2010
|
|
Bigarren datu garrantzitsua da etorkin horiek gero eta pisu handiagoa
|
dutela
Ipar Euskal Herriko demografian. Beraz biztanleria hau hizkuntza politikaren xede talde bat bilakatu da, gazteak diren bezala.
|
|
Gai bati buruzko azterketa bat kudeatzeko corpus bat behar da, analisiaren abiapuntua eta aztergaia izanen den datu multzoa. Gure kasuan jakin nahi
|
genuke
Ipar Euskal Herrian euskara ikasten duten jende helduen ezaugarriak zein diren, nahiz soziodemografikoak eta demolinguistikoak, nahiz hauen motibazioak eta helburuak, eta ikasle hauen artean bereziki etorkin helduen ezaugarriak.
|
|
Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako ikastolek Eusko Jaurlaritzarekin akordio politikoa eta ekonomikoa sinatu zuten, baina egoera arras ezberdina bizi
|
zuten
Ipar Euskal Herriko nahiz Nafarroako ikastolek. Frantziako Gobernuak eta Nafarroako Foru Diputazioak oraindik ukatzen zieten ikastolei zegokien eta zor zitzaien aitortza publikoa, eta, ondorioz, baita horren araberako finantzazioa ere.
|
2013
|
|
Ez zuen planteatzen Euskal Herria Frantziatik bereiztea, bertako elizgizonek erlijio lana lasaiago egin zezaten. Ordurako, barneratua
|
zuten
Ipar Euskal Herria Frantziaren parte zela, euskaldunak frantsesak zirela, euskaldun zirenez geroz.
|
|
Ipar Euskal Herriko gune jendetsuenari so eginez, hala nola Baionako datuetan arreta jarriz, ohar gaitezke Parisko egunkariek Baionan
|
zituztela
Ipar Euskal Herrian zituzten irakurle bakarrak. Kostaldetik kanpo ez zeukatela oihartzunik ageri da.
|
|
Salmenta teknika eraginkorra zela erakusten dute zenbakiek. Baina ondorioa, argi da, astekari hark zabalkunde handia
|
zuen
Ipar Euskal Herriko herrietan eta, beraz, gizartean.
|
|
Julen Urkizakazpimarratzen
|
du
Ipar Euskal Herrian Eliza izan zela euskararen «kultur genozidioaren aurka jaiki zen bakarra». Hala nola, Frantziako Iraultzatik landa edota XX. mende hasieran, Frantzia euskarari jazarri zitzaionean, «irakaskuntza eta aginte politikoetan zeudenak erraz makurtu ziren estatu laikoaren esanetara», baina apaizek hizkuntzari eutsi zioten.
|
2016
|
|
Eremu ezin hobea
|
zuen
Ipar Euskal Herrian. Hamarkada horietan elizaren eragina oso zabala izan zen, Ipar Euskal Herriko gizarte osoa hunkitzen zuen eta erran daiteke Elizak gizartea antolatzen zuela, bederen gazteen eremuan.
|
|
Publikoa desberdinki hunkitu nahi baitzuen, ideia desberdinei aurre egin behar baitzen. Francoren errepresiotik ihesi zetozenek ez
|
zuten
Ipar Euskal Herriko gizarteak erabiltzen zituen kodeak ezagutzen, euskaltasunak zubiak eraiki zituen. Haiekin Larzabalek gaztaro denboran ihesi etorritakoekin, berantago ere etorri zirenekin harreman politiko eta humanoa eraiki zuen.
|
2017
|
|
Gramatikaren alorrean Euskaltzaindiak egitasmo berezi bat
|
badu
Ipar Euskal
|
2020
|
|
Enbata 1963an82 abiatu zen, hau da, Azken elurra eleberriak markatzen dituen urteak baino bi lehenago. " Eskuadi" izenaren hautua eginik, Enbatak Frantziako estatutik berezi nahi
|
lukeen
Ipar Euskal Herriari izatea aitortzen dio. " Eskuadi" k oihartzun egiten die Hego Euskal Herrian 1960ko urteetan abertzaletasunak zerabiltzan" Euskadi" ala" Euzkadi" izenei, hain zuzen.
|