Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2011
‎Gurasoek uko egiten diete guraso gisa egin behar dituzten jarduerei, batez ere jarduera horiek beren interes indibidualei eragiten badiete.
2012
‎Enpresen antolakuntza enpresak bere helburuak lortzeko egin behar dituen jarduera guztiak identifikatuta hasten da.
‎Enpresek elkarrekiko lotura duten jarduerek osatzen dute bezeroari emandako zerbitzua. Jarduera horien helburua da bezeroak bere premiak une eta toki egokian asetzeko behar dituen produktuak lortzea.
‎Merkatua jomugan duten antolakundeek egiten dituzten eta honako helburu hauek dituzten jardueren multzoa: bezeroen egungo erreklamazioei erantzutea, erreklamazio horiei eraginkortasunez irtenbidea emateko; eta etorkizuneko premiak identifikatzea, dagokion unean premia horiek asetzeko.
‎Hezitzaileak elementuak erantsi edo ordezkatu egingo ditu, haurrek txokoa fisikako laborategi gisa har dezaten. Hezitzaileak ez du jarduera gidatuko, eta azken hausnarketa baino ez du egingo.
‎Jolasteko eta mugitzeko gunea. Bertan egingo dira atsedenarekin, garbiketarekin edo jatearekin zerikusirik ez duten jarduera guztiak.
‎komunikazioa eta adierazpena. 2 Eremu bakoitzean proposatzen diren edukiak haurrentzat interesa eta esanahia duten jarduera globalizatuen bidez landuko dira. EAEko Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ezartzen duen 12/ 2009 dekretuaren eranskina Edukiak 1 zikloa 2 zikloa ESPERIENTZIA EREMUAK Norberaren ezagutza eta autonomia pertsonala 1 blokea Nortasun pertsonala sortzea Gorputza eta norberaren irudia 2 blokea Ongizate pertsonala eta egunerokotasuna Jolasa eta mugimendua 3 blokea Jarduera eta egunerokotasuna 4 blokea Norberaren zaintza eta osasuna Ingurunearen ezaguera 1 blokea Ingurune fisiko eta naturalarekiko interakzioa Ingurune fisikoa:
‎Programazioa ikasturtean garatuko diren jarduera guztien edo jarduera multzoaren laburpena da. Hala ere, programazioa ez da, haurra haur eskolan dagoenean egin behar dituen jardueren zerrenda egitea; aitzitik, programazioaren helburua haurrari bere heltze prozesuan laguntzea da. Beraz, programazioak haurrari eskaini behar zaizkion baliabideetan oinarritu behar dira, gero, jardueren bidez, haurrak bere heltze prozesua gara dezan.
‎Printzipio horiei jarraituta, haur eskolako jarduerak, jarduera isolatu izatetik, hezkuntza helburu integrala duten jarduerak izatera igarotzen dira; beraz, egokiago deritzogu haiei hezkuntza proposamen deitzeari.
‎Banakako askatasun handiagoa behar duten jarduerak eta taldean lan egitea eskatzen duten eta bideratuagoak diren jarduerak egun osoan zehar banatzea.
‎Laugarren puntuan, hau zehazten da: , hezkuntza edukiak haurraren esperientziei eta garapenari dagozkien arloetan antolatuko dira, eta eduki horiek, haurrarentzat esanahia duten jarduera orokorren bidez emango dira?. Eta bosgarren puntuan, hau zehazten da:
‎Hezkuntza ez formala. Eskolatik kanpo egiten diren eta hezteko asmoa duten jarduerei dagokie. Hezkuntza formala bezala, sistematizatuta dago, hau da, aldez aurretik ezarritako helburuak lortzeko planifikatu diren jarduerak dira.
‎Horregatik guztiagatik, bereziki gizarte esparruan eta osasun sorospenaren esparruan eragozpenak dituzten edo arrisku sozialean dauden haur guztien egoerak edo baldintzak hobetzeko ekimenak erabiltzeko konpromisoa duten jardueren multzoa da gizarte laguntzako esku hartzea.
‎Proposamen horren bidez lortu nahi diren helburuak lortzeko, hezitzaileak garapen arlo jakin batzuen arabera antolatu behar ditu jarduerak. Arlo horiek hezkuntza maila guztietan lantzen jarrai daitekeela ere adieraz daiteke.
‎Kontuan hartu behar da ematen zaion izenak ez duela garrantzirik. Garrantzitsua eskola bereko hezitzaile guztiek terminologia bera erabiltzea da, eta denek faktore komunak dituzten jardueren multzoa dela jakitea. Beraz, programazioa, hezitzaile taldeak ezarritako irizpideen arabera, ikasturte osoan zehar banatzen diren jardueren segida da.
‎Programazioa, esan dugunez, aldez aurretik ezarritako jardueren segida bada, argi dago jarduerak programazioaren muina direla. Horregatik, jardueren ezaugarriak, eboluzio etapa bakoitzean lehentasuna duten jarduera motak eta jarduerok diseinatzeko prozesua zehatz mehatz aztertu beharra dago.
‎Arlo motorra: horren arabera jakin behar dugu pertsonak zer gaitasun duen jarduera fisikoak aurrera eramateko. Arlo kognitiboa:
‎Hori guztia antsietate handiz biziko du. Gizabanakoa bere mugen bereziki jakitun da, dagoeneko parte hartu ezin duen jarduerak planteatzean eta lehen egiten zuen bizitzaren zati bat galdu duela ikustean. Hautabideak bilatu behar dira, egoera gizarte isolamenduaren jatorri bihurtu gabe.
‎Asma bronkiala maneiatzean garrantzitsuak diren jokabideei dagokienez, beharrezkoa da honako alderdi hauek ebaluatzea: asman eragina duten kognizioak eta emozioak; gaixotasunak zein ondorio dituen jarduera sozialetan, kiroletakoetan, oporretan, aisian eta loan; eguneroko bizitzako zein jarduera egitea galarazten dion; gurasoekiko eta anai arrebekiko harremanetan zer nolako eragina duen; familia dinamika nola hausten duen; zein motatako konpentsazioak dituen; etab. Asma krisiko egoerei dagokienez, jakin beharra daukagu aurrekariak, eragileak eta zeinu prodromikoak zein diren.... Asmaren autokontrolerako esku hartze programak osagai hauek izan behar ditu:
‎fasean, pertsona batzuk aurretik desiratu zituzten eta lanean ari zirenean egin ezin izan zuten guztia egiten saiatzen dira. Baina, beste batzuek ez dute jarduera gogobetegarririk aurkitzen eta, euren itxaropenak betetzen ez direnez, desilusio fasean sartzen dira.
‎Denborak aurrera egin ahala, gaixoa gero eta larrituagoa eta etsiagoa dago. Aliziaren aita ezdeus eta edozer gauza egiteko ezgai sentitzen da; dagoeneko ez du interesik lehen oso gustuko zituen jarduerekiko, eta ez du disfrutatzen ez musean aritzen, ez eta liburutegian egunkaria irakurtzen ere. Beti gauza berean ari da pentsatzen, eta bizi ahal izateko makina baten mende dagoela eta ezin duela ezer egin dio:
‎Animazio aktiboa. Jendearen parte hartzea behar duten jarduerak dira; jendeak, horretarako, dena delako arloari buruzko ezagutzaren bat izan behar du aldez aurretik, edo ezagutza hori egonaldian bertan jaso. Simulazioak, naturan egiten diren jolasak edota antzezpenak dira, eta aisia dute helburu, irakastea baino areago.
2013
‎9·· Zer dira kalitatea kudeatzeko ereduak? 10·· Zein dira etengabeko hobekuntza lortzeko lau faseak? 11·· Zergatik izan behar dugu kontuan giza baliabideen kudeaketan egiten ditugun administrazio eragiketek eta enpresako beste administrazio prozesu batzuek duten erlazioa? 12·· Zein dira izaera pertsonaleko datuak dituzten fitxategien hiru segurtasun mailak? 13·· Zer da «segurtasuneko dokumentua», datuak babesteari dagokienez? 14·· Zenbat denboran izan behar dituzte blokeatuta enpresek izaera pertsonaleko datuak? 15·· Zer egin dezakegu datuen kontserbazio egokia ziurtatzeko? 16·· Nola aurreztu daiteke energia zure ikastetxean? Uste duzu jardueraren ingurumen inpaktua murriztuko litzatekeela? 17·· Zertan datza 3R en teknika?
‎Erantzukizun sozial korporatiboko jardunbide egoki gisa katalogatu da, eta honela deskribatu da: Enpresak, bere trebakuntza sailaren bidez, enpresako langile talentudunak trebatzeko eta enpresan geratzeko trebakuntza programa bat garatu du, langile horiek zuzendaritzako karguak izan ditzaten etorkizunean.Giza baliabideen sailak programarako hautagaiak hautatzeko prozesu bat egin du hainbat probaren bitartez, eta horiek baliatu dituzte programa egin ahal izateko gutxieneko konpetentziak eta ezagutzak ebaluatzeko.Programan zehar, modulu bakoitzean, programako trebatzaileek eta koordinatzaileek parte hartzaileak ebaluatzen dituzte, bai ezagutzak eskuratzeari dagokionez, bai jarrerari dagokionez. ...een zein dimentsiori eta alorri eragiten dieten erantzukizun sozial korporatiboaren ekintza horiek.14·· Aztertu balantze sozialaren definizioa eta erantzukizun sozial korporatiboaren definizioa; alderatu biak, eta adierazi zer lotura dagoen haien artean.15·· Aztertu enpresa barrurako balantze sozialaren adierazleak, eta erlazionatu erantzukizun sozial korporatiboak giza baliabideen politiketan dituen jarduera dimentsioekin.16·· Balantze sozialaz gain, badira erantzukizun sozial korporatiboa aplikatzeko eta kontrolatzeko beste tresna batzuk ere.Tresna horietako bat gizarte ekintzako plana da. Dokumentu horretan biltzen dira enpresak egin behar dituen ekintza sozialak eta laguntza solidariokoak, bai barrukoak (giza baliabideetakoak), bai kanpokoak (oro har, gizartekoak). Plan horretan, zehatz mehatz azaltzen dira egingo diren proiektu sozialen alderdi guztiak.a) Adierazi zer lotura dagoen dokumentu horren eta giza baliabideen kudeaketan erantzukizun sozial korporatiboa aplikatzearen artean.b) Adierazi zer lotura izango duen dokumentu horrek enpresaren balantze sozialarekin.
‎4·· ESKak gainditu egiten ditu legeak ezarritako gutxieneko baldintzak; beraz, ustelkeriaren aurka borrokatzeak bere jarduera esparrutik at egon behar luke.Zuzena al da baieztapen hori? Arrazoitu erantzuna.5·· Definitu ESKak lan eskubideetan (giza baliabideak) duen jarduera esparrua, eta aipatu hiru adibide, bakoitzak zerikusia izan behar du giza baliabideen sailaren zeregin batekin?.
‎Noiz ezin da sinatu langileak lagatzeko kontratua. Enpresa erabiltzailean gre­ban dauden langileak ordezkatzeko.Arrisku berezia duten jarduerak egiteko.Aurreko 12 hilabeteetan, bidegabeko kaleratzea­gatik, kaleratze kolektiboa­gatik, arrazoi objektiboen­gatik edota, enpresariaren kontratua urratu duelako langileak bere borondatez lana uzteagatik amortiza­tuak izan diren postuak betetzeko.Langileak aldi baterako laneko beste enpresa batzuei lagatzeko.WebguneaJobsite garrantzitsuenak:www.infojobs.netwww.miltrabajos.comwww.inf... Batetik, geroz eta profesional gehiagok eskaintzen dituzte beren zer­bitzuak sare horretan, eta, bestetik, gero eta enpresa gehiagok topatzen dituzte han behar dituzten profesionalak.
‎d) Produktuen eskaintza dibertsifikatzea. Apurka, helmugak turismo mota berriak eskaintzen hasi dira, urtarokotasunaren eragin handirik ez duten jardueretan indar eginez, hala nola kulturaturismoa (musika jaialdiak, antzerkia, azokak eta jardunaldi gastronomikoak), kirol turismoa (turismo aktiboko jarduerak eta kirol ekitaldiak), hiru turismoa (city break), osasun turismoa, landaturismoa, hizkuntza turismoa, kongresuen turismoa eta abar. Baina helmugak ez dira dibertsifikazio estrategia burutzen duten bakarrak, sektoreko enpresek ere berdin jokatzen baitute.
‎Normalean, kalitateko zerbitzuak hartzen dituzte barnean bidaia hauek, eta destino exotiko eta berrietara joaten dira, langileak edo bezeroak bere kabuz joatea pentsatuko ez lukeen tokiren batera, edo ohiko oporretan egingo ez lituzkeen jarduerak sartzen dira bidaian. Abentura anitzeko esperientziak eta zerbitzu esklusiboak bilatzen dira (izotzezko hoteletan, xarma berezikoetan edo landa bakarlekuetan ostatu hartzea, estresaren aurkako programak, gourmet jatetxe zerbitzuak, etab.). Ez dago jarduera mota honetarako destino jakinik; izan ere, aldatu egiten da kasu bakoitzeko motibazioen eta gustuen arabera, saritu nahi diren langileak edo bezeroak zer segmentutakoak diren aintzat hartuta.
duten jarduera ekonomikoetan
‎Aurreko joerarekin lotua dago hau. Urtaro guztietan erakarri nahi badira turistak, leku turistikoek urte osoan eskaini behar dituzte jarduera turistikoak. Adibidez, eguzkihondartzetako helmugek eskaintza dibertsifikatu behar dute, eta turismo kulturala eskaini behe denboraldian:
‎Autonomia erkidego bakoitzak bere araudia du jarduera hori arautzeko, eta funtzio horiek bete nahi dituen profesionalak dagokien gaikuntza izatera behartzen ditu araudi horrek. Arauketa horren helburua hau da:
‎BPGan eragin erabakigarria duen jarduera ekonomikoa da, baina
‎d) Zer garrantzi dute jarduera horiek destino bateko turismoa garatzeko?
2015
‎Gizarte heziketako eginkizunak aurrera eramatea: Eduki hezigarria duten jarduerak bete behar dituzte; betiere, beren jendetasuna garatzea helburu dutenak.
‎Gure laborantza lursailetako landare arrotzen edo baztergarrien kontrola da, uztarekin batera, denbora gehien behar duen jarduera baratzezaintza ekologikoan. Hona hemen egoki kudeatzeko zenbait azalpen; labur eta zehatz jasoko dugu prebentzio eta kontrol teknika aukera ugaria.
‎Gizakiak planetan duen jarduera arruntaren ondorioz sortzen dituen hondakin kantitate handiak gaur eguneko arazorik garrantzitsuenetako bat dira. Gure ingurua gero eta gehiago ari da degradatzen, eta egoera hori atzeraezinezkoa izan daiteke kasu batzuetan.
‎Aireztapen orokorrak bermatu behar du jarduera normaletan ez dela lurrunik metatzen. Komeni da, gainera, larrialdietarako aireztapen gehigarria izatea.
2016
‎Hona 1982an UNESCOk emandako definizioa: Helburutzat ekimena eta komunitatearen parte hartzea eragitea duen jarduera soziala.
‎Autonomiaren balioa. Norberaren jardunbidean oinarritutako eta norberaren jardunbidetik gauzatutako esku hartze kritiko eta burutsua, berekin dakarrena erabakiak hartzea bereizgarri duen jarduera autonomoa.
2017
‎Interesa galtzea jolasetarako edo lehen gustuko zituzten jardueretarako.
‎Arriskutsutzat edo kuatstzailetzat hartzen diren susbtantziekin lan egiten duten oorpe­ radeek berme finantzario bat izan behar dute, egin nahi dituzten jardueraren edo jardueren berezko ingurumen­erantzukizunari arure egiteko.
2018
‎–Guztiontzako kirola?, izenak berak adierazten duen moduan pertsona guztiei zuzenduta dago, haien muga guztiekin eta inor baztertu gabe. Horretarako, estatuetako arduradunek neurriak hartu lituzkete pertsona guztiei jarduera fisiko egokitua eskaintzeko (JFE) 9 Esparru horretan, jarduera fisiko egokituak kontuan hartu nahi ditu jarduera fisiko, normalak, alegia, herritarrei, oro har, zuzenduta dagoenak kontuan hartzen ez dituen esku hartzearen eremu guztiak.
‎Entzuteko desgaitasunean zenbait maila ezberdintzen dira. OMEk dio pertsona bat gorra (kofosia, hondar entzumena?) dela bere entzumen zolitasunak eragozten badio ama hizkuntza ikastea, oinarrizko ikaskuntzak eskuratzea eta bere adinekoek egin ohi dituzten jarduerak egitea.
‎Beste zientzia batzuetatik elikatzen denez (biomekanika, biologia, soziologia?), JFEak aldatuz joan dira zientzia horien bilakaeraren ondorioz; haien ekarpenei esker, hain zuzen ere, desgaitasuna duten pertsonek aukera dute jarduera fisikoa egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia