Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2007
‎Gisa hortan desertur ekarria izan zena. Geroztik nehork ez zuen haren berririk ukan sekulan. Eta horrela, jandarmek erran zuten ere, bietarik bihi bat gehiago ez bizi izanez, inkesta abiatzeko ez zutela xederik.
‎Eta hola mintzatu zitzaion erranez aitonak mendiaren uzteko xedea zuela bere emaztearekin ez zelakotz gehiago akomatzen. Egia erran, berrogoi eta zonbait urtez ez zuten sekula elgar aditu, mokoka baizik ez baitziren ari goizetik arrats. Hainbeste zen neke nun, gehiendu eta, beren haurrak oro joan ziren egin ahala urrun, beren bizipiden bila dudarik gabe, bainan gehiago, bake bila.
‎Gehiago zena, kasetako idazkariak aipatzen zuen ere Maddiren amari bisita bat egin ziola, bere" paperraren" bukatzeko xehetasun zonbaiten bila, iduritzen baizitzaion erahilketa harek eta ixtorio hunek lotura zerbait bazutela. ...ik ez zuela sekulan ukan, deusetaz ez zela jakinean, nigarrez hiltzera zoala bere malurra ezin jasainez", bainan momentu batez aitortu ziola ere" erdi irriz, erdi serios, ama bat baitzen oroz gainetik" nola, Lastagaren erahilketaren ondotik, Bizkarttoko etxe ttipi haren husteko xedez azken puskak biltzen ari zelata, Lastagaren kofre zahar hura ez zuela nihun ere aurkitu, eta hori ez zuela sekulan nehori salatu" nahiago baitzuen pentsatu bere alaba urkabian dilingo baino hobeki zitakela nunbait bizirik, desagertua bazen ere". Eta kasetalariak bururatzen zuen aitortuz susmorik baizik ez zuela aintzinatzen ahal afera hortan eta, bere ustez, ordu arte desagertu ziren guziak, bai jende, bai altxor, baita ere egia, sekulakotz hala zitazkela.
‎Bainan gauza harrigarriena izan zen, Maddi ez zutela nehork ez nihun kausitu, ez ondoko egunetan ez etare sekulan. Leku guziak ikertu zituzten, herritarrak galdezketatu, gordagi izaten ahal ziren xokoak miatu eta dei afitxak hedatu eskualdeko herriko plaza guzietan; nehork ez zuen sekulan jakin nun eta zer bilakatu zen emazte gazte hura, eta hola errexago konprenitzen dugu zertako auziak ez duen nihun ere bera aipatzen. Hura ere Olatek garbitu ote zuen?
‎Gehiago zena, kasetako idazkariak aipatzen zuen ere Maddiren amari bisita bat egin ziola, bere" paperraren" bukatzeko xehetasun zonbaiten bila, iduritzen baizitzaion erahilketa harek eta ixtorio hunek lotura zerbait bazutela. Eta segitzen du erranez" Maddiren amak errezebitu zuela arnegatuz bere alabaren berririk ez zuela sekulan ukan, deusetaz ez zela jakinean, nigarrez hiltzera zoala bere malurra ezin jasainez", bainan momentu batez aitortu ziola ere" erdi irriz, erdi serios, ama bat baitzen oroz gainetik" nola, Lastagaren erahilketaren ondotik, Bizkarttoko etxe ttipi haren husteko xedez azken puskak biltzen ari zelata, Lastagaren kofre zahar hura ez zuela nihun ere aurkitu, eta hori ez zuela seku... Eta kasetalariak bururatzen zuen aitortuz susmorik baizik ez zuela aintzinatzen ahal afera hortan eta, bere ustez, ordu arte desagertu ziren guziak, bai jende, bai altxor, baita ere egia, sekulakotz hala zitazkela.
‎" Besten etxea xerbitxatzen ikasia ukanen dunalarik, hirea estimatuko dun! " Hitz horiek erran ondoan, amak kartonezko balisa hetsi zuen, Xantiana lagundu geltokira, Miaritzera abian zen treinean sakatu bi musu motz motza mateletan pausatuz (amak ez gintuen sekulan amultsuki besarkatzen, horren egitea ahulezia bat zaiolata), eta adios ttipi batez agurtu zuen kaia ertzetik. Ene arreba" lanera" badalia izan zen, penitentzia gisa, gure apez xaharraren kontseiluen bidez, kostakaldeko familia handi batetara, errotik katolikoa, aberatsa izana gatik, Miaritzeko auzo gune batetan zuten gaztelu kozkor bezain apaindu batetan bizi zena.
‎Gure ama bortitza bazen ere, ez zen ez, garbiki erran, papo zuko idor hoietarik eta ez zuen sekulan erranen" oraiko gastek gerla bat merezi lukete, guk ezagutu dugun hoietarik bat, ikasteko zer den bizia".
2010
‎Emazte guziek beren egoera zein den ongi badakite. Ez dute sekula orain bezala hain gogo onez lan egin, bereziki SS kaporala ene ikustera eta enekin une lasai batzuk pasatzera jiten zelarik, edo hobeki erran, botoil on bat aitzinean duelarik.
‎Orain, solasaldiak Budaliget ekoak baino orokorragoak dira eta horrek nardatzen nau. Ez dut sekula maitatu olerkia eta molde berri horren zergatia ez dut ulertzen. Sentitzen naiz, haurño bat bezala; esnearen ordez, maite ez duen janaria ematen diotelarik bezala naiz.
‎Hiretako indarra eta dardara ditun malgutasuna Mundu Berrian. aldiz, geldo geldorik den gogortasuna ez dun sekula indar. Soilik mugimendua dun indar.
‎Lan horrek bost urte iraun du. Ez naiz xehetasun guzietan sartuko, baina ez ditut sekula aski eskertuko laguntza eman didaten adiskide suhar guziak. Manera batez, itzulpen hori talde baten lana baita eta ez bakarrik enea.
‎Horiek katean ari diren beste langileen lana trabatzen dute. Baina guretzat argi da ez baldin baditugu armadako atorrak ateratzen, ez dugu sekula" gerlako lantegia" agiri babeslea lortuko.
2012
‎Oraindik gogoan du sekulan ikusiko ez duen bideko anderea. .
2013
‎Denbora gutti ondotik segitu zuen, Baina zu nor zara? Ez zaitut sekula ikusi leku honetan. Arrazoi duzu, ni ere ez naiz hemengoa, Baionatik jina naiz. Ez zara urrunetik etortzen. Oporretan. Ez nire lanarentzat. Lanarentzat hemen!
‎Mintzen nauten hitzak ezkutuko aurpegietan islaturik ez aho, ez begi, ez belarririk Bakardadea gizaki bihurtua da industrialde abandonatuetan orduak erretzen, arima herrenak dantzalekuetan itor bitartean eta badakizu nor naizen, nahiz eta orain ez zaizun komeni Dieresia estetika hutsa zela konturatu naiz, lehen pertsona singularrak ez baitu esanahirik; ez du sekula izan, nahiz eta oraindik ere ez zaizun komeni
2016
‎Horietarik batek zerbait ikusteko izaten ahal zuen, lehenago hemen bizi zirenekin, Tambourin deitura zutenak Xemartin bezala. Jakin gabean, Xermenek hartu zuen senartzat agot jatorriko gizon bat, nahiz eta, ez batak ezta besteak, ez zuten sekulan hitz hori entzuna. Hori ez zen amaren gustukoa izan, bere alabarentzat zerbait hobea amesten baitzuen.
‎Egiazko arrazoiak ez ote zuen zerbait ikusteko gorde nahi zuen sekretuarekin? Ez zuen sekulan onartu bere alabak hautatu senarra, jakin gabean agot jatorrikoa zela, behar bada beldur zelako lehengo ingumak berriz agertuko zirela. Etxeaz eta lurrez desjabeturik, dena bertan utzirik, hiruak Angelura joan ginen bizitzera, deus gabe, gure aurreko belaunaldietan Baionara, Argentinara edo Estatu Batuetara abiatu zirenen antzera.
2017
‎Zenbaitek ez dute ametsik egiten edo ez dute inor ere maitatzen eta horrela ez dute sekulan hanka sartzen ez dute huts egiten Oihenarten hamalaurkuna gogoansaiatu nintzen egoera ez zen erraza baina Zalgizen antzera betegintzarretan ezarri eta burutara eman nuen lan hura
‎Auzo bereko lau etxalde elgarretaratu ginen duela hamabost urte gure etxe ekoizpenak baliatzeko eta saltzeko, eta aste guziez kasik ehun familiei eramaiten ditugu manatzen dauzkuten janariak. Hortarako daukagu baratze ederra, etxeko barazkiek baitute sekulan baino arrakasta gehiago. Panpiren esku da baratzearen ardura guzia hamar urte huntan, eta Xan noiznahi gutartean ginuen bere aztapar trebeaz, landatzen, biltzen ala saltzerako apailatzen.
‎Joaten da paperik eta dirurik gabe. Inork ez du sekula berriz topatzen. Ez du zakurrik eta ez du pipatzen. Ez du pipatzen... hori! erran zuen Etxehorik irribarrea gordetuz.
2018
‎—Gaztelauen bekaizkeria izan zen gerla honen lehen arrazoia, erran zuen oldartuen buruzagiak, maila gorako gizona iragartzen zuen doinu labur eta hotz batez. ...k zernahi ofizio militar eta zibiletan ari zirelarik. Betidanik hola izan da, erantzun zuen norbaitek, eta gure herrikideek zituzten karguak merezimenduaren ondorioz edo zerbitzuaren prezioan irabazten zituzten. Euskaldunak beren independentzia eta pribilegioei hain loturik badira, beti frogatu dute zenbat maite duten Espainiaren ospea, erran zuen botikariak. Kausa orokorrari dioten atxikidurak ez ditu sekula ezabatu sortzen dituzten beldurra eta mesfidantza, erantzun zuen S*** komandanteak. Independentzia gerlen ondotik gure milizia garaiezinak Espainiako gotorlekuetan barreiaturik izan ziren eta gure herria babesik gabe gelditu zen.
‎Aztia ia bakarrik agertu da, mende berrian, kultu kristauaren kontra, baina ez da izan ulertu gabe barnean dituen goi iradokizuna eta egia filosofikoa, katolizismoaren mitologiak hain 124 desitxuraturiko lehengo ereduetan.Zizeldura zaharrak marmola, gai neutroa, hautatu zuen jendearen ederra itxuratzeko lerroen egokitasunaz eta neurrien berezkotasunaz. Ez zuen sekula pinturaren lekua hartu, ezen honek bere itxurei distira magikoa ematen baitie, koloreen edertasunaz eta liluraz. Arte gotikoak imitazioaren bi helburu bereizienak nahasi ditu:
‎Haiendako udaberria jadanik hasirik zen, nahiz eta zuhaitzak eta berroak oraino hostorik gabe ziren. Musikari txipi hauek ez dute sekula huts egiten argi azkorria kantuz agurtzea eta eguzkia jaiki arte alegeraki aritzen dira txioka. Ohetik bi kantu ongi bereizten ahal nituen, bata oso hurbil, bestea, urrunago, ibarraren beste aldetik zetorrena.
‎Euskal emazteek lege bat dute: ez dituzte sekula gertuz heltzen diren arrotzak beren elez edo galderez amorratzen. Zure lagunak ez du, lehen lehenik, goratik eta ahots ulergarri batean zure izena erraten, frogatzeko bezala ez zarela gizon susmagarri bat, eta ez dute igurikitzen jakitea nor ote zaren, zutaz behar bezalako begirunea eta axola ukaiteko.
2021
‎Bizi nintzen Tolosako auzo batean, Bagatelle deitua, Arabe eta beste etorkin langileen artean. Ez dut sekulan ahantziko telefonoz ukan nuen deia, goizeko zazpietan: " Cathy eta Leonie desagertu dira.
‎Hobetzeko betikotasun osoa ukanen dut. Eta aingerueri irakutsiko diet (deabruari ez, ez baitu balio, gure arbasoek diotenez, ez du sekulan ikasi ahal izan!!), bai eta bere bizi denboran, euskaraz mintzatzeko parada ukan ez duten euskalduneri.
‎Manex eta Gabriel. Gabriel hil zuten eta ez dute sekulan atxeman haren gorputza. Gaixo amatxi!
‎Zure bila jin ziren, salako ganbarara eremaiteko. neke handiz hartzen zinuen hatsa, zure begi ederrak betikotz hetsirik... Ez dut sekulan ahantziko Ttanta Luxik deneri erran zuena, oihu kexagarri batean: " Bainan, joaiten ari da.
‎Belokeko fraile batek, aita Lertxundik eginak. Ez dut sekulan aditu holako kantu ederrik, biziaren eta hiltzearen zentzua hain indartsuki adierazten dutenik!
‎Presondegian zenean elkarri idatzi genion, bere emazteak ordezkatu zuenez Baionako talotegira itzuli nintzen, bertan aitaren topaketa batzuk ukan nituen eta, horretaz, mendiko berriak ere. Ernest atera zenetik utzi zion taloak egiteari eta nik ez dut sekulan berriz ikusi, kasik desagertua zen, norbaitek erran zidan Korsikara joan zela, damu dut.
2022
‎Jaiki zelarik, Jainkoa, bordela ederra bazuen eta deliberatu zuen esperientzia beste planetetan ez hedatzea. Su itzalgailuen kontrola ez zitzakon pasatu, edo ez zuen sekulan ukan, xantierra ez zen normetan, orduan so egon zen eta berez sortzen ziren gauzak deliberatu zuen erratea berak zituela kreatu eta batzuetan irri egiteko xantzak ere ukan zituen.
2023
‎Hau da agertzen Mein Kampfeko pasarte batean: " Gizakiak ez du sekula naturaren jaun eta jabe dela sinetsi behar, errua baita[...] orduan gizakiak sentituko du planetek eta iguzkiek ibilbide zirkularrak segitzen dituzten mundu batean, ilargiak planeten itzulian biratzen diren mundu batean, indarra denetan eta bakarrik nagusi den; eta bortxatuz edo hautsiz ahuleziari nagusitzen zaion mundu batean, gizakiak ezin duela berari egokitzen zaizkion227 lege berezi b...
‎Ez genuke sekula gehiegi animatuko bizitza publikoaren makineriakoak158 ez diren ideia inguruneen existentzia; zeren baldintza159 bakar horretan ez baitira hilotzak. Sindikatuen kasua da, ez badira bizitza ekonomikoaren eguneroko arduretan okupatuak; ingurune kristau, protestante edo katoliko eta batez ere J.O.C bezalako organizazioen kasua da; baina den mendren klerikal bilakatuko litzatekeen estatu batek seguraz ere suntsituko lituzke.
‎Baina argudia dezakegu autoritate bat infinituki altuagoa: Ebanjelioan, Kristorengandik, ezin dugu Jerusalem eta Judearen alderako inolako amodio markarik aurkitu errukian gorderiko amodioa baizik; bere herriarentzako, ez du sekula beste inolako atxikimendurik erakutsi; aldiz errukia behin baino gehiagotan adierazia du; negar egin du hiriarentzako, haren gainean eroriko zen hurrengo hondamena aurreikusiz, garai horretan erraza zen bezala; mintzatu zaio pertsona bati bezala: " Jerusalem, Jerusalem, zenbait aldiz nahi izan dut...!".
‎Iragana ez da Frantziaren garapenaren historia baizik; beti onartua dago garapen hori ezin dela ongi bat baizik izan, eta hori ikuspuntu guzietatik. Ez dugu sekula gure buruari galdatzen Frantziak garatuz, ez duen suntsitu. Aztertzeak ea ez zitzaion Frantziari gertatu berak bezainbat balio zuten herriak suntsitzea blasfemio higuingarriena idurituko luke.
‎Erromatarrengandik jarauntsitako usaia da; izan ere, hauek ez zuten sekula ankerkeriarik egiten ezta faborerik ere, beren bihotz ona eta errukitasuna ez bazituzten denbora berean goraipatzen; haiei zapalkuntza higuingarriena pixka bat arintzea ez zitzaien eskatzen ahal horrelako laudorio batetik hasi gabe; haiek baino lehenago oraindik ohoragarria egoten zen erregua erromatarrek desohoratu egin zuten gezurrak eta lausenguak inposatuz; izan ere Iliadako troiar bat...
‎Hitlerrek eta bere gaztetasun fanatikoak ez dute sekula hau sentitu argizagiak gauan begiratuz; baina nork erakatsi ote dio sekula hau egiten. Hain harro garen gure zibilizazioak dena egin du hori ezkutatzeko.
‎Bakarrik zentzu horretan da egia topikoa zeinaren araberan ezin elkarturik ez baitago aberria tipiaren eta handiaren amodioen artean. Horrela tolosar batek bere hiria iraganean frantsestu izana pasio osoz deitora lezake; hainbeste eliza erromano miresgarri suntsitu izana, inportazioko gotiko kaskar bati tokia uzteko; inkisizioak loratze izpirituala arrastatu izana; eta pasio handiagoz zin egin lezake ez duela sekula onartuko hiri bera alemana bilaka dadin.
‎Berarentzat larriena da ez duela sekula segurtamenik erdietsi. Fedea ez du sekula jaso, eta hola izan da fedea eskuratzen ahalegindu zelako.232
‎Analisia norabide horretan egin nahi bagenu, ikusiko genuke Marxen ideia batzuetan badela lehen begiraldian iduri lukeen baino egia askoz gehiago; baina marxistek ez dute sekula eginen horrelako analisirik, zeren beren burua lehenik ispiluan begiratu bailukete; eta ariketa sobera penagarria da haientzat, zeren ariketa horretarako bakarrik bertute kristau bereziek adore nahikoa ematen baitute.
‎Eta zertarako balio luke nazionalizazio partziala edo osoa, ofizina tekniko horien izpiritua ez bada aldatzen? Eta egundaino dakigunez, nazionalizatzea egin den tokian, ofizina horien izpiritua ez da aldatu; sobietar propagandak berak ez du sekula iragarri makina mota errotik berria aurkitu zutenik, diktadore proletario48 batek erabili ahal izateko duin litzatekeenik.
‎Lehen ezaugarria, beharrak desiretatik, fantasietatik eta bizioetatik bereizten dituena eta hazkurriak gormandizetatik edo pozoietatik bereizten dituena, da beharrak mugatuak direla baita haiei dagozkien hazkurriak ere; zikoitzak ez du sekula aski urre; aldiz edozein gizakiri nahi bezainbat ogi ematen bazaio, une batean aseko da; beraz hazkurriak asea dakar; eta berdin gertatzen da arimaren hazkurriekin.
‎Aitzitik, iritzia deritzogunari eragin nahi dioten argitalpenak, alegia giza bizi portaerari eragin nahi dioten argitalpenak berez egiazko ekintzak dira; horregatik argitalpen horiek ekintza guziek obeditzen dieten arau berei obeditu behar diete; bestela esanda, argitalpen horiek ez diote inori bidegabeko kalterik egin behar; oroz gainetik, ez dute sekula gizakiaren alderako betiereko obligazioen ukazio esplizitu edo inpliziturik eduki behar, legeak obligazio horiek ospetsuki aitortu dituenez geroztik.
‎Munduko gertakari handietan, sentimendu pertsonalek jokatzen dute errol bat zeina ez baitugu sekula ikusten bere hedadura guzian; kasu batzuetan, bi pertsonen, edo bi giza inguruneen arteko adiskidetasuna edo adiskidetasun eza erabakigarria izan daitezke gizadiaren patuan.
‎Berehalako aterabide praktikoa da partidu guzien ezeztatzea; partiduen borroka, III. errepublikan egiten zen bezala, onartezina da; izan ere, borroka horren ondorio saihestezina partidu bakarra da; eta hau gaizkiaren muturreko maila da; beraz ez dago beste aukerarik partidu gabeko bizitza politiko bat baizik. Gaurko egunean horrelako ideiak berri eta ausart dirudi; hainbat hobe, zerbait berri behar dugu eta; baina, izatez, ideia hau ez da 1789ko tradizioa baizik; 1789ko jendeentzat ere, ez zegoen beste aukerarik; 26 azken mende erdi hau bezalako bizitza politikoa amesgaizto higuingarri bat irudituko litzaiekeen; ez zuten sekula pentsatuko populuaren ordezkari batek bere duintasuna arnegatu zuenik partidu baten kide diziplinatu bat bilakatzeraino.
‎Erranen da teoria baten emankortasuna irizpide objektiboa dela; baina irizpide horrek bakarrik iritzi publikoak onartzen dituen teorien artean jokatzen du; jakintsuen herrixkaren iritzi kolektiboak errefusatzen duen teoria ezinbestez antzua da, zeren jakintsuek ez baitute teoria horretatik 250 garapenik ateratzen saiatzen; hau egia da batez ere fisikarako, zeinean kontrola eta ikerketarako baliabideak ingurune biziki hertsi baten esku artean dagoen. Planckek bere teoria kuantikoa lehen aldikotz zabaldu zuenean, teoria horrek ez bazituen jendeak asko erakarri absurdua izan arren edo beharbada absurdua zelako —zeren arrazoiarekin akituak baikinen— ez genuen sekula jakinen emankorra zela; alta bada, teoria horrek erakarri gintuelarik, daturik ez genuen emankorra izanen zela aurreikustea ahalbidetzen zuenik; beraz, prozesu darwinista badago zientzian; teoriak hazten dira txiripara bezala, eta haietarik dohainduenek dute bizirauten. Horrelako zientzia izan daiteke bizi oldarraren agerraldia, baina ez egiaren bilaketaren agerraldia.
‎Otoitzari240 dagokion guziak mekanismoa bezalako zerbait iradokitzen du. Ongi aratz baten egiazko irrika orok, intentsitate maila jakin batetik goitikoak, dagokion ongia jautsarazten du.241 Erantzuna ez badator, arrazoia da irrika ez dela egiazkoa, edo ahulegia dela, edo irrikatutako ongia ez dela perfektua, edo gaizkiarekin nahasia dela; baldintzak beteta daudelarik, Jainkoak otoitza ez du sekula errefusatzen; naturan graziaren hozidura bezala, otoitzari buruzko erantzuna iraupenean burutzen den prozesua da. Horregatik, Kristok tematsu izaiteko aholkatzen digu; horri buruz baliatzen dituen erkaketek berek mekanismo bat iradokitzen dute; jujea alarguna asebetetzera derrigortzen duen mekanismoa psikologikoa da:
‎Eta orduan nik erranen diet: ez zaituztet sekula ezagutu; zoazte nigandik urrun, zilegitasunik gabeko gauzak egin dituzue" (Mateo, 7, 22).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 10 (0,07)
dute 7 (0,05)
dut 5 (0,03)
zuen 5 (0,03)
zuten 4 (0,03)
dugu 2 (0,01)
zuela 2 (0,01)
baitugu 1 (0,01)
baitute 1 (0,01)
ditu 1 (0,01)
ditut 1 (0,01)
dituzte 1 (0,01)
duela 1 (0,01)
dun 1 (0,01)
genuen 1 (0,01)
genuke 1 (0,01)
gintuen 1 (0,01)
ukan 1 (0,01)
zaitut 1 (0,01)
zaituztet 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia