2011
|
|
Gurasoek uko egiten diete guraso gisa egin behar
|
dituzten
jarduerei, batez ere jarduera horiek beren interes indibidualei eragiten badiete.
|
2012
|
|
Enpresen antolakuntza enpresak bere helburuak lortzeko egin behar
|
dituen
jarduera guztiak identifikatuta hasten da.
|
|
Enpresek elkarrekiko lotura
|
duten
jarduerek osatzen dute bezeroari emandako zerbitzua. Jarduera horien helburua da bezeroak bere premiak une eta toki egokian asetzeko behar dituen produktuak lortzea.
|
|
Merkatua jomugan duten antolakundeek egiten dituzten eta honako helburu hauek
|
dituzten
jardueren multzoa: bezeroen egungo erreklamazioei erantzutea, erreklamazio horiei eraginkortasunez irtenbidea emateko; eta etorkizuneko premiak identifikatzea, dagokion unean premia horiek asetzeko.
|
|
Hezitzaileak elementuak erantsi edo ordezkatu egingo ditu, haurrek txokoa fisikako laborategi gisa har dezaten. Hezitzaileak ez
|
du
jarduera gidatuko, eta azken hausnarketa baino ez du egingo.
|
|
Jolasteko eta mugitzeko gunea. Bertan egingo dira atsedenarekin, garbiketarekin edo jatearekin zerikusirik ez
|
duten
jarduera guztiak.
|
|
komunikazioa eta adierazpena. 2 Eremu bakoitzean proposatzen diren edukiak haurrentzat interesa eta esanahia
|
duten
jarduera globalizatuen bidez landuko dira. EAEko Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ezartzen duen 12/ 2009 dekretuaren eranskina Edukiak 1 zikloa 2 zikloa ESPERIENTZIA EREMUAK Norberaren ezagutza eta autonomia pertsonala 1 blokea Nortasun pertsonala sortzea Gorputza eta norberaren irudia 2 blokea Ongizate pertsonala eta egunerokotasuna Jolasa eta mugimendua 3 blokea Jarduera eta egunerokotasuna 4 blokea Norberaren zaintza eta osasuna Ingurunearen ezaguera 1 blokea Ingurune fisiko eta naturalarekiko interakzioa Ingurune fisikoa:
|
|
Programazioa ikasturtean garatuko diren jarduera guztien edo jarduera multzoaren laburpena da. Hala ere, programazioa ez da, haurra haur eskolan dagoenean egin behar
|
dituen
jardueren zerrenda egitea; aitzitik, programazioaren helburua haurrari bere heltze prozesuan laguntzea da. Beraz, programazioak haurrari eskaini behar zaizkion baliabideetan oinarritu behar dira, gero, jardueren bidez, haurrak bere heltze prozesua gara dezan.
|
|
Printzipio horiei jarraituta, haur eskolako jarduerak, jarduera isolatu izatetik, hezkuntza helburu integrala
|
duten
jarduerak izatera igarotzen dira; beraz, egokiago deritzogu haiei hezkuntza proposamen deitzeari.
|
|
Banakako askatasun handiagoa behar
|
duten
jarduerak eta taldean lan egitea eskatzen duten eta bideratuagoak diren jarduerak egun osoan zehar banatzea.
|
|
Laugarren puntuan, hau zehazten da: , hezkuntza edukiak haurraren esperientziei eta garapenari dagozkien arloetan antolatuko dira, eta eduki horiek, haurrarentzat esanahia
|
duten
jarduera orokorren bidez emango dira?. Eta bosgarren puntuan, hau zehazten da:
|
|
Hezkuntza ez formala. Eskolatik kanpo egiten diren eta hezteko asmoa
|
duten
jarduerei dagokie. Hezkuntza formala bezala, sistematizatuta dago, hau da, aldez aurretik ezarritako helburuak lortzeko planifikatu diren jarduerak dira.
|
|
Horregatik guztiagatik, bereziki gizarte esparruan eta osasun sorospenaren esparruan eragozpenak dituzten edo arrisku sozialean dauden haur guztien egoerak edo baldintzak hobetzeko ekimenak erabiltzeko konpromisoa
|
duten
jardueren multzoa da gizarte laguntzako esku hartzea.
|
|
Proposamen horren bidez lortu nahi diren helburuak lortzeko, hezitzaileak garapen arlo jakin batzuen arabera antolatu behar
|
ditu
jarduerak. Arlo horiek hezkuntza maila guztietan lantzen jarrai daitekeela ere adieraz daiteke.
|
|
Kontuan hartu behar da ematen zaion izenak ez duela garrantzirik. Garrantzitsua eskola bereko hezitzaile guztiek terminologia bera erabiltzea da, eta denek faktore komunak
|
dituzten
jardueren multzoa dela jakitea. Beraz, programazioa, hezitzaile taldeak ezarritako irizpideen arabera, ikasturte osoan zehar banatzen diren jardueren segida da.
|
|
Programazioa, esan dugunez, aldez aurretik ezarritako jardueren segida bada, argi dago jarduerak programazioaren muina direla. Horregatik, jardueren ezaugarriak, eboluzio etapa bakoitzean lehentasuna
|
duten
jarduera motak eta jarduerok diseinatzeko prozesua zehatz mehatz aztertu beharra dago.
|
|
Arlo motorra: horren arabera jakin behar dugu pertsonak zer gaitasun
|
duen
jarduera fisikoak aurrera eramateko. Arlo kognitiboa:
|
|
Hori guztia antsietate handiz biziko du. Gizabanakoa bere mugen bereziki jakitun da, dagoeneko parte hartu ezin
|
duen
jarduerak planteatzean eta lehen egiten zuen bizitzaren zati bat galdu duela ikustean. Hautabideak bilatu behar dira, egoera gizarte isolamenduaren jatorri bihurtu gabe.
|
|
Asma bronkiala maneiatzean garrantzitsuak diren jokabideei dagokienez, beharrezkoa da honako alderdi hauek ebaluatzea: asman eragina duten kognizioak eta emozioak; gaixotasunak zein ondorio
|
dituen
jarduera sozialetan, kiroletakoetan, oporretan, aisian eta loan; eguneroko bizitzako zein jarduera egitea galarazten dion; gurasoekiko eta anai arrebekiko harremanetan zer nolako eragina duen; familia dinamika nola hausten duen; zein motatako konpentsazioak dituen; etab. Asma krisiko egoerei dagokienez, jakin beharra daukagu aurrekariak, eragileak eta zeinu prodromikoak zein diren.... Asmaren autokontrolerako esku hartze programak osagai hauek izan behar ditu:
|
|
fasean, pertsona batzuk aurretik desiratu zituzten eta lanean ari zirenean egin ezin izan zuten guztia egiten saiatzen dira. Baina, beste batzuek ez
|
dute
jarduera gogobetegarririk aurkitzen eta, euren itxaropenak betetzen ez direnez, desilusio fasean sartzen dira.
|
|
Denborak aurrera egin ahala, gaixoa gero eta larrituagoa eta etsiagoa dago. Aliziaren aita ezdeus eta edozer gauza egiteko ezgai sentitzen da; dagoeneko ez du interesik lehen oso gustuko
|
zituen
jarduerekiko, eta ez du disfrutatzen ez musean aritzen, ez eta liburutegian egunkaria irakurtzen ere. Beti gauza berean ari da pentsatzen, eta bizi ahal izateko makina baten mende dagoela eta ezin duela ezer egin dio:
|
|
Animazio aktiboa. Jendearen parte hartzea behar
|
duten
jarduerak dira; jendeak, horretarako, dena delako arloari buruzko ezagutzaren bat izan behar du aldez aurretik, edo ezagutza hori egonaldian bertan jaso. Simulazioak, naturan egiten diren jolasak edota antzezpenak dira, eta aisia dute helburu, irakastea baino areago.
|
2013
|
|
9·· Zer dira kalitatea kudeatzeko ereduak? 10·· Zein dira etengabeko hobekuntza lortzeko lau faseak? 11·· Zergatik izan behar dugu kontuan giza baliabideen kudeaketan egiten ditugun administrazio eragiketek eta enpresako beste administrazio prozesu batzuek duten erlazioa? 12·· Zein dira izaera pertsonaleko datuak dituzten fitxategien hiru segurtasun mailak? 13·· Zer da «segurtasuneko dokumentua», datuak babesteari dagokienez? 14·· Zenbat denboran izan behar dituzte blokeatuta enpresek izaera pertsonaleko datuak? 15·· Zer egin dezakegu datuen kontserbazio egokia ziurtatzeko? 16·· Nola aurreztu daiteke energia zure ikastetxean? Uste
|
duzu
jardueraren ingurumen inpaktua murriztuko litzatekeela? 17·· Zertan datza 3R en teknika?
|
|
Erantzukizun sozial korporatiboko jardunbide egoki gisa katalogatu da, eta honela deskribatu da: Enpresak, bere trebakuntza sailaren bidez, enpresako langile talentudunak trebatzeko eta enpresan geratzeko trebakuntza programa bat garatu du, langile horiek zuzendaritzako karguak izan ditzaten etorkizunean.Giza baliabideen sailak programarako hautagaiak hautatzeko prozesu bat egin du hainbat probaren bitartez, eta horiek baliatu dituzte programa egin ahal izateko gutxieneko konpetentziak eta ezagutzak ebaluatzeko.Programan zehar, modulu bakoitzean, programako trebatzaileek eta koordinatzaileek parte hartzaileak ebaluatzen dituzte, bai ezagutzak eskuratzeari dagokionez, bai jarrerari dagokionez. ...een zein dimentsiori eta alorri eragiten dieten erantzukizun sozial korporatiboaren ekintza horiek.14·· Aztertu balantze sozialaren definizioa eta erantzukizun sozial korporatiboaren definizioa; alderatu biak, eta adierazi zer lotura dagoen haien artean.15·· Aztertu enpresa barrurako balantze sozialaren adierazleak, eta erlazionatu erantzukizun sozial korporatiboak giza baliabideen politiketan
|
dituen
jarduera dimentsioekin.16·· Balantze sozialaz gain, badira erantzukizun sozial korporatiboa aplikatzeko eta kontrolatzeko beste tresna batzuk ere.Tresna horietako bat gizarte ekintzako plana da. Dokumentu horretan biltzen dira enpresak egin behar dituen ekintza sozialak eta laguntza solidariokoak, bai barrukoak (giza baliabideetakoak), bai kanpokoak (oro har, gizartekoak). Plan horretan, zehatz mehatz azaltzen dira egingo diren proiektu sozialen alderdi guztiak.a) Adierazi zer lotura dagoen dokumentu horren eta giza baliabideen kudeaketan erantzukizun sozial korporatiboa aplikatzearen artean.b) Adierazi zer lotura izango duen dokumentu horrek enpresaren balantze sozialarekin.
|
|
4·· ESKak gainditu egiten ditu legeak ezarritako gutxieneko baldintzak; beraz, ustelkeriaren aurka borrokatzeak bere jarduera esparrutik at egon behar luke.Zuzena al da baieztapen hori? Arrazoitu erantzuna.5·· Definitu ESKak lan eskubideetan (giza baliabideak)
|
duen
jarduera esparrua, eta aipatu hiru adibide, bakoitzak zerikusia izan behar du giza baliabideen sailaren zeregin batekin?.
|
|
Noiz ezin da sinatu langileak lagatzeko kontratua. Enpresa erabiltzailean greban dauden langileak ordezkatzeko.Arrisku berezia
|
duten
jarduerak egiteko.Aurreko 12 hilabeteetan, bidegabeko kaleratzeagatik, kaleratze kolektiboagatik, arrazoi objektiboengatik edota, enpresariaren kontratua urratu duelako langileak bere borondatez lana uzteagatik amortizatuak izan diren postuak betetzeko.Langileak aldi baterako laneko beste enpresa batzuei lagatzeko.WebguneaJobsite garrantzitsuenak:www.infojobs.netwww.miltrabajos.comwww.inf... Batetik, geroz eta profesional gehiagok eskaintzen dituzte beren zerbitzuak sare horretan, eta, bestetik, gero eta enpresa gehiagok topatzen dituzte han behar dituzten profesionalak.
|
|
d) Produktuen eskaintza dibertsifikatzea. Apurka, helmugak turismo mota berriak eskaintzen hasi dira, urtarokotasunaren eragin handirik ez
|
duten
jardueretan indar eginez, hala nola kulturaturismoa (musika jaialdiak, antzerkia, azokak eta jardunaldi gastronomikoak), kirol turismoa (turismo aktiboko jarduerak eta kirol ekitaldiak), hiru turismoa (city break), osasun turismoa, landaturismoa, hizkuntza turismoa, kongresuen turismoa eta abar. Baina helmugak ez dira dibertsifikazio estrategia burutzen duten bakarrak, sektoreko enpresek ere berdin jokatzen baitute.
|
|
Normalean, kalitateko zerbitzuak hartzen dituzte barnean bidaia hauek, eta destino exotiko eta berrietara joaten dira, langileak edo bezeroak bere kabuz joatea pentsatuko ez lukeen tokiren batera, edo ohiko oporretan egingo ez
|
lituzkeen
jarduerak sartzen dira bidaian. Abentura anitzeko esperientziak eta zerbitzu esklusiboak bilatzen dira (izotzezko hoteletan, xarma berezikoetan edo landa bakarlekuetan ostatu hartzea, estresaren aurkako programak, gourmet jatetxe zerbitzuak, etab.). Ez dago jarduera mota honetarako destino jakinik; izan ere, aldatu egiten da kasu bakoitzeko motibazioen eta gustuen arabera, saritu nahi diren langileak edo bezeroak zer segmentutakoak diren aintzat hartuta.
|
|
|
duten
jarduera ekonomikoetan
|
|
Aurreko joerarekin lotua dago hau. Urtaro guztietan erakarri nahi badira turistak, leku turistikoek urte osoan eskaini behar
|
dituzte
jarduera turistikoak. Adibidez, eguzkihondartzetako helmugek eskaintza dibertsifikatu behar dute, eta turismo kulturala eskaini behe denboraldian:
|
|
Autonomia erkidego bakoitzak bere araudia
|
du
jarduera hori arautzeko, eta funtzio horiek bete nahi dituen profesionalak dagokien gaikuntza izatera behartzen ditu araudi horrek. Arauketa horren helburua hau da:
|
|
BPGan eragin erabakigarria
|
duen
jarduera ekonomikoa da, baina
|
|
d) Zer garrantzi
|
dute
jarduera horiek destino bateko turismoa garatzeko?
|
2015
|
|
Gizarte heziketako eginkizunak aurrera eramatea: Eduki hezigarria
|
duten
jarduerak bete behar dituzte; betiere, beren jendetasuna garatzea helburu dutenak.
|
|
Gure laborantza lursailetako landare arrotzen edo baztergarrien kontrola da, uztarekin batera, denbora gehien behar
|
duen
jarduera baratzezaintza ekologikoan. Hona hemen egoki kudeatzeko zenbait azalpen; labur eta zehatz jasoko dugu prebentzio eta kontrol teknika aukera ugaria.
|
|
Gizakiak planetan
|
duen
jarduera arruntaren ondorioz sortzen dituen hondakin kantitate handiak gaur eguneko arazorik garrantzitsuenetako bat dira. Gure ingurua gero eta gehiago ari da degradatzen, eta egoera hori atzeraezinezkoa izan daiteke kasu batzuetan.
|
|
Aireztapen orokorrak bermatu behar
|
du
jarduera normaletan ez dela lurrunik metatzen. Komeni da, gainera, larrialdietarako aireztapen gehigarria izatea.
|
2016
|
|
Hona 1982an UNESCOk emandako definizioa: Helburutzat ekimena eta komunitatearen parte hartzea eragitea
|
duen
jarduera soziala.
|
|
Autonomiaren balioa. Norberaren jardunbidean oinarritutako eta norberaren jardunbidetik gauzatutako esku hartze kritiko eta burutsua, berekin dakarrena erabakiak hartzea bereizgarri
|
duen
jarduera autonomoa.
|
2017
|
|
Interesa galtzea jolasetarako edo lehen gustuko
|
zituzten
jardueretarako.
|
|
Arriskutsutzat edo kuatstzailetzat hartzen diren susbtantziekin lan egiten duten oorpe radeek berme finantzario bat izan behar dute, egin nahi
|
dituzten
jardueraren edo jardueren berezko ingurumenerantzukizunari arure egiteko.
|
2018
|
|
–Guztiontzako kirola?, izenak berak adierazten duen moduan pertsona guztiei zuzenduta dago, haien muga guztiekin eta inor baztertu gabe. Horretarako, estatuetako arduradunek neurriak hartu lituzkete pertsona guztiei jarduera fisiko egokitua eskaintzeko (JFE) 9 Esparru horretan, jarduera fisiko egokituak kontuan hartu nahi
|
ditu
jarduera fisiko, normalak, alegia, herritarrei, oro har, zuzenduta dagoenak kontuan hartzen ez dituen esku hartzearen eremu guztiak.
|
|
Entzuteko desgaitasunean zenbait maila ezberdintzen dira. OMEk dio pertsona bat gorra (kofosia, hondar entzumena?) dela bere entzumen zolitasunak eragozten badio ama hizkuntza ikastea, oinarrizko ikaskuntzak eskuratzea eta bere adinekoek egin ohi
|
dituzten
jarduerak egitea.
|
|
Beste zientzia batzuetatik elikatzen denez (biomekanika, biologia, soziologia?), JFEak aldatuz joan dira zientzia horien bilakaeraren ondorioz; haien ekarpenei esker, hain zuzen ere, desgaitasuna duten pertsonek aukera
|
dute
jarduera fisikoa egiteko.
|