2009
|
|
25 urte bitarteko adin taldea da, bestalde, erdaldunena. Hain zuzen ere, talde dinamikoena da multzo hori, eta eragin handiena
|
duena
hizkuntza jarrerak finkatzean. Halere, gurasoek ereduaren aldeko jarrera erakutsi dute, oro har.
|
2011
|
|
Ikuspegi soziolinguistikoari esker, gure gazteek ikusiko lukete gutxitutako hizkuntza batean irakaskuntzaeta ikasketa prozesuak zailtasunekin topo egiten duela oinarrizko hiru faktoretan: ...zkuntza erabiltzeko eremuak egotea (edo ez egotea), eta (3) hizkuntza ikasteko jarrera lagungarriak izatea. hain zuzen ere, Diccionari de sociolinguistica lanak azpimarratzen dituen kontzeptuen artean daude motibazioaren garrantzia, hizkuntzaren erabilgarritasunaren pertzepzioa, hizkuntza kontzientzia eta hizkuntza erabilera. hasiera batean, eta egoera soziolinguistiko normalizatu batean, inork ez
|
ditu
hizkuntzarekiko jarrera negatiboak. hizkuntza aurreiritziak gutxitze egoeretan izaten dira eta, beraz, soziolinguistikaren irakaskuntzak jarrera horiek hobetzen lagundu dezake. horren ondorioz, ikasketa erraztu eta hizkuntza gaitasuna hobetuko da. orduan, zirkuitu osoaren berrelikadura gertatuko da: gaitasuna handiagoa denez, ikasketa prozesua hobetu egiten da eta jarrerak positiboagoak dira, etab. hala eta guztiz ere, nerabezaroko jarrerak hiru esperientziatatik abiatuta bakarrik hobetu daitezke:
|
|
Egoera soziolinguistiko normalizatu batean, inork ez
|
ditu
hizkuntzarekiko jarrera negatiboak. Hizkuntzaaurreiritziak gutxitzeegoeretan izaten dira eta, beraz, soziolinguistikaren irakaskuntzak jarrera horiek hobetzen lagundu dezake. tako testuak eta tituluak ematen ditu ikasleekin hainbat kontu lantzeko; esaterako, hizkuntzaren batasuna eta ekolinguismoa.
|
2014
|
|
" parte hartzearen bidez, ahotsa ez duen norbanakoak hitz egiteko gaitasuna izango du", alegia, subalternoak edo zapalduak hitz egiteko gaitasuna izango du. Baina, Gayatri Spivak ek esaten zuen bezala, subalternoak ez dio subalterno izateari utziko horren erraz, ez
|
duelako
hizkuntza jarrera sozial sasi unibertsal horren habitus a (Spivak, 2003). Kontuan izanda erreproduzitzen den parte hartzearen forma/ egitura/ modua estatu patriarkal batek sustatua eta irakatsia dela, eta hori unibertsal bezala plazaratzen dela neutro bailitzan, Demokrazia parte hartzailearen planteamenduak etxeko atetik at hasten dira, eta espazio pribatuan demokratizazioaren eztabaida ez da sartu nola eman hitza habitus parte hartzaile hori jaso ez dugun subjektuei?
|
2019
|
|
...iten dutela diote. kasu horretan, Arakistain eta Andresek erraztasun gehiago dute hizkuntzaren erabilera hori egiteko, inguruko elkarrizketak euskaraz egiteko traba gutxiago dituztelako. euskararen testuingurua ahula den eremuan, hala ere, gero eta gehiago erabiltzen dela aipatu du etxezarretak, eta horregatik bere hizkuntza ohitura ere apurka aldatzen ari direla dio. horregatik esan liteke hiruek
|
dutela
hizkuntzarekiko jarrera positiboa.
|
2023
|
|
Kasu honetan ikusten da askok izugarrizko borondatea dutela euskarara hurbiltzeko, hori jarreretan adierazten dute, baina baita erabaki batzuekin, beraien egunerokoan euskara txertatzen dute eta bultzatzen dute ahal duten moduan. Batzuetan atzerritar jatorriko familiek
|
dituzten
hizkuntza jarrerak gehiago hurbiltzen dira etxean euskaraz egiten duten familiek dituztenera, etxean gaztelaniaz egiten dituztenera baino. Beste lan batzuk begiratuta, askotan erronka ez dira atzerritar jatorrikoak izaten, etxean gaztelaniaz eta nolabait esatearren bertakoak diren familia horietan egoten da erronka gehiago, beste distantzia bat edo beste hoztasun bat izaten dute euskararekiko, betiere orokortu gabe, multzo horretan ere badaudelako euskararen alde asko egiten duten familiak.
|