2005
|
|
Erabiltzen ez direnak BBVAko Ikasketa Zerbitzuaren arabera, zenbat eta urte gehiago izan ibilgailuak, orduan eta erreazio handiagoa du jabeak baja emateko izapideak betetzera. Hala, azken urteotan, ia %1era iristen da legez erretiratutako 30
|
urtetik gorako
auto-kopurua. Gainera, 2003an, autoak 15 baino gehiago dituenean azken zirkulazio-zerga izapidetzeko eskakizuna kendu izanak pentsarazten du erabiltzen ez diren gehienak erabiltzen ari direla.
|
2008
|
|
Senegal hortxe bertan dago, 200 kilometrora, baina mugak Afrikako ustelenetakoa behar du. Gainera, duela urte batzuk bost
|
urtetik gorako
autoen sarrera debekatzen zuen legea atera zuten. Atzera bota omen dute lege hori, eta agiri moduko bat erosita sar daitekeela entzun dugu, baina mugazainaren gogoaren menpe geratzen zara?
|
|
Prever Planaren kasuan, 480,8 eta 721,2 euro bitarteko pizgarri fiskala zen ibilgailu berria erosi eta gutxienez hamar urteko bizitza duen berea ematen zuten auto-gidarientzat. Ibilgailu-parkea berritzeko pizgarri gisa jarduteari dagokionez, FACONAUTOk adierazi du finantzaketarako laguntzak gutxienez hamar urteko antzinatasuna duten ibilgailuentzat ere izatea espero zela; izan ere, gaur egun, 15
|
urtetik gorako
autoak zirkulatzen ari den parke biziaren %12 dira, eta hamar urtetik gorako autoen %30.
|
|
Prever Planaren kasuan, 480,8 eta 721,2 euro bitarteko pizgarri fiskala zen ibilgailu berria erosi eta gutxienez hamar urteko bizitza duen berea ematen zuten auto-gidarientzat. Ibilgailu-parkea berritzeko pizgarri gisa jarduteari dagokionez, FACONAUTOk adierazi du finantzaketarako laguntzak gutxienez hamar urteko antzinatasuna duten ibilgailuentzat ere izatea espero zela; izan ere, gaur egun, 15 urtetik gorako autoak zirkulatzen ari den parke biziaren %12 dira, eta hamar
|
urtetik gorako
autoen %30.
|
2011
|
|
Hala ere, Faconautoren aburuz, “daturik kezkagarriena da %35ek 10 urte baino gehiago zituela; 2009an, berriz, adin horretatik transferitutako ibilgailuak merkatuaren %25 baino ez ziren izan”. Patronalak ohartarazi duenez, lehen desegite-prozesua amaitzen zuten hamar
|
urtetik gorako
autoak orain lekuz aldatu eta zirkulazioan jarraitzen dute, “horrek arriskuan jartzen ditu bide-segurtasuna eta emisioen murrizketa”. Kanalen arabera, partikularren arteko transferentziak merkatuaren %69, 7 izan ziren 2010ean; emakidadunen sareek egindakoak, berriz, %28, 8raino igo ziren.
|
|
Holandarrek eta belgikarrek postu hauek dituzte auto “mileuristen” arloan, nahiz eta oraingo honetan beren posizioak aldatu diren. Bi herrialdeetan, zortzi
|
urtetik gorako
auto-eskaria %48 ingurukoa da. Espainiarrak, berriz ere, Europako batezbestekoaren inguruan dabiltza, mota horretako ibilgailuekiko interesa %46 baino zertxobait handiagoa baita.
|
|
Egonkortasun-kontrola ezartzea urtebeteko antzinatasuna duten autoen %56ra iristen da, eta hamar
|
urtetik gorako
autoen %13ra baino ez.
|
|
Segurtasun-sistema hori, ibilgailuaren egonkortasuna bermatzen duena, nahitaez sartu behar da Europako Batasunean (EB) urte horretatik aurrera fabrikatutako auto guztietan. Hala ere, gaur egun, gure herrialdeko autoen erdiak baino gehixeago bakarrik daude (%51), eta ehuneko hori %25etik behera dago hamar
|
urtetik gorako
autoetan. Beste segurtasun-elementu batzuk ez daude hain hedatuta ibilgailu zaharrenetan, hala nola abiadura-erreguladore/-mugatzailearen kasuan-Cruise Control-, autoen %42an sartua, baina zaharrenen %4an baino ez, dio Arvalek.
|
2012
|
|
Hala ere, azken horiek dira oraindik ere bigarren mailako merkatuko protagonistak, eragiketen %56, 5 biltzen baitute; gehienak (%65) prezio txikiko baina adin handiko autoekin eta kilometrajearekin lotuta daude. Ganvam-en txostenak erakusten duenez, gero eta gutxiago hazten ari da automobil txikien merkatu-egoera, eta hamar
|
urtetik gorako
autoen salmentek bakarrik egin zuten gora. Hala, auto mileuristen salmentak %9 igo ziren 2012ko lehen hiruhilekoan, eta dagoeneko merkatuaren %46 dira, urtebete lehenago baino hiru puntu gehiago.
|
2022
|
|
Horiek 230 kilometroko ibilbidea gauzatu beharko dute 25
|
urtetik gorako
autoetan. Ibilbideko lehen zatia Azkaraten egingo dute, eta handik Bergarara joango dira, Elosuako zatia egin ahal izateko.
|
2023
|
|
Parte hartzaileek 230 kilometroko ibilbidea egin behar izan zuten 25
|
urtetik gorako
autoetan. Ibilbideko lehen zatia Errezilgo Iturburura artekoa izan zen, eta handik Tolosara hartu zuten, Abaltzisketako zatia egin ahal izateko.
|
|
Horiek 230 kilometroko ibilbidea gauzatu beharko dute 25
|
urtetik gorako
autoetan. Ibilbideko lehen zatia Errezilgo Iturburura artekoa izango da, eta handik Tolosara joango dira, Abaltzisketako zatia egin ahal izateko.
|