2000
|
|
Transferentziari dagokionez, psikoanalisiak ez bezala, baliorik gabeko jarrera dela esan zuen, hots, sendatzeko funtsezkoa ez zela. Terapeutak, eraginkorra eta patzienteari gertatzenari zaiona aurrez aurre jartzen diona izan behar
|
zuela
uste zuen. Erresistentziaerabil daitekeen eitea dela uste zuen, eta ez aurka egin behar zaiona, psikoanalisiakdioen moduan.
|
|
Beren gurasoengan egokia zenerregulazio eta kontrol afektiboaren oinarria izan dutenentzat, harremanak baliohandiko den zerbait eta plazer iturri modura kontsideratzen dira. Besteen beharradutenean, eskatu egiten dute, balio pertsonalaren irudi positiboa baitaukate, etamerezi
|
duela
uste baitute.
|
|
Arlo horietan guztietan, behin eta berriro aurreratu egin zituen bere garaian, baiproblemen planteamendua eta bai geroago etorriko ziren hainbat eta hainbat soluzio.Hori ere Txillardegiren ezaugarritzat hartu behar
|
dugula
uste dut. Nik uste dut, arlohorietan guztietan esnatzaile lana izan duela, geunden lozorrotik ateratzeko ahaleginean.
|
|
Espainian lehenengoa eta hain bizitza luzekoa izan den 1857ko irakaskuntzari buruzko lege honen azterketa zehatza egitea interesgarria izan daitekeelakoan gaude. Mendearen lehenengo erdialdean gertaturikoaren azalpen azkarra egin badugu, mendeko lehenengo berrogeita hamar urteetako zipriztinak azalduz, oraingo honetan hurbilpen sistematikoagoa egitea merezi
|
duela
uste dugu. Beraz, egituratzen ari zen sistemaren zutabe nagusiei banan bana helduko diegu, horiek baitira, gure iritziz, edonolako alternatiba edo jarrera kritikok (euskal nazionalismoarenak, adibidez) egin beharreko hori pentsa zitekeen behintzat analisiaren ardatzak, nahiz hezkuntza sistemaren barruan jokatzeko (lor litezkeen kontrol aukerak zirela medio), nahiz bultza zitekeen eraldaketaren bila joateko, edota beste hezkuntza sistema bat eraikitzeko ere.
|
2001
|
|
Eredu honek hiztun autonomoak egiteko balio
|
duela
uste dugu, hainbatarrazoirengatik:
|
|
Ikaslea isilik geratzendenean, isilunea apurtzea aholkulariari dagokiola eta gehien dakienak hitz eginbehar duela uste izango du. Isilune horiek berak apurtu behar
|
dituela
uste duenean, dituen kezkak, usteak, etab. agerian uzteko momentuan dagoela jakinarazi beharzaio. Horretarako, ahalik eta gehien luzatu ditu aholkulariak isiluneak, ikaslea hitz egitera behartuz.
|
2002
|
|
Ekimenaren funtsa, kultura eta gizarte izaerako auziakbazter utzita, azpiegiturei eta garraioari lotutako jarduera logistikoen metaketanoinarritzen da. Hori dela eta, hainbat eta hainbat kritika jaso ditu desoreka sozialeta espazialak aregotuko
|
lituzkeela
uste dutenengandik.
|
|
Bagaude zenbait eragile (ikasle nahiz irakasle) egituraketa beste era bateraegon behar
|
lukeela
uste dugunok. Gaur egungo egituraketak, gehienez ere, lerro. handienaren, erdal lerroaren?
|
|
Hirugarren honetan sakontzea merezi
|
duela
uste dugu. Dirudienez, XVIII.mendean zehar Europa osoan eskaleen aurkako legeak ugaritu ziren.
|
2004
|
|
Liburua nire begi bistandagoela baldin badakit, orduan libunia nire begi bistan dago. Hemen, alabadere, berehalazalantza bat agertzen zaigu, hots, zer gertatzen da zerbait ezagutzcn
|
dudala
uste dudanean, baina bcrez horrela ez denean? –pcntsa ezazue Lurraren kasuan Colon en garaiarenaurretik?.
|
|
Gaur egun fenomeno politikoa aztertzen dutenentzat galdera nagusiak ez dira aurrekoek ongiaren inguruanplanteatu zituztenak, gobemuaren kudeaketari buruzkoak baizik, alegia estatuak bortxakeria erabiitzeko zukeen zilegitasunari edo botereari bumzkoak.Erdi Aroko pentsamenduan, politikari buruzko pentsamendua, fedea vs arrazoia eztabaida izan zenez, botere espiritualaren eta munduko boterearen arteko harremanetarantzbideratu zen. Hiponako Agustinek, estatuak munduko boterea ongi espirituala sustatzekoerabili behar
|
zuela
uste zuenak, Aita Santuaren eskuetan jarri zituen munduko boterearenzein goiko boterearen ezpatak. Azken buruan, Agustinen estatua kristautasunean zegoenoinarrituta eta pentsatuta.
|
|
Ekintza baten atzean dagoen intentzioa maxima gisadefinituko du Kantek. Maxima, adiera honctan, ckintza gidatuko duen azkeneko arrazoiaedo printzipio orokorra da.Gizaki razional garen neurrian cginbehar batzuk
|
baditugula
uste zuen Kantek.Eginbehar horick kategorikoak lirateke, absolutuak eta baldintzatu ezinezkoak. Harenustez, moraltasuna inperatibo kategorikoen sistema da, hots, honela, ez besteia jokatzekoesaten diguten aginduen multzoa.
|
|
Estatuaren egitekoari buruz, instituzioanalistek onartzen dute gizarte kapitalistetan Estatuaren funtsezko zeregina kapitalaren metaketarako baldintza egokienak bermatzea dela; hala ere, aldaketa sozial aurrerakoiak bultzatzeko askatasunnahikoa
|
baduela
uste dute. Beraz, Estatuak ez du espazio ekonomikotik at egonbehar (neoliberalek dioten bezala) eta ez da soilik desberdintasunak leuntzeko erabili behar (keynesianismoarekin bezala); aitzitik, rol aktiboa jokatu behar du egitura instituzionala gehiengo sozialaren interesetara egokitzeko.
|
|
Ekonomiak gizarte osoaren zerbitzurako eraiki behar den zientzia soziala izanbehar
|
duela
uste du instituzionalismoak; ondasun eta zerbitzuen fluxuan egondaitezkeen arazoak identifikatu behar ditu eta bide egokiak proposatu, fluxu horigizarte osoaren mesedetan gerta dadin.
|
2007
|
|
Esate baterako, komunikatu behar den gaiaren gaineanbalorazioa egitea guztiz zentzuzkoa da, baina asko dira horretaz konturatzen ezdirenak. Edozer gauzak balio
|
duela
uste dute eta beharrezkoak ez direnprentsaurrekoak egiten dituzte. Azken batean, behin eta berriro aipatzen dudanaren ondorioa da:
|
|
Eta hori, enpresok, besteak beste, komunikazioarenbidez irabazi behar dugun esparrua dela iruditzen zait. Gizarteko erakunde etataldeen lankide bihurtu behar
|
dugula
uste dut, eta lankidetza horren garrantzianenpresak sinetsi egin behar duela.
|
|
d. Guri gauza garrantzitsuak lantzen ditugula iruditzen zaigu, esparruinteresgarria dela, baina jendea oso epela da, ez gaitezen engainatu. Esanbezala, hau eboluzio baten barruan ulertu behar
|
dugula
uste dut, etapixkanaka joan behar dugula maila teorikoan aurreratu duguna mailapraktikoan ere aurreratzen.
|
2008
|
|
–Estatuto Real? delakoak foruaren galbahea igaro behar
|
zuela
uste baitzuten. Eztabaida horren ostean Donostia eta Irunek Batzar Orokorretan parte hartzeari uko egin eta euren kontura jarduten hasi ziren, harik eta 1847an itzuli ziren arte737 Konstituzionalisten eta foruzaleen arteko ika mika horretan, Eibarko liberalek bigarrenen alde egin izana arraroa da; kokapen geografikoak baldintzatutako erabakia ez bazen izan. Donostiak eta Irunek itsasoa zeukaten isolamenduari aurre egiteko?, Eibarko liberalak uste dena baino foruzaleagoak ziren.
|
2009
|
|
Hala ere, federazio edo klubetan emakumeak presidente izateak ez duharreman zuzena kirol horretan emakumeen kirol partaidetza sustatzeko neurriakezartzearekin. Gai honen gainean iritzi ezberdinak azaltzen dituzte presidenteek.Batzuentzat ez da beharrezkoa neurriak hartzea, egun emakume kirolariek aukeraberdinak
|
dituztela
uste dutelako. Beste batzuek, aldiz, beharrezkoa dela diote; gainera, zentzu horretan aldeko ekintzaren bat egin izana onartzen dute.
|
2010
|
|
Bere seme alabak eta bilobak bere aurka daudelauste du; denek arrazoirik ez duela esaten baitiote: berak kontrakoa esaten duenarren jan duela; edo gaur igandea dela eta bere seme zaharrena ez dela ailegatu, mezetara joateko prestatu behar
|
duela
uste duenean. Ziurrenik zerbait ezkutatzendiote, edozer gauza xuxurlatzen ari dira, baina ez du ulertzen zer edo zergatik etaetsita sentitzen da; batez ere egia ez dela esaten diotenean, inork ez diolaabanikoa hartu bera ziur dagoenean mahai gainean utzi duela:
|
|
Esate baterako, interpretazio oker baten aurrean frustrazioa azaldu eta, era berean, alde egiteko joera azaltzenda. Azkenik, pertsonak leku ezezagun batean dagoen sentsazioa dauka, ez dakibere gauzak non dauden eta «etxera» bueltatu behar
|
duela
uste du. Nahastua dagoen pertsona bat leku berri batean badago, logikoa da galduta dagoela pentsatzea.Inguruko pertsonak, bereziki ezagunak ez badira, arerio izatera pasatzen dira eta, ondorioz, gaixoa galdutako erreferentzia afektiboak aurkitzen saiatzea normala da.Noraezean ibiltzea gaixoa zaintzen duen pertsonaren arreta eskuratu nahia edo komunikazio saiakera baten emaitza izan daiteke ere kasu batzuetan, edota noraezeandabilen beste pertsona bat imitatzearen ondorio.
|
|
TERESAk gizon bat egongelara sartzen ikusten duela dio. Urduri jartzenda, gizon horrek «asmo txarrak»
|
dituela
uste duelako. Irudipen horren aurrean, zerbait txarra egin duela uste du eta beste toki batera eramateko datorrela imajinatzen du.
|
|
TERESAk gizon bat egongelara sartzen ikusten duela dio. Urduri jartzenda, gizon horrek «asmo txarrak»
|
dituela
uste duelako. Irudipen horren aurrean, zerbait txarra egin duela uste du eta beste toki batera eramateko datorrela imajinatzen du.
|
|
– Laguntza profesionala behar
|
duela
uste du, inork ez baitio azaldu zer denAlzheimer gaixotasuna eta nola zaindu dezakeen bere ama.
|
|
Honen harira, LPLren 5.1 artikuluarekin bat, lan arloko organo jurisdikzional batek materia edo funtzioa dela-eta, ikusiko denez, baita lurraldea ere? demanda batez arduratzeko eskumenik ez
|
duela
uste badu, jaso bezain laster auto bat emanen du, eta horrela adierazi eta demandatzaileari demanda noren aurrean eta nola jar dezakeen azalduko dio, eta horrela, epai bidezko babes eraginkorra jasotzeko eskubidearen (EKren 24 art.) egikaritzan lagunduko dio. Xedapen hau herritarrarentzat berme bat da; izan ere, aurretiaz baitaki demanda organo jurisdikzional desegokiaren aurrean aurkezten badu, oker horrek ez diola eragotziko geroago organo egokiaren aurrean aurkeztea.
|
2011
|
|
Kautelazko neurriak hitzezko epaiketari hasiera ematen dion demanda aurkeztu baino lehen eskatzen badira, ez da onartuko lurralde eskuduntza faltan oinarritutako deklinatorioa. Bake epaileak ofi zioz bere jurisdikzioa eta eskuduntza objektiboa eta lurraldekoa aztertu ditu eta beraietako bat faltan
|
duela
uste badu, auto bat emango du auziaren gaineko ardurarik ez duela adieraziz, aurretik Fiskaltzari eta alderdi eskatzaileari entzunda (PZLren 725 art.).
|
|
Kate batzuetan den denak balio
|
duela
uste duenik ere badago:
|
|
Eskizotipikoak sentipen eta hautemate esperientzia bitxiak eta harrigarriak bizi ditu: azti baten moduan jokatzen du; etorkizuna aurreikusteko, besteen sentimenduak antzemateko edo hildakoekin komunikatzeko gaitasuna
|
duela
uste du; zentzuz kanpoko indarrak hautematen ditu; gelan hildako norbait dagoela sentitzera hel daiteke. Ikusezina denari ematen dio lehentasuna ikusgaia denaren aurrean; naturaz gaindikoari, naturakoa denaren aurrean.
|
|
Bere distortsioak ez datoz bat bere erreferentziazko talde soziokulturalaren arauekin; distortsio horiek pentsamendu magikoarekin edo erreferentziazko ideiekin lotuak daude. Botere bereziak, gertaerak aurrez ikusteko gaitasuna, besteen pentsamendua irakurtzeko eta besteak kontrolatzeko gaitasun magikoa
|
duela
uste du, baina botere eta gaitasun magiko eta superstizio horiek mantendu arren, errealitate sozial normalera egokitu liteke, haietan bakarrik ez baita oinarritzen.
|
|
Eldarnio somatikoen kasuan, banakoen erreakzioak beren eldarnioaren araberakoak izaten dira. Adibidez, larruazalean intsektu edo bakteriak
|
dituztela
uste dutenek, azkurak hautematen dituzte eta etengabe larruazalean hatz egiten ibiltzen dira zauri garranlista batengana joatea lagungarria gerta dakiekeenik.
|
|
Nortasun paranoidearen nahastea, sarri, psikosi paranoidearen ataria izaten da; hots, psikosi paranoidea nozitzen duten pertsona askok nahaste horren aurretik nortasun paranoidea aurkezten dute, eta, ondoren, baita ere. Bi nahasteak pairatzen dituzten pertsonek antzeko sintomak aurkezten dituzte (mesfidatiak dira, zuhurrak, beti arrazoia
|
dutela
uste dute, etab.) baina, bi nahasteen arteko muga finkatzen duen ezaugarri nabarmen bat dago: eldarnioak.
|
|
Marta 41 urteko emakumea da. Malformazio fisiko bat
|
duela
uste du. Bere baginan barrabil bat duelako ziurtasuna du, bere senarraren eta ginekologoaren testigantzek aurkakoa dioten arren.
|
2012
|
|
Multikulturalismoari alde ugarietatik egiten zaio kritika, ikuspegi askotatik, komunitate kultural desberdinduak bultzatzen direnez gizartearen kohesioaapurtzen
|
dutela
uste dutenetatik (adibidez, ik. Sartori, 2003), ikuspegi feminista etakritikoraino8, esaterako. Izan ere, ez dira gutxi multikulturalismoa ulertzeko moduak9.Nolanahi ere, immigratuek harrera gizartean burutu beharreko egokitzapenprozesuan, kultura aniztasunaren afera ere kontuan hartu behar dela ukaezina da.Estatuak ere, hortaz, bere jarduna definitu behar du kultura aniztasunari dagokionez.Kultura aniztasunaren aitortza edota onarpenetik harago, multikulturalismoarendefendatzaileek aniztasun hori eskubidea dela azpimarratzen dute.
|
2015
|
|
Nire ustez, hemen datuen bilketak, iazko jardunaldiak ere intentzio hori zeukaneta aurtengoa berretsi egiten da, diagnostiko egoki bat egitea da, gertatzen ari denaren kontzientzia hartzea. Uste bat
|
bagenuela
uste dut, agian neurtu gabekoa, gertatzen ari zenaren inguruan.Kasuistikatik asko agian, baina nik uste dut argazkia argi eta garbi gelditu dela, UEMAk egin dituenazterketei esker. Eta nire ustez, honek erabakiak hartzera mugitu behar gaitu, zer egin behar dugun, eta batez ere zer ez dugun egin behar erabakitzera.
|
|
Zigorrek esan duenaren bidetik, nik uste dut orain unea dela, eta lurrek ere aipatu du, ikerketa gehiago behar dira. Inpresioak aspalditik
|
baditugula
uste dut, eta baditugun une honetan, herrietan etxebizitzak eraikitzeak zenbateko eragina izan duten, nolako etxebizitzak eraiki diren... Gauza bera industria guneei dagokienez, industria guneak ugarituko ziren, ez ziren, desagertukoziren enpresak, berriak sortuko ziren... Eginez joan gara, herria garatzen joan gara, eta orain arteez diogu horri erreparatu.
|
|
Pertsonalak eta inguru hurbilekoak ez diren faktore horiek deskribatzerairitsi ginatekeela uste dut erakundeen politika komunikatiboa, administrazioen zerbitzuak, lan mundua, hizkuntza politikak..., horrek guztiak zer eragin daukan pertsonak gero etxean erabiltzen duen hizkuntzarekin. Lotura
|
duela
uste dut, baina nik dakidala ez daukagu hori ongi deskribatuta. Hori hala balitz, horrek horietan guztietan ere aldaketa bat eragin luke, kapritxo hutsaere ez da euskalduna erdaraz egiten hastea, hor badaude beste faktore batzuek, eta ez da bakarrikbere hizkuntza gaitasuna.
|
|
batetik, lurraldea bera. Azpeitiak lurralde konkretu bat betetzen du, 77 kilometro
|
dituela
uste dut, eta Azpeitian gelditu behar gara. Azpeitiarrei askotan pixka bat harantzagojoatea gustatuko litzaiguke, metro batzuk irabaztea eta aldameneko herriko hura ere antolatzea.Alderantziz ere pasatzen da.
|
|
Eta nire ustean, horrek eragin nabarmena izan du Azpeitia herri euskaldunena izateko, eta nik hau hemen esan denarekin lotzea nahidut. Hizkuntza indartsuek modelo zentralistak behar
|
dituztela
uste dut, lurralde antolamenduan, etamodelo zentralistak izena dute hiria. Gurean ere kontzeptu hori badago, orain ikusi dugun EuskalHiria.
|
|
Azpeititik herri txikien logika aldarrikatu behar
|
dugula
uste dut, gure herri txikiek ezin dute hirihandien aldiria bihurtu, ezin dugu izan. Bestela, Euskal Hiri global, goibel eta gris batean ibilikogarela.
|
|
Bestela, Euskal Hiri global, goibel eta gris batean ibilikogarela. Honez gain, gure hizkuntza propioei eusteko apustua egin behar
|
dugula
uste dut. Nik unehonetan uko egin diot, baina nire hizkuntza azpeitiarra da, eta ez naiz azpeitiarrez hitz egiten ari, euskara batuan ari naiz, baina gure musika hori mantentzeko beharrezkoa da, gure herrien kultura, autonomia, egiteko moduak, identitatea, deszentralizazioa.
|
|
Horregatik Azpeitiko logika, gure logika da, ez Euskal Herria, Euskal Herriak baizik. Guremusika egiteko plaza horiek, hizkuntza hori behar
|
ditugula
uste dut.
|
|
Sortukodiren txostenak, eginbeharra bai, baina gero ez dira lotesleak izango. Hor oraindik urratsak emanbeharko
|
ditugula
uste dut. Hasteko, kontzientzia berri bat hartu behar da honetaz, Peiok puntu beltzena esan duen bezala, emakumeentzako arrisku puntu horiek hirigintzan, eta nolabait kontzientziahartzen ari gara.
|
|
Sortukodiren txostenak, eginbeharra bai, baina gero ez dira lotesleak izango. Hor oraindik urratsak emanbeharko
|
ditugula
uste dut. Hasteko, kontzientzia berri bat hartu behar da honetaz, Peiok puntu beltzena esan duen bezala, emakumeentzako arrisku puntu horiek hirigintzan, eta nolabait kontzientziahartzen ari gara.
|
2017
|
|
Haur, nerabe eta gazteei buruz hitz egin baino, haur, nerabe eta gazteekin hitz egin eta egon behar
|
dugula
uste dut. Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako.
|
|
–09/ 09/ 02 Ka [rolina], honek guztiak surrealista dirudi nola pentsa nezake horrelako zerbait pasatuko nuenik denetarik topatzen dut eta gauza guztietarako arauak
|
dituzte
uste dut espetxe sistemak ez duela munduko herrialde bakar batean ere funtzionatzen lehenik eta behin denak elkarrekin daudelako delitu sailkapenaz ari naiz ez dakit zenbat jasan dezakedan. Baina egia da azkenean ezer gabe amaitu dudala eta ez dakit zenbat geratuko naizen hemen baina ez dakit jasateko estrukturarik dudan.
|
|
Bigarrenik, testuinguru penalaren eta espetxekoaren aldaketak ere aintzat izan behar
|
ditugula
uste dut. Izan ere, eraldaketa handiko egunak bizi ditugu; dela kontrol politiken handiagotzea, preso kopuruen areagotzea4edota Kode Penalaren erreforma, dela Iruñeko eta Zabaiako makro kartzelen eraikuntza edo bestelako diziplinazko erregimenen hedapena.
|
|
Testuen azpiegitura ekoizpenek jarraitzen duten testu planaridagokio. Zeinu hizkuntzaren eremuan Jhonstonek eta Schembrik (2007) zeinuz ekoiztutako narrazioenazpiegiturara hurbilpen xumea egiten dute, eta haien ondorio nagusia da zeinuzko narrazio testuak ereLabovek (1972) ahozko narrazioetarako identifikatutako testu atal berdinak jarraitzen dituela.Hurbilpen horrek, ordea, bestelako ikerketa batzuen beharra
|
duela
uste dugu, beste testu generoenazpiegitura aztertzea eta entzuleekin batera gorrak ere aintzat hartu liratekeela uste dugu.Horren harira, gure hipotesia da zeinu hizkuntzaren modalitateak ez duela eraginik errezeta testuenazpiegituran, alegia, uste dugu zeinuzkoek ere ahoz ekoiztutako testuen azpiegitura paretsua izangodutela.
|
2019
|
|
Esfingomielina eta kolesterolez osatutako LUVetan oso aktibitate baxua detektatu genuen. Izan ere, egiturazurruna hartzen dutenez, toxinak fosfolipasa aktibitatea erakusteko zailtasun handiagoak
|
dituela
uste dugu. DOPCak egitura fluidoa izan arren, kasu hauetan ere, nahiko aktibitate baxua detektatu genuen.
|