Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2011
‎Gurasoek uko egiten diete guraso gisa egin behar dituzten jarduerei, batez ere jarduera horiek beren interes indibidualei eragiten badiete.
‎Zentro horiek nahi dute denak inplikatuta eta konprometituta sentituko diren hezkuntza proiektu bat izatea, lidergorako botere eta gaitasun handiagoak dituzten zuzendaritza taldeak, gurasoen parte hartzearen alde gehiago egiten duten irakasleak eta zentroaren bizitzan aktiboagoak diren gurasoak.Parte hartze handiko zentroetan, asko baloratzen da gurasoek eskola kontseiluan duten parte hartzea.Normalean, galde eskeen? atalean sartzen diren arren, parte hartze handiko zentroetan borondate handiagoa dago eskola kontseiluen bileretako gai zerrendan gurasoek proposatutako gaiak sartzeko.Eskola kontseiluko kide diren gurasoek beren kolektiboaren ordezkapen paper handiagoa dute zentro publikoetan hitzartuetan baino, haietan nork bere kabuz egiten baita gehiago.Zentro publikoetako gurasoek antolatzen dituzten jarduerak anitzagoak dira zentro hitzartuetan baino, gurasoak gehiago inplikatzen dira gizarte organismo eta erakundeekin, eta IGEak paper esanguratsuago bat betetzen du.Parte hartze handiko zentro gehienek IGEaren Batzordeko kide bat edo bi izaten dituzte, eta, aldi berean, eskola kontseiluko ordezkariak dira; haien zeregina da bi organoen arteko koordinazioa lortzea.Parte hartze handiko zentroe...
‎Instalazioaren konponketatzat hartuko dira erabilitako materialari eta trazadurari dagokienez instalazioaren ezaugarriak aldatzen ez dituzten jarduerak edo zati ordezteak. Hauek ere konponketatzat hartuko dira:
2012
‎Merkatua jomugan duten antolakundeek egiten dituzten eta honako helburu hauek dituzten jardueren multzoa: bezeroen egungo erreklamazioei erantzutea, erreklamazio horiei eraginkortasunez irtenbidea emateko; eta etorkizuneko premiak identifikatzea, dagokion unean premia horiek asetzeko.
‎Errutinak edo egunerokoak dira haurrek eskolan sartzean, aisialdian eta etxean egiten dituzten jardueren multzoa. Errutinak pertsonaren oinarrizko beharrak asetzera bideratuta egoten dira (higienea, atsedena, elikadura, komunikazioa...).
‎Eskolan sortzen diren harremanek, lankidetzak, gatazka txikiek eta berregokitzeek erraztu egiten dute haurren garapen intelektual, afektibo eta soziala. Prozesu horretan laguntzeko, era askotako taldekatzeak eskatzen dituzten jarduerak sustatu dira: talde handiak, talde txikiak, binaka...
‎Programazioa egiten denean hezkuntza proiektuko planteamenduei buruzko hausnarketa egiten bada, adin desberdinetan hezitzaileek banaka egiten dituzten jarduerak batzea lortuko da, eta epe laburrerako zein epe luzerako helburu orokorrak gauzatuko dira.
‎Garapen sentsoriala eta mugimenduaren garapena sustatzen dituzten jarduerak.
‎Garapen afektiboa eta soziala sustatzen dituzten jarduerak.
‎Hezitzaileak eboluzio alderdiak garatzen dituzten jarduerak bilatzeaz kezkatu behar du. Proposamen horren ondoriozko helburuetako bat exijitzea izan daiteke, eta, ondorioz, lorpenak erdiesteko jarduerak zehaztu behar izatea, hau da, haurrei dagokien eboluzio maila gainditzen duten proposamenak eskaintzea, maila horretan aurrera egin dezaten.
‎Kontuan hartu behar da ematen zaion izenak ez duela garrantzirik. Garrantzitsua eskola bereko hezitzaile guztiek terminologia bera erabiltzea da, eta denek faktore komunak dituzten jardueren multzoa dela jakitea. Beraz, programazioa, hezitzaile taldeak ezarritako irizpideen arabera, ikasturte osoan zehar banatzen diren jardueren segida da.
‎Aipatutako horietako hainbat alderdi lantzeko erabili ohi diren zenbait jarduera ere badaude; besteak beste, dramatizazioa edo elkarbizitzako harremanak garatzen dituzten jarduerak, hots, taldeko antzezpenak, irteerak, etab.
‎Osasungintzaren jardunean, gai­xotasuna baliatzen duten pertso­nak topa ditzakegu. Izan ere, gaixotasunak nahi ez dituzten jarduerak edo erantzukizunak saihesteko balio die eta, ondorioz, ez dute sendaketan lagunduko. Hala, euren eskubideei heltzen diete, baina ez dituzte bere bete­beharrak onartzen.
‎Turismoa eta fauna: ehiza eta espezieei begiratzea eta argazkiak egitea hainbat inpaktu maila eragiten dituzten jarduera turistiko garrantzitsuak dira. Espezie horiei eragindako asaldurek, besteak beste, espezieak desagertzea?
‎Laburbilduz, esan liteke turismo jasangarria hau dela: natura, kultura eta gizarte ingurunea eta komunitate baten balioak errespetatzen dituzten jarduera turistikoak, bertakoen eta bisitarien artean esperientzia truke positiboa izateko aukera ematen dutenak, non turistaren eta komunitatearen arteko harremana justua baita, jardueraren onurak zuzen banatzen baitira eta bisitarien jarrera benetan parte hartzekoa baita bidaia esperientzia horretan.
‎Garapen turistikoaren agenteek, sektore horretan diharduten profesionalek, batez ere? onartu egin behar dute egiten dituzten jarduerei mugak jartzea, jarduera horiek eremu kalteberetan egiten direnean. Eremu kalteberak dira, besteak beste, hauek:
2013
‎Joko turismoak edo kasino turismoak erreferentzia egiten die kasinoak, pokerra, zorizko jokoak, makina txanponjaleak, joko mahaiak eta kasinohotelak maite dituzten turistek egiten dituzten jarduerei.
‎Hizkuntzak ikasteko turismoa. Herrialde bat hango hizkuntza, ohiturak eta kultura ikasteko bisitatzen duten bidaiariek egiten dituzten jarduerak hartzen ditu barnean. Espainiara, horrelako 150.000 turista etortzen dira; beraz, industria garrantzitsu gisa lekua egiten ari da sektorearen barruan.
2016
‎Lan horretan, esku hartze sozialeko profesionalek irisgarritasun unibertsala bermatzeko kondizioak betetzen direla ziurtatu behar dute antolatzen dituzten jardueretan eta jarduera horiek gauzatzen diren lekuetan.
2017
‎Erakunde horrek barne eta kanpo ikerketak egiten ditu, eta estatu kideetako agintariek iruzurraren kontra egiten dituzten jarduerak koordinatzen ditu. EBren finantza interesak babesten ditu horrela.
‎Zein da merkatariei eta haiek egiten dituzten jarduerei aplikatzekoak diren arauak erregulatzen dituen zuzenbidea?
‎Arriskutsutzat edo kuatstzailetzat hartzen diren susbtantziekin lan egiten duten oorpe­ radeek berme finantzario bat izan behar dute, egin nahi dituzten jardueraren edo jardueren berezko ingurumen­erantzukizunari arure egiteko.
2018
‎Entzuteko desgaitasunean zenbait maila ezberdintzen dira. OMEk dio pertsona bat gorra (kofosia, hondar entzumena?) dela bere entzumen zolitasunak eragozten badio ama hizkuntza ikastea, oinarrizko ikaskuntzak eskuratzea eta bere adinekoek egin ohi dituzten jarduerak egitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia