2008
|
|
Batetik, 90 urte betetzera doa Euskaltzaindia eta, bestetik, azken urteetan Euskararen Akademiak bere aldaketak eta gaurkotzeak egin ditu, kide zein egitasmo berrietan. Bi horiek uztartzen dira biltzar honetan, hasiera ematen baitio honen bidez Euskaltzaindiak bere 90 urteurrenari, hain justu ere, 2009
|
urtean zehar
garatuko dena. Hala etorri zen urte bitartean ere, urritik irailera iraun baitzuten Akademia jaioberriaren lehen urratsek.
|
2009
|
|
Trebetasun horren ikaskuntza eskolatzean aurrera egin ahala garatzen da, eta hiru etapa edo fase bereizi zeharkatzen ditu: prestatze aldi bat, Haur Hezkuntzako lehenengo bi
|
urteetan
garatzen dena, eta haurra ondorengo idazketarako behar den kontrol grafomotorra lortzeko prestatzen dena; fase kaligrafiko bat, non bere idazketan, letren grafismoen ikaskuntzan eta bereganatutako azken etapan jartzen baitu arreta, eta haurrak, berriz, pertsonalizatu eta hobetu egiten du. Testu idatzi batek komunikazio funtzio nagusia bete dezan, irakurgarria izan behar du Haur bakoitzak lehenengo bi etapetan egiten duen aurrerapena, oro har, lortu duen heldutasun mailaren araberakoa da, hau da, maila intelektual egokia izan behar du, hizkuntza behar bezala garatu eta psikomotrizitate gaitasun egokia lortu behar du.
|
|
Zein pauso emango dituzue aurrera begira. Pixkanaka emango ditugu pausoak. Plana hiru
|
urtean zehar
garatzekoa denez, poliki poliki hasiko gara. Lehen urtean urrats errazenak egingo ditugu:
|
2010
|
|
José Antonio Quintela LTDrako Trantsizio Bulego Nazionaleko zuzendariak esan zuen operazio hori apirilaren 3an bukatuko dela, Espainia izango baita “oso egoera konplexuan” LTDrako bidea amaitzen duen Europako lehen herrialdea. Quintelak nabarmendu zuenez, “normaltasunez egiten da trantsizio prozesu hori, nahiz eta seinaleak banatzeko sare bat (50
|
urtean
garatu dena) aldatu eta orain hedatzen den beste bat jarri, eta horrek zailtasun txikiren bat dakar”. Hala ere, 2010erako itzaltze dataren aurrerapenak Espainiako enpresei lagundu die, eta Espainia erreferentzia bihurtu da Europako gainerako herrialdeentzat.
|
2014
|
|
bi kontzeptu garrantzitsu izango dira mintzagai (komunikazioa eta hizkuntza); ondoren, 8.2 azpiatalean hizkuntzaren elementu nagusiak gogoratuko dira (fonologia, morfologia, sintaxia, semantika eta pragmatika); gainera, 8.3 azpiatalean hizkuntzaren jabekuntza eta garapena bi aro nagusitan banatzen dela azalduko da: mintzamenaren aurreko aroa, bizitzaren lehen
|
urtean
garatzen dena, eta mintzamenaren aroa, zeinean hizkuntza gaitasuna hobetzen den; 8.4 azpiatalean, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai. Amaitzeko, 8.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Hirugarren zatian, hizkuntzaren jabekuntza eta garapena bi aro nagusitan banatzen dela azalduko da: mintzamenaren aurreko aroa, bizitzaren lehen
|
urtean
garatzen dena, eta mintzamenaren aroa, hizkuntza gaitasuna hobetzen den aroa. Azken zatian, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai:
|
2018
|
|
Leihotik begiratzen duzun paisaia horretan euria ari duela, eta hortik euriak paisaia guztian ari duela aterako bagenu bezala. Eragozpena ez baita kontatzeko ahalmenarena, istorio bat,
|
urtetan
garatu dena, ordu seinalatu batzuetan laburtu beharrarena baizik. Hargatik diotsut hauta ditzagula biok geure bizitzako egun seinalatu batzuk.
|
2022
|
|
Datu bilketa hau izango da Urduñako energia diagnostikoaren lehen urratsetako bat, hurrengo 10
|
urteetan
garatuko dena, aldi berean energia trantsizioko estrategia bat diseinatzeko. Hala ere, aipatu behar da jasangarritasun energetikoa lortzeko bide horren barruan antzeko beste proiektu batzuk jarri dituela abian Udalak, hala nola Urduñako Udalaren karbono aztarnaren azterketa edo Udalsarea 2030en proiektu berritzaileentzako laguntzekin bat egitea.
|