2001
|
|
Bestalde, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) egindako azterlan baten arabera, aseguru-etxeen erdiak baino gehiagok 2 urte baino gutxiagoko gidabaimena duten 25 urtetik beherako pertsonei aseguratzeko joera dute, eta hori egiten dutenek oso baldintza murriztaileak dituzte. Gainera, kontsultatutako hiru konpainiek ez zuten onartu 5 edo 6
|
urtetik gorako
ibilgailu bat arrisku orotarako babestea; autoak zortzi urte baino gehiago baditu, berriz, sei aseguru-etxe dira uko egiten dutenak, eta hamar urte baino gehiago baditu, bederatzi dira nahi ez dutenak. Aseguratzeko prest dagoen konpainiarik ez duten gidarientzat, OCUk gogorarazten du Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak (CCS) nahitaez bere gain hartzen dituela aseguru-mota horiek.
|
2007
|
|
Horrela, herri gunetik gertu dauden enpresei %50eko hobaria emango zaie, urte bian, lantokia herriko industriguneetara lekualdatzen badute. Aitatu dezagun 25
|
urtetik gorako
ibilgailuek %100eko hobaria izango dutela trakzio mekanikozko ibilgailuen gaineko zergan; eta, establezimenduen irekitzeko lizentziatan —beti ere titularra langabetua izanda— aurreikusita zegoen hobarian adin muga ezabatu da.Azkenik, zabor eta estolderia tasa %10 igoko da, lur urbano zein urbanizagarrian dauden famili bakarreko zein famili biko ilarako etxeen kasuetan. Orokorrean, ordenantza fiskalen alde egin arren, azken aldarazpen horren kontra agertu izan da EAJ, diotenez, “baserri edo eraikin batzuk, famili bakarrekoak izanda ere, ez dute-eta zaborraren zerbitzu egokia jasotzen; eta tasa beti dago zerbitzuarekin lotuta”.
|
|
Industria Ministerioak hamar
|
urtetik gorako
ibilgailuei baja emateko ematen dituen diru-laguntzak abenduaren 31n bukatuko dira, luzapenik gabe. 2.500 cc baino gehiagoko autoak baztertu dira. eta erabilitakoak
|
|
Diru-laguntza eskuratzeko baldintzak hauek dira: Hamar
|
urtetik gorako
ibilgailu bati baja ematea, behin betiko lehen matrikulaziotik hasita. Atzerrian matrikulatu bada, gutxienez sei hilabete eraman beharko ditu Espainian matrikulatuta, behin betiko baja eman baino lehen.
|
|
Ibilgailu-parkearen birziklatze-maila handitzea. Hala ere, ANFAC eta DGTren estatistiken arabera, Espainiako errepideetan dabiltzan hamar
|
urtetik gorako
ibilgailuen ehunekoa% 32tik% 33,4ra igo da 2005ean. Ibilgailu industrialen kasuan, igoera handiagoa izan da (%27, 5etik %36, 2ra) aldi berean.
|
|
Kontzesionarioen ugazabek ohartarazi dute programa hori ezabatuz gero, 2008an, Espainiako automobil-parkea gaztetzea gutxituko dela, batez beste, urtebetean 2011ra arte, eta, horren ondorioz, emisio kutsatzaileak eta ezbehar-kopuruak gora egingo dutela. “Automobil-parkearen antzinatasuna gehiegizkoa da oraindik, Espainia baita hamar
|
urtetik gorako
ibilgailuen ehuneko handiena duen Europako herrialdea. Ez dugu ahaztu behar orain arteko ehun autok 1980ko kotxe bakar batek bezala kutsatzen dutela; beraz, lehentasuna eman behar zaio ibilgailu zaharrak erretiratzeari, gaur egungo modeloak erosteari penalizatu baino lehen, horiek baino askoz gutxiago kutsatzen baitute mekanika eraginkorragoei esker”, azaldu du Antonio Romero-Haupold Faconauto-ko lehendakariak.
|
2008
|
|
Poluzioaren arazo handienetako bat Espainiako automobil-parke zaharra da oraindik Bi elkarteen iritziz, hamarkada bat baino gehiagoan indarrean egon zen Prever Plana pizgarri garrantzitsua izan zen Espainiako ibilgailu-parkea berritzeko, Europako zaharrenetakoa. Gainera, azpimarratu dute Espainiako parkearen antzinatasuna oraindik" gehiegizkoa" dela, Espainia Europako herrialdea baita, Greziaren ondoren, hamar
|
urtetik gorako
ibilgailu-portzentaje handienarekin (batez beste 13,4 urte). Hala, hamarkada gainditzen duen auto-kopurua egungo parke zirkulatzailearen %32 da; kamioien eta autobusen kasuan, portzentaje hori %36tik gorakoa da.
|
2009
|
|
Trukean eman beharreko adina hain handia bada, Espainiako parke mugikorra gaztetzeko Prever Planak baino eraginkortasun txikiagoa izango du. Ziurrenik, Cabañas enpresak dioenez, planak 15 urtetik 10 urtera bitarteko iraupena izango balu, ibilgailu erabiliak erosteko behar den antzinatasunak ibilgailuen %30 baino gehiago hartuko luke, eta ez 15
|
urtetik gorako
ibilgailuen %12 Bigarren eskuko auto bat erosteko laguntzaren zenbatekoa 30.000 euro artekoa da, 15 urtetik gorako beste auto bat ematen bada. VIVE 2 Planaren barruan, antzinatasun-mugarik gabeko (baita 10 urtetik beherakoak ere) auto-eragiketak ere onartzen dira, betiere txatar bihurtuko den ibilgailuaren kilometrajea 250.000 kilometrotik gorakoa bada.
|
2010
|
|
Bost
|
urtetik gorako
ibilgailuak konponketen %43 dira.
|
2011
|
|
Iñaki Totorikaguena alkatearen berbetan, “diru-kutxan aintzat hartzeko murrizketa” eragin du azken urte bian zerga eta tasak izoztu izanak, eta 2012rako proposamenak “zerbitzuak mantentzea eta batutakoa banatzen ahalegintzea” du helburu. 50
|
urtetik gorako
ibilgailuen gaineko tasan %50eko hobaria ere proposatu dute; eta, bitan banatzea 10 langile arteko industriak eta nekazaritza eta abeltzaintzarako lokalak, zabor eta estolderia zerbitzuen gaineko tasan: lehenengoek %2, 5 gehiago ordainduko dute, bigarrenek erdia.
|
|
Nazio horretan, goi-mailako ibilgailuentzat egiten da bilaketa-kopuru handiena (40.000 euro baino gehiago); hain zuzen ere, kontsulten% 9 dira, eta Espainian, berriz, auto horien eskariaren% 3 baino zertxobait gehiago. Alemanak dira, gainera, zortzi
|
urtetik gorako
ibilgailuekiko interes handiena duten europarrak. Germaniako guztizko eskariaren %54 hartzen du merkatu horrek.
|
|
Hamar
|
urtetik gorako
ibilgailuak ez dira berriak bezain seguruak, azken bi ekitaldietan merkaturatutako autoek baino lau aldiz segurtasun-ekipamendu gutxiago baitute. Datu hori “Enpresako ibilgailua (CVO) ” txostenetik atera da.
|
|
Beste segurtasun-elementu batzuk ez daude hain hedatuta ibilgailu zaharrenetan, hala nola abiadura-erreguladore/-mugatzailearen kasuan-Cruise Control-, autoen %42an sartua, baina zaharrenen %4an baino ez, dio Arvalek. Gauza bera gertatzen da aparkalekuko distantzia-kontrolerako sistemekin, hamar
|
urtetik gorako
ibilgailuen %4tan baino ez baitaude, merkatuan sartu berrien %47tan. Arvalen txostenak agerian uzten du enpresako ibilgailuek segurtasun elementu gehiago dituztela, batez besteko adina dela eta (lau urte inguru).
|
2013
|
|
Ibilgailua erosteko diru-laguntza auto berriaren eskuratze-puntuan lortzen da Laguntza hori bateragarria da indarrean dauden beste diru-laguntza batzuekin, betiere, autonomia-erkidegoen edo Europako funtsen funts propioen mende badaude. 4 PIVE -2 plana eskuratzeko baldintzak PIVE -2 planaren diru-laguntzak jaso ditzakete hamar
|
urtetik gorako
ibilgailu baten titularrek, edo zazpi urtetik gorako ibilgailu baten titularrek, merkataritza arinen kasuan. Gizarte-sektore ugari erabil daitezke, hala nola partikularrak, profesionalak, autonomoak eta enpresaburu txiki eta ertainak.
|
|
Ibilgailua erosteko diru-laguntza auto berriaren eskuratze-puntuan lortzen da Laguntza hori bateragarria da indarrean dauden beste diru-laguntza batzuekin, betiere, autonomia-erkidegoen edo Europako funtsen funts propioen mende badaude. 4 PIVE -2 plana eskuratzeko baldintzak PIVE -2 planaren diru-laguntzak jaso ditzakete hamar urtetik gorako ibilgailu baten titularrek, edo zazpi
|
urtetik gorako
ibilgailu baten titularrek, merkataritza arinen kasuan. Gizarte-sektore ugari erabil daitezke, hala nola partikularrak, profesionalak, autonomoak eta enpresaburu txiki eta ertainak.
|
2020
|
|
Baita ibilgailu partikularra konfinatu aurretik baino gehiago erabiltzen dela adierazten duten adierazleak daude. Horietako bat da 20
|
urtetik gorako
ibilgailu erabilien salmentak %31 egin duela gora uztailean. Telelana, hezkuntza erdipresentziala edo erosketa-ohituren aldaketak gorabehera, hirietako zirkulazio-maila handitu egin da, eta, martxoan bezala ez badaude ere, badirudi dena lehen bezala izango dela.
|
|
Izan ere, pandemiarekin eta herritar askok garraio publikoa erabiltzeko duten beldurrarekin, auto erabilien eskaera areagotu egin da. Uztailean eta abuztuan bakarrik% 31 hazi zen 20
|
urtetik gorako
ibilgailuen salmenta, Automozio Ikasketen Institutuaren datuen arabera. Hori bai, eroslea ez da edozer gauzarekin konformatzen; beraz, oso garrantzitsua da zure autoa egoera onean egotea.
|