dituzte euren gaitasun praktikoak eta euren jakintza metapraktikoak erabili.
|
|
|
Zer
eta nori erosi erabakitzen dute. Rolik garrantzitsuena jokatzen dute, aldi guztietan parte hartu ez arren.
|
|
Iturri posibleak identifikatu behar dira, eta haien artetik erabilgarriak hautatu. Zer,
|
zertarako
eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera hautatuko duzue zer komeni zaizuen: behaketak egitea, elkarrizketak, galdetegiak, bilaketak liburuetan, dokumentuetan, Interneten& Zer, zertarako eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera, elkarrizketek, galdetegiek, bilaketek eta abarrek ezaugarri batzuk edo beste batzuk izango dituzte:
|
|
Zer, zertarako eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera hautatuko duzue zer komeni zaizuen: behaketak egitea, elkarrizketak, galdetegiak, bilaketak liburuetan, dokumentuetan, Interneten& Zer,
|
zertarako
eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera, elkarrizketek, galdetegiek, bilaketek eta abarrek ezaugarri batzuk edo beste batzuk izango dituzte: adibidez, galdetegiak aurrez aurre ala Internet bidez bideratzea
|
|
Juan Jose Mogel Elgezabal idazle bizkaieradunak 1816.ean bere Juan ta Francisca senar emazte nequezaliac, seme alaba ta familja ondo azten hasierako eskuizkribuaren estreinako edizioa karrikara eman zuenean Baserritaar jaquitunaren echeco escolia izenburupean, aski argi utzi nahi izan zuen
|
zertarako
eta norentzako izkiriatzen zuen:
|
|
Eskolako patioan itzultzen dira hitzak arrapaladan, norbaitek harraskari tapagailua kendu izan balio bezala. Bertan dago Txaro Arteaga, Emakunderen burua,
|
zer
eta nor entzun ez dakiela. Han egiten du topo musika irakasleak amarekin eta entzuten du esaten diola berak, gazte zen garaian, zerbait egin izan balu, orain alaba ez legokeela dagoen atakan.
|
|
Ikusi ditugu haur amerikanoak Euskal Herri osoko mapa baten gainean jolasten eta euskal gauzak ikasten; helduak, interesaturik euskarari buruz; gazteak kantxan xistera lehenengoz eskuetan ezarri eta ikasten pilotaz; eta jendea loriatzen sukaldaritza tailerretan eta euskal dantzetan dantzari euskal musika taldeen musikarekin. Gozatu dute ikusten, dastatzen, jolasten eta ikasten; eta euskaldunek gozatu dute erakusten
|
zer
eta nor diren, zoin izan den beren historia eta zer nahi duten, nora doazen, iraganari geroa ematearren ari baitira lanean, Euskal Herrian, baina baita Estatu Batuetan ere, nonahi, behar delarik.
|
2017
|
|
Estiloez gain,
|
zerk
eta nork bilakatzen du janztea eta janzkera interesgarri. Esaterako, modaren eta ehungintzaren merkatua nagusiki emakumeei bideraturik dagoela esan digu Salsamendik:
|
|
Ez nintzen, alaina, poeta klandestinoa, bere lurrean zegoela uste zuen arrotz ehizatua baino. Spinozari esker, argi nuen
|
zer
eta nor nintzen.
|
|
Aldendu eta elkartu, jolas eta ijui, zoragarri dabiltza haizearen besoetan. Baina une batean haizea haserretu egin da, ez jakin
|
zergatik
eta norekin. Beraiek ez diote ezer egin hain zakar eta harro jartzeko.
|
|
Ez ditut ezabatuko ordea, nire egoeraren berri hobeki ikas dezazun, zein eroturik eta zentzutasun arrasto guztietatik urrun nabilen jakin dezazun. Ez dira fedearen argi ilunak soilik, horiek ere noski, baina bada besterik, eta beste hasi masirik gabe badakizu
|
zertaz
eta nortaz ari naizen. Egunen joanak ez ditu ibitu eta baretu ama alaben nabarmenkeriak; aitzitik, gero eta gordinago, gero eta lotsagalduago ari zaizkit, edo hala iruditzen zait behintzat.
|
|
Beste norbait? Egun hartako nahasmenduaren erdian ez da gauza erraza jakiten zer izan zen zer, nork egin zuen
|
zer
eta nork bota zuen zein. Gainera, zer axola dio orain horrek?
|
|
Poliziek hiru aldiz arrastatu ninduten baina hiru aldiz berehala utzi ninduten libro.
|
Zeri
eta nori zor nion mirakulu hori: geroztik pentsatu dut, Liberazioa hurbiltzearekin, polizia haiek gaullistak bilakatu zirela, oportunismoz, idealismoz baino, baina zer nahi den, enetzat sekulako xantza izan zen!
|
|
Galdera ikur bat baino gehiago planteatzen du horrek guztiak: entsegu lokalak eta furgonetako barruko bidaiak berak ez bada,
|
zerk
eta nork elikatuko du oholtza gainekoa. Eutsi dakioke espazio berriak okupatzeko nahiari, okupazio lanaren epizentro diren espazioak okupatzeko nahia neurri berekoa ez bada?
|
|
|
Zer
eta nor naizen oraindik jakin gabe
|
|
|
Zergatik
eta norentzat eraikitzen dira hemen lantegiak langileak eskas direlarik. Zergatik ez lan postu horiek joankinen herrietan sortu, ez ditezen beren herria uzterat bortxatuak izan lehenagoko Euskaldunak bezala?
|
2018
|
|
Usu badira holako emendatzeak.
|
Zergatik
eta noren faltaz. Parte bat gobernuak tatsa batzu goititu baititu bainan gehiago gasaz arduratzen den etxe puxantak gisa hartako tratuak baititu eginak prezioaren kasik noiz nahi emendatzeko eskua emaiten diotenak.
|
|
Halere, badira erakunde gutxi batzuen esperientziak hor, zeintzuetan kostata bada ere, lortu duten euskara zerbitzu hizkuntza izateaz gain ohiko lan hizkuntza ere izatea; baina honetara heltzeko borondate handia behar da: lehenengoz bermatu behar da erakundearen hizkuntza gaitasuna (Hizkuntza Eskakizunen sistemak, bere akats eta guzti, bete lezake funtzio hau); gero erakundearen eginkizunen mapa eta solaskideen mapa egin behar da, zehaztu ahal izateko nork egiten duen
|
zer
eta norekiko; azkenik, behin lan zirkuituak aztertu direla, Hizkuntza Irizpideak diseinatu eta betearazi behar dira. Noski, gure kasuan, irizpideok lehentasuna eman liokete euskararen erabilerari helburua baita erakundearen jarduna euskaratzea.
|
|
|
Zertarako
eta norentzat egin ikerketa. Noren/ nortzuen interesen alde?
|
2019
|
|
Guadalajaran (Espainia), berriz, etxeak eta postontziak dituen kalea du. Kale berria da eta oraindik ere etxe gehiago eraikiko dituzte; hortaz, Guadalajaran, Bilbon ez bezala, koronelak izango du
|
zer
eta nori.
|
|
Pasabidetik gora eta behera ibiltzeaz nekatu zen, bulegora itzuli zen, baina ez zen eseri, hondamenditik gelditu ziren lerro gutxi horiek urduritasun ernegatuaz begiratu zituen, sei orri urratu zituen, bata bestearen ondoren, eta hobekuntzak, hobekuntzak oraindik itxi gabeko orbainak bailiran. Zailtasunari irtenbidea bilatzen ez zion bitartean ezin izango zuela aurrera egin konturatzen zen, eta honek harritu egin zuen, liburuetan dena erraza iruditu ohi zitzaiolako, dena berezkoa, beharrezkoa ia, ez benetan hala zelako, baizik eta edozein idazki, on zein txar, aurrez zehazturikoaren kristalizazio bezala agertzen delako, nola, noiz,
|
zergatik
eta nork moldatua ez jakinik ere, harritu egiten zen, beraz, ez zitzaiolako burura etortzen ondorengo ideia, aurreko ideiatik berez jaio behar zatekeen ideia, eta, aitzitik, ideia hori ukatu egiten zitzaion, ezta hori ere, ez zegoen han, besterik gabe, ez zegoen ez eta posibilitate bezala ere. Zazpigarren orria ere urratu zuen, mahaia berriz gelditu zen garbi, leun, ohola bi aldiz leun, basamortua, ideiarik eza.
|
|
Harekin galdetzaile baten bidez osatutako lehenengo galdera gauzatu zen. Izan ere,
|
zer
eta nor izenordainak izan ziren gure hizkuntzan agertu ziren lehendabiziko galdetzeileak.
|
|
Formari kasu egiten badiogu, zaharrenak, inolako zalantzarik gabe,
|
zer
eta nor galdetzaileak dira, horiek baitira gainerakoen oinarria.
|
|
Asko aurreratu dugu, jadanik. Euskal deklinabidea galdetzaileekin erabilita
|
zer
eta nor galdetzaileetaraino heldu gara, hauek baitira erabili zituzten lehenbizikoak, deklinabidea indarrean egon baino lehen asmatu zituztenak, 0 kasu marka daukatenak, hain zuzen hortik atera kontuak!
|
|
Hau eta gure historia plazaratzea.
|
Zerk
eta nork kontatzen du bere garaiko historia, ez bada arteak. Historia liburuek irakurketa politiko eta zientifikoa markatzen dute, baina irakurketa sentikorra?
|
2020
|
|
Erresuma batuan badago aukera gai batean baino gehiagotan aritzeko urtebetez, eta, horren ondoren, aukeratzen da doktoretzaren gaia. Doktoretzako prestakuntza zentroak dira, eta, nire ustez, aproposa da, funtsezkoa baita ondo jakitea
|
zertan
eta norekin arituko zaren hurrengo hiru urtetan. Hala, nanoteknologiako ildo eta talde desberdinen lan egiteko moduak probatu ditu aurten.
|
|
zertarako irakatsi (helburuak) eta zergatik irakatsi (xedea). Horiek guztiak aintzat hartuz, nola irakatsi/ ikasi (metodoa),
|
zerekin
eta norekin (baliabideak eta materiala), eta ebaluazioaren aldagaiak ezaugarritu dira, eta jarduera ugari proposatu.
|
2021
|
|
Baizen ere erabiltzen da adiera honetan: Eta ematen ez badute, bihotz gogor badira, ez dira hargatik aberastenago, pobretzenago baizen (Axular);
|
Zertako
eta norentzat egin ote nau Jainkoak. Ez bertzerentzat, beretzat baizen...
|
|
" 91 urteko egoiliarrak negar egin behar du denbora batez berak aukeratu ez duen egoitzara eramango dutelako?
|
Zergatik
eta nork erabaki du?"
|
|
91 urteko egoiliarrak negar egin behar du denbora batez berak aukeratu ez duen egoitzara eramango dutelako?
|
Zergatik
eta nork erabaki du. Egoiliarrek eta familiek zein eskubide dituzte?
|
|
Eta" legezko indarkeria" horren monopolioaren inguruan jorratzen dira Polizia ereduei buruzko eztabaida faltsu horren oinarrizko gai batzuk: nork,
|
zertarako
eta noren aurka sortu zituen Poliziak, eta gero aparatua garatu. Nork, zertarako eta noren aurka aritzeko eman zien indarkeriaren monopolio hori?
|
|
nork, zertarako eta noren aurka sortu zituen Poliziak, eta gero aparatua garatu? Nork,
|
zertarako
eta noren aurka aritzeko eman zien indarkeriaren monopolio hori. Nola, nork eta zer ideologia eta antolaketa parametrotatik trebatzen ditu indarkeria hori gauzatzeko?
|
|
Zentzu horretan, irakasleari dagokio malgu jokatzea literaturaren kasuan, eta bidelagun izaten saiatu (IEE1, NE1). Modu berean,
|
zerekin
eta norekin ari garen lanean garbi izatea inportantea dela argitzen dute LIR1 ek nahiz IIR1 ek; hau da, oso kontziente izatea euskal literaturaz ari garela, eta ez beste hizkuntza batzuetan ekoitzitakoaz, gazteek euskal literaturarekiko duten harremana edo gaztelaniaz nahiz frantsesez ekoizten denarekikoa, haien ustetan, hizkuntzarekiko harremana eta atxikimenduarekin gertatzen den moduan, ez bai... Eta urrunago doaz:
|
|
Orain, Next Generation funtsekin landuko diren proiektuak ez dira ez neutroak ez doakoak. Aurretik izandako salbamendurako beste plan neoliberalek honaino ekarri gaituzte, eta emaitzak erakusten digute funtsen kopuruetan baino gehiago programak nola,
|
zertarako
eta norentzat ezartzen diren, horretan dagoela geroa.
|
|
Hustuta bukatzen du eguerdian; zoro zoro saiatzen da ematen eta ematen, jakin gabe askotan zer, noiz,
|
zertarako
eta norentzat. Txirrinak jotzen duenean eta ikasle guztiek alde egiten dutenean, leihora inguratu eta begira egoten da etxera nola joaten diren.
|