Emaitzak: 5
2016 | ||
Hortaz, askotariko gizarte egoerak ongi ulertu eta kudeatu ahal izateko, beharrezkoa litzateke hizkuntzen dimentsio horiek ongi ezagutzea. Horren adibidea aukitzen | dugu hizkuntza ideologien ezagutzan sakontzea zein beharrezkoa den aldarrikatzen duen ikerlan aitzindari batean: | |
2017 | ||
Horrela, batzuek hizkuntza gutxituak biziberritzeko baliatuko duten bitartean, beste batzuek euren hizkuntza mantentzeko, eta batzuetan beste hizkuntza desagertzeko edo azpiratzeko baliatuko dute. Hizkuntza politika horren helburu eta oinarrietan garrantzia handia | du hizkuntza ideologiak (Ricento, 2000: 4), nahiz eta Sonntag (2000: 134) bezalako egileek harreman hau ez duten hain garbi ikusten. | |
2019 | ||
Laburpena. jada ez da hitanoa lehen adina entzuten euskal herriko kaleetan eta entzuten den gehiena toka izan ohi da, eta ez noka. desoreka horretaz ohartuta eta hitanoak azken urteetan izan duen beherakadarekin kezkatuta, lan honen helburua Azpeitiko gazteek hitanoaren inguruan | dituzten hizkuntza ideologietan, usteetan eta balioetan murgiltzea da. horretarako hiru eztabaida talde egin dira herriko hainbat neska mutilekin. Bildutakoak bilduta, badirudi hitanoa ulertzeko beste era bat datorrela belaunaldi berriekin, orain arte ezarritako arau sozialak eta hitanoaren inguruko sinesmenak aldatzen ari baitira gazteen artean. horrez gain, gazteek kezka berriak dakartzate mahai gainera eta hitanoaren biziraupena kolokan ikusten dute. | |
Zergatik izan du halako beherakada nabarmena belaunaldi gutxitan barrena? Itaun horiei erantzun nahian, lanaren jomuga nagusia Azpeitiko gazteek hitanoaren inguruan | dituzten hizkuntza ideologiak, usteak, balioak eta sinesmenak identifikatzea eta aztertzea da. helburu nagusi horren gerizpean, lanaren xedeak dira, batetik, hitanoaren erabileraren eta erabilerarik ezaren atzean dauden arrazoiak aurkitzea; eta bestetik, tokaren eta nokaren arteko desorekaren atzean dauden faktoreak ezagutzea. | |
2021 | ||
Bigarren mailako baldintzen hutsuneen artean azpimarratu nahi dugun alderdiak lotura | du hizkuntza ideologien eremuarekin. Aktibazio prozesuetarako gakoa da eremu hori, baina, gure ustez, euskal soziolinguistikak arreta handiagoa eskaini lioke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
UEU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan hizkuntza | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan hizkuntza ideologia | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |