2010
|
|
argitu nahian. Lehenengoaz gure artean inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez, eta bigarrenaz neuk ez
|
nuela
hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
|
2011
|
|
Horrexegatik erabaki zuten Euskaltzaindiak, Dimako Udalak eta KARMEL aldizkariak, hura omentzea, haren jaiotzaren ehungarrenean. Gurekin ez dago jada aita Lino Akesolo, ondo gogoan
|
baitugu
haren Karmeloko hileta elizkizuna. Nolanahi ere, gurekin dago haren obra eta horren barruan, egun, berriro argitaratzen dena, SALMOAK izenekoa, hain justu ere, aita Lino Akesolok izan zituen bi helburuak bete betean uztartzen dituena, sinesmena eta euskara.
|
2013
|
|
Idatzizko gogoetatxo honi ekin nionean, inauteri giroa zen. Santa Teresaren testuek gaztelaniaz erakusten dute beren izaera jatorra, gaztelania
|
du
haren obrak berezko jantzia. Beste hizkuntzetara egindako itzulpenak ez ote dira, nolabait, obra originalaren mozorroak?
|
|
Kontaketa honen beste atal batean adierazi dut, nola Aramaio izeneko erreketeak esan zigun Larrean, A. Simon eta A. Roman Etxanora joan zirela maiatzaren 18an; eta baita nola haietaz behin eta berriro galdetu genion Altuna kapitainari ere, bigarrenaren berririk lortu gabe. Etxanoko erretoreari, honen ilobari eta beste pertsona batzuei ere galdetu genien; inork ez
|
zuen
haren berri zehatzik, hala ere, hilaren 19 goizean, Etxanon ikusi zuten. Norbaitek Zornotzako ikastetxera joan zela esan zigun eta beste norbaitek Zaldibarrera joan zela ere bai?
|
|
Esker ona zor diogu A. Rafaeli, oroipen historikorako, azken gerrateko Larreako komentuaren kronika zehatza, lehen mailako lekuko legez bizi izana, utzi digulako. Guk ere ekarpen xume bat egin dugulakoa
|
dugu
haren dokumentua euskarara itzuli eta Karmelen irakurleei eskaitzean eta orain Aita Romanen oroipena berriro orrialde hauetara ekartzean.
|
2014
|
|
Filosofia naturalaren bidea motza da, Aristoteles iritsi zen urrutien, baina, berriro diot, helmen eskasa
|
zuen
haren filosofiak, eta historian zehar materialismoa nagusitu zaio problema handirik gabe, denbora kontua izan da. Filosofia naturaletik joanez, nik ondorioztatzen dut, ez dugu ezer sobrenaturalik topatzen.
|
|
–Nik, ene Jauna, hemen dauden zure mirabe hauengan dut uste ona, ikusten dudalako eta jakin dakidalako zu poztea baino besterik ez dutela nahi. Zugatik utzi zuten zeukaten apurra, eta gehiago edukitzea nahi
|
lukete
harekin Zu zerbitzatzeko? (Perfekzio bidea 3, 7).
|
2015
|
|
Berandu da, nekatu xamar daude eta ez daukate non lo eginik. Desordu horretan gizon bat kalean ikusi, eta Andolin poliglotabotatzen
|
dute
harengana galdezka. Eta han hasten dira berbetan delako gizona eta Andolin.
|
|
Nik, ene Jauna, hemen dauden zure mirabe hauengan dut uste ona, ikusten dudalako eta jakin dakidalako zu poztea baino besterik ez dutela nahi. Zugatik utzi zuten zeukaten apurra, eta gehiago edukitzea nahi
|
lukete
harekin Zu zerbitzatzeko. Ez zara Zu, ene Kreatzaile hori, esker gaiztokoa, eskatzen dizutena ez duzula egingo nik pentsatzeko.
|
|
Zer guztia dago erabaki sendoaz berarentzat ematean, eta eragozpenak kentzean, bere gauzan bezala ipini eta kendu egin dezan. Eta arrazoia
|
du
Haren Maiestateak; ez diezaiogun uka. Eta Berak gure borondatea behartzen ez duenez gero, eman diezaioguna hartzen du, baina ez zaigu guztiz ematen gu guztiz ematen ez gatzaizkion arte.
|
|
...z zidatelako esan gabe uzten inolako hutsegiterik, barrukoak baziren ere; eta Jaunak egiten zizkien mesedeak eta ematen zizkien desira gartsuak eta askapena oso handiak ziren; haien pozbidea bakardadean bizi izatea zen, eta horrela baieztatzen zidaten sekula ez zirela asetzen bakarrik egoteaz, eta horrela oinazetzat zuten bisitak hartzea, senideenak baziren ere; ermita batean egoteko aukera gehien
|
zuen
hura zen zoriontsuena. Arima hauen ondasun handia eta Jainkoak sufritzeko eta bere zerbitzurako ematen zien adorea, emakumeegan ziurra ez dena, kontuan izanik, iruditzen zitzaidan askotan helburu handiren baterako izango zirela Jaunak haiengan jartzen zituen ondasunak; ez gero izango zena burutik pasatzen zitzaidalako, orduan ezinezkoa zirudielako, hura irudikatzeko oinarririk ez baitzen; izan ere, zenbat eta denbora gehiago igaro, orduan eta gartsuagoak ziren arimaren bati on egiteko nire desirak; eta askotan, altxor handi bat gordeta zuenaren eta hartaz guztiek goza dezatela nahi eta banatzeko orduan eskuak lotuko balizkiote bezala ikusten nuen neure burua; nire arima horrela zegoela uste nuen, Jaunak urte haietan egiten zizkidan mesedeak oso handiak baitziren eta hori guztiori gaizki erabiltzen nuelakoan nengoen.
|
|
Nahi
|
badugu
haren pozaguretzat dadila, ez inoiz ere nekatubarealdi bila.Bai dela oker handia, bai bihotz txepela, sendatu nahi izatea, mina bizi dela!
|
2016
|
|
Idatzizko gogoetatxo honi ekin nionean, inauteri giroa zen. Santa Teresaren testuek gaztelaniaz erakusten dute beren izaera jatorra, gaztelania
|
du
haren obrak berezko jantzia. Beste hiz kuntzetara egindako itzulpenak ez ote dira, nolabait, obra originalaren mozorroak?
|
|
hainbat ekintza eratu eta gauzatu ziren batez ere karmeldarrak, haren seme alabak, bizi diren inguruneetan. Guk gauza iraunkorragoa egin nahi
|
genuen
haren omenez eta, bide batez, aukera horretaz baliaturik, ekarpen eder bat gure herriari eta euskal letrei. Hala sortu zen asmo hau.
|