Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2007
‎Pertsonak jaioberrientzako oso estimulu multzo jakingarriakdira, haien ezaugarriak direla eta: besteak beste, aurpegi ingurune berezi bat dute, soinu interesgarriak egiten dituzten mekanismoak dituzte, eta, halaber, badituztejanaria ematen duten tresnak. Alabaina, horrek ez du esan nahi jaioberriak ohartzendirenik pertsonek sentimenduak, pentsamenduak eta antzeko barne ezaugarriakdituztenik (Silvestre Bradley, 1986 in Durkin, 1995).
‎Kontua da haurrak eta nerabeak politikariburuzko informazioa bilatzen dutela eta, zenbaitetan, aurkitutakoa errefusatuegiten dutela. Gainera, ikerketek adierazten dute denbora pasatu ahala haurrekpolitikaren inguruan duten ezagutza aldatu egiten dela, eta sozializazio politikoariburuzko ikerketek ez dituzte azaltzen aldaketa prozesu horiek, ez eta horieksorrarazten dituzten mekanismoak ere (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002). Hala, zenbait autore, nagusiki Piaget-en ikuspegi konstruktibistaren eta psikologiakognitiboaren eraginaren ondorioz (Delval, 1989), ezinbestekotzat hartzen hasiziren, politikaren ezagutzaren garapenean gizabanakoak duen zeregin aktiboa ezezik, garapen prozesua eta hori ahalbidetzen duten mekanismoak ere aztertzea.Modu horretan sortu ziren ezagutza politikoaren eraikuntza aztertzeko ikerketak.
2017
‎Ikusi dugun moduan, aisialdiarekin lotutako erabilerak dira gazteek sare sozialetan egiten dituzten erabilera ohikoenak, gertukoak edo orokorrak izan. Erabilera hauek sarearen arabera aldatzen diren arren, esan daiteke gertuko harremanak zein tendentzia globalak uztartzen dituzten mekanismoak direla, laguntalde zein munduarekin konektatzea ahalbidetuz. Modu honetan, beren aisialdi moduak garatu eta jorratzeko berezko espazio modura kontsideratu daitezke sare sozialak, nerabeen behar eta nahietara egokitzen diren ekintza birtualak burutuz.
‎Filosofoarentzat, irudia ez da errealitatearen erreflexu; ostera, hura da mundua irakurtzeko tankera batinposatzen diguna, eta horrenbestez, izan edo existituarazi egiten duena. Programa batijarraiki sortutako irudi hori, guretzako garapena dakarren errealitate bat eraikitzenlaguntzen du, askotan harekin zer egin ez dakigun harren, noizean behin programagainditua izaten da, puntualki, mundua eta guk harekiko dugun begirada berreratuz.Honela, obra honek, errepresentaziorako gailuek dituzten mekanismoak eta ezagutzalortzeko, aurkezteko eta helarazteko duten era ezberdinen inguruan hausnarketa egin nahidu. Datuak hartu eta eratzeko orduan daukagun ohiko ikuspegiaren inguruan aukeraberriak proposatuz, barneratuta ditugun estrategia ohien harira errealitatea nola ulertu etaeraikitzen dugun pentsatzeko.
‎Ideia hau, Aristotelesek aipatu zuen lehenengoz bere garaian, eta Lamarckekberretsi orain dela mende batzuk. XXI.mendeko zientzian, garrantzia handiko arloabihurtu da, ikerkuntza askok erakutsi baitute, genomaren sekuentzia aldatu gabe, geneakerregulatzen dituzten mekanismoak badaudela. Vekanismo hauek osatzen duteepigenetika, eta aldaketa epigenetikoak kanpo faktore edo estimuluek sortuko lituzkete.Esaterako, dietak, toxiko ezberdinen kontsumoak (hala nola, tabakoak, drogak), jarduerafisikoak, pairatzen dugun estresak, hartzen ditugun farmakoek etab.
‎– Zitokinek depresioan eragiteko erabiltzen dituzten mekanismoak aztertzea: horretarako, hipokanpoko eta nukleo estriatuko serotonina (5 HT), haren aurrendaria den triptofanoa (TRIP), eta hauen metabolitoak; azido 5 hidroxiindoleazetikoa (5 HIAA), kinurenina (KIN) eta 3 hidroxikinurenina (3 HK) zehaztea da helburua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia