2013
|
|
Hiztun berri horien artean asko eta asko euskara ikasteko motibazio ideologikoak izan dituzte; Francoren erregimenaren aurkako erresistentziari lotutakoak edota identitate balioari lotutako motibazioak, hain zuzen. Garai hurbilagotan, euskara ikasten duten pertsona nagusi ugarik arrazoi instrumentalak ere erakutsi dituzte euskara lanbide jakinetan gero eta beharrezkoagoa delako. b) Gaur egun 35 urte baino gutxiago
|
duten
hiztun berriak. Salbuespenak salbu, euskara eskolan ikasi dute haurtzaro eta gazte aroan murgiltze eredu partzial edo osoetan.
|
|
Gaur egun 35 urte baino gutxiago
|
duten
hiztun berriak.
|
2017
|
|
Beraz, hiztun mota hauek euren burua ‘hiztun berritzat’ jotzen dute, baina beste bi hizkuntzetan agertu ez den profil batean aurrean gaude, beste bi hizkuntzen kasuan ez bezalako ezaugarriak
|
dituzten
hiztun berri batzuen aurrean, hain zuzen. Izan ere, H1 alde batera utzi eta egunerokotasunean (edo ia beti) soilik H2 erabiltzen duten hiztunak dira, eta honelako beste hiztunik ez da topatu aztertutako beste hizkuntzetako hiztunen artean.
|
|
...ra irlanderaz mintzo ohi diren beste pertsona batzuekin, eta aldaketa soziolinguistiko horrek muda bat eragin izan du sarritan. identifikatu dira, baita ere, identitateari eta ideologiari lotutako eragileak, hala nazionalismo kulturala nola antiglobalizazioa. hiztun berrien artean, batzuek positiboki eta besteek negatiboki ebaluatu dute nork irlanderaz egiteko bere gaitasuna. are, maila oso handia
|
duten
hiztun berri askok adierazi dute oraindik ere badutela ikasteko bidean daude ustea, eta naturaltasunez hitz egiten dutela uste badute ere, konfiantza falta dute beren buruan Gaeltacht eremuko hiztunekin alderatuta. beste batzuk, ordea, ez daude hain kezkatuta beren hizkuntza mailarekin eta uste dute egokia dela beren behar profesional eta sozialetarako. hiztun berriek hainbat esparrutan erabiltze...
|
|
Jon Walsh – Irlanderadun berriak: ...n horien ideologiak eta identitateak eta irlanderaren etorkizuneko bilakaeran izan dezaketen eginkizuna hobeto ulertu ahal izateko. bada hiztun berri izan daitekeen talde handi bat, irlanderaz hitz egin nahi duen arren oraindik ere muda gauzatu ez duena, baina oso gutxi dakigu hari buruz. baliteke talde horretako zenbait kidek hizkuntza maila nahiko handia izatea, baina aukerak edo ausardia faltan
|
dituzte
hiztun berri bilakatzeko. askoz gehiago ikertu litzateke ulertzeko zergatik gertatzen den hori eta zer egin daitekeen hori konpontzeko.
|
2018
|
|
euskaldun etiketa, huts hutsean. Kategoria hau benetakotasunaren erreferentea den euskaldun zahar eta benetakotasun gutxien
|
duen
hiztun berri kontzeptuen artean kokatu ohi da benetakotasunaren continuumean (Ortega et al., 2014: 92).
|
|
Beste era batera esanda, hiztun berriok euskaldun zaharraren passinga10 dute, passinga ulertzen badugu norberari ez dagokion kategoria (altuago) bateko kide gisa irakurria izateko gaitasuna (izan arraza, kasta, klase soziala, generoa, aniztasun funtzionala, edo bestelako edozein kategoria) (Guzmán eta Platero, 2012; Renfrow 2004). Alegia, badakite ez
|
balukete
hiztun berriak direla aitortuko, besteek euskaldun zahartzat kategorizatuko lituzketela, horrek ekar ditzakeen pribilegioekin, legitimitateari dagokionez, esaterako. Pribilegiook, aldiz, beti izango dira mugatuak:
|
|
Bertso eskolan guraso erdaldunen seme alabak gutxiengoa izanik ere, ez dute gaiaz hitz egin izan, konstataziotik haratago. Ez
|
dute
hiztun berri izatea pisuzko ezer denik sentitu, plazan kantuan hasi arte.
|
2022
|
|
Honela, hainbat lanetan bi talde bereizten dira (Ortega eta beste, 2013; Amorrortu eta beste, 2019): alde batetik, gaur egun 35 urte baino gehiago
|
duten
hiztun berriak (euskaltegian euskaldundutakoak) eta, beste aldetik, 35 urte baino gutxiago dituztenak (eskolan euskaldundutakoak). Hain zuzen ere, bi taldeen artean ezberdintasun handiak daude atxikimenduari eta erabileraren konpromisoari dagokienean, adibidez.
|