2002
|
|
Euskal Herri guztia bazterrik bazter eta gainetik beheiti, gauez nahiz egunez, euripean nola eguzkiarekin, goitiko herrietatik beheitiko hirietaraino lasterka eta gelditu gabe gurutzatzeko prest bagaude euskarari diogun maitasun izugarria erakutsi nahian hori egiten dugunean, nola nahi duzu, bada, egotea? Pozaren pozez, hain barneko
|
dugun
hizkuntza honen etorkizuna orain dela hogeita hamar urte baino ziurrago ikusten bainuen egun horretan. Oroitzen?
|
|
Euskarak ideologia guztietako jendea behar du bere alde egiten dutenen artean, eta hori ulertzen ez badugu, edo hori onartzen ez badugu, euskararen hilobiaren zuloa handiagotu besterik ez dugu egiten, euskaltzaletasuna itota eta askatasunik gabe gelditzen delako. Gaizki ibiliko gara, eta mesede gutxi egingo diogu denek, nonbait, hain gustukoa
|
dugun
hizkuntza honi. Gustukoa dugula esaten baitugu behintzat!
|
2004
|
|
Mintzairaren konplexutasunean datza hain zuzen gorago aipatu dugun lurralde misteriotsuaren galdera harrobia. Buru hainbat aburu izateko aukera eskaintzen duen auzia
|
dugu
hizkuntzaren hau, eta, gisa denez, nork bere lehentasun ideologikoaren eta kognitiboaren labean egosten du dagokion interpretazioa. Hizkuntzaren auzia hil edo biziko auzia den neurrian, izan ere, nazio interes eta gizarte kontrol adierazezinen gatazka gunea da.
|
2013
|
|
Esan liteke aurreko ataleko kapituluak aurretikoak zirela, hona heltzeko nire begietan kendu beharreko sasi batzuk, edo ikusi beharreko paisaia batzuk. Ekintzarako pentsamendua da behar duguna, hizketagai
|
dugun
hizkuntza honen norabidean.
|
2015
|
|
esparru pertsonalean, profesionalean edotahezkuntza edo gizarte esparruetan. Lan honetan hezkuntza esparruan soilik jarriko dugu arreta, lanhonen partaideak euskaltegi bateko ikasleak edo ikasle ohiak direlako, eta beraz, esparru horretan lortudutelako beren bigarren/ hirugarren hizkuntzaren (euskararen) 1 ezaguera, nahiz eta haietako batzuekbeste esparru batzuetan ere erabili ohi
|
duten
hizkuntza hau.
|
2018
|
|
Eta arrazoi honengatik gelditzen da euskara abaildurik, inolako ohorerik gabe. Eta beste nazio guztiek uste
|
dute
hizkuntza honetan ezin deus ere idatzi daitekeela, gainerako guztiek berean idazten duten eran.
|
2019
|
|
guztiak diragaitasun handiko euskal hiztunak, euren jardunean erakusten duten jarioak eta zuzentasunak adieraztenduen bezala. Gaztelaniari dagokionez, ez daukagu baliabide zuzenik hizkuntza honetan dutengaitasunari buruz jakiteko, baina guztiak izanik hegoaldeko euskal herritarrak eta are komunikazioarloko profesionalak, baieztatu dezakegu gaitasun handia
|
dutela
hizkuntza honetan ere. Irrati etatelebista saioetako elkarrizketak Muysken en (2000) KAren taxonomiari jarraituz transkribatu etaetiketatu dira sareko datu base batean, zeina laster publikoki eskuragai izango den internet bidez.
|
|
Azkenik, hizkuntzen araberako banakapenaren ikuspuntutik, euskara 2,6 puntuz igo da, aurreko edizioaren aldean. Aurkeztutako 133 lanen% 80,5 gaztelaniaz aurkeztu dira; baina euskarazko jatorrizkoak% 19,5 izan dira, eta horrek esan nahi
|
du
hizkuntza honetako jatorrizkoetan igoera egon dela; izan ere, iaz, lehiaketa berean, euskaraz aurkeztutako lanak guztizkoaren% 16,9 izan ziren.
|
|
Zein da zuzena? Guk lehenengoa aukeratu dugu eta, horrekin batera, historia luzea
|
duen
hizkuntza honetan, eskuinera joan zaigu gertaeraren oharra. Bigarrena aukeratuz gero, segurki, ezkerreko aldera eraman genukeen.
|
2021
|
|
Tartean, bistan da, N|uu aren erabilpena zaie debekatu. " Ez
|
dut
hizkuntza hau ikasi; amaren bularretik edoski nuen eta buru gibelean ehortzi behar izan nuen", kontatzen du Esauk Lost tongue dokumentalean, berea isildu eta nederlanderatik eratorritako kolonoen Afrikaans mintzatu behar izan zuelako. Kolonoen zerbitzuko ari zen lanean, afrikaners familia batean, bere gurasoen gisara bera ere esklabu.
|