Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Euskara irakasleei zuzendutako liburu honek, ataza edo zereginak ditu hizkuntzak ikasteko oinarri. Ataza hauen xedea da hizkuntza erabiltzeko benetako beharra sortzea eta hizkuntza ikasteko testuinguru naturala eskaintzea.
2001
‎Ezaugarri hau bereziki interesgarria dute hizkuntzak ikasten ari direnek edo, besterik gabe, pelikulak jatorrizko bertsioan ikustea nahiago dutenek.
‎Clement ek (1980) aurkezten duen bigarren hizkuntzaren jabekuntza ereduhonek garrantzi handia ematen dio ingurune kulturalari eta hizkuntz komunitateenbizitasun erlatiboari. Eredu horrek asumitzen du bigarren hizkuntzaren jabekuntzakez duela hizkuntza ikasteko gaitasuna bakarrik hartzen kontuan, baita bigarrenhizkuntza duen komunitatearekiko hartzen diren jokabide ereduak ere. Ondorioz, hizkuntzaren jabekuntzak norbanakoaren identitatearen aldaketak ere barneratzenditu.
2002
‎Hartara, euskaldunengana ez ezik, euskaltzaleengana, euskararekiko zeharkako harremana dutenengana zein hizkuntzarekiko inolako kezka berezirik ez dutenengana zuzentzen da Oinarriak elkargunearen egitasmo berri hau. " Errespetuaren izenean bada ere, guztiok onartu behar dugu edonork bere hizkuntza eskubideak dituela nahi duen hizkuntza ikasteko eta erabiltzeko, hizkuntza bat guztion ondarea den heinean", Aldasorok adierazten duenez.
‎Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili dugun metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
2008
‎Behin nerabetasuna pasata norbanakoen arteko aldea askoz handiagoa da. Horregatik nerabetasuna igarota badaude pertsonak erraztasun ikaragarria dutenak hizkuntzak ikasteko, eta beste batzuk ezinezkoa dutenak hizkuntza gehiago ikastea; topera heldu direnak.
‎Bourdieuk (1982, 2001) adierazi zuen hizkuntzak" merkatu linguistiko" batean lehiatzen direla, eta gutxiengoaren hizkuntza bat hitz egiten duten kideek beren hizkuntzak legitimitate gehiago edo gutxiago duela nabaritzen dutela, merkatu horretan duen balio sinbolikoaren arabera. Gutxiengoaren hizkuntza hitz egiten dutenek, ez badute uste beren hizkuntzak balio handirik duela merkatu horretan, gutxietsi egiten dute beren hizkuntza eta gizartean" legitimitate" gehiago duen hizkuntza edo duten hizkuntzak ikasten eta erabiltzen saiatzen dira (Bourhis, 1994b). Hortaz, lagitimitate ideologikoa ez dago gobernuaren babes instituzionalarekin soilik lotuta; talde barruko eta kanpoko hiritarren babesarekin ere lotuta dago, hau da, hiritar horiek gutxiengoaren hizkuntzarekiko jarrera positiboa izatearekin eta gutxiengoaren hizkuntza ikasi eta erabiltzearekin ere lotuta (O’keefe, 2001).
2009
‎Horrenbestez, esan genezake hizkuntza ikaskuntza bitarteko gisa erabiltzen denean gehiago erreparatu behar ziola esanahiari formari baino. Jakina, gaitasun kognitiboak eragin handia du hizkuntzak ikasteko orduan, baina elkarrekintza errazten duen gizarte inputa ezin da inolaz ere ahaztu. Gizarte elkarrekintza komunikazioaren funtsezko oinarri da, eta berekin dakartza informazioa, negoziazioa, interpretazioa, eskolatzea eta abar.
2010
‎Esate baterako, zenbait pentsalarik argudiatu dute hitz egiten ikasteko ere ezinbestekoa dela lekukotasuna. Lekukotasunik gabe, antza, umeak ezin du hizkuntzarik ikasi. Gurasoak esan behar dio umeari behi hitzaren bitartez honelako eta halako animalia mota izendatzen dela.
2011
‎Eta euskaraz. Ordutik 27 urte pasa diren arren, gaur egun ere honelakoak entzun ohi ditugu maiz: «Hauek behartu nahi naute hizkuntza ikastera eta erabiltzera», «borondatezko prozesua izan behar da», «denok euskaraz hitz egin behar dugula pentsarazi nahi digute», «sektario eta taliban hutsak dira, saltokietan euskaldunen hizkuntza eskubideak bete daitezen neurriak hartzearen aldekoak», «eskolari esker euskaldunduko da gizartea»... Baina errealitatea desberdina da, izan ere kontsumitzaile eta erabiltzaileen hizkuntza komunitate bat dago egoera guztietan bere hizkuntzan kontsumitzeko eta bizitzeko aukerarik ez duena.Urte hauetan nire egoera pertsonala aldatu da.
2012
‎Euskaltegiek jasotzen dituzten diru laguntzak nabarmen murriztu edo desagertu egin dira krisiaren aitzakiarekin, AEK ko arduradunek azaldu dutenez, eta, ondorioz, ikasleek «ahalegin ekonomiko handia» egin behar dute euskaltegian jarraitzeko. «Ez da onargarria, ezta ulergarria ere, berezkoa dugun hizkuntza ikasteko ordaindu behar izatea», erran du AEK ko koordinatzaile nagusi Mertxe Mugikak. Doakotasunaren alde egin du, eta botere publikoei ere, hori lortzeko urratsak egin ditzatela eskatu die.
‎Bernadette Maguire British Council eko Azterketa Saileko aholkulariak adierazi zuenez, “garrantzitsuena hizkuntza politikaren eta egiaztapenerako esparru bateratu estandarizatu eta arrazionala sortzeko aurrera egiteko borondatea da, eta are gehiago nazioartekotze unean”. Gainera, esan zuen gizarteak jabetu behar duela hizkuntzak ikasteak orain inoiz baino garrantzi handiagoa duela. “Guk ikasleei gomendatzen diegu hizkuntzak ikas ditzatela, zenbat eta hobeto, ez bakarrik lanbidean aberasteko, baita norberaren aberastasunerako ere”, esan zuen.
‎Horretarako, hartu beharreko neurrietariko bat da baliabideak jartzea, euskara ikastea doakoa izan dadin. Gaur egun, gezurra badirudi ere, herri honetan berezkoa dugun hizkuntza ikasteko ordaindu egin behar da. Gainera, bere garaian emandako pausu egoki batzuk (azterketak gainditzeagatik jarritako bekak, administrazioko langileendako laguntzak eta liberazioak...) oso ondo baloratuak izan arren, eta doakotasunerako bidean ezinbesteko hobekuntzak izan arren, azken urteotan murriztu edota desagertarazi dira krisiaren aitzakipean.
‎Horretarako, hartu beharreko neurrietariko bat da baliabideak jartzea, euskara ikastea doakoa izan dadin. Gaur egun, gezurra badirudi ere, herri honetan berezkoa dugun hizkuntza ikasteko ordaindu egin behar da. Gainera, bere garaian emandako pausu egoki batzuk (azterketak gainditzeagatik jarritako bekak, administrazioko langileendako laguntzak eta liberazioak...) oso ondo baloratuak izan arren, eta doakotasunerako bidean ezinbesteko hobekuntzak izan arren, azken urteotan murriztu edota desagertarazi dira krisiaren aitzakipean.
2013
‎Aurrez egindako ikerketak (Amorrortu eta al. 2009) erakutsi zuen hiztuna bizi den lur eremuan dagoen euskal hiztunportzentajeak garrantzi handia duela hizkuntza ikasteko esperientziaren nolakotasunean, eta euskara erabiltzeko aukera izateko, jakina.
‎Aurrez egindako ikerketak (Amorrortu eta al. 2009) erakutsi zuen hiztuna bizi den lur eremuan dagoen euskal hiztun portzentajeak garrantzi handia duela hizkuntza ikasteko esperientziaren nolakotasunean, Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla eta Belen Uranga – Hiztun berrien hizkuntza identitatea: " nolako euskalduna naiz?" eta euskara erabiltzeko aukera izateko, jakina.
2016
‎Hala hobeki zitaikela sinetsirik, hango biztanle xehe ainitzek betetzen omen dute boteretsuen errana. Janari eta soinekoen erosteko ahal guti dutenentzat hizkuntzen ikastea ez da lehentasun bat. Halere, elektrikarik ez den lekuetan telebistarik ez baitute ikusten ahal, bertako hizkuntzak bizirik omen dirau.
2017
‎Euskaraz ikasten eman dute udaren parte bat gure herrietako barnetegietan. Atzerritarrekin egin dugu lotura edo ustez atzerritar genituenekin, bertan bizi den askok bazterrera utzia duten hizkuntza ikasteko bidean esatekoak dituztenen bila. Hauxe kontatu digute…
‎Berak aztertutako laginetan ikusi du britainiarrek uste dutela etorkinek ez dutela hizkuntza ikasi nahi, eleaniztasuna eta kultur arteko komunikazioa txarra dela herrialdean eta Britainia Handiaren britainiartasuna kolokan dagoela. Horren aurrean, dauden diskurtsoek bi joera dituzte:
‎Argi zegok, lehenak ez izateko beldur dituk, zeren uste baitute gaur lehen tokian daudenek egingo dutela lehen leku horretan egonez gero beraiek, frantsesek, egingo luketen gauza berbera, hau da, besteak suntziarazi. Ulertzen al duk. Ez duk erraza, mutil! Beharbada horrexegatik duk hain eragin gutxikoa frantsesek duten hizkuntzak ikasteko sistema, agian garraztasunak bultzatzen dizkik beste hizkuntzak mespretxatzera. Baina hik heuk ez al duk ikasi ingelesa eskola frantsesean. Doi bat, eskola frantsesetan ibili diren gehienek bezala. Zazpi urte luzez ingelesa ikasten eman, azkenean hiru hitz bata bestearen atzean murduskatzeko, lotsalotsa eginda.
2019
‎Berriketa eta kasketak gainditzeko trikimailuak Salmerónentzat, hau da, nire ama blogak sinatzen duenean, ez da pediatra, «haurrak ez du pantailarik behar», eta are gutxiago bi urtetik beherakoak: «ez dute hizkuntza ikasterik izango, tableta bat eman eta zerbait ingelesez ikusten dutelako. Gurasoen beharragatik gehiago erabiltzen da, entretenigarriak izateko eta ez molestatzeko, ‘haurpantailak’ balira bezala.
2021
‎Ez ginen jende anitz, baina hor zenak ongi sinesten zuen proiektuan. Bigarren mailan hastearekin, adibidez, anitz haur galtzen genituen, burasoak beldur baitziren beren haurrek ez zutela hizkuntza ikasiko edo gizartean nola ezarriko ziren ez zekitelako, edo zalantzak zituztelako. Gero, emeki emeki, burasoek haurrak ongi ari zirela ikusi zuten, eta beldur hori ez da gehiago.
‎Bada jendea hemen urteak daramana eta ez duena hizkuntza ikasi, ez gaztelania ez euskara, eta hori oztopo handi bat da harremanetarako, eta euren artean geratzen dira besterik gabe, [MA]
‎Horretarako prest ez bagaude, hizkuntzaren heriotza da alternatiba. Beraz, gainditu egin behar ditugu hizkuntzak ikasteari buruzko ideia zaharkituak eta bide eman hizkuntzen kontaktuari. Azkenean, interferentzia iturrien aniztasuna dela eta, ikusiko dugu hizkuntza autoerregulatu eta beste hizkuntzetatik bereiz mantentzen dela, eta horixe gertatzen da hain zuzen komunitate eleanitzetan:
2022
‎Ikasleak duen jarreraren araberakoa da hori, batez ere. Gero, egia da, batzuek gaitasun gehiago dutela hizkuntzak ikasteko besteek baino. Ni, adibidez, ongi moldatzen naiz".
‎23,2; A: 47,1), adierazten zuen irakasleen% 70,3k bat egiten zuela ikasle eleaniztunek abantaila kognitiboak dituztela hizkuntzak ikasteko garaian. Eta jarraian, 8 itemak," Hizkuntzak zenbat eta lehenago ikasi, orduan eta arrakasta handiagoa" (EA:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia