Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2004
‎Ez dute ikusi nahi izan ikasi gabe mailaz igotzeak, porrota pairatzeak, ezagutzarik ezaren aurrean itsuarenak egiteak, mahaira eseri baina besterik egin ez duten neska mutil horiek mundu marjinalera eramango dituztela.
2005
‎Bere datuen arabera, Bigarren Hezkuntzako ikasleen %9k baino gehiagok mehatxuak eta %4k baino gehiagok eraso fisiko zuzenak jasaten dituzte, nahiz eta %30ek ikaskideen ahozko erasoak maiz izaten dituztela adierazi. Eskola indarkeriaren aurrean Adingabeen Defendatzaileak egindako proposamenen artean, telefonoaz eta Interneteko orriaz gain, eskola txikiagoak, ikasle gutxiago eta giro pertsonalizatuagoak diseinatzea proposatu zuen Morgadesek, eta, horrez gain, arreta handiagoa jarri zien desberdintasunari eta gizarteratze arazoak eta eskola arrakasta duten neska mutilei. Alerta seinaleak Honako hauek ere proposatu zituen:
2008
‎Garai batean, hezkuntza sistemak ere bakartu eta bereizi egiten zituen ezintasunen bat zuten neska mutilak, eta oztopo handia jartzen zitzaien beren gaitasunak behar bezala garatzeko eta gizarteratze prozesuan urratsak egiteko.
‎Hezkuntza premia bereziak dituzten neska mutilen artean, ikaskuntza arazoak izaten dituzte batzuek; hau da, atzeratuta geratzen dira eskolak oinarrizko jotzen dituen alderdi batzuetan (irakurtzen, idazten eta kalkuluak egiten).
2009
‎Plaketa gutxi dituzten neska mutilei ere oso erraz egiten zaizkie ubelduak, eta beste zenbait gaitzen adierazgarri ere izan daitezke: purpura tronbozitopeniko akutua (adin txikiko haurrei eragiten die, eta infekzio biriko baten ondoren ager daiteke), edo gaitz larriagoak (leuzemia, esaterako).
2018
‎Autonomia erkidegoek badituzte programak eskola jantokietako menuak berrikusteko, eta horien bidez aztertzen dute zer nolako osaera duten eta zenbateko elikagai aukera eskaintzen duten, betiere autonomia erkidegoan bertan edo Estatu mailan landu dituzten gidetan ageri diren gomendioak oinarri hartuta, non zehaztu egiten den, gainera, menuak zer nolako nutrizio baldintzak bete behar dituen neska mutilen beharrizanak asetzeko.
2021
‎Espezialistak urteetan eskoletan ezarri diren eta bere ustez aldatu behar diren metodologia batzuei egiten die erreferentzia. “Adibidez, gehiegizko pisua eta kirolerako gaitasun gutxi duen haurra bizitza aktibotik edo kirola egitea gustatzen zaionetik aldendu daiteke betiko, baldin eta baldintza gutxiagotan lehiatzen jartzen bazara aurrejoera genetiko hobea duten neska mutilekin edo Cooper-en test bat egiten hasten bazara, 12 minutuan distantzia handiena eginez. Kontua ez da kirola irakastea —zoragarria da, baina nik eskolaz kanpoko jardueretarako utziko nuke—, jarduera fisikoa egitea baizik, eta, beraz, osasuna”, azaldu du Europako Unibertsitateko irakasleak.
2023
‎“Baina asko sufritzen badu, hobe da espezialista batengana joatea, zer gerta dakiokeen, trebetasun sozialik edo segurtasunik eza baloratzen duena”, gehitu du. Biluzik egoteko beldurra Pubertaroan gertatzen diren aldaketek, fisikoek zein psikologikoek, beldurra eragin diezaiokete nerabeari biluzteari (gimnofobia), eta hori oso nabarmena izan daiteke hondartzan elastikoa kendu nahi ez duten edo igerilekuan aldagela publikoak ez erabiltzeko joera duten neska mutilengan, adibidez. Zer egin.
‎“Nerabezaroan, maiz eratzen dira talde mimetiko samarrak; identifikatzeko modu bat da hori, eta, ondorioz, zailagoa da desberdintasuna etapa honetan onartzea. Agian 10 urte zituztenean galdetzean, eskua altxatzean, ezagutzen dituzten gauzak esatean arazorik izan ez duten neska mutilek, agian, garai honetan isiltzen dira, oharkabean pasatzen dira”, esan du Rodríguezek. Horrek, Carmen Sanzek dioenez, adingabeko horiek isolatzera jotzen dute, ez datozela bat ikusita, bakarti bihurtzen baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia