Emaitzak: 5
2008 | ||
Nafarroako euskaltzaleak berriz atera dira kalera lurralde osorako euskararen ofizialtasuna eske. Legeak bakarrik ez | du hizkuntza garapena bermatzen, begira Irlandara edo, gerturago, EAEko esparru askotara (administrazioa, Madrilen menpe diren guneak, kalea, etxea, lana...); baina legerik gabe hizkuntz garapen sendorik izan daitekeela fikzioa da egungo Euskal Herrian. Asko bada ere, EAEn azken 25 urteetan egindakoa ez da nahikoa, baina legearen babesak nagusitasun espazioak irabazteko ateak zabaltzen ditu. | |
2010 | ||
Horren erakusgarri da 2.000 haurreko lagin batean, %8an bakarrik ez zela aurkitu ikaskuntzaren nahastearen oinarri neurobiologikorik; gainerako %92ri berariazko nahaste bat diagnostikatu ahal izan zitzaion. Anna Lópezek, ospitale bereko Eskola Ikaskuntzako Nahasteen Unitateko neuropsikologoak, zehazten duenez, TDAHa aurreko lobuluko disfuntzio batekin erlazionatzen da; dislexia, berriz, ezkerreko hemisferioko bati dagokio, eta ezkerreko hemisferioan problemak | dituen hizkuntzaren garapenaren nahaste espezifikoari jatorrizko hemisferio aldebiko hipotesiak. | |
2014 | ||
Amaitzeko, azken urteetako ikerketek iradokitzen dute ez ikaskuntzaren teoriak ez eta teoria natibistak ere ez | dutela hizkuntzaren garapena bere osotasunean azaltzen, eta teoria interakzionistaren teoria sortu da. Haren arabera, hizkuntza honako faktore hauen bidez lortzen da, besteak beste: | |
2017 | ||
Bestalde, Ipar Euskal Herriko, Nafarroako eta Euskal Autonomia Erkidegoko euskaltzainak biltzen dituen Euskaltzaindia honek, bere eskuetan daukan mugaz gaindiko egiturazko antolakuntza Ipar Euskal Herrian baliatu nahi | du hizkuntzaren garapenaren alde. | |
2021 | ||
Perezek uste du egoerari buelta emateko gakoa euskara «erdigunera» ekartzea dela, baita kontzientzia hartzea ere: « [Eskolak] egiten dituen proiektu guztiak eta lantzen dituen alderdi guztiak lotu behar | ditu hizkuntzaren garapenarekin; alegia, hizkuntza intentzioa jarri egiten dituen gauza guztietan». Eta ikasleei hitza ematearen garrantzia azpimarratu du: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan hizkuntza | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan hizkuntza garapen | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |