Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2002
‎Noski dela errazagoa esaten, eta oso zaila gauzatzen. Egun garbi dut zer ez den egin behar. Profesionaltasunari buelta eman behar zaio, eta berriro borondatezko lanari heldu behar genioke.
2004
‎Eta nahi badugu zergatik ez eztabaidatu eta erabaki. Espainiarrek eta frantsesek aski ongi erabaki dute beren hizkuntzentzat nahi dutena, gu tartean sartuz noski, haientzat ez baikara.
2005
‎Funtsezko arrazoia bidegabekeriaren aurreko disgustua baldin bada, argudio bat behintzat bada, aipatua bezain indartsua, are indartsuagoa ere?, bidegabekeria garaikidea murriztearen alde, etorkizuneko belaunaldien menturazko egoeraz kezkatzen hasi aurretik. Etorkizunari pobreziarik ez eragiteko hainbesteko premiaz ahalegintzen direnek azaldu egin behar dute zergatik ez dioten lehentasunik ematen, are etorkizunekoari ematen diotena baino nabarmenago, gaur egun pobrezia murrizteari.
‎Elvira Zipitria edota Gabriela Mistralen lanei erreparatu eta bere obreei umeekiko eta andreekikodarien errespetua ren sakonera ikusita, galdetzen dut —nireartean— familiarik ez izatea deliberatzeko zer nolako mugak sentitu zituzten. Belaunaldi batetik bestera transmititu nahi ez zutena eta hurrengo belaunaldira transmititu ezin zutena zertaraino ez ote zituen paralizatuko.
2007
‎Izan ere, jakin gura nuke zenbat eta noren liburuak erre zituzten gurean oraindik ere euren burua irabazletzat dutenen aurrekoek. Jakin gura nuke zergatik ez diguten inoiz irakatsi izan zirela EAJ PNVkoak ez ziren idazle, kazetari, bertsolari, gudari eta kronistak; izan zirela Jaungoikoa eta Lagi Zarra baino, pertsona eta bere egunerokoa hobetsi zituztenak. Eta susmoa dut galtzaileen artean galdetzeko esango lidakeela balizko liburuzainak eta akaso, berak ere galdetuko liekeela:
2009
‎Gastu horri aurre egiterik ez bagenu, autoa konpondu gabe utz dezakegu, baina auzitegian frogatu behar genuke zergatik ez dugun konpondu: baliabide ekonomikorik ez daukagulako.
2011
‎Bietan antzeko gaiei buruzko informazioa jasotzen ahalegindu naiz: gazteentzat musika zer den; zer leku duen beren bizitzetan; zergatik entzuten duten; noiz eta nola entzuten duten; nora jotzen duten musika bila; euskal musikaren inguruan dituzten uste eta aurreiritziak; komunikabideak oro har, eta, batik bat, musikaren inguruan euskaraz egiten diren irratien gaineko iritziak; irratia entzuten duten ala ez; entzuten ez badute zergatik ez; zein publikori zuzenduta dagoen; ematen duten musika mota; zein trataera ematen dioten komunikabideek eusLan honetan musikaren gaiari heldu diot, hau gazte nerabeen aisialdiko praktika kulturalik inportanteenetakoa baita eta, ondorioz, horien euskararen erabileran nabarmen eragin dezakeen faktorea dela uste dudalako.
2014
‎Zortea dut zergatik ez banatu?
2015
‎Ezagutzaz ari bagara bai, ezagutzaz ari bagara gurean berde argitsu hori agertzen da, baina erabileran, zalantzarik gabe, ez. Eta aztertu behar dugu zergatik ez. Ezagutzan goragoaz, erabileran behera goaz...
‎Eskola pribatua eta mistoa, aurrerakoia eta katolikoa. Eta egundaino ez dut jakiterik ukan zergatik ez gintuzten ikastolan matrikulatu, aita sustatzaileetarik eta osaba Ramontxo presidente izanik.
2016
‎Gertuagoko beste hedabide batek euskarazko irrati publikoak ere osteguneko goiz albistegi nagusiko lerroburuetara eraman zuen Asier Lopez kazetariari ezarritako zigorra, haren adierazpenak barne. Haren gaztelaniazko senideak, baina, ez zuen hala ikusi, ez baitzion hitz erdirik ere eskaini ordu bereko albistegian.Subjektibotasunaren erreinuan murgiltzen gara interes informatiboa zerk duen zerk ez erabakitze kontuetan. Baina kontraste deigarria bada mozal legea Espainiako kongresuan eztabaidagai izan zenean zabal jorratu izana, eta, orain, mikrofono aurrean mozala jarri izana legearen ondorioak pairatu dituen euskal kazetari baten kasuaren aurrean.Euskaraz funtzionatzen duen kazetari bat The New York Times i baino urrunagoa egiten ote zaio Boulervad saioari?
bazenute zer ez zenukete horrela egingo?
2017
‎" Hil ala bizi" egonda ere, kartzelan dute Ibon Iparragirre. Haren anaiak argi du zergatik ez duten kaleratzen: osasun egoerari buruzko zalantzarik ez dagoen arren, inork ez du askatzeko erabakiaren erantzukizuna bere gain hartu nahi.
‎nahi ez duenak ez du parte hartzen. Ez gara esaten ari Hondarribiko emakume guztiek desfilatu behar dutela, baina nahi duenak zergatik ez?
‎4 Antzeko beste emanaldi edo lan bat egin behar bazenute zer ez zenukete horrela egingo?
‎Eta oporretan furgonetan, bai, baina tokirik chic enetara... Pobre plantak egin nahi badituzte zergatik ez dira joaten Errioxako camping batera.... Ez, Kopenhagera…
2018
‎Jakin nahi dut zergatik ez zinen hor gelditu.
‎Gaizkileak garela uste baduzu zergatik ez gaituzu salatzen?
2019
‎Esan nahi dut zergatik ez?
2020
‎COVID eragindako larrialdi egoeratik onura ateratzen ari diren horien inguruko informazioa behar dut; osasungintza pribatuak pasatuko dituen fakturen zenbakiak ezagutu nahi ditut, eta inoiz baino beharrezkoagoak zaizkit azken urteetan osasungintza publikoaz arduratu diren agintarien esplikazioak. Jakin nahi nuke zergatik ez den mantendu duela hogei urte zegoen inbertsio maila, zergatik jarraitu duten berdin 2007ko krisialdian garatu ziren murrizketek, eta zergatik ez diren berreskuratu ospitaleetan galdutako milaka oheak.
‎«Uste dut merituak egin ditugula puntu gehiago izateko». «Argi» du zergatik ez dituzten lortu: «Ihes egin digute azken hamar minutuetan.
‎Richard, nahi dugu Zergatik ez dugu atseden hartzen?
‎Errusiarrek mikroa bazuten zergatik ez gintuzten lehen bileran harrapatu?
‎Estatuko idazkari ohiak, argitu behar du zergatik ez zuen erabili
2022
‎Eta gogora ekarri du EAJk aldeko botoa eman zuela Europan: «Europarako balio duenak zergatik ez du balio Euskadirako?».
‎Eta EAJri gogorarazi zion proposamenaren alde egin zuela Europan: «Europarako balio duenak zergatik ez du balio Euskadirako?».
‎«Azaldu nahi dugu zergatik ez den pieza sorkuntzaren helburu»
2023
‎Enpresa zientzien diplomatura ikasten hasi zinen. Zergatik. Batxilergoa edo garai horretan UBI zena amaituta argi duzu zer ez duzun egin nahi, baina ez oso argi zer egin nahi duzun. Selektibitatea gainditu nuen, eta ekonomiaren eta kudeaketaren arloa erakargarria iruditu zitzaidan.
‎Aita bila joan zitzaion eta madarikatuko zuelako mehatxua egin. Neskak garbi zuen zergatik ez zuen Ariako (N) Migel de Etxeberria onartzen, ez zuen maite mintzatzeko zuen moztasuna, hala nola morroia izatea, ezgai ikusten zuen etxe bat kudeatzeko, Joana etxeko primesa baitzen:
‎MOZKIN eta AGUAZILA bisitan doazkio. Jakin gura dute zergatik ez duen automisofobiarik, zergatik AMFak ez duen berarengan eraginik izan.)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia