Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2008
‎Baina, azkenean, gizon txikia handi bihurtzen da, eta denen heroia izango da. Hori hemen irakurtzeak ez du ikuslea zapuztuko, filmaren narrazioak berak oso erraza egiten duelako amaiera asmatzea, ikusten hasi eta gutxira (eta, bai, topikoa borobiltzeko, neskarekin ezkonduko da). Mila aldiz erabilitako eskema da, baina ikusleen garunean behar diren neuronak pizten ditu, antza.
‎Hau da, ondarea ez da gela batean gorde beharreko zerbait. Ondarea transmisio gaitasuna da, esperientziak igortzeko balio du ikusleek esperientzia berriak izan ditzaten. Ikuspegi horren arabera, arte zentroek egiten dutena hitzaldiak, kultura ekimenak... arabarren ondarearen barruan dago, esperientziak sortzen dituztelako.
2009
‎Trainspotting ekin famatu bazen, eta mota eta giro guztietako filmak egin baditu ere, Danny Boyle zinema zuzendariak inoiz ez du ikusle gehienen onespena jaso. Film independentearen etiketapean sailkatuta, areto handienetatik kanpo sentitu da orain arte, eta, kontatu dituen istorio gogorrak direla eta, baita sari handietatik kanpo ere.
‎Film txarra da, baina zeharo entretenigarria da. Bueno, akziozko generoa gustuko dutenak entretenituko ditu agian, baina zentzu pixka bat duen ikusleak gogaituta amai dezake hainbeste tiro eta akzio ganorabakorekin. Bitxikeria bat:
‎Arduraz kontsumitzera bultzatu nahi ditugu ikusleak
‎Etxeko kontuei buruzko saio bat da, baina gauza gehiago kontatu nahi ditugu. Arduraz kontsumitzera bultzatu nahi ditugu ikusleak. Birziklapena eta halako kontuak azaltzen saiatzen gara.
‎Gainera, gerrako filmak gustuko ez dituzten ikusle gehienak aspertu egingo dira ziurrenik. Gerrako filmen maitaleak, bestalde, aztoratu egin daitezke borroketako ikuspuntu eta efektuekin.
‎Telebistaren barnean egotean beste modu batez ikusten dira gauzak. Esan behar dut ikusleen inguruan dudan iritzia ez dela negatiboa. Iruditzen zait ondo dagoela programei gutxieneko ikusleak izatea eskatzea.
‎Izan ere, Winterbottomek inkonformismoa du ogibide eta deseroso sentiarazi nahi du ikuslea. Hala, The Shock Doctrine dokumentala du azken filma.
‎Zuzendari kanadarraren filmografian ohikoak diren gaiak desioa, sentsualitatea, sexua, babes falta, anbiguotasuna, fantasia, obsesioa, bakardadea... azaltzen dira Chloe n, gizakiak bere burua berrasmatzeko beharraz hausnarketa egiten duen filmean. Egoyanen lanak ez zituen ikusleak guztiz asetu, eta harrera epela jaso zuen atzo goizeko emanaldian.
‎Lanak ez du helburu moral jakinik, Aristegik ez du ikuslearen kontzientzia astintzeko asmo berezirik. –Gertakariak nolakoak izan ziren kontatu nahi dut, eta belaunaldi berriek ezagut ditzatela, jabetu eta berriz gerta ez daitezen.
‎Baina batez ere punta puntako teknologiaz baliatutako teknika da Cameronen film berriak eskaintzen duena. Ikusi ahal izateko, betaurreko polarizatuak jarri behar ditu ikusleak, 3 dimentsiotan egina baitago. Filma egin ahal izateko ehun milioi dolarreko aurrekontua osatu zuen Cameronek.
‎Ildo bat dut ikusle guztientzat, baina, erreakzioaren arabera, aldatu egiten dut. Izan ere, ikusleen erreakzioa lanean sartu nahi dut.
2010
‎Euskarazko telebistak zailtasun handiak ditu ikusleak bereganatzeko. Azkeneko urteetako datuei begiratuta, ETB1en ikusle kuota jaisten ari da.
‎Euskaldunok doktrinamendu edo burmuin garbiketa hau aspalditxo nabaritu dugu, eta hala islatzen da EITBko ikusle eta entzule datu gero eta kaskarragoetan. Ikusteko dago zer egingo duen EITBk hain zuzen ere doktrinatu behar dituen ikusle eta entzule horiek berreskuratzeko. Nafarroako eta Iparraldeko ikus entzuleak aipatu eta haiek audientziaren datu hutsak edo estrategiaren jopuntua izan daitezkeela esan dute.
2011
‎Arazo nagusia da Affleckek duen bilakaera, gorbata ezin eranstetik teilatuak konpontzera pasako den pertsonaia hori tristea zein barregarria da aldi berean.Horrekin batera, filmak aurrera egin ahala, gero eta jasangaitzago bihurtzen du bere mezua. Enpresaren zerbitzari leial horiek zaila dute ikuslearekiko enpatiarik lortzea, nekez izan ahal zaie errukirik. Hala ere, zuzendari onberak salbatu nahiko ditu, horregatik gisa bereko proiektu berri bat hasteko aukera emanen die, denak igual segitzeko.
‎Lukas Timulak eslovakiarra konpainiako dantzarien egoeran inspiratu da A Place between sortzerakoan, eta tarteko leku batean, hau da, artean egotearen inguruko koreografia aratza eratu du, gizakiok maiz bizi ditugun ez leku egoerak irudikatuz eta energia handiko mugimendu segidetan jarrera estatiko laburrak tartekatuz. Proposamen koreografikoa ez da lehenengo batean erraz barneratzen den haietariko bat, baina koreografoak emandako elementuak ondo kudeatuz gero, emozio sakonak eragin ahal ditu ikusle trebatuengan.Hala ere, pausaren ostean etorritako pieza izan da gaueko izarra. Itzik Galilik sinatutako lan horretan ugariak dira hainbat gauzari egindako begi keinuak, eta nabarmenena, dudarik gabe, Donostiako danborradari dagokiona da.
‎Oraingoz, saioa hankaz gora jarri dutela da argi dagoen gauza bakarra. Eta negura arteko tartea dutela ikusle kopuruari buelta emateko, gainerakoan pantailatik kendu egingo omen baitute. Azken aukeraren aurrean daude, hortaz.Egia esate aldera, malkorik ez zait atera saioa goitik behera aldatuko dutela jakin dudanean, eta ez dut uste saioa kentzeak berak malkorik isuraraziko lidakeenik.
‎«Bestetik, beti izan dut gogoa film batean paseatzeko».Edertasunaren aurkaBere lana zapaltzera animatu ditu bisitariak berriz. Izan ere, garrantzi berezia dute ikusleen oinatzek erakusketan. Hiru esanahi geruza aipatu ditu artistak; filmarena da lehena, haren fotogramen irudiena bigarrena, eta ibiltarien oinek utzitako markena azkena.
‎Gainera, artista gazteek esperientzia praktikoa izango dute Getxoarten, eta beren lanetan interesa duten pertsonekin harreman zuzena izateko aukera edukiko dute, bai publikoko jendearekin, baita sektoreko profesionalekin ere. Horrela, era natural eta profesionalean, parte hartzaileek, inolako oztoporik gabe, beren lanak gustuko dituzten ikusleekin hitz egin dezakete zuzenean.Antolatzaileek jakinarazi dutenez, aukera artistiko guztiek dute lekua Getxoarten, «proiekturik pertsonalenetatik hasita talde proiektuetaraino». «Gainera, euskal arte produkzio garaikidearen orainaren eta etorkizunaren irudi bizia da», antolatzaileen hitzetan.
2012
‎ETB1ek Kantuan musika saioa estreinatuko du gaur, 21:25ean. Kantuan egitea eta musikan aritzea gustuko duten ikusle guztientzat da. Horretarako, Julian Iantziren eskutik, Euskal Herrian arrakasta handia izan duten kantak ekarriko dituzte gogora.
‎Kikujiro no Natsu n (1999), esaterako?, baina kasu honetan akzioa, azkartasuna bilatu du, yakuzen eta polizien arteko borrokak erakutsita. «Zinema artistikoagoa egitea gustatuko litzaidake, baina film entretenigarriak egin behar ditut ikusleak edukitzeko», aitortu zuen Kitanok, atzo, emanaldiaren ondorengo prentsaurrekoan. Kritikarien esanetan, hain da biolentoa filma, ez dago parodiatik urrun.
‎Dozenaka kateren lehian, ETBko euskarazko eskaintzak oso erakargarria behar du ikusleak bereganatzeko. Euskal ikuslea ETB1ekin identifikatua sentiarazteko, katea berea sentitzeko, aldeko faktore askok bat egin behar dute.
2013
‎Banaketaren arazoak larria izaten jarraitzen du egunotan, eta horregatik, Internet beharrezkoa suertatzen da, kasu askotan film horiek publikoari ezagutzera emateko modu bakarra delako. Film interesgarri ugari bide ertzean gelditzen dira, eta jaialdi eta zineklubek horiek guztiak berreskuratzea ezinezkoa dutenez, Internetera jo behar du ikusleak nahitaez. Weekend en kasua, hortaz, ezohikoa da.
‎Orain, aldiz, oso baliabide onak daude. Merkeak eta kalitate handikoak, eta sare sozialei esker eskurago ditu ikusleak. Horregatik ari dira gero eta bideoklip arraskatatsuagoak sortzen, poliki poliki».
‎Hain zuzen, etzi beteko dira 30 urte Lasa eta Zabala bahitu zituztela, eta urteurren hori baliatuz Kareak erre ez duena ikuskizuna gauzatu zuten herenegun iluntzean Tolosako Leidorren. Bidaiaren deskribapenak, haren irudiek, musikaren intentsitateak, eta, batez ere, errezitatuko poema eta testuen indarrak eta edertasunak sentipenei bidea ireki zieten, eta horiek antzokian hedatu ziren, ia hura bete zuten ikusleak hunkitzeraino. Eta, bide batez, hitzen emozioarekin bete zuten 30 urte atzerago GALek hildako bi gazte tolosarren hobia.
‎Ikusleekin jolasa antolatu zuen, artearen alde ludikoa beti egon baita haren lanean: marrazkiak aurkeztu eta zein esaera zaharrari zegokien asmatu behar zuten ikusleek. Horrez gain, marrazkiekin eginiko postal biduma argitaratu du Silesek, edizio mugatu batean.
2014
‎Ospakizun bat da. Artistaren hitzetan, alaitasuna da bere inspirazio iturria, eta bere sorkuntzak bizitzera animatu nahi ditu ikusleak. «Sakonki interesatzen zait bizitza.
‎Hori eta berezkoa duen estiloa erakutsi zituen, atzo, Zurriolako hondartzan emandako kontzertuan. Eta parean zituen ikusleekin bat egin nahi izan zuen berehala, The Kinksen abesti sonatuenak joz. Horretarako, 1964an Londresen sortutako taldearen abesti mitiko baten gitarra riff are mitikoago batekin, You Really Got Me renarekin, abiatu zuen kontzertua.
2016
‎Zehaztasun ia osoko sistema omen da, tenisean erabiltze direnak bezalakoa. Eta are garrantzitsuagoa dena, ez du ikuslea gogaitzen.Gustatu ala ez, familiakoa. Ioanis Burusisek min imintzioa egitea nahikoa izan du, sasoi osoan zehar, bere kideak eta Baskoniako zalegoa aiene batean ipintzeko.
2018
‎Halere, Zupiriak zehaztu du barne komunikazioan darabilten izena euskarazkoa dela, eta «ulergarria» egin zaio lasterketari Basque Country deitura gehitu izana: «Itzuliak hemendik kanpo ditu ikusle gehien, Eurosport eta halako telebista plataformen bitartez. Seguruenera, deiturak komunikazioa erraztu eta mesede egiten digu herri gisa».
2020
‎Goirizelaiak aurrera begira jartzeko baliatu nahi baitu antzezlana. «Obrak aurrera begira jarri nahi du ikuslea, etorkizunera begira, errespetura eta tolerantziara. Euskal gizartearen bilakaera nolakoa den edo izan lukeen aztertu nahi du.
2021
‎Nazi ehiztarien inguruko Hunters telesailarekin egin zen ezagun David Weil sortzaile estatubatuarra, eta bere nobedadea da Solos. Izenak zerikusi zuzena du ikusleek pantailan topatuko dutenarekin.
‎Hilabeteetako lanaren ondoren, figurekin harreman oso «pertsonala» garatu du, pieza bakoitzean hura inspiratu duen laguna identifikatzen baitu; horrek ere balio izan dio lan bakoitzaren tokia erabakitzeko, umorez adierazi duenez. «Piezei galdetzen diet ea zein den haien lekua; horretarako, ez dut ikuslearengan pentsatzen».
‎Eta aipatutako Hamlet-en gorbatak baldin baziren tresnarik erabiliena, Napoleon-en, berriz, armairuetako esekigailuak izan dira eszenatokiko jaun eta jabe, beste gauzen artean, esaterako, kapelu napoleonikoak ezin hobeki irudikatzen dituztelako. Esaldi laburrez osaturiko elkarrizketek erritmo arina lortzen dute, eta eszenatokiko biluztasuna —bertan dagoen foku zirkuluaz gain—, objektu simplez beterik dagoela antzematen du ikusleak aurrera egin ahala. Horietako bakoitzak, umeen jolasetan bezala, bere izatearen gainetik, talde honen eszenografiaren ildo nagusian beste zerbait irudika dezakeelako ustea dugu.
‎Horrez gain, badira eskultura batzuk ere. Horien guztien bitartez, artistak helburu du ikusleek obrekin eta sortzailearekin konektatzea eta zerbait sentitzea. Hark eginiko lanak ikusgai egongo dira abuztuaren 7ra arte, astelehenetik igandera bitartean.
‎Abasoloren arabera, «apustu arriskutsua» izan da Baserria. «ETB saiatu da euskarazko beste reality batzuekin, baina azkenaldian ez dute ikusle datu onik lortu». Lortutako datuak alde batera utzita, programaren zuzendariak nabarmendu du hartzaile gazteak izan dituztela:
‎Denetarik dago. Emozionalki, sekulako inpaktua du ikusleengan, oso testigantza gogorrak direlako, baina norbanako bakoitzak esperientzia desberdinak bizi ditu.
‎Hirira. Hara gonbidatu nahi dituzte ikusleak. Haurren hirira; haurrek imajinatu, antolatu eta kantatu duten hiri horretara.
‎Baina ohiz kanpoko garaia da, eta kirol ikuskizun eta ekitaldi nagusia telebistatik ikusita ase du kirol gosea. Eusko Jaurlaritzak ez ditu ikusleak onartzen kirol ikuskizunetan, eta Eusko Jaurlaritzako ordezkariak ez dira ikusle izango kanpoko kirol ekitaldi batean.
2022
‎Bestalde, sektoreko zenbait eragilek urteetan egin duten eskaera bat jasoko dute legean. Streaming plataformek film bakoitzak duen ikusle kopuruaren berri eman diote ICAA Zinemaren eta Ikus entzunezko Arteen Institutuari, aretoek orain arte egin duten bezalaxe. ICAAk, gainera, kopuru horiek argitaratu egingo ditu aldian behin.
‎Un monde filmean, Laura Wandel zuzendariak kamera sorbalda gainean erabiltzea hautatu du, ia kontaketaren protagonismo guztia Noaren aurpegieran utziz. Horrela, sentsazioen gordina ia bere larruan bizi du ikusleak, eta apenas ikusten den erasotzaileen aurpegirik ere. Helduak ere ez dira askotan azaltzen, eta ematen du, hain zuzen ere, beste mundu batean bizi direla.
‎«Ikuslearen irudimena deitua da, eta ez da pasioa igo ahal. Uste dut ikusleak ere onartu behar dituela kontenplaziorako esperientziak, eta guk ere onartu dugula publikoa ez dela beti arreta berarekin egongo. Ez haiek ez guk, nehork ez du gakorik; partekatze bat da».
‎Garai horretan, emakumezkoen futbolak ez zeukan indar handirik. Ez zuen gizonezkoen futbolak zuen ikusleen ehunekoa. Nik uste dut errealitate batzuk onartu behar direla.
‎Adierazi dutenez, proba pilotua izanda, aurrerago egitasmoa zabaltzeko ezinbestekoa izango dela herritarren iritzia: «Jakin nahi dugu ikusle mota bakoitzak zer ikusi nahi duen, euren iritzia jaso, edukierak bete diren, beti edo zein kasutan ez, zergatik…». Hori guztia ebaluatzeko, inkesta bat bete ahal izango da emanaldi bakoitzaren ostean, eta erantzuten duten guztien artean telebista bat zozkatuko da.
‎Adierazi dutenez, proba pilotua izanda, aurrerago egitasmoa zabaltzeko ezinbestekoa izango delako herritarren iritzia: «Jakin nahi dugu ikusle mota bakoitzak zer ikusi nahi duen, euren iritzia jaso, edukierak bete diren, beti edo zein kasutan ez, zergatik...». Hori guztia ebaluatzeko, inkesta bat bete ahal izango da emanaldi bakoitzaren ostean, eta erantzuten duten guztien artean telebista bat zozkatuko da.
‎«Eraikinek ez dute hiriaren erdiguneko aretoek dituzten baldintzak; agian ez dira Arriaga antzokia bezain erosoak, esaterako». Baina uste du ikusleek ez diotela asko erreparatzen alde horri. «Leku horietara doazenean, badakite zenbat kostatu zaien arduradunei espazioa abian jartzea; egoera ulertzen dute».
‎Bestetik, eta planteamendu gaurkotuari begira, Suzanne Lilarren Le Burlador, a feminist perspective on the Don Juan eta guzti hartu dute kontuan, eta Don Juanen doble bat asmatu du koreografoak pertsonaiaren balizko alde onak salbatu nahian, baina horrek nahasmena besterik ez du eragin ikusleongan. Horren adibide da erdialdeko etenaldi behartuan —dantzari nagusiak lesio bat jasan du eta ordezkatua izan da— inguruan genituen ikusle guztiek komentatzen zutela beren ezin ulertua bikoiztasun horren kontura.
2023
‎Hain zuzen ere, Etena! hartu du aurtengo lelotzat festibalak, eta, komisarioak esandakoaren bidetik, kontzeptu horri buruz pentsatzera eraman nahi ditu ikusleak. «Zer esan nahi du ezer ez egiteak?
‎Sanchezek eskuz margotu ditu, tinta, akuarelak eta paperaren askotariko testurak erabiliz. Piezek «emozioen mundura» eraman nahi dituzte ikusleak, eta inperfektutasuna erakusten dute: «Mundu inperfektuaren mezua helarazi nahi dut, izaki inperfektuak garelako».
‎Beste proiektu bat izango litzateke”, esan du ikuskizunaren zuzendari eta aktoreak. Hark, Garmendiaren antzera, uste du ikusleen hizkuntza ohiturek nabarmen eragiten dutela: “Gu, orain, Tafallan [Nafarroa] gaude zirkuarekin, jende gutxirekin.
‎Legacy of Monsters ez da urteko telesailik onenen zerrendetan agertuko, baina haren erritmo biziko hamar atalek gozamena eragingo die milioika ikus entzuleri. Izan Godzilla eta King Kongen zale sutsu, edo, oro har, munstroen abentura izugarriak etxetik bertatik, zinema aretora joan beharrik gabe, gozatu nahi dituen ikuslea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia