2009
|
|
Gero ezagunak dira eman ditugun pausoak: aurrean zer nolako problema
|
genuen
ikusirik, Altaffaylla Kultur Taldeak deitu zuen Nafarroako gizartea. Jende eta erakunde ugari bildu ziren eta hortik sortu zen Nafarroako Ondarearen Defentsarako Plataforma.
|
|
Beste kontu bat da inskripzioa egiteko behar den bide eta titulu egokia zein den zehaztea. Ebazpenak, zuzenean, arazo horren gainean ez du ezer adierazten, baina Elizak emandako jabetza ziurtagiriei buruz zalantzak
|
badituela
ikusten da, ezer adierazi beharrik ez eta, arazoa gogorarazi eta oharra egiten baitu ebazpenak:
|
2010
|
|
Ni hamabost urte baino gehiago egon nintzen, baina engainatu egin ninduten, zeozer egin zidaten, ez dakit zer. Nik agiri batzuk bidali nituen zenbat urte kotizatuta nituen jakiteko eta esan zidatena baino gutxiago
|
nituela
ikusi nuen. Gainera orain dela urteak hamar urterekin nahikoa zela pentsioa jasotzeko esan zidaten, baina dirudienez ez da horrela (E 6:
|
|
Modu dinamikoan ulertu behar
|
dugu
ikus entzunezko alfabetizazioa. Mundu garatuan, ez zaio alfabetatuari eskatzen letrak ezagutzea bakarrik.
|
|
Herritar modernoak gaitasun berezitua garatu behar
|
du
ikus entzunezkoen eduki sinbolikoak alderdi estetikotik analizatzeko eta interpretatzeko. Zero eta hamabost puntu bitarteko ebaluazioa planteatu da gazteen gaitasun estetikoa baloratzeko, erantzun irekia eskatzen zuen galdera baten bidez. Galde sorta betetzen hasi aurretik erakutsitako iragarkietan ainguratu zen itauna.
|
2011
|
|
Inkestatuen% 70ek, berriz, beti edo gehienetan gaztelaniaz ikusten ditu bideoak, eta% 41ek euskaraz ikusten ditu noizbehinka. Ingelesez ia ez dute bideorik ikusten(% 51k aitortu du inoiz edo ia inoiz ez
|
dituela
ikusi).
|
|
Justine, esan bezala, Madrilgo etxearen jabea da. Anaren bizitzan ere paper garrantzitsua beteko du; izan ere, Madrilera joatea proposatzen dion momentutik, Anak inoiz izan ez duen amaren papera betetzen saiatuko da, bere bizitzan sartzen; hori kobazuloan Anak margotua duen atea ireki nahi
|
duenean
ikus daiteke. Justine, Linda bezala, beste gidari bat izango da baina Anak kostata onartuko du.
|
2012
|
|
Errealismo fineko estiloa dauka, kolorearen depurazio dotorea darabilena, eta enkoadreen erabilera orekatu eta klasizista daukana. Haren obra hiriko paisaia ezberdinen irudi zehatzetan oinarritzen bada ere, koadroko alderdi batzuek alde poetiko eta abstraktuak figurazio errealistaren bitartez agerrarazteko nahia
|
dutela
ikus daiteke, Alicia Fernándezek horrela ikusten du: «Superar el realismo formal y plantear contenidos de calado espiritual»9 Alicia Fernandezek dioskuna, artistak izenburuen bitartez uzten du agerian, eta salbuespenak salbuespen, ez diete agertutako elementu fisikoei erreferentzia egiten, baizik eta hiriko objektuetan Urrutikoetxeak islatzen dituen denbora edo ezaugarri moralei.
|
|
Hau da, goizuetar identitatea eta hizkera lotuta daude? Gure ustea baiezkoa da eta, ikerketa honen bidez, goizuetar identitate «sendoa» (alegia, bertako hizkeraren ezaugarriak erabiltzea) Goizuetan bizi nahi izatearekin lotua agertzen den aztertu nahi izan dugu; zehazki, herrian edo kanpoan bizi nahi izateak hizkeran eraginik
|
baduen
ikustea. Aldagai honekin egin denaren oinarrian Labovek (1972) Martha, s Vineyard irlan egindako ikerketa dago.
|
|
Parkearen inguruko balorazio orokorrak eta hornitzaile/ erosle paperak izan lezaketen harremanaz gain, talde bakoitzaren aparteko analisia egiteak ere bestelako antzekotasun batzuk ageri
|
dituela
ikusi da, modu laburtuan honelaxe azalduko genituzkeelarik:
|
2015
|
|
Orain, webgune berriak herri ekimenean sortutako lanak ere bilduko ditu, izan flash mob, lip dub edo dena delakoa» (Argia, 2012) 1 Beraz, Argia astekariaren hedabide digitala aztertzeko orduan, jakina zen kanpo produkzio askorekin topatuko ginela ikus entzunezkoari dagokionez, behinik behin. Hala ere, azterketara gehitzea erabaki da, idatzizkoarekiko zer harreman
|
duen
ikusteko asmoz.
|
|
OHARRA: Kanpo produkzioa/ Barne produkzioa bereizi nahi izan da, bideoen iraupenean eraginik ote
|
duen
ikusteko.
|
2018
|
|
Beldurrak, autoestimuak eta amorruaren kontrolak ez zuten jokaera oldarkorrarekin inongo elkartze negatiborik aurkeztu, gure hipotesien kontra eginez. Enpatiari dagokionez, enpatia baxuko umeek portaera agresiboagoa
|
zutela
ikusi zen kortisol maila altuak zituztenean. Enpatia portaera agresiboaren inhibitzaile bat kontsideratzen da (Campbell, 2006).
|
2019
|
|
Tradizio portugesaren ildoak emaitzarik eman ez
|
duela
ikusirik, uste izatekoa da gaztelaniazko literaturatik iritsi zela eredu hori portugesezko cancioneirora; izan ere, metrika aldetik gaztelaniazkoarekin duen loturagatik, Se me a mim não casam poemari gaztelaniazko tradizioarekiko mendetasuna ikusten diogu (ikus 4 atala). Gogoratu bedi, halaber, XV. mendera bitartean Penintsulan sortu zen ia poesia kultu guztia galegoz idatzi zen arren (adibidez, Gaztelako errege Alfontso X.a Jakitunaren Cantigas de Santa María), mende horretatik aurrera kultur gunea Portugaldik Gaztelara mugitu zela, eta, ondorioz, gaztelaniaz idatzitako literatura eta haren moldeak nagusitu zirela (Alvar eta Gómez, 1987:
|
|
poeman, eskandaluaeta etxeayo seré escándalo de su casaageri dira(); errefrau zaharretan, suaaipatzen da kasu guztietan, eta batean etxeayo le quemaréla casa ere bai(; yo seré centella y fuego, que apenas me mate el agua); errefrau modernoetan sua, etxeaeta eskandaluaedo la vergüenzayo seré fuego, yo seré brasa, yo seré escándalode mi casa; yo seré fuego, yo seré brasa, seré la vergüenzade mi casa(). Errepikapen horien arabera multzokatzen baditugu 1 A errefraua alde batera utzita (datazio arazoak
|
dituela
ikusiko dugu beherago), bi jatorri ikus ditzakegu XVI. XVII. mendeen arteko mugan: 1) yo seré escándalo de su casa (poema) eta 2) yo seré centella y fuego, que apenas me mate el agua (errefraua), bakoitzak bere osagaiak dituela (lodiz adierazita).
|
|
Laboa nahiko modu intuitiboan abiatu zen ezezagunaren bilaketan, Mari Sol Bastidak ere baieztatzen duen moduan ez zen prozesu arrazional baten ondorio izan (Rodriguez, 2010: 14; Albisu, 2015: 81), bere bizitzako gertaerekin eta iturriekin zerikusi handia
|
zuela
ikusi dugu lehen. Hala ere, ondoko zehaztapena egitea komeni da:
|
2021
|
|
Boule paleontologoa izan zen ondorio horretara heldu zena Dordoinan agertutako aztarnen artetik adineko baten eskeletoa aztertu eta behatzak, belaunak eta bizkarrezurra (ornoen faltan) berreraikitzeko orduan egin zituen akatsen ondorioz. Horretaz gain, garai hartako ikertzaileen ustez, adimena garunaren aurreko aldean zegoen eta Boulek garezurra aztertu zuenean edukierari erreparatu beharrean, aztergaiak bekoki iheskorra
|
zuela
ikusita tximinoaren eta gizaki modernoaren artean sailkatu zuen. Beraz, Boulek Homo generoko beste espezie itxuragabetzat zituen neandertalak.
|
|
Azken ezaugarri hori oso bereizgarria da; izan ere, begien eta sudurraren gainean osatzen zitzaien arku horrek errefortzu gisa funtzionatzen zuelako ustea zegoen; goitik jasotako kolpeetatik begiak babesteko edota mamurtzean hezurrek sortzen duten energia xurgatzeko balio zuela. Horrez gain, bekokia gizakiena baino lauagoa edota neurokraneo luzea
|
zutela
ikusi zuten, okzipitala atzerantz ageri zelako. Gainera, sudurra ere ezberdin zuten, sudurhobia gizakiek baino kanporago zeukaten.
|
|
Kultura materialak zein sinbolikoak hizkuntzarekin lotura
|
dutela
ikusi da. Jarraian datozen azpiataletan, harria lantzeko tekniken garapenarekin batera, agian, hizkuntzaren garapena gertatu zela edota gizaki modernook dugun jokabide eta pentsamendurako hizkuntza artikulatua behar dela ikusten da.
|
2022
|
|
Pertsonek konfiantzazko bi harreman baino gehiago badituzte, sarea ontzat jotzen da. Gainera, babes handia
|
dutela
ikusi da, euskal migranteen aldetik hautemandako babes maila ertaina da (M= 3.75; SD= 1.22); laguntza hori beste etorkin batzuen aldetik (M= 3.11; SD= 0.90) eta bertakoen aldetik hautematen da (M= 3.02; DT= 1.01). Babes emozionala, berriz, ertain altua (M= 4.08; SD= 0.85) kalifikatzen da.
|
2023
|
|
zituelako urte horretan bertan. Dagoeneko lehiakide bat
|
zuela
ikusita, eskatu zuen berrets zekiola Arabako inprimatzaile ofiziala izatea: monopolioa.
|