Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Gatozen, bada, aipatutako bi debateetako topikoaren jorratze lana eta moduaaztertzera. Aipatu dugun bezala, modu kontrastiboan egingo dugu, eta lau alderdihartuko ditugu kontuan: gaiaren ezarpena edo finkaketa, gaiaren mantentzea, gaiaren garapena eta gaiaren aldaketa.
‎Ikuspegi komunikatiboaren alde egin dugu apostua; honetan helburua komunikazioa da, eta ikaslea da kurrikuluaren ardatz. Beraz, ikaslearen beharrak hartubehar ditugu kontuan. Bestetik, garrantzi handia ematen zaio ikaslearen autonomiaren garapenari.
‎Gudykunst eta Lim ek (1986) eredu hauek birmoldatzen dituzte, topo egitekomunikatiboak sailkapen bat proposatuz: ...aeta salientzi baxukoa, b) taldearteko eta salientzia altukoa, c) taldearteko salientzi baxukoa eta salientziaaltukoa, d) taldearteko eta salientzi baxukoa, f) anbibalentea.Giles eta Johnson-ek (1987) ere Berger eta Bradac en (1982) ereduak birmoldatu zituzten; horrela, identitate etnolinguistikoaren teoria eraberritzendute, eta solaskideen talde pertenentziak sortzen dituen ezberdintasunakhartzen dituzte kontuan; autore horien ustez, talde menperatuak jokatzekoaukera ezberdinak izango ditu topo egite komunikatiboaren izaeraren arabera; adibidez, taldearteko salientzi altukoa eta salientzi baxukoa denean, «that members of subordinate groups who consider language to be an important dimension of their identity, identify strongly withtheir ethnic group, and make insecure comparisons with other group...
2002
‎Gizarte bazterketak, txirotasun ekonomikoaz gain, gizarte bizitzatik kanpogelditzea dakarren harremanen haustura du kontuan; eta gizarte bazterketak metatzen doazen arlo ezberdinetako mugak ditu kontuan. Beraz, gizarte bazterketariaurre egiteak, laguntza ekonomikoez gain, beste hainbat eremu hartu behar ditukontuan (heziketa, gizarte partaidetza, lan giroa, osasuna...).
‎Euskal Autonomia Erkidegoan egin diren azterketek txirotasun ekonomikoasoilik dute kontuan. Txirotasun ekonomiko hori egiturazko txirotasuna (metaketa txirotasuna) edo koiunturala (mantentze txirotasuna) izan daiteke.
2003
‎Enpresen partetik aldakuntza teknologikoak egingo dira soilik merkatuan egongo diren kutsatzeko kuotak garestiagoak ateratzen direnean. Noizkohartuko dute kontuan Europako gobernariek Kiotoko Protokoloan agertzen direnmurrizketak (%5, 2 orokorrean, %8 EBean 2008) hasierako urrats batbaino ez direla, eta berotegi gasak askoz gehiago jaitsi ditugula?
2007
‎Hasieran, ikertzaileak narrazioaren irakurketaorokorra egiten du (testuingurua, bilbeak, ezaugarriak). Gero, elkarrizketanislatzen diren osagai kognitiboak hartzen ditu ardatz; hurrena, osagai emozionalakhartzen ditu kontuan; gero, ekintzak edo portaerak nabarmentzen ditu. Azkenik, narrazio osoa, irakurtzen?
2011
‎Falta honek krudelkeriaz animaliei tratu txarra emateko asmoa galdatzen du eta etxeko animaliak zein etxekoak ez direnak ditu kontuan, nahiz eta bigarren kasuan bakarrik legeak baimendu gabeko ikuskizunetan burututako tratu txarrei dagokien. Legeak baimendu gabeko ikuskizun baten adibiderik onena oilarren arteko borroka izan daiteke.
‎Azaleko estiloa lantzen dute: pentsamendu logikoa albora utzi eta emozioen arabera dabilena hartzen dute kontuan. Fantasiarako eta exhibizionismorako gehiegizko joera agertzen dute.
2019
‎Eurostateko CSIS inkestek, etxeek eta norbanakoek duten informazio eta komunikazio teknologien (IKT) atzipena eta erabileraren inguruko datuak jasotzen dituzte. Atzipenari dagozkion hainbat datu, hala nola Interneterakosarbidea, konputagailua, etab. etxe mailan aztertzen dira, eta erabilerari dagozkionek aldiz, pertsonen erantzunakhartzen dituzte kontuan. Inkestek badituzte urtero errepikatzen diren gai batzuk eta IKTen inguruko momentukogertaera edo fenomenoen inguruan puntualki egiten diren beste galdera batzuk.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia