2000
|
|
Jakina, deskribapen honen irakurketak guregan mina edo gorrotoa edo edozein emozio sortuko luke, edo hori ezagutzean, beste batzuetan halako hilketek sortu duten minaz edota gorrotoaz irakurri genuke, baina gertakariak, gertakariak eta gertakariak besterik ez dira, eta ez etika. Esan behar
|
dut
orain, halako zientzia bat balego, etikak benetan zer izan lukeen bururatzean, emaitza nahiko argia iruditzen zaidala. Argia iruditzen zait pentsatu edo esan dezakegun ezer ez litzatekeela izango gauza hori.
|
2001
|
|
Kontzientziaren batasun objektiboa da, aniztasuna ezagutza batean sintetikoki lotzeko funtzioaren identitatea. Ideia hau zehaztu behar
|
dugu
orain.
|
2003
|
|
Berataz maitemindu nintzen garai hartatik jada ezin diot ezta eder bati ere ez begiratu ez berad rekin solastatu, ala honek bestela, niri bekaitz izanik eta inbidiatan, gauza harrigarriak egiten ditu eta iraindu eta ia ia jotzen nau. Begira bada ez ote
|
duen
orain ere zerbait egingo. Adiskidetu gaitzazu ala, indarkeriarik erabili nahiko balu, defenda nazazu, honen eromen eta maitale zaletasunak guztiz beldurtzen bainaute.
|
2004
|
|
Gizakiarentzat —substantibitate biopsikikoa den une beretik— errealitateari darion dimentsio etikoa zertan den ikusi berri dugu, gizakia errealitate etiko moral bat dela ageri zaigularik. Errealitate etiko moral hori nolakoa den eta bere oinarri antropo filosofikoa azaldu behar
|
dugu
orain.
|
2005
|
|
Honen oinarrian," gizakiak" aurrera egiteko berez duen grina dago, hau da, honek ez du inoiz bere horretan geratzeko asmorik eta," barneko sakonenetik batasuna eta osotasuna" lortzeko helburua duelarik," bere indibidualitatearen mugak gainditu nahi ditu" 114 Apenas esan beharrik ere ez dago batasun eta osotasun hori lortzea" desideratum" baten moduko zerbait dela eta, egiaz, honetara zuzenduriko bilakaera intelektuala amaierarik gabeko prozesu bat bezala ulertu behar dela. Kontua da, eta hau azpimarratu nahi
|
dugu
orain," hizkuntzak era benetan itzel batean laguntzen duela" 115 hemen, are gehiago," hizkuntzak subjektibitatetik objektibitaterako igarotzea ematen deneko puntu nagusia osatzen duela" 116 Honi esker bakarrik ahal izango du gizabanakoak bere jatorrizko esparrua gainditu eta, aldi berean, printzipioz kanpotik datorrena barneratu eta berea egin. Gizakiaren formazio prozesua dela eta, bigarrenik, ezin dugu ahaztu honek beste alde bat duela, hain zuzen, gizabanakoaren garapen pertsonalarekin loturik dagoena.
|
2009
|
|
" inor ez da zuek baino gehiago" esaten du azken horrek, eta" zuek garaitzeko asmoa lukeena —zuek onak baitzarete— maltzurra da"; eta historialariak, demagogoaren doblea baita, oihartzuna egiten dio: " Ez dago
|
zuen
oraina baino nobleagoa den iraganik, eta nire jakinduria zehatzak erakutsiko dizue historian handitasunez agertzen den ororen txikikeria, gaiztakeria eta andurreria". Historialariaren senitartea Sokratesenganaino iristen da.
|
|
Marxismoaren krisia berrikuntza baten abiapuntutzat hartzen dute, baina baita ordena liberalaren krisi berria ere. Neomarxista horiek aurrez aurre
|
dituzte
orain ordena liberalaren kontraesanak, horiek globalizatzaileen plangintzan sortuak.
|
|
Nietzschek, horrela, errealitatea irudikatzearen joera baztertzera eta" egia" ezagutzearen ideia baztertzera bultzatzen gaitu. Gizakiak, Platonen" benetako" mundua gezurrezkoa dela ohartzean, ez
|
du
orain kontsolamendua bilatzen animali egoera transzenditzen duelako, baizik eta bere burua sortzen duen animalia mortala den heinean.93 Horixe da Nietzschek filosofiari egiten dion kritika eta ekarpen erraldoia.
|
2012
|
|
Platonen garaitik filosofia ezaugarritu izan duen egia kontzeptua berreskuratzea nahitaezkoa da. Ontologiak azken urteetan garatu den tresna berri bat
|
du
orain; batik bat Georg Cantorrek eraikitako multzoen teoria. Eta tresna berri horri esker, egun ontologia gai da betidanik kezkatu izan duten arazo ontologikoak konpontzeko.
|
2014
|
|
Orain zeure irakurketa fabrikatzeko unea da, zure zeure eraikitzeko unea da, fantasiaz eta kulturaz sortzekoa ezinbestean daude lotuta eta. Zuk irakurri eta entzun behar
|
duzu
orain, ez dut zalantzarik beste gauza batzuk entzungo dituzula, eta irakurketa hau iragate bat besterik ez dela izango. Iragate erritu bat, hala izendatzen dira bizitzaren garapeneko aldiak gainditzeko zibilizazio guztietan dauden errituak.
|
2016
|
|
Ezein aberek egiten ez duena Jainkoan sinestea da, gizon emakumearen bakarra zeharo.68 Gaurko ikerlariek (antropologoek, neurologoek, etab.) hori ere gizakiaren eboluzioan nola sortua izan litekeen inbestigatzen
|
dute
orain. Darwinek, ez.
|
2017
|
|
Baina ezin gaitu eraman urrunago. Orain aztertzea dagokigu Nire eta Bestearen arteko funtsezko lotura guri agertzen zaigun eran; edo, nahi bada, tematikoki zehaztu eta finkatu behar
|
dugu
orain oinarrizko lotura horren mugen barruan dagoen guztia eta galdetu zein den nire Bestearentzako izate horren izatea.
|