Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2004
‎Gaizki ibiliko ziren egunotan, euri asko egin du ta. Izotzak ez ditu hainbeste ikaratzen, baina euriak bai, itoginik gabeko aterperik ez baitute sekula eukiten.
2007
‎Gerrak gauz onik ez du sekulan utziko, Miseria eta gosea bai askorentzako, Fanfarronak badira dana okertzeko.
2009
‎Linea orrek badauka zenbait tunel, zubi ta erriyo, bi biderekin ipiñi dute sekulan baiño berriyo, elektrikako indarra eta orrenbeste guardarrayo; gau eta egun gelditu gabe beti zerbaiten karrayo.
2015
‎95 Izagirrek ez ditu sekula duologiatzat hartu, baina beren antzekotasun tematiko estilistikoak kontuan izanik, bi obrek (Non dago Basque" s Harbour ekin batera) osotasun bat osatzen dutela esan daiteke. susmoa berretsiz, Izagirre eta ezker abertzalearen arteko harremana ez dela hain justu subordinatua izan.
2017
‎Gakoa da mundu ikuskera edo interpretazio horiezaz gain, gizakiok ez dugula beste ezein modurik errealitatera hurbiltzeko, errealitatea atzematen saiatzeko. Gakoa da, finean, inork ez duela sekula aldarrikatu ahal izango errealitatearen gaineko ezagutza absolutua, edo bestela esanda, ezagutza erabat arrazionala erdietsi izana, ez" basoak", jakina, baina ezta" kulturak" ere, gizarte garaikide honen hantuste kognitibo burugabeak askotan kontrakoa pentsatzera bultza bagaitzake ere. Errealitate irudikapen postmodernista honek maiz honelakoxe formulazioa jaso izan du:
‎Ezustean, ordea, arrazoimenak egiturazko arazo konponezin bat agertuko du, logos aren eraikin harrigarria azpiak janda utziko duena, ilaun, ezdeus, ezgai. Izan ere, arrazoimenak ez du sekula errealitatea bere horretan atzematerik izango, inoiz ere ekiditerik izango ez den tarte malapartatu bat sortuko delarik" kulturak" erdietsi mundu ikuskeraren eta errealitatearen artean. Urteetan, mendeetan zein milurteetan zehar arrazoimenak egin ditzakeen aurrerakuntza oro gorabehera, tarte horrek hortxe iraungo du, zabal, gotor, zeharkaezin.
‎Horrek ez du esan nahi injustizia horien aurrean besoak gurutzaturik egon behar dugunik. Horrek esan nahi du ez dugula sekula ere justizia erdietsi izana aldarrikatzerik izango, istant berean garaitu nahi izandako zapalkuntza eta totalitarismoa biderkatzen ariko baikinateke. Horra askatasun amets zintzoen ezina.
‎Gauzak horrela, Ortiz de Zarate etakidea autoz eramateko eskaera onartu orduko, Iñakik madarikatu egingo du ezetz esatea eragotzi dion" koldarkeria", eta ondoren, haren bila abiatuta" izu ikararen orratzak" sentitu arren, etakideak" bere zikoizkeria koldarra" atzemango ote dion izango du" kezka nagusi". 200 Berez, Iñakik onarturiko konpromiso maila oso altua da, estraineko aldi horren ondotik beste hainbat aldiz eskatuko baitzaio Ortiz de Zarateri garraio eta ezkutaleku seguruak bermatzea, eta berak, behin eta berriz, zintzo asko hartuko du bere gain tamaina horretako ardura. Baina, halere, ez du sekula bere beldur malapartatua erabat uxatzerik izango, eta horrek galarazi egingo dio bere konpromisoari aski irizteko aukera, bere burua beti ere arbuiatu egingo duelarik borrokara nahikoa emana ez egotea200 Hamaika pauso, 76 orr. gatik.201 Izan ere, garaiak eskaturikoa erabateko konpromisoa zen, den dena emateko prestasuna, alegia, norberaren bizitza barne:
‎gizabanakoak kolektiboaren esku uzten du bere izate osoa, baina eskaintza ezin altruistago horri esker, gizabanakoak bere singulartasun konplitua jasotzen du trukean, bere esentzia, alegia. Iñaki Abaituak ez zuen bere burua mistika horretatik kanpo kokatu nahi, eta ahal izan balu helburu iraultzaileak azkeneraino besarkatuko zituen, baina ez zuen sekula den dena emateko prest egoterik izan, eta horrek berdindu ezinezko erru sentimendua ekarri zion, bere burua onartzeko ezintasuna, alegia, ni duinez, deusez eta gabetu batez ahal bezala bizirauteko beharra, finean.
‎Postmodernismoak, beraz, giza ahalegin oro paradoxa gaindiezin baten erdian gertatzen direla erakutsi digu. Batetik, justizia betebeharra zaigu, eta ez daukagu aitzakiarik haren bilaketari uko egiteko; bestetik, ordea, badakigu justizia ez dugula sekula ere erdietsiko, beti ere etortzeke, gertatzeke, gertakizun izango dugula. Ukatzen ez dena da justizia ideal horretara hurbiltzeko aukera, gure munduaren gaineko errealitate irudikapenak finduz, doituz, hobetuz.
‎Oroimen lana da hori, Atxagak Obabakoak en bidez burutu duena bezalakoa, oroimen kulturala zein tradizio literarioa atxikiz," basoko" mundua zein literatur plagioa aldarrikatuz, alegia. Ez ditugu sekula ilunbeak erabat argituko, muskerrak ibiliko zaizkigu beti buruko muinetan barrena. Baita ni poetikoari ere.
‎220 Errealitatea, alegia, ez dugu sekula geure erabat egiten, mundua, gutxi asko, beti zaigu arrotz.
‎Digresioaren oinarrian, azken batean," hautsi vs. oso" pare kontrajarria suma daiteke, oposizio bitarren arabera eraturiko errealitate irudikapena, alegia. Iñakik konpromiso purua ezinezkoa dela aldarrikatuta ere, ez du sekula bazter utziko kolektiboarekiko bat egite perfektua erdiesteko ametsa, ez du sekula lagako bat egite horretatik identitate indibidual erabat zehatz eta osatua eskuratzeko ideala. Askaerarik gabeko nahi eta ezin baten erdian harrapaturik geratuko da, beraz, idealaren nostalgiari atxikita, harik eta azkenean, bere sufrimenduari amaiera emanez, bere buruaz beste egin dezan arte.
‎Horrela, gure" konpromisoa" ulertu eta garatzeko bestelako bideak irekitzen dira, bestelako ikuspegiak. Ez dugu sekula nazioarekiko bat egite erabatekorik lortuko, ez dugu sekula gure konpromisoari esker nazioa esentzia modura gauzatu ahal izango, baina horrek ez du esan nahi nazioa bazterrean utzi behar dugunik. Nazioari ere berez dagokiona eman behar zaio, justiziaz jokatu behar dugu harekin, hori zehatz mehatz zertan datzan sekula jakingo ez badugu ere.
‎Horrela, gure" konpromisoa" ulertu eta garatzeko bestelako bideak irekitzen dira, bestelako ikuspegiak. Ez dugu sekula nazioarekiko bat egite erabatekorik lortuko, ez dugu sekula gure konpromisoari esker nazioa esentzia modura gauzatu ahal izango, baina horrek ez du esan nahi nazioa bazterrean utzi behar dugunik. Nazioari ere berez dagokiona eman behar zaio, justiziaz jokatu behar dugu harekin, hori zehatz mehatz zertan datzan sekula jakingo ez badugu ere.
‎69 Horri dagokionez, azpimarratzekoa da Estebanek ez zuela sekula sentitu bere aitak obabatarrei hauen sineskerietarako joera zela medio, gehienbat zien mespretxu bizia, ezta jada zaharturik bere memoranduma idazten ari zenean ere. Halaxe dio, kasu, ipuinaren pasarte honek Estebani buruz:
2018
‎Ez duzunez sekula gaua bizi izan, ez duzu zeure garunetan gorderik usain berezi hori.
2019
‎" Orduan nik galdetu nion ea jakinarazi zion ni nintzela historiarik inportanteena[...] eta berak baietz segurtatu zidan. Adolfo delakoa goibelduta geratu zela ere esan zidan, eta hark gureak ez zuela amaiera onik izango bota ziola, behin funtzionatu ez duenak ez duelako sekula funtzionatzen, eta ez zitzaion arrazoirik falta, baina orduan a ze putakumea pentsatu nuen, eta hala esan nion Florari, putakume galanta hori, baina ezin jarraitu izan nuen, ordu laurden berandu baitzebilen, eta etxean hitz egitekotan geratu ginen (180).
‎13 Erreferentzia zerrenda lan honen amaieran aurki daiteke. lantzeko, beraz, erosoena erreferentzien zerrenda guk ematea da. Gainera, ikasleek oraindik agian ez dute sekula literatura modu honetan landu, gehienetan azterketa bat gainditzeko edota lan bat egiteko irakurtzen baitute Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan. Beraz, batxilergoko errealitatea ezagututa, guk uste aukerarik onena erreferentzien zerrenda guk eskaintzea dela.
‎" Bere onetik aterata zirudien. Ez nuela sekula arrautza bat bera ere frijitu, egunkaria eskuetan hartuta besaulkian etzanda pasatzen nuela eguna berak etxeko lanak eta kanpokoak egin behar zituen bitartean[...]. Hori esan, hatz erakuslearekin re dorremirre, re sol jo, pianoaren tapa erortzen utzi, eta burua harro alde egin zuen" (35).
‎" Bere onetik aterata zirudien. Ez nuela sekula arrautza bat bera ere frijitu, egunkaria eskuetan hartuta besaulkian etzanda pasatzen nuela eguna berak etxeko lanak eta kanpokoak egin behar zituen bitartean, ustez dena nekiela eta ea nola nahi nuen behar bezalako arrautza frijitu bat derrigorrezkoa duen ertz erreaz hornitua izatea, halakorik gabe arrautzak sanguitzetarako osagai tristea baitirudi, olio oso berotan bota ezean.... Hori esan, hatz erakuslearekin re dorremirre, re sol jo, pianoaren tapa erortzen utzi, eta burua harro alde egin zuen" (35).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia