Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2009
‎Beren burua ahulean eta forma txikian ikusten dutenean, muturreko entrenamendu fisikora eta substantzia esteroideak erabiltzera jotzen dute. Funtsean, nahaste dismorfiko hori duten pertsonek aurpegian, gorputzean eta gorputzeko usainean jartzen dute obsesioa, nahiz eta ez den arraroa organismoaren edozein ataletan eragina izatea. Pazienteek sarritan kirurgia plastikora jotzen dute, batzuetan behin baino gehiagotan, akats horren pertzepzioa aldatzeko.
2017
‎Laburtuz, lan honek, aho aurpegietako min kronikoa duten pertsonen aurpegi keinu emozionalenhautemate defizitaren inguruan tresna berriak aurkezteko egitasmoa du. Horretarako, aurpegi eta eskuenalde identifikazioa eta emozioen hautemateari loturiko errendimendua kuantifikatzeari zuzenduriko biaplikazio digitalen diseinu eta inplementazioa burutu ditugu.
2019
‎Benetan maite, alegia. Asierri ez zitzaion burura maite zuen pertsonaren aurpegirik etorri. Ama?
2021
‎Itxarongela txikia tatuajeen argazkiekin beteta dago. Marrazki abstraktuak baina norbaitentzat esanahia edukiko dutenak, ziurrenik miresten dituzten edo maite dituzten pertsonen aurpegiak xehetasun osoz eginak, bere txikitasunean handiak diren bihotz eta izarrak, eta esaldiak, hizkuntza askotan. Latinez ugari, baina bakarra ulertu dut:
2022
‎poza haiekin jolastean edo haurtzaindegitik jasotzean, tristura agurretan edo beretzat garrantzitsua den zerbait galtzen edo hausten dutenean, haserrea jostailuak kentzen dizkietenean… Une horiek ozenki hitz egiteko aprobetxatzea, nola sentitzen diren beren emozioak garatzeko abiapuntu garrantzitsua dela konturatzea, gainerako emozioak ez direla konturatzea. Bestalde, txiki txikitatik, haurraren arreta bere inguruan dituen pertsonen aurpegien keinuetara bideratu daiteke (anai arrebak, aita/ ama, lagunak, lehengusuak, parkeko haurrak…), pertsona horiek nola senti daitezkeen ozenki azaldu, eta elkarrekin hausnartu zergatik senti daitezkeen horrela. 4 Bere emozioak bere buruarekiko eta besteekiko errespetuz adierazten irakastea Bestea eta geure burua errespetatuz komunikatzeko dugun gaitasuna da asertibitatea.
2023
‎Vincenten arterako joera eta sineste erlijiosoak elkarri loturik egon ziren hasieratik (Barnes, 1994); Belgikako meatzarien artean haiek bezala bizitzen saiatu eta gero, ikusi zuen arteak bizitzeko modu bat eskain ziezaiokeela; behartsuen koadroak egin nahi izan zituen, boteretsuenak baino gehiago (Wallace, 1969); nahiago zituen pertsonen aurpegiak egin, katedralak baino; pertsonen arimek gehiago erakartzen zuten eraikuntzek baino (Lieser, 1963); jendearekin zuzenki komunikatzea zaila gertatzen zitzaionez, artearen bidez komunikatzen saiatzen zen; horregatik bihurtu zen artista. Vincententzat artea ez zen bizirauteko bitarteko bat, komunikatzeko bide bat baizik (Wallace, 1969); artea bizitza erreala ez bazen ere, harreman normalak ordezka zitzakeen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia