2002
|
|
Kontsumitzailearentzako beherapenetan garrantzitsuena eskainitako deskontuak egiaztatzea eta ziurtatzea da. Ez dugu ahaztu behar autonomia erkidegoetan araututako beherapen denboraldiek ez
|
dutela
kontsumitzailearen eskubideak murrizten; alderantziz, ohiko denboraldian egiten ditugun erosketen eskubide berak dituzte. Produktuen kalitatea Lehenik eta behin, eskaintzen diren produktuek ez dute ohikoa ez den kalitatea izan behar, hau da, merkealdiak ez dira aitzakia bat kalitate txikiagoko produktuak edo akatsak edo tarak dituztenak saltzeko.
|
2003
|
|
Ekintza horiez gain, ICV talde politikoak ere jarri nahi du martxan, Kongresuaren aurrean legez besteko proposamen bat aurkeztu baitu “hartzitu ondoren pasteurizatutako jogurta” izena kentzeko. Alderdi politikoaren ustez, Espainiako Nekazaritza Ministerioak onartutako definizioak “ez
|
ditu
kontsumitzaileen eskubideak bermatzen”.
|
2005
|
|
Begiratzen den ikuspuntutik begiratzen dela, erakunde publikoek zer egin asko
|
dute
kontsumitzaileen eskubideak behar bezala errespetatu daitezen. Bestela esanda, administrazioek kontsumitzailea babesteko lege eta arau ugari sortzen dituzte, baina, egiatan, ez dute ahalegin handirik egiten lege horiek behar bezala betearazteko.
|
|
Bizi garen inguruneek, espazioek eta tokiek ere eragin zuzena
|
dute
kontsumitzaileen eskubideen urraketan. Erosketak askatasun osoz egiten ditugula eta gure portaera guztiz askea dela pentsatzen badugu ere, uka ezina da gure hirien eta lurraldeen antolaketak ere kontsumoa bultzatzen dutela, eta, zenbait kasutan, gure eskubideak bortxatzen dituztela.
|
2008
|
|
Europako aire konpainiek Internet bidez txartelak banatzeko modua “ez da onargarria”, Antonio Tajani garraio komisarioak eta Meglena Kuneva kontsumitzailea babesteko komisarioak enpresa horiei bidalitako gutunaren arabera. Gutun horretan, hegazkin txartelak saltzen dituzten webguneek Europako araudiaren arabera bete behar
|
dituzten
kontsumitzaileen eskubideak zehazten dira. Helen Kearns Kontsumitzailea Babesteko Europako Erkidegoko bozeramaileak azaldu zuenez, gutunean 30 puntu zehaztu dira, garraio arloko Erkidegoko legeriari jarraiki, webguneek “erabiltzaileentzako beharrezko informazio guztia” jaso dezaten.
|
|
Europako Legebiltzarrak atzo onartu zuen horretarako araudia. Uste
|
du
kontsumitzaileak eskubidea duela zer ordaintzen duen jakiteko.
|
|
Interneten egiten diren erosketak bereziki sustatu eta babestuko dituen arren, proposatutako neurriek kaleko zein sareko erosketak arautuko dituzte. Hogei urte inguru
|
dituzte
kontsumitzaileen eskubideen inguruan Europako Batzordeak eginiko lau zuzentarauek, eta, urteekin, estatu bakoitzak arau propioak sortu ditu. Esate baterako, erositako produktu bat saltzaileari bueltatu ahal izateko epea 7 egunetik 15era luzatzen da herrialde bakoitzaren arabera.
|
2012
|
|
Aurreko kasuetan, adostasun falta dagoenean, eta erosleak erosketa egitean akats horiek ezagutzen ez baditu, kontsumitzaileak eskubidea du ondasuna konpontzeko, ordezkatzeko, prezioa jaisteko edo kontratua suntsiarazteko, eta horrek ordaindutako dirua itzultzea dakar. Zein kasutan
|
du
kontsumitzaileak eskubidea dirua itzultzeko. Produktua ez badator bat kontratuarekin, erosleak ezin duenean artikuluaren konponketa edo ordezkapena eskatu, eta horiek arrazoizko epe batean edo kontsumitzailearentzat eragozpen handirik gabe egin ez badira, erosleak prezioaren beherapena eta dirua itzultzea hauta dezake.
|
2016
|
|
Kontsumitzaileak gero eta kontzientziatuago daude, eta prest daude energia errendimendu handiagoaren prezioa ordaintzeko, baldin eta informazio eta aholku egokia badute, Europako inkestek adierazten duten bezala. Behar bezala erabiltzen ez bada, Ecodesen adituak azpimarratu behar
|
du
kontsumitzaileak eskubidea duela, legez, establezimenduaren arduradunari eskatzeko eta, edozein aitzakia jartzen badu, idatziz erreklamatzeko. Etxetresna elektriko eraginkorrak zenbat aurrezten duen Etiketa energetikoak kontsumitzaileari eta ingurumenari mesede egiten die.
|