2000
|
|
Fernando Barrena Txalapartako arduradunak liburuaren aurkezpenean esan zuenez, belaunaldi baten islada da liburua, orain 40 urte inguru dituen belaunaldiarena, hain justu. Autobiografikotik asko ei
|
duen
nobela hau, komentua, sexu grina, militantzia abertzalea, erbestea eta ekintza armatuaren inguruan hezurmamitua izan da, eta egileak, polemikoa izan daitekeela aurreratu zuen. (Jakin 101)
|
2001
|
|
Jesus Mª Lasagabaster kritikariak 1991ko artikulu interesgarrian dioen bezala, azterkizun
|
dugun
nobela honek azken 20 urte hauetan idatzi diren beste zenbait nobelarekin batera, hala nola, Txillardegiren Haizeaz bestaldetik (1979), edo Joan Mari Irigoienen Poliedroaren hostoak (1982), edo, zaharragoa izan arren, hausturazko jarrera bera erakusten duen Patri Urkizuren Sekulorum Sekulotan (1975) nobelarekin, transgresioaren esperientzia bera azaltzen du. Dena dela, esan dezagun, horietaz gain, esperimentazio giro berean sartzen direla Koldo Izagirreren Zergatik bai (1977) eta Luis Haramburu Altunaren Zera...
|
2004
|
|
Ez ahaztu bestalde, unibertsitatean ikasten zituenak bere kreazio lanetara eramaten ahalegintzen zela orduan Mikel Zarate. Hala ere, Jon Kortazarrek dioenez, ba ei
|
zuen
nobela honek argitaratu gabeko aurreko bat. Mikel Zarate apustuzale
|
|
Egungo literatur kritikaren esparrutik ostera bakan bat eginaz, Xabier Kaltzakortak, Atxagaren Obabakoak liburuaz idatzi zuen ikerketan (Idatz & Mintz 18, 1989), Amor Coutok garandutako geografia mitikoen zerrenda horri Juan Beneten Regiónekoa gehitzen dio. Ferrínengana gatozelarik, Andres Urrutiak paraturiko euskal itzulpena
|
duen
nobela honek bestenaz (Tagen Atarako itzulera, 2000), laster hariak ekarriko digun Xabier Kintanaren Ukronia ipuinera garamatza Amor Coutoren eskutik: " Como outros espazos ficticios situados á marxe das convencións realistas, Tagen Ata, configúrase como un mundo ucrónico,...".
|
2006
|
|
Errealismo magikoaren eragin handia
|
du
nobela honek, eta zer esanik ez, Gabriel Garda Marquez en Cien años de soledad eleberriarena. Gure Martzelinak Ursula gogoratzen digu.
|
|
Rosa. Rosa
|
dugu
nobela honetako protagonista (Todorov 1972). Nobelan zehar azaltzen diren gizonezko guztiak Rosaz maiteminduko dira.
|
|
Ireneri. Irene
|
dugu
nobela honetako protagonista, Irene ez da ohiko emakume bat. Helen Jones-ek, 2003an EHUk antolatutako udako ikastaroetan, Atxagaren nobelagintzako ahots politikoak aztertzerakoan ondo adierazi zuen bezala, Irene ez da ohiko emakumea, amari eta ohiko emakumeei sorbalda eman die Irenek.
|
2007
|
|
Baina autobiografiatik gutxi
|
du
nobela honek, ez?
|
2008
|
|
Lamina baten istoriotik abiatuta laminen inguruko istorioak, hain zuzen. Eta helburu horri erantzunez eskaini digu Juan Kruz Igerabidek Amilami protagonista nagusia
|
duen
nobela hau.
|
2009
|
|
II. Mundu Gerran zehar osatutako Vichy-ren gobernuaren menpeko Frantzian kokatu izan ditu Modianok maiz bere nobelak La Place de l' Étoile, La Ronde de nuit eta Les Boulevards de ceinture k osatzen duten trilogia ka su, Frantziako historiaren une lotsagarri eta mingarrienetakoan, beraz. Udaberri alua n garai hori zeharka baino ez da azaltzen, baina, nolanahi ere, XX. mende erdiko Europako sarraskiek II. Mundu Gerra, Holokaustoa... eta beren ondorioek presentzia handia
|
dute
nobela honetan.
|
2010
|
|
Egiten dituen erreferentzia batzuk ezin dira ulertu ez bada inguru erdaldun konkretuetan, eta egiten dituen euskara+ erdara eraikuntza batzuk desegokiak ikusten ditut. Agian edizio lana falta
|
du
nobela honek. Orain beste aldea.
|
2017
|
|
Izan ere, gaia da hemen apaiz bat eta bi emakume. Apaiz baten gutunak
|
duzu
nobela hau: bere grina humano, humanoegi, ezagunak eta berak lagun bati komunikatzen dizkion barne azterketa superfizial samarrak, ez malizia puntta bat gabe, halakoxeak emanak autoreak, interesatuagoa gogoeten edukietan baino haiek kiribilarazten dituzten mekanismo obsesiboetan.
|
2019
|
|
Lagun batek beti aipatzen du gure hautu politikoak ze punturaino dauden eraginda politikoak ez diren kontuengatik eta uste
|
dut
nobela honetan hori ere nabaritzen dela: ze punturaino pertsonaiek jokatzen duten, ez konbikzio edo arrazoiketa politikoen ondorioz, baizik eta gertutasun, afektu edo desafektuengatik, momentu batean leku batean kokatze horren ondorioz.
|