2004
|
|
Ez dute ikusi nahi izan ikasi gabe mailaz igotzeak, porrota pairatzeak, ezagutzarik ezaren aurrean itsuarenak egiteak, mahaira eseri baina besterik egin ez
|
duten
neska mutil horiek mundu marjinalera eramango dituztela.
|
2005
|
|
Bere datuen arabera, Bigarren Hezkuntzako ikasleen %9k baino gehiagok mehatxuak eta %4k baino gehiagok eraso fisiko zuzenak jasaten dituzte, nahiz eta %30ek ikaskideen ahozko erasoak maiz izaten dituztela adierazi. Eskola indarkeriaren aurrean Adingabeen Defendatzaileak egindako proposamenen artean, telefonoaz eta Interneteko orriaz gain, eskola txikiagoak, ikasle gutxiago eta giro pertsonalizatuagoak diseinatzea proposatu zuen Morgadesek, eta, horrez gain, arreta handiagoa jarri zien desberdintasunari eta gizarteratze arazoak eta eskola arrakasta
|
duten
neska mutilei. Alerta seinaleak Honako hauek ere proposatu zituen:
|
2008
|
|
Garai batean, hezkuntza sistemak ere bakartu eta bereizi egiten zituen ezintasunen bat
|
zuten
neska mutilak, eta oztopo handia jartzen zitzaien beren gaitasunak behar bezala garatzeko eta gizarteratze prozesuan urratsak egiteko.
|
|
Hezkuntza premia bereziak
|
dituzten
neska mutilen artean, ikaskuntza arazoak izaten dituzte batzuek; hau da, atzeratuta geratzen dira eskolak oinarrizko jotzen dituen alderdi batzuetan (irakurtzen, idazten eta kalkuluak egiten).
|
2009
|
|
Plaketa gutxi
|
dituzten
neska mutilei ere oso erraz egiten zaizkie ubelduak, eta beste zenbait gaitzen adierazgarri ere izan daitezke: purpura tronbozitopeniko akutua (adin txikiko haurrei eragiten die, eta infekzio biriko baten ondoren ager daiteke), edo gaitz larriagoak (leuzemia, esaterako).
|
2018
|
|
Autonomia erkidegoek badituzte programak eskola jantokietako menuak berrikusteko, eta horien bidez aztertzen dute zer nolako osaera duten eta zenbateko elikagai aukera eskaintzen duten, betiere autonomia erkidegoan bertan edo Estatu mailan landu dituzten gidetan ageri diren gomendioak oinarri hartuta, non zehaztu egiten den, gainera, menuak zer nolako nutrizio baldintzak bete behar
|
dituen
neska mutilen beharrizanak asetzeko.
|
2021
|
|
Espezialistak urteetan eskoletan ezarri diren eta bere ustez aldatu behar diren metodologia batzuei egiten die erreferentzia. “Adibidez, gehiegizko pisua eta kirolerako gaitasun gutxi duen haurra bizitza aktibotik edo kirola egitea gustatzen zaionetik aldendu daiteke betiko, baldin eta baldintza gutxiagotan lehiatzen jartzen bazara aurrejoera genetiko hobea
|
duten
neska mutilekin edo Cooper-en test bat egiten hasten bazara, 12 minutuan distantzia handiena eginez. Kontua ez da kirola irakastea —zoragarria da, baina nik eskolaz kanpoko jardueretarako utziko nuke—, jarduera fisikoa egitea baizik, eta, beraz, osasuna”, azaldu du Europako Unibertsitateko irakasleak.
|
2023
|
|
“Baina asko sufritzen badu, hobe da espezialista batengana joatea, zer gerta dakiokeen, trebetasun sozialik edo segurtasunik eza baloratzen duena”, gehitu du. Biluzik egoteko beldurra Pubertaroan gertatzen diren aldaketek, fisikoek zein psikologikoek, beldurra eragin diezaiokete nerabeari biluzteari (gimnofobia), eta hori oso nabarmena izan daiteke hondartzan elastikoa kendu nahi ez duten edo igerilekuan aldagela publikoak ez erabiltzeko joera
|
duten
neska mutilengan, adibidez. Zer egin.
|
|
“Nerabezaroan, maiz eratzen dira talde mimetiko samarrak; identifikatzeko modu bat da hori, eta, ondorioz, zailagoa da desberdintasuna etapa honetan onartzea. Agian 10 urte zituztenean galdetzean, eskua altxatzean, ezagutzen dituzten gauzak esatean arazorik izan ez
|
duten
neska mutilek, agian, garai honetan isiltzen dira, oharkabean pasatzen dira”, esan du Rodríguezek. Horrek, Carmen Sanzek dioenez, adingabeko horiek isolatzera jotzen dute, ez datozela bat ikusita, bakarti bihurtzen baitira.
|