2007
|
|
Erabilera guneak sortu, emaitzak aztertu eta baloratu, bitarteko ekonomikak erdietsi... Hori guztia ezin euskaltegiek bakarrik egin, beraz, instituzioek eta jendarteak
|
badugu
zer egin elkarrekin euskalduntzea baldin bada gure helburua.❚
|
|
Helduen euskalduntze alfabetatzea (HEA) hasiera batetik euskara normalizaziorantz eroango duen prozesuaren adarretako bat kontsideratu izan da. Izan ere, euskara inoiz Euskal Herriko hizkuntza" normala" eta" naturala" izango bada eta herri honetan maila guztietako hartu emanetarako erabiliko badugu, hartarako behar diren baldintza politiko administratiboak, hizkuntzarekiko jarrerak eta hizkuntz eredu normalizatuarekin eta abarrekin batera, herritarrak hizkuntza arlo guztietan erabiltzeko trebatzea
|
dugu
zer eginetako bat da.
|
2010
|
|
Eta bukatzeko, azpimarratzeko beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin behar
|
dutela
zer egiten ari diren, zergatik eta zertarako (CoelKlase osoak komunitate bat osatzen du, eta komunitate horretan gertatzen den guztiak eragina izango du prozesuan.
|
|
Beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin behar
|
dutela
zer egiten ari diren, zergatik eta zertarako.
|
|
...hori bakarrik, nazioarteko gaurko errealitatea ikusita, gaurkoa den gizarteko izan nahi badugu, nazioarteko hizkuntza indartsuenetako beste bat ere geureganatu genuke. eleaniztasuna izango genuke beraz helburu. gutxienez bertako bi hizkuntzak eta hauek ez ezik, atzerriko besteren bat ezagutzeko borondatea izan behar dugu. zalantzarik gabe, bi hizkuntzen parekidetzea lortzerakoan, elebakar direnek
|
dute
zer egin nekezena. elebidun izatera iristeak ahalegin handi bat eskatuko dio, beste hizkuntza ikastea, baina ahalegina ez da hauena bakarrik, guztiena baizik. guztiok elebidun izatea, arlo guztietan, etxean, lanean, aisian, bi hizkuntzak maila berdinean erabili ahal izatea esan nahi du eta honetan guztiok dugu zer egina. gaur egun, hizkuntzari begira, gure herriak duen erronka:... gizarte eleanitza eraikitzea da.
|
|
...behar dugu. zalantzarik gabe, bi hizkuntzen parekidetzea lortzerakoan, elebakar direnek dute zer egin nekezena. elebidun izatera iristeak ahalegin handi bat eskatuko dio, beste hizkuntza ikastea, baina ahalegina ez da hauena bakarrik, guztiena baizik. guztiok elebidun izatea, arlo guztietan, etxean, lanean, aisian, bi hizkuntzak maila berdinean erabili ahal izatea esan nahi du eta honetan guztiok
|
dugu
zer egina. gaur egun, hizkuntzari begira, gure herriak duen erronka: gizarte eleanitza eraikitzea da.
|
2013
|
|
Berrikuntza bila gaudenez, terminologi teknikoari buruz ere
|
badugu
zer egina. Txostenean bertan komunikazioan erabiltzeko proposatzen den diskurtso berriaren ereduak baditu zenbait termino tekniko, ingelesez mantendu direnak (teorizazioaren iturria ere ingelesez dagoelako), horiek euskaraz nola erabili edo jakiteko ditugun baliabide egokietan esku utziz (joera aberatsa dena):
|
|
Honi buruz, berriro ere,
|
badugu
zer egin (pentsatu, eztabaidatu, erabaki, ekin...) gutako bakoitzak!
|