2013
|
|
IkerSaileko bosgarren batzordea da eta kezkatzen da bereziki irakaskuntzak, izan dadien bigarren mailakoa edo unibertsitatekoa, behar dituen tresnetaz.
|
Duela
lau urte, 2008an hain zuzen, kaleratu du Literatura terminoen hiztegia800 orrialdeko liburu gotor bat bere 545 sarrerekin, bakoitzak daukalarik bere adiera eta euskal literaturan dituen adibide bat edo bertze. Hots, liburu edo hobeki erran hiztegi baliosa eta baliagarria, zerbitzari paregabekoa bai unibertsitateko irakasle eta ikasleentzat bereziki.
|
2014
|
|
Teorian, DM baten definizioak ondo bereizi behar luke delako markatzailea gainerakoetatik, ondo hautaturiko deskriptore eta bereizgarriak direla medio (Portolés, 2007; Seco, 1978). Euskal hiztegiek, berriz, elkarren baliokidetzat jotzen dituzte hizpide
|
ditugun
lau birformulatzaile esplikatiboak (alegia, erran nahi baita, hau da, hots).
|
|
Aurreko ataleko definizioetatik ondoriozta liteke hizpide
|
ditugun
lau birformulatzaileak (alegia, erran nahi baita, hau da, hots) elkarren baliokide eta erdal birformulatzaile batzuen baliokide direla. Eta atal honetan, hain zuzen ere, balizko baliokidetza horiek izango ditugu aztergai.
|
|
Beraz, nolabaiteko koherentzia falta nabari da euskal hiztegietan, aztergai
|
ditugun
lau birformulatzaileei dagokienez: alde batetik, baliokide direla esaten digute; baina, beste alde batetik, zalantza handiak ageri dituzte haietako batzuen kategoria finkatzeko orduan eta ez dituzte denak kategoria berean sailkatzen.
|
|
aski da elkarrizketaren harian beste solaskide batek hitza hartzea eta aurreko esatariaren enuntziatua birformulatzea. Beraz, erabilera monologikoari edo dialogikoari bagagozkio, ez dut uste funtsezko desberdintasunik dagoenik aztergai
|
ditugun
lau birformulatzaileen artean.
|
|
Oro har, aztergai
|
ditugun
lau birformulatzaileek balio pragmatiko oinarrizko berbera partekatzen dute: birformulazio esplikatibo bat bideratzeko erabiltzen dira; hots, aurreragoko diskurtso atal batean adierazitakoa azaltzera, argitzera, osatzera edo zehaztera datorren diskurtso atal bati bide egiteko erabiltzen dira.
|
|
batik bat, ondorioa (subjektiboa, sarri) eta dedukzioa; baina baita bestelakoak ere (zuzenketa, laburpena eta abar). Bada, aztergai
|
ditugun
lau birformulatzaileok erabiltzen dira batzuetan balio kontestual lerratu horiekin.
|
|
Goragoko (84b) eta (77) adibideen modukoek erakusten digutenez, hau daren bidez sartutako atal birformulatzaileek ez dute beti errepikatzen birformulakizuneko mintzagaia. Eta horretan badirudi bat datozela (ikus 75) aztergai
|
ditugun
lau birformulatzaile esplikatiboak (alegia, erran nahi baita, hau da, hots). Beraz, informazio egiturari dagokionez, laurak ere nahiko pareko edo baliokide direla ematen du:
|
|
Hala ere, jakina denez, nekez aurkitzen da hizkuntza batean erabateko sinonimiarik edota erabateko baliokidetasunik. Eta, hain zuzen ere, horixe gertatzen da aztergai
|
ditugun
lau birformulatzaileen kasuan, beste parametro xeheago batzuk kontuan hartzen baditugu.
|