Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Oso gutxi dakigu partikula usaindunak bere hartzaile espezifikoa estimulatzeko duen mekanismoari buruz
‎Era honetan usain desberdinak bereiz daitezke. Hala ere, oso gutxi dakigu partikula usaindunak bere hartzaile espezifikoa estimulatzeko duen mekanismoari buruz.
2006
‎Prozesu hau azaltzeko Adorno eta Horkheimer ek mimesiaren teoria erabiliko dute. Bulkada mimetikoa umeek duten mekanismo psikologikoa da, ikastea ahalbidetzen diena:
2007
‎Kontua da haurrak eta nerabeak politikariburuzko informazioa bilatzen dutela eta, zenbaitetan, aurkitutakoa errefusatuegiten dutela. Gainera, ikerketek adierazten dute denbora pasatu ahala haurrekpolitikaren inguruan duten ezagutza aldatu egiten dela, eta sozializazio politikoariburuzko ikerketek ez dituzte azaltzen aldaketa prozesu horiek, ez eta horieksorrarazten dituzten mekanismoak ere (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002). Hala, zenbait autore, nagusiki Piaget-en ikuspegi konstruktibistaren eta psikologiakognitiboaren eraginaren ondorioz (Delval, 1989), ezinbestekotzat hartzen hasiziren, politikaren ezagutzaren garapenean gizabanakoak duen zeregin aktiboa ezezik, garapen prozesua eta hori ahalbidetzen duten mekanismoak ere aztertzea.Modu horretan sortu ziren ezagutza politikoaren eraikuntza aztertzeko ikerketak.
2008
‎Interfaze grafikoa automatikoki abiatzeak ez du eragin zuzenik, eta interfazeak berak dituen mekanismoak erabili dira helburu bera lortzeko.
2010
‎Egia da gizarte garatuetakoekitate helburuak adierazten dituen definizio zehatzik ere ez dela existitzen, bainahala ere hauek finkatuta daude gizarte mobilizazioari esker eta, oro har, gizarteakegiten dituen aldarrikapenen bitartez. Kontua da, tokiko esparruan birbanaketaahalbidetzen duen mekanismo hau, esparru globalean ez dela exititzen.
2015
‎Gure datuakkontutan hartuta hurrengoa proposatu dezakegu: (i) BOKen gainadierazpenak apoptosia eragiten duelaBAX/ BAKen beharra ez duen mekanismo baten bidez, eta (ii) BOKen kokapen mitokondrialarengalerak ez du BOKen gainadierazpenak eragindako apoptosia inhibitzen. Gure emaitzetatik eratortzenden galdera nagusia hurrengoa da:
‎Honi esker aztertu daitekeze domeinuk ematen dio ACT ri inbasio faktore bezala jokatzeko gaitasuna. Bakterioak zelulabarnean biziraun eta bikoizteko behar dituen mekanismoak zeintzuk diren aztertzea gaiinteresgarria izango litzake, hau argitzeak patogeno intrazelularren kontrako tratamenduenhobetzea ekarri dezake eta.
2017
‎Filosofoarentzat, irudia ez da errealitatearen erreflexu; ostera, hura da mundua irakurtzeko tankera batinposatzen diguna, eta horrenbestez, izan edo existituarazi egiten duena. Programa batijarraiki sortutako irudi hori, guretzako garapena dakarren errealitate bat eraikitzenlaguntzen du, askotan harekin zer egin ez dakigun harren, noizean behin programagainditua izaten da, puntualki, mundua eta guk harekiko dugun begirada berreratuz.Honela, obra honek, errepresentaziorako gailuek dituzten mekanismoak eta ezagutzalortzeko, aurkezteko eta helarazteko duten era ezberdinen inguruan hausnarketa egin nahidu. Datuak hartu eta eratzeko orduan daukagun ohiko ikuspegiaren inguruan aukeraberriak proposatuz, barneratuta ditugun estrategia ohien harira errealitatea nola ulertu etaeraikitzen dugun pentsatzeko.
‎Ideia hau, Aristotelesek aipatu zuen lehenengoz bere garaian, eta Lamarckekberretsi orain dela mende batzuk. XXI.mendeko zientzian, garrantzia handiko arloabihurtu da, ikerkuntza askok erakutsi baitute, genomaren sekuentzia aldatu gabe, geneakerregulatzen dituzten mekanismoak badaudela. Vekanismo hauek osatzen duteepigenetika, eta aldaketa epigenetikoak kanpo faktore edo estimuluek sortuko lituzkete.Esaterako, dietak, toxiko ezberdinen kontsumoak (hala nola, tabakoak, drogak), jarduerafisikoak, pairatzen dugun estresak, hartzen ditugun farmakoek etab.
‎Aldaketa epigenetikoak DNA ri itsasten zaizkion molekula kimikoak dira, geneenadierazpena kontrolatzen dutenak, baina aipatu bezala, DNA ren sekuentzian inolakoaldaketarik sortu gabe (Marx 2012). Orokorrean, hiru dira geneen adierazpenaerregulatzen duten mekanismo epigenetikoak:
2019
‎Kokapen berri horretan, penduluari ezin zaio behar duenluzera eman; beraz, doitasun galera handia izango du, eta ez da ordua emateko gai izango. Halaere, ia 200 urte dituen mekanismo bat funtzionatzen ikusteak liluratu egingo ditu bisitariak.
‎Azken hamarkadetan, ingeniari eta ikertzaile askok landu dute MMH arloa, mekanismo historikoen funtzionamenduasakon aztertzeko, eta, besteak beste, orain arte egindako lanen eragin historikoa ezagutzeraemateko eremu teknikoan eta kulturalean. Horren lekuko ditugu mekanismo historikoenberreraikuntza birtualak (Yan eta Hsao, 2007; Villar Ribera et al., 2011) eta errealak (AginagaGarcia et al., 2016; Lopez Garcia et al., 2004), zeinak unibertsitate askotan egin baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia