Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Sequoyahk ez zuen, orduan behintzat, hizkuntza ingelesa ezagutzen –kontu egin ordurako 53 urte zituela, bizitza osoan tribu indiar batean bizi izan zela, eta ia ez zuela eskolako ikasketarik jaso, cherokeetarren ahozko irakaskuntzatik aparte– Badirudi, bestalde, ordurako bazuela hizkuntza idatziaren berri, eta ezagutzen zituela haren abantailak. Are gehiago, 1809 urtetik cherokee hizkuntza idazteko era asmatu nahiz egoskortuta zebilen Sequoyah.
2008
‎Guk besterik gabe barneratzen ditugun egiturak buruz ikasi behar izaten ditu. Buruz ikasi behar du hizkuntza idatzia bera ere. Oso lantegi zaila da hori.
‎Bestetik, eta marka da, gero, hau esan beharra utz diezaiogun bakoitzari nahi duena nahi duen hizkuntzan idazten, hautu pribatua dena auzi publikoa bihurtu gabe. Arazorik nahi bada, ez dago asmatzen ibili beharrik:
‎–Hizkuntza mintzatuak etniaren gizarte kulturari dagozkio; aldiz, hedadura zabala duten hizkuntza idatziak nazioen altzokoak dira. Itxura batean oso sinplea da esan duguna, bai, baina oinarri sendoa duen tesia dela esango nuke nik.
‎Aitortza ofiziala eta nazionala zuten hizkuntza idatzien aldean, Azkue mundu publikora agertzean, euskara idatziaren ezaugarri behinena erreferentzien ahulezia eta sakabanaketa zen. Euskara mundu ofizialetik kanpo egotean ez zen hezkuntza guneetan irakasten, eta ez zegoen ere norberak, sikera bere aldetik ikasteko balio zezakeen idazkera estandar eta eredugarririk405 Idazle bakoitzak nahi zuen edo ahal zuen modura izkribatzen zuen.
‎– Disfuntzioren bat izan behar du hizkuntza idatzian. Esate baterako, fonemak bereizteko eta grafikoki irudikatzeko zailtasun ez iraunkorrak.
2009
‎Hugoenea proiektua Euskal Idazleen Elkartea eta Pasaiako Udalak sortu zuten, euskarak bezala eremu urria duten hizkuntzetan idazten dutenei leku bat eskaintzeko asmoz. Aymerichentzat, hori, oparia?
2017
‎Ahozkoaren oinarria ez daukanak ezin du ondo idatzi, baina hemen mitifikatuta dago ahozko hori. Hortik dator dena, noski, zeren batzuek kontrako problema dute, uste dute hizkuntza idatziz jaio zela, eta gero batzuetan ahoskatu egiten dela. Hori ere kendu beharra dago burutik.
‎Izan ere, euskararekiko izan zuen harremana ikertzea interesgarria da, gorabeherak topatzen baititugu. Hasiera batean, egile bakoitzak testua nahi zuen hizkuntzan idazten zuen, eta ez ziren itzultzen. Hala ere, argia da euskarazko artikulu bat behintzat zenbakiro izateko asmoa.
2019
‎Txioen izaera hedakorra tarteko, traolak hizlari gehien dituzten hizkuntzetan idazteak haien hedapen handiagoa ekar lezake.
‎• txioen izaera hedakorra tarteko, traolak hizlari gehien dituzten hizkuntzetan idazteak haien hedapen handiagoa ekar lezake. euskaldunok, aldiz, ez dugu, adibidez, #erraustegirikez traola #noalaincineradora bihurtzen jende gehiagora iris dadin. hortaz, euskaldunok gure mezuen hedapen handiagoari uko egin eta gure hizkuntza erabiltzearen alde egiten dugu: hizkuntza osasunaren adierazgarri.
‎Kontaketa bakoitzerako hizkera bat asmatzen du propio. Erabileraren erabileraz sintaxi fosilizatua duen eta, berriz, hitzen hari semantikoak oso malgutuak dituen hizkuntzan idazten duelarik, lehen kasuan fosilen kontra borrokan, bigarrenean aukera guztiak azken muturreraino eramanez, ahalegin handia eskatzen du itzaltzen ez eta itzultzen asmatzeko.
2020
‎Ricouerek uste du hizkuntza idatziaren azterketa dela medio uler dezakegula munduaren izaera. Nia, bada, bizitzaren edo haren istorioaren bidez ulertzen da, eta, halaber, edozein narraziok duen zentzua haren denbora garapena dela medio, norberaren esperientziaren arabera, ulertuko da.
‎Harkaitzen gaia hitzaldi horretan eta bere obra guztian, irakurri ditudan haren liburu guztietan behintzat, arazo komunak dira. Denona dugun hizkuntzan idazten du, lokala eta globala den literatura. Beraz, Harkaitzen hitzaldiaren sarrerako hori apaltasun konplimendu legez ulertuta, haren obra guztien sarreran noizbait beste hau leitu ahal izango da agian:
2021
‎Eta aitortzen dut orduan ez nuela ikusi orain ikusten dudana, hots, euskara hizkuntza normalen unibertsoan sartzen ari zela, eta hizkuntza normaletan Akademiek eta filologoek ez dutela garai hartan Euskaltzaindiak eta filologoek genuen bide erakusle indarra. Eta hizkuntza normaletan hiztunek eta idazleek, bereziki hiztun eta idazle eredugarriek dutela hizkuntza idatziaren jabegoa, horiek gidatzen dutela hizkuntzaren baliabidea. Eta hala izan behar duela, eta horri kontra egiteko aukerarik ez dagoela ia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia