2008
|
|
1977 urtean Parti Québécois alderdi separatistak Frantses Hizkuntzaren Gutuna (101 legea) hartu zuen. Gutun hori lehian dauden hizkuntza taldeetako baten babes instituzionala handitzea helburu
|
duen
hizkuntza plangintzaren adibide klasikoa da (Bourhis, 1984, 2001b). Adibidez, 101 legeak immigranteei hezkuntza sistema ingelesetara sarrera mugatzea lortu zuen; hiru hamarkadaren buruan, Quebecen ikastetxe ingelesetara joaten zen ikasleen kopurua %60 gutxitzea lortu zuen.
|
|
Atal honetan azaldu dugun moduan, gutxiengoaren hizkuntza erabiltzen duten taldeek zenbait taldez osatutako testuinguruetan talde berezitu eta aktibo gisa irauteko zer aukera dituzten neurtzeko erabil daiteke bizindarraren esparrua. Horrez gain, hizkuntza suspertzea helburu
|
duten
hizkuntza plangintzarako jarduerak gidatzeko ere erabil daiteke kultura autonomiaren eredua (Landry, Deveau eta Allard, 2006b). 2 irudian ikus daitekeen moduan, aldagai ugari hartu behar dira kontuan kultura autonomiaren prozesua aurrera eramateko.
|
2010
|
|
Autore anitzek azpimarratu duen moduan, hizkuntza plangintzaren oinarrian hautua dago. Hautatzeko aukera edo beharrak egon behar
|
du
hizkuntza plangintza bat abiatzeko. Aukeratzekorik ez badago, ez dago plangintza egiterik, arazoa ez da planteatu ere egiten.
|
2015
|
|
Berea izan zen euskararen ortografia bateratzeko biltzarkideen aztergai izan zuten metodologia proposamena eta lan agenda?. Mikel Zalbideren esanetan,, honako elementuok ditu, funtsean, Sabino Aranaren 1901eko txostenak: a) ongi berezi beharreko atal bi
|
ditu
hizkuntza plangintzak: beste hitz batuekin esanik, corpus eta status plangintza; b) corpus plangintzan jardutea alferlana da kasik, status plangintza koherente batean txertatzen ez bada; c) eskola ez da, eta ezin liteke izan, ahuldutako euskara sendo indarberritzeko motore.
|
2016
|
|
Hizkuntza horretaz baliatzen den423 gizartearen altzoan gertatuz doazen transformazio demografiko, lurralde antolamenduzko, politiko operatibo, ekonotekniko, psikosozial eta soziokulturalen eskutik joan ohi da mintzajardunaren gorabidea edota gainbehera, eta beraz hori guztia kontuan hartzen saiatu behar du ganorazko HINBE lanean jardun nahi duenak. Buruan
|
duen
hizkuntza plangintza gizarte plangintza zabal horren altzoan txertatu behar du.
|
|
Egokitze lan bat ere izan liteke Zalbideren aburuz: " Buruan
|
duen
hizkuntza plangintza gizarte plangintza zabal horren altzoan txertatu behar du".
|
2017
|
|
[?] Gaur egun inoiz baino gehiago hizkuntza plangintza identitate plangintzaren barruan txertatu behar dugu jatorrizko hizkuntza eta kulturak berreskuratuko baditugu. Orobat, jakin behar
|
dugu
hizkuntza plangintza identitate nazionalaren137 lanabes bat dela. [?] Era berean, hizkuntzaren eta identitatearen arteko estekamendu horrek ondorio didaktikoak dituela ere nabarmendu nahi nuke? 138.
|
2018
|
|
Hori aukera on bat da arlo horretako hizkuntza plangintzarako, baina beldur naiz ez garela denok neurri eta intentsitate berarekin egongo" alde"," bai baina" ugari izango direla tartean, normala denez. Hori ere kontuan izan behar
|
du
hizkuntza plangintzak arrakasta izateko, eta horregatik da gako garrantzizkoa ikuspuntu ezberdinen arteko adostasun politiko eta soziala.
|
|
Asmatu behar
|
dugu
hizkuntza plangintzaren eraginkortasuna hobetzen, nahitaez. Patxi Saezek garbi dauka kontua:
|