2000
|
|
legeak arlo honi azken atala eskaini bazion ere185, administrazio egituren gaia gure azterketaren abiapuntua izango da, eraiki nahi zen eraikuntzaren funtsezko oinarria izan zela uste baitugu. Izan ere, arestian esandakoa errepikatuz, arlo baten edo besteren arautze hutsak ez luke berez eraginik izango (nahia adieraziko luke, besterik gabe) eta politikak (hezkuntza politikak, gure kasuan) kontuan izan behar
|
du
zeintzuk izan daitezkeen sortu eta kontrolatu beharreko tresnak, hauen artean eraiki beharreko administrazio sarea Estatuaren makineria esango genuke guztiz garrantzitsua izanik.
|
2001
|
|
8 Hizkuntz politikan giza eta diru baliabideak jarri (61 or.): itzulpen politikan; hizkuntz irizpideak adostean, administrazio eremuan, honako ataletan: zerbitzuetan, argitalpenetan, dirulaguntza deialdietan, erosketa eta kontratazioetan, langileen etengabeko prestakuntzan; funtzionarioen euskalduntze alfabetatzean; euskararen sustapenean, «Administrazioak finkatu eginbeharko
|
luke
zeintzuk diren estrategikotzat (eta, beraz,, ezinbestez, sustatzekotzat) jotzen dituen jarduera esparru, ekimen edo elkarteak, bai euskalgintzan eta baita gizarteratze eremuan ere»; corpus plangintzan (Euskaltzaindiarekin) eta hizkuntzaren industrian.
|
2003
|
|
Ondoren beste 40 hiztegi etorri ziren8 UZEIren lana ez zen, ordea, Koldo Mitxelenaren oso gustukoa, eta 1981eko abenduan Muga n sona handia izan zuen idazlan bat argitaratu zuen9 Bertan, UZEIren lana aitzakiatzat hartuta, euskararen normalizazio prozesua kritikatu zuen, gehiegizko abiadura zeramalako, gaztelaniaren menpe jarriz hiztegi espezializatuen bitartez. Artikuluak polemika zabala sorrarazi zuen euskalgintzako sektoreen artean10, eta UEUko zenbait kidek, Jose Ramon Etxebarriak (Fisika hiztegiaren arduraduna) eta Jesus Mari Txurrukak, bakoitzak bere aldetik, euren iritziak eman zituzten11; Mitxelenaren salaketak ukatzeaz gain, beraien ustez «arlo bakoitzeko komunitate zientifikoak berak, erabaki behar
|
du
zeintzu hitz erabiliko dituen eta bakoitzarekin zer adierazi nahi duen». UEUk berak ere plazaratu zuen bere iritzia.
|
2004
|
|
Informazio ona lortzeko. egokiena bilakela estrategia bat prestatzea da (bestela zaborgehiegi aterako zaizu). Horretarako argi izan behar
|
duzu
zeintzuk diren zeure helburuak, zer bilatu nahi duzun: arloa. izeuak. termino zchatzak edo teknikoak eta. nola ez, hizkuntza.
|
2005
|
|
Zuzendariak, ikasketaburuak eta idazkariak prestakuntza behar dute euren lanei aurre egiteko. Baina, talde hauen formazio modua diseinatu baino lehen, jakin behar
|
dugu
zeintzuk direnberen nahiak eta interesak. Horretarako, Zuzendaritza Taldeen diagnostikoa egiteabeharrezkoa da.
|
2007
|
|
konformismoa da nagusi, ez indibidualismoa, gaur, Mendebaldeko norbanakoa, kapitalismo berriaren esanetara, dirua eginez, kontsumituz eta gozatuz bizi nahi duen txotxongilo hutsa da97 Hel diezaiogun autonomiaproiektuaren onari, aurre egin diezaiogun heteronomiari: lehengoari eta oraingoari.Horretarako argi eduki behar
|
dugu
zeintzuk diren eragiten diguten botereak,
|
|
Langile bakoitzak jakin behar
|
du
ZEINTZUK helburu dituen bere lanpostuaK.
|
|
Ondoren, proposatuko ditugu ariketa batzuk, eta eurok konpondu edo ebazteko, erakutsi nahi
|
dugu
zeintzuk urrats egin behar diren. Horretarako, adibide bat emango dugu erakusgarri, eta beronen azpian eskema orokor bat, erakusteko zeintzuk pauso eman behar diren.
|
|
Lehenengo aposizioa koma bakoa da; bigarrena, berriz, komaduna (laster ikusiko ditugu adibideetan hezurmamituta). Behin jakinda zeintzuk eskema biren bidez ebatz daitezkeen ezkerreko aposizio luzengak, ikusi behar
|
dugu
zeintzuk baliabide ditugun erabiltzeko eskema bakoitzean. Hona hemen zeintzuk (ez dugu sartu bait menderagailu hutsa):
|
|
Bigarren pausoan argi eduki behar
|
dugu
zeintzuk baliabide ditugun ondo txertatzeko erlatiboa (edo beronen informazioa) perpausean, eskema batean zein bestean. Hona hemen baliabide sorta bat (ez dugu sartu bait menderagailu hutsa):
|
|
Ondoren, ohi legez, proposatuko ditugu ariketa batzuk, eta eurok konpondu edo ebazteko, erakutsi nahi
|
dugu
zeintzuk urrats egin behar diren. Berriro azalduko dugu, 1 TEORIAn egindako moduan, zer metodologia erabili.
|
|
erlatiboa alperrik dago erakusle aurrean. Bigarren urratsean bistaratu egin behar
|
ditugu
zeintzuk konponbide ditugun, batetik, eskema mailan eta, bestetik, baliabide arloan:
|
|
Ondoren, ohi legez, proposatuko ditugu ariketa batzuk, eta eurok konpondu edo ebazteko, erakutsi nahi
|
dugu
zeintzuk urrats egin behar diren. Berriro azalduko dugu, 1 TEORIAn egindako moduan, zer metodologia erabili.
|
|
erlatiboa alperrik dago erakusle aurrean. Bigarren urratsean bistaratu egin behar
|
ditugu
zeintzuk konponbide ditugun, batetik, eskema mailan eta, bestetik, baliabide arloan:
|
|
aposizioa alperrik dago izen aurrean. Bigarren urratsean bistaratu egin behar
|
ditugu
zeintzuk konponbide ditugun, batetik, eskema mailan eta, bestetik, baliabide arloan:
|
2011
|
|
Kasu honetan, bekadunen egitekoa zen irakaskuntzarako euskarazko testu bat prestatzea tutore baten babespean urtebetean. Horretarako, unibertsitateko departamentuek aldez aurretik finkatu behar
|
zuten
zeintzuk ziren beren beharrak eta zein irakasle izango zen bekaren tutorea. Gutxienez, halako 40 beka banatu zituen UPV/EHUk zientzia eta jakintzaren esparru desberdinetako irakasle euskaldunak formatzeko eta testuak lortzeko.
|
|
Mitxelena jauna, arlo bakoitzeko komunitate zientifikoak, berak, erabaki behar
|
du
zeintzu hitz erabiliko dituen eta bakoitzarekin zer adierazi nahi duen, horretarako askatasuna eduki luke bederen, eta arlo horretan hizkuntza ondo edo txarto erabiltzea beraren erantzunkizun historikoa izango da.418
|
2014
|
|
osatzen diren ereduak osatzen direla, eredu horiek frogatu beharkodute badagoela nolabaiteko barne edo osaketa artikulazioa, edo desartikulazioa, biologikoaren eta psikologikoaren artean, gorputzaren kanpoaldearen eta barnealdearen artean, «gogoa berdin burmuina» murriztapenari izkin eginez. Eredu egokibatek subjektuaren gorputz bizituaren errepresentazio fisiko bat izan behar du, eta, horrez gain, adierazi behar
|
du
zeintzuk diren gorputzaren keinuen, posturaren etamugimenduaren arteko harremanak errepresentazio fisikoen prozesuak osatzekoorduan. Bai alderdi fisikoak bai alderdi sozialak beren tokia izan behar dutegorputzaren berkontzeptualizatzean, ez elkarri kontrajarrita, ezpada ezinbestekointerakzioan.
|
2017
|
|
Literatura kritikaren esparruan, pertsonaiaren azterketak hausnarketa teoriko eta metodologiko ugari eragin dituelarik eta kritika feministaren ardurei jarraikiz, ikerketa lan honetarako helburu nagusi bat zehaztu da. Kritika literaria feministak azaldu nahi
|
ditu
zeintzuk diren genero femeninoaren gutxiagotasuna ahalbidetzen edo bultzatzen dituzten egitura sinbolikoak, bukatu nahi du historian emakumearen ikusezintasunarekin eta erakutsi nahi du gaur egun duen papera (Humm, 1994).
|