2007
|
|
Pertsonak jaioberrientzako oso estimulu multzo jakingarriakdira, haien ezaugarriak direla eta: besteak beste, aurpegi ingurune berezi bat dute, soinu interesgarriak egiten
|
dituzten
mekanismoak dituzte, eta, halaber, badituztejanaria ematen duten tresnak. Alabaina, horrek ez du esan nahi jaioberriak ohartzendirenik pertsonek sentimenduak, pentsamenduak eta antzeko barne ezaugarriakdituztenik (Silvestre Bradley, 1986 in Durkin, 1995).
|
|
Kontua da haurrak eta nerabeak politikariburuzko informazioa bilatzen dutela eta, zenbaitetan, aurkitutakoa errefusatuegiten dutela. Gainera, ikerketek adierazten dute denbora pasatu ahala haurrekpolitikaren inguruan duten ezagutza aldatu egiten dela, eta sozializazio politikoariburuzko ikerketek ez dituzte azaltzen aldaketa prozesu horiek, ez eta horieksorrarazten
|
dituzten
mekanismoak ere (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002). Hala, zenbait autore, nagusiki Piaget-en ikuspegi konstruktibistaren eta psikologiakognitiboaren eraginaren ondorioz (Delval, 1989), ezinbestekotzat hartzen hasiziren, politikaren ezagutzaren garapenean gizabanakoak duen zeregin aktiboa ezezik, garapen prozesua eta hori ahalbidetzen duten mekanismoak ere aztertzea.Modu horretan sortu ziren ezagutza politikoaren eraikuntza aztertzeko ikerketak.
|
2017
|
|
Ikusi dugun moduan, aisialdiarekin lotutako erabilerak dira gazteek sare sozialetan egiten dituzten erabilera ohikoenak, gertukoak edo orokorrak izan. Erabilera hauek sarearen arabera aldatzen diren arren, esan daiteke gertuko harremanak zein tendentzia globalak uztartzen
|
dituzten
mekanismoak direla, laguntalde zein munduarekin konektatzea ahalbidetuz. Modu honetan, beren aisialdi moduak garatu eta jorratzeko berezko espazio modura kontsideratu daitezke sare sozialak, nerabeen behar eta nahietara egokitzen diren ekintza birtualak burutuz.
|
|
Filosofoarentzat, irudia ez da errealitatearen erreflexu; ostera, hura da mundua irakurtzeko tankera batinposatzen diguna, eta horrenbestez, izan edo existituarazi egiten duena. Programa batijarraiki sortutako irudi hori, guretzako garapena dakarren errealitate bat eraikitzenlaguntzen du, askotan harekin zer egin ez dakigun harren, noizean behin programagainditua izaten da, puntualki, mundua eta guk harekiko dugun begirada berreratuz.Honela, obra honek, errepresentaziorako gailuek
|
dituzten
mekanismoak eta ezagutzalortzeko, aurkezteko eta helarazteko duten era ezberdinen inguruan hausnarketa egin nahidu. Datuak hartu eta eratzeko orduan daukagun ohiko ikuspegiaren inguruan aukeraberriak proposatuz, barneratuta ditugun estrategia ohien harira errealitatea nola ulertu etaeraikitzen dugun pentsatzeko.
|
|
Ideia hau, Aristotelesek aipatu zuen lehenengoz bere garaian, eta Lamarckekberretsi orain dela mende batzuk. XXI.mendeko zientzian, garrantzia handiko arloabihurtu da, ikerkuntza askok erakutsi baitute, genomaren sekuentzia aldatu gabe, geneakerregulatzen
|
dituzten
mekanismoak badaudela. Vekanismo hauek osatzen duteepigenetika, eta aldaketa epigenetikoak kanpo faktore edo estimuluek sortuko lituzkete.Esaterako, dietak, toxiko ezberdinen kontsumoak (hala nola, tabakoak, drogak), jarduerafisikoak, pairatzen dugun estresak, hartzen ditugun farmakoek etab.
|
|
– Zitokinek depresioan eragiteko erabiltzen
|
dituzten
mekanismoak aztertzea: horretarako, hipokanpoko eta nukleo estriatuko serotonina (5 HT), haren aurrendaria den triptofanoa (TRIP), eta hauen metabolitoak; azido 5 hidroxiindoleazetikoa (5 HIAA), kinurenina (KIN) eta 3 hidroxikinurenina (3 HK) zehaztea da helburua.
|