Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2008
‎Zientzi aldizkarien kasuan, are gehiago. Badute oso publiko zabala, baina gutxiengo batek osatua.
‎Zientzi aldizkarien kasuan, are gehiago. Badute oso publiko zabala, baina gutxiengo batek osatua. Zabalkunde fisikoa garestia da, are gehiago alekopuru murritz baterako.
2009
‎Adierazle sistema oso bat dago azpian eta horren arabera egiten dira aurre txostena, ebaluazio bisita eta azken txostena. Barru barrutik bizi izan nuen prozesu hau guztia Kutxan, eta esan behar dut oso lagungarri izan dela normalizazio helburuetarako: enpresako alor guztiak eta haien buruak inplikatu ditu, barne plangintzarako tresnak eman dizkigu eta, ororen gainetik, enpresaren molde ezagun eta ohikoan kokatu du gure jarduera, asko lagundu digu hizkuntzarena txertatzen kudeaketa arruntean.
‎Ikasleentzat idazmena da trebetasunik nekoso eta desatseginena. Zer idatzi eta nola idatzi behar duten oso ongi ez dakitelako eta beldur direlako. Idazteak beldurra eragiten du?
2010
‎Beren jokabide linguistikoa oso irmoa eta erabakia dutenek oso etiketa indartsua izaten dute, nabarmena, eta normalean beti berdin jokatzen dute, eta aisa eramaten dute bestea beren alorrera. Elebidunez ari
‎Sektore segmentazio lan batetik beste sektoreetara edo enpresaz enpresa egin daitezkeen ikerketak egiteko tresna eta eredu teorikoa badugu. Eta lagungarria dugu oso, enpresatan hizkuntzaren lanketa nola lerrotu daitekeen balio erantsiaren aberastearekin irudikatzeko esku hartze, ekintza, ekimen edo sustapen lana nola egin jakiteko.
2011
‎Ezaguna dugu oso, gure artean ere, diglosiazko K+ B formula. Euskal/ erdal diglosiazko moldaera zaharragoak (latina, gaskoia, nafar aragoiera tarteko izanik) alde batera utzita ere hori izan da Euskal herriko herribildu askotako moldaera nagusia, XVI. mendetik
‎Baina k ere etxekotzat hartzen da hainbatean, une batetik aurrera: hizkuntza birekin funtzionatu izan da belaunez belaun, eta hizkuntza kontaktuaren iturburuko gorabehera zaharrak (dislokazio soziokulturalak eta, ez gutxitan, dislokazio fisiko bortitz mingarriak eragindakoak) ahaztuz joaten dira urteekin. zer esanik ez mendeen joanean. ezaguna dugu oso, gure artean ere, diglosiazko k+ B formula. euskal/ erdal diglosiazko moldaera zaharragoak (latina, gaskoia, nafar aragoiera tarteko izanik) alde batera utzita ere hori izan da euskal herriko herribildu askotako moldaera nagusia, XVI. mendetik XVIII.era arte bederen. gero ere indarrean izan dugu diglosia, Bizkai gipuzkoetan eta Iparraldean bereziki, XIX. mendea aski aurrera joan arte. ez gara... batez ere diskurtso politiko ideologikoan oinarritutakoak, baina ez horrek bakarrik189 Askoz gutxiagotan azpimarratu izan da, aldiz, diglosiazko moldaera horren alde argia, kontestualki ahula den hizkuntzaren (orobat ustebalioz eta sinesmenez, iritziz eta jarreraz hizkuntza hori bere baitan biltzen eta babesten duen konstelazio etnokultural osoaren) mesedegarria:
2012
‎Sarri askotan, kontzeptu hau agertzen denean, inposizio hitza aipatzen da, ezagutza eskatzeak elkarbizitza eragozten duela aurpegiratu izan digute behin baino gehiagotan. Ez dugu oso urrun joan behar, urriaren 21eko EAEko hauteskundeen atarian, sekulakoak entzun genituen kanpainan. Nire ustez, paradigma aldatu behar da gai honetan.
‎Bere ustez, gaur egungo 17 eta 25 urteko gazteek euskara dakite eta, beraz, euskararen aldeko aktitudea dute41; eta" euskararen aurkako aktitudea dutenak oso gutxi dira, eta oso helduak, eta desagertu egingo dira". Hala ere, kezka bat agertzen du euskararen etorkizunaren inguruan:
2014
‎Bestalde, eskolan ikaskideekin ez dutela batuan hitz egiten diote, ezta irakasleekin ere eta ezta herrikoak ez diren beste lagunekin ere. Euskara batua ez dute oso formaltzat hartzen, baina ez dutela asko erabiltzen erakutsi dute erantzunetan.
‎Euskara batua ez dute oso formaltzat hartzen, baina ez dutela asko erabiltzen erakutsi dute erantzunetan.
2015
‎Horretarako, baina, garrantzitsua da tokiko komunikabideen sarea indartzea, eta euskara hain indartsu ez dagoen eremu geografikoetara hedatzea. Oro har, tokiko komunikabideen eskaintza arnasgune fisikoen mugekin bat egin izan du duela oso gutxira arte. Azken urteotan errealitate hori gainditzeko bidean mugarri inportanteak jarri dituzte Arabako Alea, Bilboko Uriola, Hego Uribeko Geuria eta Aiaraldea bezalako proiektuek.
2016
‎Eta hori, berez, alde askoren arteko joko estrategikoa izateaz gain, ez da beti berariaz lantzen den diskurtso eta praktika eragiketa. Uste dut oso presente eduki behar dugula hizkuntza joko eta truke estrategikoetan onargarritasun soziala jokatzen dugula: balio eta zentzuaren arteko oreka gaitzean.
2017
‎Azken hau oso loturik dago Ortega et al en (2014) ikerketarekin baita ere. Euskara batua anonimoa da, sortua eta berdina da, eta denek hitz egiten dute.
‎erabileraren inguruan egiten diren ikerketa nagusiek ez diote zehazki galdera horri erantzuten: ...hizkuntza baino ez. era berean, inkesta Soziolinguistikoak bai jasotzen du euskaraz zenbat egiten duen jendeak, baina eremu eta solaskidearen arabera. hala, non eta norekin zenbat euskara egiten den neurtzen du, baina eremu edo solaskide bakoitzarekin igarotako denbora zenbatekoa den jakin gabe, eta, beraz, jende horrek euskaraz zenbat denboraz jarduten duen argitu gabe. hori guztia dela-eta, uste dut oso interesgarria izan daitekeela erabilera denboraren ikuspegitik aztertzea; batetik, hizkuntza bat erabiltzen igarotzen dugun denborak eragin zuzena duelako hizkuntza horretan aritzeko ohituran eta gaitasunean, eta horiek, era berean, erabileran bertan; bestetik, errealitateari bestelako toki berri batetik begiratzea baliagarri izan daitekeelako, gainerako ikerketek ematen ez duten informazioa ...
2018
‎Badu parte bat lengoaiaren bidez osatzen dena eta beste bat bizi praktiren bitartez. Eta badu oso aintzat hartzeko beste ezaugarri bat: bizipen eta gertakariak ulertzeko eta haiei zentzua emateko markoa ez ezik, kontrol soziala gauzatzeko tresna ere badela.
‎Edozein kasutan, uste dut oso ongi egokituta datorrela euskal gizarteak egun dituen ezaugarrietara eta bereziki urte luzez euskarazko gaitasuna hedatzen egin dugun inbertsioa erabileran kapitalizatzen laguntzeko. Bereziki ulermena (euskaldunak+ ia euskaldunak) gehitzeko egin den ahalegin historikoa (ikus Argia aldizkariak argitaratutako ulermenaren mapa, 2.543 zenbakia, 2017/04/26) erabileran kanalizatzen laguntzeko giltza nagusietako bat izan daiteke.
‎Udalerri mailan egin diren esperientzia guztiak ez dira berdinak izan, baina esperientziaren oin bat euskara elkarte bat edo euskararen aldeko gizarte eragile bat izan da eta uste dut oso izan dela mesedegarria bai ekintzarentzat berarentzat eragile horrek emandakoa, bai alderantziz, ekintzak berak gizarte eragile horri emandakoa, hiztunak aktibatzeko bide berriak urratzeari dagokionean, behintzat.
2019
‎euskaltzale askok bere baitan du osotasun territorial, demografiko eta soziofuntzional betearen amets gorena. goiburu argia du amets horrek: ...ri osoko hiztun guztiak euskaldun garbi edo euskal elebidun izan gaitezen eta geure artean, hitzez eta idatziz, edozein jardun gunetan eta edozein rol harremanetan euskaraz egin dezagun eguneroko mintzoera arruntean eta hizkera molde landu formaletan". ez da bart arratseko ametsa11 amets horrek eskatzen duen oinarri soziolinguistikoa eta gaurko kasurik oparoenetan (tartean arnasguneetan) bizi duguna oso urruti daude elkarrengandik. hor hasten dira kontuak. posible al da osabetezko ametsari uko egin gabe konpartimentazio soziofuntzionalaren bidetik euskararen etorkizuna segurtatzea, gure erantzuna ezaguna da:
2022
‎Hirugarren eta laugarren multzoek uste dute euskara beti egon den bezala dagoela, baina hauen artean bitan banatzen dira horrela jarraitu behar duela(% 12,1a) eta presentzia handiagoa lukeela(% 10,8) uste dutenak. Kontrako muturrean, geroz eta presentzia txikiagoa duela eta izan lukeela uste dutenak oso gutxi dira% 2,4 dira.
‎Iñaki Larrañaga izan zen sortzailea SIADECOn, ondoren Soziolinguistika Klusterrak berak, egindako ekarpenekin, metodoaren inguruko eskuliburua kaleratu zuelarik (Olatz, Basurto, 2013). Uste dut oso ekarpen garrantzitsua izan dela soziolinguistika alorrean. Baina, batzuetan, ez dugu behar bezala baloratzen bertakoa.
‎Uste dut oso ekarpen garrantzitsua izan dela soziolinguistika alorrean. Baina, batzuetan, ez dugu behar bezala baloratzen bertakoa.
2023
‎Ikerketan parte hartu dutenen% 83k uste du oso garrantzitsua dela lantokian euskara erabiltzea.
‎Galdera honi erantzun ziotenen% 83k uste du oso garrantzitsua dela lantokian euskara erabiltzea. Ez da garrantzitsua% 7rentzat eta berdin zaiola adierazi du% 10ek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia