Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2001
‎12 urtetik beherakoek autoaren atzeko aldean joan behar dute, Zirkulazioko Araudi Orokorrak agintzen duenez.
2005
‎Bost eta hamar urte bitarteko autoak kopuru osoaren %22 ziren, eta gainerakoak 1993an edo lehenago matrikulatuta zeuden. Datu horiek erakusten dutenez, azken urteetan autoek ia ez dute preziorik igo, inflaziotik beherako igoerekin, baina gidariek ez dituzte beren ibilgailuak berritu. Hala ere, erosketak asko igo dira, baina datuek erakusten dute matrikulazioekin batera ez direla ibilgailu zaharrak kendu.
‎Erabiltzen ez direnak BBVAko Ikasketa Zerbitzuaren arabera, zenbat eta urte gehiago izan ibilgailuak, orduan eta erreazio handiagoa du jabeak baja emateko izapideak betetzera. Hala, azken urteotan, ia %1era iristen da legez erretiratutako 30 urtetik gorako auto kopurua. Gainera, 2003an, autoak 15 baino gehiago dituenean azken zirkulazio zerga izapidetzeko eskakizuna kendu izanak pentsarazten du erabiltzen ez diren gehienak erabiltzen ari direla.
2006
‎Espainia da azken 12 urteetan auto istripuz hildako gehien izan dituen Europako herrialdea
‎Espainiak zahartutako autobus parkea du, eta azken 12 urteetan auto istripuz hildako gehien izan dituen herrialdea da. Hala dio Real Automóvil Club de Catalunyak (RACC) egindako azterlan batek, Gobernuari garraiobide horretan segurtasun uhala erabiltzera behartzen duen Europar Batasuneko (EB) zuzentaraua aplikatzera premiatzen diona.
‎Haren iritziz, premiazkoagoa da legez kanpoko edo homologatu gabeko piezen saltokiari barrutia jartzea gidarien kontra tintak kargatzea baino. Aditu batek edo beste batek proposatu du neurri horrekin batera 16 urtera autoak gidatzeko adina jaistea. Haren arrazoibidea da motozikleta, gidatzen askoz zailagoa den ibilgailua, 14 eta 18 urte bitarteko mutil batek mugitzeko duen aukera bakarra dela.
2007
‎Pertsona bakarti asko dago, eta bakardadearen gaiak kezkatu egiten nau. Orain dela 30 urte autoa modernitatearen ikurra bazen, gaur egun pilaketa eta auto ilara amaigabeen sinboloa da. Gehiegizko modernitateak aldrebeskeria ugari ekartzen dizkigu, eta hala gabiltza.
2008
‎Senegal hortxe bertan dago, 200 kilometrora, baina mugak Afrikako ustelenetakoa behar du. Gainera, duela urte batzuk bost urtetik gorako autoen sarrera debekatzen zuen legea atera zuten. Atzera bota omen dute lege hori, eta agiri moduko bat erosita sar daitekeela entzun dugu, baina mugazainaren gogoaren menpe geratzen zara?
‎" Epea luzatzea eta hipotekarekin beste mailegu edo kreditu txartel batzuen zorrak finkatzea negozio txarra da. Ez du zentzurik 30 urtean auto bat edo hozkailu bat ordaintzea", dio. Hipotekaren azken kostua, luzatzen bada, argi dago, baina aditu baikor batzuek abantailak dituzte amortizazioaren luzapenean.
‎Prever Planaren kasuan, 480,8 eta 721,2 euro bitarteko pizgarri fiskala zen ibilgailu berria erosi eta gutxienez hamar urteko bizitza duen berea ematen zuten auto gidarientzat. Ibilgailu parkea berritzeko pizgarri gisa jarduteari dagokionez, FACONAUTOk adierazi du finantzaketarako laguntzak gutxienez hamar urteko antzinatasuna duten ibilgailuentzat ere izatea espero zela; izan ere, gaur egun, 15 urtetik gorako autoak zirkulatzen ari den parke biziaren %12 dira, eta hamar urtetik gorako autoen %30.
‎Prever Planaren kasuan, 480,8 eta 721,2 euro bitarteko pizgarri fiskala zen ibilgailu berria erosi eta gutxienez hamar urteko bizitza duen berea ematen zuten auto gidarientzat. Ibilgailu parkea berritzeko pizgarri gisa jarduteari dagokionez, FACONAUTOk adierazi du finantzaketarako laguntzak gutxienez hamar urteko antzinatasuna duten ibilgailuentzat ere izatea espero zela; izan ere, gaur egun, 15 urtetik gorako autoak zirkulatzen ari den parke biziaren %12 dira, eta hamar urtetik gorako autoen %30.
‎Egun berezi hauek justu kontrakoa egiten dugulako antolatzen dira. Urtean zehar autoa behar baino gehiago erabiltzen dugunez, Autoaren Kontrako Nazioarteko eguna antolatzen dute. Beldur naiz euskararekin ere ez ote den antzerako zerbait pasatzen.
2009
‎Espainiako konpainiak Europako batezbestekoaren azpitik daude hurrengo hiru urteetan auto elektrikoa erabiltzeko asmoarekin
‎Beste desabantailarik ere ikusi dio Peugeoteko Cuellarrek: trukean hamar urtetik gorako autoa eman behar izatea. Autorik txikienak batez ere gazteek erosten dituztela dio,, eta beraiek ez dute auto zaharrik trukean uzteko?.
‎Goibel hasi zuten urtea auto saltzaileek. Hilero aurreko urtean baino %20 auto gutxiago matrikulatzen zituztela ikusten zuten.
2010
‎Beste batzuen ustez, aldiz, txorakeria da, kontu hutsa, eta ez du ezertarako balio, baina, badaezpada ere, oparitu egin diete komando kideei, ezkutuan, jakina, Herrizaingo sailburuak borroka armatuaren amaiera gertu ikusten duela esan zuenetik, desegiteaz ala ez hitz egiten hasi haiek, eta desorekatu xamar ikusi baitzituzten azken bilera klandestinoan. Nire aldameneko askok ere probatu dute, adibidez, nire lagun baten ama oso kontent dago, egunero korrika egiten du, eta erresistentzia gehiago daukala esaten dio, eta bitxiena da ama orain bost urte auto istripuz hil egin zitzaiola. Nire neska lagunak, adibidez, energia askoz gehiago daukala, indar gehiago lagun berriak egiteko, horrelako pulsera beltz bat jantzita zeramala esan zidan joan den astean, eta plazebo efektuagatik igual, edo agian psikologikoa ere izan da pixka bat, ez dakit zer izan ote den, baina utzi egin nau surfista batengatik.
‎Zerbitzuak CO2 emisioen konpentsazio kuota ere barne hartzen du. Avancar enpresak (115 ibilgailu eta 3.600 bazkide Bartzelonan) 5.000 euro aurrezten ditu urtean auto bakoitzeko. Formula horri esker, ezinbestekoa denean bakarrik erabil daiteke autoa, jabea izan beharrik gabe.
2011
‎Guk batez ere hura kokatu eta inguruko elementu guztiak berriro kokatzen aritu behar izan dugu. Alde horretatik, guztiaren kokapena eta biltze lana 2009koaren alboan nahiko agresiboa da, baina sistema bera oso antzekoa da.Duela bi urte auto iraultzailea egin zenuen; honako hau zer da, beste iraultzaile bat, ala garapen bat. Ez, auto hau RB5arekin hasi zen hirugarren belaunaldiko autoa dela esango nuke. Auto harekin norabide egokia hartu genuen eta ez genuen ezer berriro asmatzeko beharrik, baizik eta haren ideiak garatuz joan den prozesua da.Norbaitek iraultzailea den zerbait aurkezten duenean besteek urtebete edo bi barru hori gaindi dezakete.
‎–Julen izan da, azaldu zuen Mikelek?. Orain pare bat urte autoa eskatu zidan berea konpondu bitartean. Asteburu bateko kontua besterik ez omen zen izanen.
‎Hala ere, Faconautoren aburuz, “daturik kezkagarriena da %35ek 10 urte baino gehiago zituela; 2009an, berriz, adin horretatik transferitutako ibilgailuak merkatuaren %25 baino ez ziren izan”. Patronalak ohartarazi duenez, lehen desegite prozesua amaitzen zuten hamar urtetik gorako autoak orain lekuz aldatu eta zirkulazioan jarraitzen dute, “horrek arriskuan jartzen ditu bide segurtasuna eta emisioen murrizketa”. Kanalen arabera, partikularren arteko transferentziak merkatuaren %69, 7 izan ziren 2010ean; emakidadunen sareek egindakoak, berriz, %28, 8raino igo ziren.
‎Espainiak 800 milioi litro gasolio eta ia 2.000 milioi litro gasolina aurreztuko lituzke gidariek gidatzeko modu ekologiko hori onartzen badute. Kopuru hori 160 eurokoa da urtean auto gidariko, eta garraiolarien artean 2.000 eurokoa da. Alemania edo Suitza bezalako herrialdeek sustatzen dituzte gidatze praktika horiek.
‎Holandarrek eta belgikarrek postu hauek dituzte auto “mileuristen” arloan, nahiz eta oraingo honetan beren posizioak aldatu diren. Bi herrialdeetan, zortzi urtetik gorako auto eskaria %48 ingurukoa da. Espainiarrak, berriz ere, Europako batezbestekoaren inguruan dabiltza, mota horretako ibilgailuekiko interesa %46 baino zertxobait handiagoa baita.
‎Zazpi aholku “Urte osoa autorik gabe” lortzeko Irudia: Rubén García/ Consumer Eroski Aurrerapenak egin diren arren, urtetik urtera Autorik gabeko Egunak Espainian duen eragin txikiaz hitz egiten da. Ibilgailu hori da erregea, eta beharrezkoa izango da gizarte osoaren ahalegina hura suntsitzeko, toki edo egun jakin batzuetan egin beharreko jarduketetatik haratago.
‎Egonkortasun kontrola ezartzea urtebeteko antzinatasuna duten autoen %56ra iristen da, eta hamar urtetik gorako autoen %13ra baino ez.
‎Segurtasun sistema hori, ibilgailuaren egonkortasuna bermatzen duena, nahitaez sartu behar da Europako Batasunean (EB) urte horretatik aurrera fabrikatutako auto guztietan. Hala ere, gaur egun, gure herrialdeko autoen erdiak baino gehixeago bakarrik daude (%51), eta ehuneko hori %25etik behera dago hamar urtetik gorako autoetan. Beste segurtasun elementu batzuk ez daude hain hedatuta ibilgailu zaharrenetan, hala nola abiadura erreguladore/ mugatzailearen kasuan Cruise Control, autoen %42an sartua, baina zaharrenen %4an baino ez, dio Arvalek.
2012
‎Hala ere, azken horiek dira oraindik ere bigarren mailako merkatuko protagonistak, eragiketen %56, 5 biltzen baitute; gehienak (%65) prezio txikiko baina adin handiko autoekin eta kilometrajearekin lotuta daude. Ganvam en txostenak erakusten duenez, gero eta gutxiago hazten ari da automobil txikien merkatu egoera, eta hamar urtetik gorako autoen salmentek bakarrik egin zuten gora. Hala, auto mileuristen salmentak %9 igo ziren 2012ko lehen hiruhilekoan, eta dagoeneko merkatuaren %46 dira, urtebete lehenago baino hiru puntu gehiago.
‎Gidatzen ote nekien galdetu izan balidate ordea, garai batean jakin nuela erantzun nukeen. 70eko hamarkada amaieran Otxarkoagan gidabaimena atera nuenetik bost urtez autorik hartu gabe igaro ondoren, gidatzen berrikasi behar nuen, eta ongi gainera, egin beharrekoa egingo banuen.
2013
‎2010 urtean autoa Bizkaia Zubitik jauztean hil zen Mikel Uriarte gaztearen familiaren arabera, Pitiusa Operazioan atxilotutako zenbait pertsonek onartu zutenez, ikertutako pertsonen artean Mikel Uriarte zegoen, aseguru etxeek indemnizaziorik ordaindu nahi ez zutelako.
‎Ni nahiko gaiztoa izan omen naiz 2012an. Urtean zehar autoan lapurtu didate, abenduaren 24an mugikorra lapurtu zidaten (jai zoriontsuak hasteko) eta abuztuan saiatu ziren gure Decathloneko bizikletarik merkeena lapurtzen. Hau guztia Gasteiztik mugitu gabe, zergei buruz edo murrizketei buruz hitz egiten hasten banaiz... akabo!
‎Kalea berreskuratzea lortu dute: " Azken urteetan autoek irabazi dituzte kaleak eta saiatu gara haurrek berreskura zitzaten. Giroa sortu dugu Arrasateko gune ezberdinetan".
‎Krisiak krisi, urtez urte auto gehiago dago herrietan. Azpeitian, esaterako, 6.579 auto pribatu daude, eta 14.540 biztanle ditu herriak.
2014
‎Hamarkada bat baino gehiago da Felix Gamio mekanikari gisa lanean hasi zela Iruñeko auto kontzesionario bateko tailerrean. Azken urteetan autoak" izugarri" aldatu direla adierazi du. Dioenez, zintzotasuna da mekanikariek duten lan tresnarik onena.
2015
‎«Automobilismoaren etorkizuna errealitate bat da». Azaldu duenez, Alemanian dagoeneko egin dute epe luzerako plan bat, eta, horren arabera, 2040 urterako auto guziak autonomoak izateko aukera izanen da. Ekonomikoki %100 bideragarri dela ere azpimarratu du, eta Euskal Herrian ez dela denbora gehiago errealitate horri heltzeko.
2016
‎hirian auto jabe gutxien dituen auzoa da eta kotxea partekatzeko car sharing programan bazkide gehien dituena. Aipatu digu, halaber, hiru urtetan hirigunetik autoak desagertzeko proiektua duela martxan Oslok; hogei urtetan autorik gabe bizi eta mugitu den hiria izateko plana garatzen ari direla Hanburgon; autobus sarea berrikusten eta berrasmatzen ari direla leku batean baino gehiagotan," maiz duela 100 urteko hiriaren formari erantzuten baitiote oraindik"; eta hiri barruko autobideak eraisteko eskatzen duen mugimendu indartsua ari dela hedatzen AEBetan (Highways to Boulevard).
2017
‎Lasterketa honetan parte hartzeko ezinbestekoa da Seat Panda edo Marbella bat edukitzea. Panda Raid Bizkaiakoen kasuan 1994 eta 1998 urteetako auto bi zituzten, 42 eta 41CVkoak, Gipuzkoakoa bata, Lugokoa bestea.Aurtengo edizioa, antza denez, berezi xamarra izan dela aipatu dute, “elkartasun probak ohiko izpirituari muzin egin diolako”. Hori dela eta, bestelako bidaia egitea erabaki zuten Panda Raid Bizkaiko mutilek, lasterketa alde batera utziz eta solidaritateari helduz, behartsuei lagunduz.Helburu nagusi berria arropa, zapatak, jostailuak, material didaktikoak eta bestelakoak herri behartsuei eramatea izan da, batez ere Marokoko hegoaldeko herrietan.
2018
‎Gainera, Espainiako Gobernuak jarri duen beste baldintzetako bat da lizentzia aktibatzen den unetik gutxienez bi urte pasatu behar direla txartela saldu ahal izateko. " Noski, bi urtean autoa mantendu behar da, eta horrek ere zailtzen du espekulazioa". Aliasek, halere, argi du ez dela nahikoa.
‎Autoen salmenta goiti Frantzian Bidekidetzak (covoiturage) eta garraio publikoek gero ta gehiago jende garraiatzen duten denboraldi honetan, auto enpresek ardiesten dute oraino urtetik urtera auto salmentaren hobetzea. Horretarako publizitate sailan sekulako dirutzak xahutzen dituzte.
‎Duela 20 urte auto frantsesak zituzten, Renaultak.
2019
‎5 Onartzea, egoki bada, 2020 urterako auto taxi zerbitzuaren tarifa urbanoak.
2020
‎Aurki 68 urte beteko ditut, eta uste dut TAO zerbitzua hasieratik ordaintzen ari naizela, azken lau urteak auto beragatik.
‎1969 urtea annus horribilis izan zen guretzat: Rikardo Arregi hil zen uztailaren 10ean 27 urterekin auto istripuan, eta abuztuaren 29an Jakin aldizkaria debekatu egin zuen Francoren gobernuak. Karlos Santamaria bazen nor, eta aldizkaria berriz indarrean jartzeko haren eragina baliatu genuen Madril aldean, baina alferrik.
‎1969 urtea annus horribilis izan zen guretzat: Rikardo Arregi hil zen 27 urterekin auto istripuan, eta Jakin aldizkaria debekatu egin zuen Francoren gobernuak
2021
‎Mendeko predikatua erdiespenekoa denean edo gauzatze jarduera burutua adierazten duenean, hura gauzatutako unea seinalatzen dute besterik gabe egitura honetako perpausek: Bi urte dira gurera etorri zela; Badu bost urte auto berria erosi nuela. Jarraitzen duen jarduera edo egoera adierazten duenean, berriz, gertakariaren iraupena ere ematen dute aditzera, haren hasiera seinalatuz betiere:
‎Haurra zenean, martxan jartzen uzten zenion alabari, banaka banaka. Lau bost urterekin autoz auto ibiltzen zen, motorra piztean sortzen zen burrunbarekin izututa eta jarraian zetozen zure algarekin baretuta. Berari esker barrez gogoratzen zaituen aldi bakarretakoa da.
2022
‎Auto istripuak dira, Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, auto istripuek eragiten dituzte heriotza gehien 5 urte bitarteko ume eta gazteen artean. Hala eta guztiz ere, azken 22 urteotan auto istripuetan hildakoen kopurua murriztu egin da: 218 heriotza izan ziren 2000 urtean, eta 45 aurten.
‎Horiek 230 kilometroko ibilbidea gauzatu dute 25 urtetik gorako autoetan. Ibilbideko lehen zatia Azkaraten egingo dute, eta handik Bergarara joango dira, Elosuako zatia egin ahal izateko.
2023
‎Asmo zapuztuen urtea izan da 2022 urtea autoaren industriarentzat. COVID eragindako arazoak atzean utzi eta haren aurreko egoerara itzultzen hasteko urtea izan behar zuen 2022ak, baina usteak ustel izan dira.
‎Azken urteetan auto elektrikoen salmentetan marka bat nagusitu bada, hori Elon Musken Tesla izan da. Baina nagusitasun hori amaitzear dago.
‎Gobernuek proposatu dutenaren arabera, 2025etik 2027ra atzeratuko da Euro 7 indarrean jartzeko urtea autoentzat. Beste bi urte emango dizkiete kamioiei, 2029 arte.
‎2024 urtean auto elektriko hutsek eta hidrogenoa darabiltenek soilik jasotako laguntzak —hibridoek, ez—, eta beste bi baldintza bete dituzte: 47.000 euro baino merkeagoak izatea eta 2.400 kilo baino gutxiago pisatzea.
‎Parte hartzaileek 230 kilometroko ibilbidea egin behar izan zuten 25 urtetik gorako autoetan. Ibilbideko lehen zatia Errezilgo Iturburura artekoa izan zen, eta handik Tolosara hartu zuten, Abaltzisketako zatia egin ahal izateko.
‎Horiek 230 kilometroko ibilbidea gauzatu dute 25 urtetik gorako autoetan. Ibilbideko lehen zatia Errezilgo Iturburura artekoa izango da, eta handik Tolosara joango dira, Abaltzisketako zatia egin ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
urtetik gorako 13 (0,09)
urte 7 (0,05)
urteetan 7 (0,05)
urtean 6 (0,04)
urtea 3 (0,02)
urtera 3 (0,02)
urterekin 3 (0,02)
Urtean zehar 2 (0,01)
urterako 2 (0,01)
urteak 1 (0,01)
urteetako 1 (0,01)
urteotan 1 (0,01)
urtetan 1 (0,01)
urtetik beherakoek 1 (0,01)
urtez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 18 (0,12)
Berria 9 (0,06)
Uztarria 4 (0,03)
Argia 3 (0,02)
ELKAR 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia