2000
|
|
Geometria euklidearrak oraindik ez zuen formaltasun paradigmaren lanik betetzen. Bere ordez koordenatu espazial eta espaziotenporalak jarri ziren, horietatik, konbentzio baten bitartez edo definizioei esker, bat aukeratzeko —definizio koordinatiboak zeritzen Reichenbachek— Erlatibitatearen teoria, bere aldetik, logika klasikoak baino osagai objektibo gutxiago izan arren,
|
bazituen
oraindik batzuk zutik, azelerazio absolutua eta errotazio absolutua bezalakoak, esate baterako; edo geodesika erdieuklidearrak.
|
2001
|
|
Hala ere, horrek ez
|
du
oraindik ezagutza argitzen; oraingoz subjektua hartzaile gisa aurkeztu da. Orain errealitateak eskaintzen dion aniztasuna jaso dezake aniztasun gisa, eta bere zeregina aniztasun hori funtzioen bidez forma konkretuetan bihurtzea izango da, objektuetan bihurtzea, alegia.
|
2005
|
|
Haiek, konbentzimendu handiarekin eta ondo dokumentatuta hitz egiten dutenean, garrantzi handikoak dira Eskritura Santuen pasarte ilunak interpretatzeko. Garrantzi handiagoa izango dute, gainera, haien pentsamenduak bat badatoz eta lehenengo garbitasunaren garaietara gehiago hurbiltzen badira, garai haietan agintekeriak edo konspirazioak ezin
|
zuelako
oraindik jatorrizko egia ezkutatu.
|
|
Ze bertan aurkitzen dugu ere lasaitzeko motiborik: batetik, benetan zaila dena planaren ejekuzioa da, denbora eta jende askorekin burutu beharreko ejekuzioa, baina honen ondorengo aplikazioa eta erabilera berriz erraza eta eskuragarria da edonorentzat, baita formazio txikienekoarentzat ere; bestetik, nahiz eta eginkizun osoaren helburu nagusia askorentzat ez hain garbia izan, planak
|
badu
oraindik ere garrantzi altueneko helburu osagarri bat, hain zuzen, orain arte praktikoki inoiz ezagutu ez den hizkuntzen jabekuntzaren erraztearekin loturiko bat.
|
2008
|
|
Aipatutako artikuluekin eta garaiko beste idatziekin Hegelek lortu nahi zuena zen filosofiari forma egokia ematea. Sistemaren aspektu ezberdinak tratatu zituen, baina egitura egokia lortu arte asko sufritu behar
|
zuen
oraindik Hegelek. Eredu ezberdinekin ari zen lan egiten.
|
2009
|
|
Bere nagikeriaren aurka, haziz doan nagikeriatik beretik indarra atereaz erreakziona dezake, eta nagikeriari begira eta bera hondoratzeko asmoz, mugak, hildurak eta oinazegarriak ezarriko dizkio, balio moral goren batez mozorrotu eta horrela bizitasuna berreskuratuko du. Horrelakoa da ideal aszetikoa sortzen duen mugimendua," existentziaren alde borrokatzen duen... bizitza endekatuaren instintuan" 28; horrela izan zen Erreforma sortu zuen mugimendua, non eta Eliza ustelkeria gutxiagoz jota zegoen lekuan29; XVI. mendeko Alemanian, katolizismoak
|
bazuen
oraindik indarrik nahikoa bere buruaren aurka jotzeko, bere gorputza eta historia zigortzeko, eta kontzientziaren erlijio huts batean espiritualizatzeko.
|
2010
|
|
10 Lege naturalaren barruko azpibereizketa batez hitz egin behar
|
dugu
oraindik. Alabaina, hori egin aurretik, komeni da, Platonek ezarritako lege moten artetik, laugarrenari buruz zerbait esatea.
|
2012
|
|
Badiouk, Platonen filosofia berriz irakurriz, iraganera itzuli gabe gaur egungo munduari egokitzen zaion filosofia egin nahi du. Filosofiak ez
|
baitu
oraindik bere eginkizuna bete, oraindik filosofiaren garaian baikaude; ez postmundu batean, post guztiak egungo sofismak baino ez dira. Pentsalari kritikoen artean, Marxek leku berezia du.
|
2013
|
|
Kontzientzia ez da mundu paralelo batean sortzen den zerbait, kontzientzia ez da gorputzaren kutxan sartzen den mamua: kontzientzia izaki bizidunengan sortu da, eta biziaren esparruan arakatu da benetan zerbait jakin nahi
|
badugu
oraindik ere misterio handia den horretaz.
|
|
Jarduera zientifikoan psyche hitzak
|
badu
oraindik txokoren bat; esaterako," psiko logia" diogu. Dena den, psikologo gutxik erabiltzen dute arima hitza beren esparruko gaia izendatzeko.
|
2014
|
|
Operarekin lehenengo aldiz iritsi zitzaien mendebaldeko geure gizarteei musika. ‘Publiko handi’ horrek ez
|
du
oraindik gizartea osotara jasotzen, oraindik ez da gaur egungo masa. la osotara burgesek osatzen zuten. XIX. mendean burgesia ‘iritsi berri den’ klase bat da, jabetza duen klase bat da; gizartea menperatzen du.
|
|
Zirkulu guztia azkenik amaitzen denean, emakume batek, eta berak bakarrik, ezagutzen du istorio guztia. Garesti ordaindu duen jakintza baten jasotzaile gupidatsua da, baina keinu bat egin behar
|
du
oraindik: erreko den egur meta piztuko du; honakoan, herri oso bat erreko du.
|
2022
|
|
Baina desbideratze guztietan bezala, berrikus liteke egindako bidea, akatsa aurkitu eta pentsamenduaren bideari beste norabide batean ekin. Husserlek konfiantza hori
|
du
oraindik: izango dela filosofia zientzia unibertsal, ororen inguruko jakintza, zeinaren eginkizun infinitua, beti amaitu gabea, hartzeke baitago.
|