Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Bestalde, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) egindako azterlan baten arabera, aseguru etxeen erdiak baino gehiagok 2 urte baino gutxiagoko gidabaimena duten 25 urtetik beherako pertsonei aseguratzeko joera dute, eta hori egiten dutenek oso baldintza murriztaileak dituzte. Gainera, kontsultatutako hiru konpainiek ez zuten onartu 5 edo 6 urtetik gorako ibilgailu bat arrisku orotarako babestea; autoak zortzi urte baino gehiago baditu, berriz, sei aseguru etxe dira uko egiten dutenak, eta hamar urte baino gehiago baditu, bederatzi dira nahi ez dutenak. Aseguratzeko prest dagoen konpainiarik ez duten gidarientzat, OCUk gogorarazten du Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak (CCS) nahitaez bere gain hartzen dituela aseguru mota horiek.
2005
‎Azken urteotan ibilgailuen ongialdien berri eman dizkiguten publizitate kanpainei buruz gogoeta egingo bagenu, ikusiko genuke kirol auto eta ibilgailu azkarrak aurkezten zituztela duela urte batzuk eta gaur egun, berriz, segurtasuna eta erosotasunari ematen zaiela lehentasuna, balio nagusi gisa.
2007
‎Horrela, herri gunetik gertu dauden enpresei %50eko hobaria emango zaie, urte bian, lantokia herriko industriguneetara lekualdatzen badute. Aitatu dezagun 25 urtetik gorako ibilgailuek %100eko hobaria izango dutela trakzio mekanikozko ibilgailuen gaineko zergan; eta, establezimenduen irekitzeko lizentziatan —beti ere titularra langabetua izanda— aurreikusita zegoen hobarian adin muga ezabatu da.Azkenik, zabor eta estolderia tasa %10 igoko da, lur urbano zein urbanizagarrian dauden famili bakarreko zein famili biko ilarako etxeen kasuetan. Orokorrean, ordenantza fiskalen alde egin arren, azken aldarazpen horren kontra agertu izan da EAJ, diotenez, “baserri edo eraikin batzuk, famili bakarrekoak izanda ere, ez dute-eta zaborraren zerbitzu egokia jasotzen; eta tasa beti dago zerbitzuarekin lotuta”.
‎Industria Ministerioak hamar urtetik gorako ibilgailuei baja emateko ematen dituen diru-laguntzak abenduaren 31n bukatuko dira, luzapenik gabe. 2.500 cc baino gehiagoko autoak baztertu dira. eta erabilitakoak
‎Diru-laguntza eskuratzeko baldintzak hauek dira: Hamar urtetik gorako ibilgailu bati baja ematea, behin betiko lehen matrikulaziotik hasita. Atzerrian matrikulatu bada, gutxienez sei hilabete eraman ditu Espainian matrikulatuta, behin betiko baja eman baino lehen.
‎Ibilgailu parkearen birziklatze maila handitzea. Hala ere, ANFAC eta DGTren estatistiken arabera, Espainiako errepideetan dabiltzan hamar urtetik gorako ibilgailuen ehunekoa% 32tik% 33,4ra igo da 2005ean. Ibilgailu industrialen kasuan, igoera handiagoa izan da (%27, 5etik %36, 2ra) aldi berean.
‎Baina hori pixkanaka zaharkituta geratu da, eta ingurumenarekin harmonia edo segurtasuna bezalako kontzeptuek garrantzia hartu dute”, dio Francisco Cabezas aholkularitzako bazkideak. Parkearen antzinatasuna Gainera, Espainiako automobil parkeak Europako gainerako herrialdeetako batez besteko antzinatasuna (5,75 urte ibilgailu bakoitzeko) baino ia urtebete handiagoa duela erakusten du ikerketak. Azkenik, adierazi du gidarien %11k bakarrik duela etorkizun hurbilean auto bat erosteko asmoa, hirutik batek sei hilabete baino gutxiagoan eta hirutik batek urtebete baino gutxiagoan.
‎Kontzesionarioen ugazabek ohartarazi dute programa hori ezabatuz gero, 2008an, Espainiako automobil parkea gaztetzea gutxituko dela, batez beste, urtebetean 2011ra arte, eta, horren ondorioz, emisio kutsatzaileak eta ezbehar kopuruak gora egingo dutela. “Automobil parkearen antzinatasuna gehiegizkoa da oraindik, Espainia baita hamar urtetik gorako ibilgailuen ehuneko handiena duen Europako herrialdea. Ez dugu ahaztu behar orain arteko ehun autok 1980ko kotxe bakar batek bezala kutsatzen dutela; beraz, lehentasuna eman behar zaio ibilgailu zaharrak erretiratzeari, gaur egungo modeloak erosteari penalizatu baino lehen, horiek baino askoz gutxiago kutsatzen baitute mekanika eraginkorragoei esker”, azaldu du Antonio Romero Haupold Faconauto ko lehendakariak.
2008
‎Azken hiru urteetan ibilgailuarekin istripuren bat izan duten gidarien portzentajea, erkidego autonomoen arabera
‎Poluzioaren arazo handienetako bat Espainiako automobil parke zaharra da oraindik Bi elkarteen iritziz, hamarkada bat baino gehiagoan indarrean egon zen Prever Plana pizgarri garrantzitsua izan zen Espainiako ibilgailu parkea berritzeko, Europako zaharrenetakoa. Gainera, azpimarratu dute Espainiako parkearen antzinatasuna oraindik" gehiegizkoa" dela, Espainia Europako herrialdea baita, Greziaren ondoren, hamar urtetik gorako ibilgailu portzentaje handienarekin (batez beste 13,4 urte). Hala, hamarkada gainditzen duen auto kopurua egungo parke zirkulatzailearen %32 da; kamioien eta autobusen kasuan, portzentaje hori %36tik gorakoa da.
2009
‎Trukean eman beharreko adina hain handia bada, Espainiako parke mugikorra gaztetzeko Prever Planak baino eraginkortasun txikiagoa izango du. Ziurrenik, Cabañas enpresak dioenez, planak 15 urtetik 10 urtera bitarteko iraupena izango balu, ibilgailu erabiliak erosteko behar den antzinatasunak ibilgailuen %30 baino gehiago hartuko luke, eta ez 15 urtetik gorako ibilgailuen %12 Bigarren eskuko auto bat erosteko laguntzaren zenbatekoa 30.000 euro artekoa da, 15 urtetik gorako beste auto bat ematen bada. VIVE 2 Planaren barruan, antzinatasun mugarik gabeko (baita 10 urtetik beherakoak ere) auto eragiketak ere onartzen dira, betiere txatar bihurtuko den ibilgailuaren kilometrajea 250.000 kilometrotik gorakoa bada.
2010
‎Bost urtetik gorako ibilgailuak konponketen %43 dira.
2011
‎Iñaki Totorikaguena alkatearen berbetan, “diru kutxan aintzat hartzeko murrizketa” eragin du azken urte bian zerga eta tasak izoztu izanak, eta 2012rako proposamenak “zerbitzuak mantentzea eta batutakoa banatzen ahalegintzea” du helburu. 50 urtetik gorako ibilgailuen gaineko tasan %50eko hobaria ere proposatu dute; eta, bitan banatzea 10 langile arteko industriak eta nekazaritza eta abeltzaintzarako lokalak, zabor eta estolderia zerbitzuen gaineko tasan: lehenengoek %2, 5 gehiago ordainduko dute, bigarrenek erdia.
‎Nazio horretan, goi mailako ibilgailuentzat egiten da bilaketa kopuru handiena (40.000 euro baino gehiago); hain zuzen ere, kontsulten% 9 dira, eta Espainian, berriz, auto horien eskariaren% 3 baino zertxobait gehiago. Alemanak dira, gainera, zortzi urtetik gorako ibilgailuekiko interes handiena duten europarrak. Germaniako guztizko eskariaren %54 hartzen du merkatu horrek.
‎Doitzea eta mantentzea: Estatistikako Institutu Nazionalak dioenez, etxe bakoitzak 1.500 euro aurrez ditzake urtean ibilgailuaren mantentze lanetan. Desinfektatutako gurpil batzuek, aire zikineko iragazki batek bezala, %6 handitzen dute gastua, eta, gainera, murriztu egiten dute haren iraupena eta segurtasunari eragiten diote, Energia Dibertsifikatzeko eta Aurrezteko Institutuak (IDAE) adierazten duen bezala.
‎Hamar urtetik gorako ibilgailuak ez dira berriak bezain seguruak, azken bi ekitaldietan merkaturatutako autoek baino lau aldiz segurtasun ekipamendu gutxiago baitute. Datu hori “Enpresako ibilgailua (CVO) ” txostenetik atera da.
‎Beste segurtasun elementu batzuk ez daude hain hedatuta ibilgailu zaharrenetan, hala nola abiadura erreguladore/ mugatzailearen kasuan Cruise Control, autoen %42an sartua, baina zaharrenen %4an baino ez, dio Arvalek. Gauza bera gertatzen da aparkalekuko distantzia kontrolerako sistemekin, hamar urtetik gorako ibilgailuen %4tan baino ez baitaude, merkatuan sartu berrien %47tan. Arvalen txostenak agerian uzten du enpresako ibilgailuek segurtasun elementu gehiago dituztela, batez besteko adina dela eta (lau urte inguru).
2013
‎Ibilgailua erosteko diru-laguntza auto berriaren eskuratze puntuan lortzen da Laguntza hori bateragarria da indarrean dauden beste diru-laguntza batzuekin, betiere, autonomia erkidegoen edo Europako funtsen funts propioen mende badaude. 4 PIVE plana eskuratzeko baldintzak PIVE planaren diru-laguntzak jaso ditzakete hamar urtetik gorako ibilgailu baten titularrek, edo zazpi urtetik gorako ibilgailu baten titularrek, merkataritza arinen kasuan. Gizarte sektore ugari erabil daitezke, hala nola partikularrak, profesionalak, autonomoak eta enpresaburu txiki eta ertainak.
‎Ibilgailua erosteko diru-laguntza auto berriaren eskuratze puntuan lortzen da Laguntza hori bateragarria da indarrean dauden beste diru-laguntza batzuekin, betiere, autonomia erkidegoen edo Europako funtsen funts propioen mende badaude. 4 PIVE plana eskuratzeko baldintzak PIVE planaren diru-laguntzak jaso ditzakete hamar urtetik gorako ibilgailu baten titularrek, edo zazpi urtetik gorako ibilgailu baten titularrek, merkataritza arinen kasuan. Gizarte sektore ugari erabil daitezke, hala nola partikularrak, profesionalak, autonomoak eta enpresaburu txiki eta ertainak.
2015
‎Aldaketa horiek Estatuko Aldizkari Ofizialak (BOE) uztailaren 18ko edizioan jakinarazi zituen. Aldaketarik garrantzitsuena da, hain zuzen, garaiera 1,35 metro baino gutxiago ez duten 18 urtetik beherakoek ibilgailuaren atzeko eserlekuetan bidaiatzea. Joan den hilabetera arte indarrean zegoen zirkulazio araudiaren testuak hau zioen:
2020
‎Baita ibilgailu partikularra konfinatu aurretik baino gehiago erabiltzen dela adierazten duten adierazleak daude. Horietako bat da 20 urtetik gorako ibilgailu erabilien salmentak %31 egin duela gora uztailean. Telelana, hezkuntza erdipresentziala edo erosketa ohituren aldaketak gorabehera, hirietako zirkulazio maila handitu egin da, eta, martxoan bezala ez badaude ere, badirudi dena lehen bezala izango dela.
‎Izan ere, pandemiarekin eta herritar askok garraio publikoa erabiltzeko duten beldurrarekin, auto erabilien eskaera areagotu egin da. Uztailean eta abuztuan bakarrik% 31 hazi zen 20 urtetik gorako ibilgailuen salmenta, Automozio Ikasketen Institutuaren datuen arabera. Hori bai, eroslea ez da edozer gauzarekin konformatzen; beraz, oso garrantzitsua da zure autoa egoera onean egotea.
‎Izan ere, Bartzelonan kaskoa erabiltzea ez da derrigorrezkoa A motako patineteetan (gehienez 25 kilo), gomendagarria baizik. Gainera, Kondal Hirian, 16 urtetik beherakoak ibilgailu horietan joan daitezke, baldin eta adinari, altuerari eta pisuari egokitzen bazaizkie, zirkulaziorako eremu itxietatik kanpo eta pertsona heldu baten ardurapean. Araudia bete arren, haurrek garraiobide hori erabiltzen dutenean, prebentzio neurriak muturrera eramaten dituzte medikuek.
2021
‎Ekoizpen prozesuan estu hartzen dituzte kutsadurarik isuri ez dezaten, baita kutsatzen ez duten produktuak sor ditzaten ere. Wu Yangek azaldu duenez, KIAren kasuan, orain ekoizten dituzten autoen %60 elektrikoak dira, eta gobernuak eskatzen die 2025 urterako ibilgailu guztiak izan daitezela elektrikoak. Hori dute helmuga.
2022
‎Dakizuenez, azken asteotan itxita egon da Puntapaxetik Haur Eskolara igotzeko aldapan, Pikaola alderako bihurgunea, asfaltatze eta margotze lanengatik. Kalezarrera azken urteotan ibilgailuentzat itxita egon den Haur Eskola pareko bide zatitik igaro beharra zegoen. Kalezarretik Usurbil aldera jaisteko aldiz, Belmonte kale osoa zeharkatu beharra zegoen. Lanok amaituta, bide zati hau jada irekita dago iragan astetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia