Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Esperientzia honetatik ondorio garbiak atera dituzte. Batetik, biek ala biek uste dute hizkuntza ohiturak aldatzea oso zaila dela. Gonzalezen esanetan, «lankide batekin gazteleraz hitz egiteko ohitura hartzen duzunean ez da erraza hizkuntza aldatzea, lan handia egin behar duzu ohitura hori aldatzeko».
2011
‎Udaberrian argitaratutako txosten batean Eurobarometroak europarrok Interneten nabigatzeko ditugun hizkuntza ohiturez bildutako datuak jakinarazi ditu. User Language Preferences online deritzo txostenari (ikus:
2013
‎Gure herriak erreferentziazkoak dira euskarari dagokionez, eta ondorioz, baita bertako herritarrak ere. Gune hauetan egiten diren hizkuntza politikak eta norbanakook egunerokoan ditugun hizkuntza ohiturek, jarrerek eta joerek eragin zuzena dute euskararengan.
2014
‎Zumaia eta Azpeitia ez daude Tolosaldean, nahiz eta gertu izan bestelako errealitate bat bizi dute hizkuntza ohiturei dagokionean.
‎Gaia eurek nahi bezala gara zezaketen, baina betiere gidoi edo puntu horiek geneuzkan hizketaldia bideratze aldera. Hitz aspertuaren bukaerarako (hizketa gaia ez baldintzatzeko) galdetegi bat prestatu genuen" ezagunekin" dituzten hizkuntza ohiturak identifikatzeko. Aurrez hitz egin genuen hizkuntza ohiturez, baina batez ere" ezezagunekin" ditugun ohiturez.
2016
‎Haurren hizkuntza ohituretan eragiteko, beraz, gurasoen jarrera eta jokabidea abiapuntua izan da. Gurasoek haien artean dituzten hizkuntza ohituretan eragiteak ere badakar egitasmoak. Eta ez soilik egitasmoa martxan den bitartean, ondoren ere.
2018
‎Ezohiko egitasmoa dute martxan Hernanin otsailetik: urte amaierara bitarte, orain arte dituzten hizkuntza ohiturak irauli eta harremanak euskarara ekartzeko ahaleginean ari dira ehunka herritar. Hilero, 100 norbanako gehitzen dira ekimenera eta dagoeneko 800 herritarrek baino gehiagok heldu diote desafioari.
‎Parte hartzaileek, beraz, helburu espezifiko bat hautatzen dute ekimenean parte hartzea erabakitzen dutenean. Helburu hori izan daiteke eguneko 24 orduetan eta edonorekin euskarari eustea, edo pertsona jakin batekin duen hizkuntza ohitura aldatzea, bakoitzak berak aukeratutako erritmoan. Erronkari ekin diotenen gehienek, %72, 7k, hizkuntza ohitura pertsona talde edo kolektibo batekin aldatzea hautatu du, pertsona konkretu bat aukeratu beharrean.
2020
‎hizkuntza ohiturak errotuen dauden tokian, hizkuntza politikak eragin mugatuena duen eremuan, euskararen transmisioak eta erabilerak zimendua duten lekuan. Itxialdia baliatuta, gogoeta eragin nahi dute hizkuntza ohiturei buruz, eta horiek astintzeko ariketa batzuk proposatuko dituzte. Izatez, etxean ageri da argien erabileran aurrera egin ezina:
‎Herritarrak konfinamendura behartuta daudelarik, Etxealditik Euskaraldira dinamika abiatu dute apirilaren 20tik aurrera, eta hainbat erronka jarri dituzte. Lau fase izanen ditu dinamikak: gaur, aurkezpena; 21etik 23ra, hausnarketa fasea; 24tik 30era, hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa proposamenena; eta maiatzaren 3an, bukaerako ekitaldia –apirilaren 30ean jakinaraziko dute nolakoa izanen den zehazki bukaera– Herritarrek etxekoekin eta etxetik kanpo dituzten hizkuntza ohiturei buruzko gogoeta eragitea da Etxealditik Euskaraldira dinamikaren helburua, eta horretarako lagungarri izan daiteke konfinamenduari begira BERRIAk zerrendatutako 50 proposamen.
‎Ekimenak bi helburu nagusi ditu: alde batetik, etxekoekin eta etxetik ditugun hizkuntza ohituren gainean pentsaraztea; eta beste alde batetik, euskararen erabilera sustatzea. Hori egiteko, hiru fasetan banatu dute dinamika: hausnarketa fasea izango da apirilaren 21etik 23ra, hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa proposamenena 24tik 30era, eta bukaerako ekitaldia maiatzaren 3an.
‎Egitasmo honek bi helburu ditu: batetik, etxekoekin eta etxetik ditugun hizkuntza ohituren gainean pentsaraztea eta bestetik, euskararen erabilera sustatzea, horretarako bitartekoak eskainiz. Ekimena hiru fasetan banatuko da eta maiatzaren 3an amaituko da.
2021
‎Behin parte hartzaileen hizkuntza erabilerak, oro har, ezagututa, EuskarAbenturara lagunekin joan direnen kasuan hauekin dituzten hizkuntza ohiturak ezagutzea garrantzitsua da, kontuan hartuta hauek aldatzea zaila izan daitekeen arren, espedizioak eragina izango badu hauengan igarriko dela. Honela, gehienek gehiena euskaraz egiten zuten espedizio aurretik(% 48),% 34ak gehiena erdaraz eta gainerako% 18ak biak berdin, 10 grafikoan ikus daitekeen bezala.
2022
‎4.3 atalean aipatu bezala, hezkuntza arautu zein ez arautuko aditu askok soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketaren garrantzia defendatzen dute. Lanketa horri esker, ikasleak euren errealitate soziolinguistikoaz jabetzen dira, hots, kontzientzia linguistikoa garatzen dute, eta hizkuntzen bizitza eta garapena baldintzatzen duten faktoreak eta haien arteko harremana ezagutuz kritikoki interpretatzen dute errealitate soziolinguistikoa, eguneroko bizimoduan dituzten hizkuntza ohiturak eta horien arrazoiak errazago identifikatzen dituzte, euskararen erabileraren eta normalizazioaren aldeko konpromiso aktiboa errazago garatzen dute eta beste hizkuntzekiko errespetuzko eta balioespen jarrerak errazago garatzen dituzte. Gainera, 4.4 atalean EAEko, Nafarroako zein Ipar Euskal Herriko curriculumetan ideia eta lanketa hauek defendatzeko eta praktikara eramateko zenbait ahalegin badirela ikusi dugu.
‎Esan bezala, Soziolinguistika Klusterrak 80 hamarkadatik egin ditu kale neurketak. Datu sorta bikaina jaso du, eta datu horiek Euskal Herriko gizarteak kalean dituen hizkuntza ohiturak erakusteaz gain, nor, noiz, non eta zertan dagoen ulertzeko aukera ere ematen digute. Modu berdinean, hirigintzaren ikuspegitik, espazioaren eraldaketa eta bertan ematen diren dinamika sozialak erlaziona ditzakegu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia