2008
|
|
Bestalde, esparru pribatuetako hizkuntza harremanak, etxe barrukoak, esaterako, bakoitzak bere hizkuntza taldearekin zuen identifikazio mailarekin zeuden lotuta gehiago (Landry, Deveu eta Allard, 2006a). Ikerketa horrek azaldu zuen, bestalde, komunitate bizindar subjektiboa eta hizkuntza identifikazioa lotuta zeudela bakoitzak bere komunitatearen zati izateko
|
duen
nahiarekin. Kanadako gainerako lurraldeko gutxiengo frankofonoekin egindako beste ikerketa batek erakutsi zuen eskualdean edo auzoan iragarki eta bide seinale ugari frantsesez zituzten (paisaia linguistikoa) frankofonoek beren hizkuntza komunitateak bizindar handia zuela sentitzen zutela (Landry eta Bourhis, 1997).
|
|
Hala ere, gazte frankofonoek ingelesezko komunikabideak ikusten eta entzuten dituzten nagusiki, eta ikastetxe frankofonoetara doazen ikasle askok ez dute frantsesez hitz egiten etxean. Identitate frankofonoa zertxobait altua da, baina komunitate anglofonoan sartzeko nahia komunitate frankofonoan sartzeko
|
duten
nahia bezain sendoa da (Landry, Allard eta Deveau, 2007c).
|
|
Hala ere, gazte frankofonoek ingelesezko komunikabideak ikusten eta entzuten dituzten nagusiki, eta ikastetxe frankofonoetara doazen ikasle askok ez dute frantsesez hitz egiten etxean. Identitate frankofonoa zertxobait altua da, baina komunitate anglofonoan sartzeko nahia komunitate frankofonoan sartzeko
|
duten
nahia bezain sendoa da. datuetan oinarrituz gero, ordea, Quebecen 591.380 ingeles hiztun zeuden, probintziako biztanleriaren %8, 3 soilik (Jedwab, liburuki hau). Nazioarteko estandarrak jarraituz gero, Quebeceko komunitate anglofono guztiak 4b irudiaren beheko koadranteetan kokatzera joko luke batek baino gehiagok, gutxiengo hori Quebeceko biztanleria osoaren erdia baino askoz ere gutxiago delako.
|
2010
|
|
Gainera, jakintza pasiboa izan behar dute gainerako bi hizkuntzetan, hau da, horiek erraz ulertzeko gai izan behar dute. Ondorioz, guztiek izan behar
|
dute
nahi duten hizkuntza erabiltzeko aukera eta beste bi hizkuntzak ulertzeko gaitasuna. Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat.
|
2013
|
|
6 Hortaz, aintzat hartzen bada arestian esan bezalahemengo ikerkuntza gehienbat interbentzioari begira planteatu ohi dela, ulergarriagoa —ez, hala ere, justifikagarriada erreferente teorikoek gure ikerketa soziolinguistikoan duten muga. Gabezia horrek ez du batere lagunduko euskal soziolinguistikaren metatze eta garapen zientifikoari, horren ondorioz ikerlan asko
|
dituzten
nahi eta ahalmen eraldatzaileak mugatuta gelditzen direlarik.
|
2016
|
|
... aintzat hartzen bada[...] hemengo ikerkuntza gehienbat interbentzioari begira planteatu ohi dela, ulergarriagoa ez, hala ere, justifikagarriada erreferente teorikoek gure ikerketa soziolinguistikoan duten muga. Gabezia horrek ez du batere lagunduko euskal soziolinguistikaren metatze eta garapen zientifikoari, horren ondorioz ikerlan asko
|
dituzten
nahi eta ahalmen eraldatzaileak mugatuta gelditzen direlarik. (Mart� nez de Luna et al., 2013:
|
2018
|
|
Euskararen Maratoia lasarteoriatar askok euskaldun izateko
|
dugun
nahia sinbolizatzen duen jai bat da. 1986an hasi eta lau urtez behin egiten, ospatzen, dugun jai bat.
|
|
8 Eusle metodologian, eusle gisa jardungo duten kideei eskatzen zaie euskaraz egiteko, gainerako kide guztiek askatasuna
|
dute
nahi duten hizkuntzan aritzeko. Eusle kopurua taldearen %20 izaten da.
|
2019
|
|
e) hizkuntzarekin jolastea; f) Adierazkortasuna lantzea; edo g) Gramatika arauak apurtzearen garrantziaz jabetzea. Zerrenda luzatu ahal
|
dugu
nahi beste, eta baliteke xede horiek guztiak lortzeko baliagarria izatea; baina ezin da egiaztatu. hori da auzia.
|
2023
|
|
Landare batzuen argazkiek ez
|
zutenez
nahi adinako kalitaterik, ilustrazioak erabiltzea erabaki genuen. Horretarako Arteetako ikasle eta irakasle talde bat osatu genuen.
|